اخبار فناوری

مهم ترین نکات در مورد خرید پاور بانک

مهم ترین نکات در مورد خرید پاوربانک

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از گوشی ها، خرید و استفاده از پاور بانک ها بین کاربران به شدت افزایش یافت، زیرا این دستگاه به یکی از بهترین روش های مقابله با معضل خالی شدن شارژ باتری گوشی های هوشمند تبدیل شده است. ولی بسیاری از کاربران مایلند بدانند که برای خرید پاور بانک باید به چه نکاتی دقت کرد؟ ما در این مقاله قرار است در مورد خرید بهترین پاور بانک برای آیفون یا گوشی سامسونگ صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ ی خرید بهترین پاور بانک

در واقع پاور بانک یک منبع تامین انرژی شارژ همراه می باشد. کار این وسیله بدین صورت است که انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کرده و این امکان را در اختیار کاربر قرار داده تا هر زمان و هر کجا که باشد فقط با اتصال سیم شارژر گوشی به آن بتواند باتری اسمارتفون خود را شارژ کند. پس پاور بانک یک منبع تغذیه همراه است. از آنجا که پاور بانک وسیله ایست که بسیار پرکاربردی است، فروش آن ها بسیار رونق پیدا کرده است و ممکن در خیلی جاها به فروش برسد.

حال می خواهیم بدانیم که بهترین پاور بانک کدام است؟ کدام پاور بانک برای خرید مناسب تر است؟ همانطور که متوجه شدید نکات مهمی هستند که حتماً پیش از خرید پاور بانک باید به آن ها توجه کرد. در ادامه این مقاله به نکات مهمی اشاره می کنیم که باید برای خرید بهترین پاور بانک حتما به آن ها توجه شود.

مهم ترین نکات در مورد خرید پاور بانک موارد زیر هستند:

1) ظرفیت پاور بانک

در بین پاور بانک ها با برندهای متفاوت، ظرفیت های مختلفی وجود دارد و این مسئله یکی از اصلی ترین مشخصه‌ هایست که باید در حین خرید پاور بانک به آن توجه نمایید. این خصوصیت می تواند بسته به نیاز شما انتخاب گردد. در پاور بانک ها، ظرفیت با واحد میلی آمپر ساعت یا همان mAh نشان داده می ‌شود که واحدی مشابه با واحد نمایش باتری گوشی های موبایل می باشد. بنابراین پاور بانک ها از نظر ظرفیت شامل مدل های مختلفی هستند و معمولاً هرچه ظرفیت پاور بانک بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر می شود. ولی واقعاً ظرفیت بیشتر پاور بانک به چه دردی می ‌خورد؟

ظرفیت پاور بانک

بنابراین هر چه ظرفیت یک پاور بانک بیشتر باشد، تعداد دفعات بیشتری می ‌توانید از آن برای شارژ باتری گوشی خود استفاده نمایید. بعنوان مثال فرض کنید باتری گوشی شما 33000 میلی آمپر ساعتی است و پاور بانکی با ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعت می خرید. در این صورت پاور بانک شما در حالتی که یک بار فول شارژ شود، می‌تواند 3 بار باتری گوشی شما را از 0 تا 100 درصد شارژ نماید. در شرایطی که ظرفیت پاور بانک 700 میلی آمپر ساعت باشد، مطمئناً فقط 2 بار می تواند باتری گوشی شما را شارژ کند. پس می توان ظرفیت پاور بانک را بعنوان یکی از اصلی ترین نکاتی که باید برای خرید پاور بانک مهم است، معرفی کرد. در صورت که مایل باشید می توانید برای اطلاع از بیشترین ظرفیت پاور بانک ها به سایت کوک موبایل مراجعه نمایید.

