ترفند iOS

نکته هایی برای حفظ کیفیت تصویر در صفحه نمایش iPhone X

blank

آیفون X،  اولین گوشی ساخت شرکت اپل است که با صفحه نمایش OLED، روانه بازار شد. قبل از ارائه ی  آیفون X،  تمام گوشی های آیفون شرکت اپل با صفحه نمایش ال سی دی روانه بازار شده بودند. اساسی ترین تفاوت میان دو تکنولوژی به کار گرفته شده در تولید و ساخت صفحه نمایش آیفون ها،  این است که در ساخت ال سی دی آیفون نیاز به پنل بک لایت برای نوردهی به صفحه نمایش است؛ اما در OLED هر پیکسل روی صفحه نمایش، نور صفحه نمایش را تامین می کند. ال سی دی و OLED هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که بر اساس آنها می توان در مورد خرید آیفون X و یا آیفون های قبل از آیفون 10 تصمیم گرفت.

برای آن که بتوانید تفاوت میان این دو تکنولوژی را به سادگی متوجه شوید، لازم است نقاط قوت و ضعف هر کدام از این تکنولوژی ها را بدانید.  OLED از جنبه های تجربه ی کاربر، مدیریت منابع و حتی سایز فیزیکی گزینه ی بهتری است. نقطه ضعف تکنولوژی OLED نیز در استفاده طولانی مدت از آن نمود پیدا می کند.  مشکلات صفحه نمایش سوپر رتینای به کار گرفته شده در آیفون X  روی “پایداری تصویر” رخ می دهند.  در مورد کیفیت تصویر نمایشی در OLED به کار رفته در iPhone X نیز باید توجه شود که بهبود کلی در رنگ های نمایش داده شده و نیز نمایش Hue رخ داده است که بر اساس آن،  کاربران به راحتی می توانند تفاوت را لمس کنند.  از هر زاویه ای که به گوشی نگریسته می شود، می توان بهبود ایجاد شده در صفحه نمایش را دریافت.در ادامه قصد داریم 5 نکته اساسی را برای حفظ کیفیت نمایش تصویر در iPhone X، ارائه دهیم که نیاز شما برای مراجعه به مرکز تعمیرات آیفون را کاهش می دهد.

پس از آن که کاربر حدود 1000 دلار برای خرید iPhone X می پردازد، انتظار دارد تصاویر با وضوح بالاتر و کیفیت بی مثال را روی گوشی خود ببیند. حتی اگر برای یک بار هم به تصویر نمایشی روی گوشی iPhone X بنگرید، می توانید تفاوت کیفیت نمایش روی این گوشی و گوشی های موجود در بازار را متوجه شوید. اگر کیفیت تصویر نمایشی روی آیفون X، آن چیزی نیست که انتظارش را داشته اید، نگران نباشد و این مراحل را برای تنظیم کردن کیفیت نمایش تصویر روی iPhone X طی نمایید.با کوک موبایل همراه باشید.

گام اول: قابلیت روشنایی خودکار

 این قابلیت باید همواره روی iPhone X روشن و فعال باقی بماند.  این قابلیت با توجه به سنس(حس) کردن نور اطراف شما، سطحی از روشنایی صفحه نمایش را به کار می برد که گوشی در بهترین حالت مصرف توان باقی بماند و کیفیت تصویر نیز خدشه دار نشود. با فعال کردن این قابلیت روی iPhone X، زمان  نمایش بیشترین حد از محتوای ممکن روی صفحه نمایش گوشی، کمینه می شود. شما می توانید تنظیمات مربوط به این فرآیند را از این طریق انجام دهید:

Settings > General > Accessibility > Display Accommodations

گام دوم: قفل خودکار آیفون X

زمانی را که صفحه نمایش iPhone X شما پس از عدم فعالیت کاربر روی گوشی، روشن باقی می ماند، به کمترین حد ممکن ان یعنی 30 ثانیه تقلیل دهید.  شاید تفاوت میان 30 ثانیه و یک دقیقه در فعال بودن صفحه نمایش پس از اتمام کار شما با آن ، خیلی مهم جلوه نکند اما همین زمان اندک در طول سالیان استفاده از iPhone X می تواند سلامتی ویا عدم کارکرد صحیح صفحه نمایش شما را باعث شود.

