ترفند اندروید

5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

blank

اگر با مشکل پر شدن حافظه گوشی اندرویدی خود مواجه شده‌اید، می‌توانید به راحتی با استفاده از چند ترفند آسان نسبت به خالی کردن حافظه گوشی خود اقدام کنید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا به آموزش 5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندروید بپردازیم.

مقدمه‌ای در رابطه با خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

پر شدن حافظه گوشی از مشکلات شایع کاربران دستگاه های اندرویدی محسوب می‌شود. گوشی های اندرویدی بر خلاف آیفون‌ها از اتصال حافظه SD پشتیبانی می‌کنند. با این وجود ممکن است در برخی از مواقع بنا به دلایل مختلف کاربران دستگاه های اندرویدی با مشکل پر شدن حافظه گوشی مواجه شوند.

در صورتی که از کاربران دستگاه iOS هستید و با مشکل پر شدن حافظه گوشی خود مواجه شده‌اید، می‌توانید از مقاله “آزادسازی حافظه‌ ی آیفون” جهت خالی کردن حافظه دستگاه خود استفاده کنید. خوشبختانه روش‌های مختلفی به منظور خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی هم وجود دارد که در ادامه مطلب به آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت.

پاک سازی حافظه کش

بسیاری از دستگاه های اندرویدی به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر، از داده های کش و یا ذخیره شده استفاده می‌کنند. بنابراین در صورت مواجه با مشکل پر شدن حافظه گوشی می‌توانید نسبت به پاک سازی حافظه کش اپلیکیشن ها اقدام کنید.

5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

 

به منظور حذف کش یک اپلیکیشن، به بخش Applications در تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و نام اپلیکیشن مورد نظر خود را لمس کنید. حال در صفحه نمایان شده گزینه Storage را انتخاب کرده سپس به منظور پاک سازی کش اپلیکیشن گزینه Clear Cache را لمس نمایید.

5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

 

در صورت تمایل به حذف کش تمام اپلیکیشن‌ها، به بخش Storage در تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه نمایید. سپس با لمس گزینه Cached data، حافظه کش تمام اپلیکیشن های موجود روی گوشی حذف خواهند شد.

حذف فایل های دانلود شده

گوشی اندرویدی شما دارای پوشه‌ای است که تمام فایل‌های دانلودی اعم از تصاویر، ویدیوها، و غیره در آن ذخیره می‌شوند. در بسیاری از موارد فایل‌های موجود در پوشه دانلود غیر ضروری. بنابراین شما می‌توانید به منظور خالی کردن حافظه گوشی نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید.

5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

 

شما می‌توانید با مراجعه به بخش My Files در منوی اپلیکیشن‌ها، به پوشه دانلودها دسترسی داشته باشید. حال به منظور حذف فایل های دانلود شده نیاز است تا فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و آیکون به شکل سطل زباله را لمس کنید.

گرفتن بکاپ از تصاویر با استفاده از Google Photos

کاربران دستگاه های اندرویدی می‌توانند با بهره گیری از Google Photos، از عکس های خود به صورت نامحدود بکاپ بگیرند. به بیان دیگر، شما می‌توانید از تمام عکس‌ هایی که با گوشی اندرویدی خود ثبت کردید، با استفاده از Google Photos بکاپ بگیرید. بنابراین پس از گرفتن بکاپ از عکس های گوشی می‌توانید به منظور خالی کردن حافظه گوشی، آن‌ها را حذف کنید.

5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

 

به منظور بهره‌مندی از فضای ابری رایگان Google Photos نیاز است تا ابتدا قابلیت Back up & sync را فعال کنید. بدین منظور اپلیکیشن Google Photos را اجرا کرده سپس به بخش Settings مراجعه نمایید. در نهایت قابلیت Back up & sync را فعال کنید.

5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

 

برنامه Google Photos این امکان را فراهم می‌آورد تا شما بتوانید از تصاویر خود با رزولوشن بالا و یا سایز اصلی فایل پشتیبان تهیه کنید. پس از گفتن بکاپ از عکس ها به بخش Settings اپلیکیشن Google Photos مراجعه کرده و گزینه Free up device storage را لمس کنید. بدین ترتیب تصاویر و ویدیوهایی که از آن‌ها بکاپ گرفته شده، از روی گوشی حذف خواهند شد.

انتقال اپلیکیشن ها به حافظه جانبی

از دیگر روش‌های خالی کردن حافظه گوشی می‌توان به انتقال اپلیکیشن ها ها به حافظه جانبی اشاره کرد. در اکثر مواقع اپلیکیشن ها بیشترین فضای ذخیره سازی را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین اگر گوشی اندرویدی شما از اتصال حافظه SD پشتیبانی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم تا برخی از اپلیکیشن های خود را به حافظه جانبی منتقل کنید.

بدین منظور ابتدا به بخش Applications در تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه Application manager را لمس کنید. سپس اپلیکیشنی که قصد انتقال آن را دارید، انتخاب نمایید. در صورتی که امکان انتقال که اپلیکیشن مورد نظر وجود داشته باشد، گزینه‌ای تحت عنوان Move to SD card مشاهده خواهید کرد. با لمس این گزینه اپلیکیشن به حافظه جانبی منتقل خواهد شد.

حذف اپلیکیشن های غیر ضروری

در صورت نیاز به خالی کردن حافظه گوشی، می‌توانید اپلیکیشن های غیر ضروری را حذف کنید. به منظور بررسی اپلیکیشن هایی که فضای ذخیره سازی زیادی را به خود اختصاص داده‌‌اند، به بخش Storage در تنظیمات مراجعه کرده و گزینه Apps را انتخاب کنید. در این بخش لیستی از اپلیکیشن بر اساس حجم برایتان نمایان خواهد شد. حال به منظور حذف اپلیکیشن های غیر ضروری و خالی کردن حافظه گوشی، نام اپلیکیشن مورد نظر خود را لمس کرده سپس گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 5 روش سریع برای خالی کردن حافظه گوشی اندروید پرداختیم. اگر بنا به هر دلیلی حافظه گوشی اندرویدی شما پر شده و قصد خالی کردن آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا از روش‌های ذکر در فوق بدین منظور استفاده کنید.

مطالب مرتبط