2) شرکت سازنده

برخی کاربران فکر می کنند که کمپانی سازنده پاور بانک چندان موضوع مهمی نیست و تفاوتی بین پاور بانک های ساخته شده توسط شرکت های مختلف وجود نخواهد داشت! ولی همانطور که می دانید این گونه نیست و اگر از پاور بانک های مشابه دو شرکت مختلف به طور همزمان استفاده نمایید، متوجه این اختلاف می شوید! پس برای خرید بهترین پاور بانک دقت کنید که پاور بانک مورد نظر برند چه شرکتی است. در حال حاضر پاور بانک های شرکت شیائومی در بازار بسیار دیده می ‌شوند که کیفیت ساخت و عملکرد مطلوبی هم دارند. نکته قابل توجه این است که هیچ گاه آزمون و خطا نکرده و پاور بانکی از برند های نامعتبر و ناشناس تهیه نکنید.

3) پورت های اتصال

هر پاور بانکی با توجه به سبک طراحی که دارد می ‌تواند از پورت های اتصال مختلف و متعددی پشتیبانی نماید. پس در هنگام خرید پاور بانک به این موضوع توجه کنید که چه پورت های اتصالی توسط آن پشتیبانی می گردد و اصلاً پاوربانک مورد نظر چند پورت خروجی دارد. در صورتی که شما بخواهید با پاوربانک دوربین خود را شارژ کرده که سوکت شارژ سمت تامین انرژی آن از نوع میکرو یو اس بی است، مطمئنا باید پاوربانکی خریداری کنید که به پورت خروجی میکرو یو اس بی مجهز باشد. همین طور در صورتی که بخواهید دو یا چند گوشی را به طور همزمان به پاوربانک متصل کرده و آن ها را شارژ کنید باید پاوربانکی تهیه کنید که به تعداد نیازتان پورت USB  خروجی داشته باشد. این مورد نیز یکی دیگر از اصلی ترین نکاتی است که باید برای خرید بهترین پاوربانک به آن توجه کرد.

پورت های اتصال

4) مقدار انرژی ورودی و خروجی (Input/Output Power)

از دیگر موارد مهمی که باید برای خرید بهترین پاوربانک به آن توجه کرد به انرژی ورود (Input Power) و انرژی خروجی (Output Power) دستگاه مربوط می شود. ولی در اصل این دو مورد چه معنا و مفهومی با خود دارد و اصلا به کیفیت عملکرد پاوربانک چه ارتباطی دارد؟ در واقع انرژی ورودی یا Input Power مقدار انرژی ست که پاوربانک در هنگام شارژ شدن خودش دریافت می کند. و همانطور که مشخص است هرچه مقدر این انرژی بیشتر باشد، پاور بانک سریع تر شارژ می شود. بنابراین خیلی سریع تر می‌ توانید پاوربانک را فول شارژ کرده و از آن استفاده نمایید.

مقدار انرژی ورودی و خروجی

حال در تعریف انرژی خروج (Output Power) باید گفت مقدار انرژی ست که به عنوان خروجی از پورت های پاوربانک خارج شده و به گوشی شما انتقال داده می‌ شود. معمولاً مقدار این انرژی در پاوربانک ها بین 1 الی 2 آمپر می باشد، اما برخی پاوربانک ها از خروجی بیشتر هم پشتیبانی می ‌کنند. طبیعتاً هرچه خروجی پاوربانک بیشتر باشد، سرعت شارژ شدن گوشی یا هر گجت متصل به آن هم افزایش می یابد. بنابراین همیشه در حین خرید پاوربانک به مقدار انرژی ورود و خروجی آن دقت نمایید.