گام سوم: تصاویر استاتیک و روشنایی بیشینه صفحه نمایش

این دو مورد، دو ترکیب مضر برای صفحه نمایش OLED آیفون X شما هستند. سعی کنید تا جایی که می توانید از نمایش طولانی مدت تصاویر استاتیک روی آیفون X خود اجتناب نمایید.  استفاده از این نوع تصاویر برای نمایش می تواند صفحه نمایش را در حالی که کاربر از گوشی خود استفاده نمی کند،  برای مدت طولانی مدت روش نگه دارد . در این گونه موارد،  می توانید با استفاده از قابلیت قفل خودکار گوشی، گوشی را پس از اندک مدتی که با آن کار نمی شود، قفل کرده و از این طریق با خاموش کردن صفحه نمایش گوشی، عمر مفید صفحه نمایش OLED آیفون X را بهبود بخشید.

گام چهارم: به روزرسانی نرم افزاری iPhone X

 سیستم عامل iOS 11 برای کاهش اثرات سو استفاده طولانی مدت افکت ها و جلوه های بصری روی عمر صفحه نمایش iPhone X بهینه شده است. صفحه نمایش به کار رفته در iPhone X یک صفحه نمایش Super Retina است.  برای همین منظور لازم است که سیستم عامل گوشی را همواره آپدیت نگه دارید و با ارائه ی هر نسخه ی جدیدی از سیستم عامل، آن را روی گوشی نصب نمایید. به روزرسانی سیستم عامل iOS مورد استفاده در iPhone X، به راحتی و از طریق OTA صورت می گیرد. برای فعال کردن این گزینه می توانید مسیر زیر ری طی نمایید:

Settings -> General -> Software Update

  قبل از فعال کردن این گزینه روی گوشی خود، لازم است در نظر داشته باشید که فعال بودن قابلیت به روزرسانی خودکار روی گوشی، می تواند مصرف باتری موبایل شما را تاحد زیادی افزایش دهد. در نتیجه شما به عنوان یک کاربر هوشمند می بایست میان این دو قابلیت گوشی خود تعادل ایجاد کنید. مصرف باتری و صحت کارکرد صفحه نمایش یک شمشیر دو لبه است.  توصیه ما این است که در جریان ارائه ی نسخه های جدید سیستم عامل iOS باشید و بلافاصله پس از ارائه ی نسخه های جدید سیستم عامل، آنها را روی گوشی دانلود و نصب کنید تا لازم نباشد نگران مصرف باتری گوشی خود نیز باشید.

گام پنجم:  اجتناب از تماس بیش از حد و مستقیم گوشی با نور آفتاب

 سعی کنید آیفون X خود را در تماس مستقیم با نور خورشید استفاده نکنید.  شما با قرار دادن آیفون خود زیر نور مستقیم گوشی را وادار می سازید که از بیشینه ی توان برای نمایش پیکسل ها استفاده کنید چرا که قابلیت روشنایی خودکار روی گوشی فعال است . هر چند که  ایفون X با قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید،  تلاش می کند پیکسل ها را با بیشترین توان نمایش دهد؛ اما باز هم ممکن است نتوانید تصاویر روی آیفون X را به وضوح ببینید.

از طرفی دیگر باید بدانید که گرم شدن بیش از حد گوشی به دلیل تابش مستقیم نور خورشید، می تواند باعث شود که صفحه نمایش گوشی خیلی زودتر از آن چه انتظار دارید، از کار بیفتد. در نتیجه قویا به شما توصیه می کنیم که آیفون X و هر گوشی دیگر با صفحه نمایش OLED را زیر تابش مستقیم نور خورشید استفاده نکنید.

مطالب مرتبط