5) نشان دهنده وضعیت پاوربانک

از نکات مهم قابل توجه دیگر این است در هنگام خرید پاوربانک ، حتما مدل هایی را انتخاب کنید که به چراغ LED  یا نمایش دهنده وضعیت ابزار مجهز باشند. این امکان وجود دارد پاوربانک ها حتی دارای صفحه نمایش کوچک هم باشند، اما وجود صفحه نمایش هیچ ضرورتی ندارد و یک چراغ LED هم می ‌تواند خیلی خوب اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد. در بین سایر پاوربانک ها، پاوربانک هایی که به چراغ LED مجهز هستند می‌ توانند در شرایط مختلف با تغییر رنگ وضعیت را به شما اعلام نمایند. بعنوان مثال وقتی پاوربانک شارژ کافی دارد، رنگ چراغ سبز است و وقتی شارژ پاوربانک در حال اتمام شدن است، رنگ چراغ قرمز تغییر می ‌کند. در بسیاری از پاوربانک ها هم به جای چراغ LED از نشان دهنده مقدار شارژ پاوربانک استفاده می شود که دقیقاً شبیه به نشان دهنده مقدار شارژ گوشی های موبایل می باشد. در این حالت شما می ‌توانید متوجه این که چقدر از ظرفیت پاوربانک خود را استفاده کرده ‌اید، شوید و چقدر از ظرفیت آن باقی مانده است و چه موقع باید آن را شارژ نمایید.

نشان دهنده وضعیت پاوربانک

6) کیفیت و ایمنی

به نظر می رسد در ابتدای خرید هر وسیله یا ابزار، ایمنی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است و ایمنی یکی از مسئله هایی ست که مستقیماً با کیفیت ساخت هر ابزاری مرتبط است. پاوربانک ها هم از این مسئله مستثنا نبوده، پس باید همیشه در حین خرید پاوربانک دقت کنید که آپشن های امنیتی و استانداردهای خوبی را داشته باشد. معمولاً همیشه لیبل مربوط به استاندارد های امنیتی پاوربانک یا حداقل توضیحات مربوط به آن روی دستگاه یا روی جعبه آن قید شده است. مطمئناً یک منبع تغذیه (پاوربانک) بی ‌کیفیت می ‌تواند به باتری گوشی شما آسیب زده و همیشه محصولات برندهای معتبر را خریداری کرده و هر پاوربانکی را به راحتی و بدون توجه به کیفیت ساخت آن خریداری نکنید.

کیفیت و ایمنی پاوربانک

7) قیمت

بیشتر افراد در هنگام خرید پاوربانک به دنبال بهترین و مقرون به صرفه بودن هستند. همانطور که شما هم دیده اید ممکن است در برخی شرایط یک پاوربانک با مشخصات مشابه در دو فروشگاه مختلف با قیمت های متفاوتی فروخته شود، بنابراین سعی کنید به مسئله قیمت توجه کرده و بدین ترتیب مقرون به صرفه ‌ترین گزینه را انتخاب کنید. ولی تکته ی قابل ذکر در اینجا این است که انتخاب پاوربانک مقرون به صرفه و توجه به قیمت بدین معنی نیست که محصولی ارزان را خریداری نمایید! بنابراین مقرون به صرفه بودن هر وسیله ای به این معناست که در قبال قیمتش کیفیت عالی را ارائه نماید.

8) نظرات دیگران

این مورد اصلاً مختص خرید پاوربانک به تنهایی نمی شود و شامل حال خرید هر ابزار و یا وسیله ای می شود و باید این را یاد بگیریم که پیش از خرید هر گجت الکترونیکی و ابزار از دیگران نظر خواهی کنید. ما به شما توصیه می کنیم که همیشه پیش از خرید یک ابزار از جمله پاوربانک در اینترنت جستجو کرده و برخی گزینه های مناسب خود را بری خرید مشخص نمایید و بعد از آن نظرات کاربران مختلف را در مورد آن ببینید. درست است که خواندن نظرات دیگران شاید کمی خسته کننده و زمان بر است، اما یکی از بهترین روش هایی است که می‌توان از آن برای خرید بهترین پاوربانک یا هر گجت دیگری استفاده نمود. پس در ابتدا تحقیق کنید و از نظر دیگران استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *