ترفند iOS

لیست پخش در کنترل سنتر iOS 11

blank

لیست پخش، ویجتی جدید در iOS 11 است که امکان مدیریت یکپارچه ی تمامی فایل های صوتی قرار گرفته روی آیفون و آیپد را به کاربران می دهد. شاید شما با تمامی آن چه می توان با استفاده از این ویجت و از روی صفحه ی خانه آیفون و آیپد انجام داد، آشنایی نداشته باشید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا  با پاسخ به برخی سوالات در مورد پخش موزیک از روی آیفون و آیپد، برخی از قابلیت های این ویجت مفید را به شما عزیزان معرفی کنیم.

چگونه می توان با استفاده از قابلیت های جدید iOS11،  به سرعت ولوم و ترک موسیقی را تغییر داد؟  چگونه می توان به آهنگ قبلی و یا بعدی رفت ؟

 این قابیلت ها رویکنترل سنتر iOS آیفون و آیپد قرار گرفته است . شما پس از به روزرسانی سیستم عامل آیفون و آیپد خود می توانید با استفاده از تب Now Play، دسترسی به لیست موزیک های در حال پخش را تسهیل کرده و فرامین خود را به سرعت صادر کنید.

در iOS 11، مرکز کنترل به کلی تغییر یافته و جدید شده است. اکنون شما روی تنها یک صفحه، تمام آنچه را که لازم دارید می یابید. در مرکز کنترل جدید سیستم عامل iOS، لازم نیست برای ایجاد تغییرات روی لیست پخش و یا فلاش لایت خود بین صفحات مختلف سوییچ کنید.اگر در حال گوشی دادن به موزیک هستید و می خواهید بین موزیک ها جا به جا شوید و از طرفی می خواهید مد گوشی را به فلایت مد ببرید، با استفاده از ویجت در نظر گرفته شده در iOS 11 این کار را بسیار ساده تر از قبل انجام دهید.

در ادامه می توانید نحوه ی استفاده از ویجت Play Now را روی iOS 11 ، آموزش ببینید.

چگونه می توانید به مرکز کنترل گوشی دسترسی یابید؟

کنترل سنتر iOS جایی است که می توانید تنظیمات مورد استفاده خود را با استفاده از قابلیت های آن تغییر دهید. این تنظیمات شامل ولوم، بلوتوث، وای فای و … می باشد.

برای باز کردن کنترل سنتر iOS  خود مسیر زیر را طی نمایید:

گام اول: قفل صفحه ی گوشی خود را باز کنید و صفحه را از سمت پایین گوشی (از نزدیک دکمه ی Home آیفون) به سمت بالا بکشید.

لیست پخش در کنترل سنتر iOS 11_1

چگونه می توانید موزیکی را که در حال پخش از ویجت Now Playing  است ببینید؟

گام اول: با کشیدن صفحه از پایین صفحه به بالا می توانید کنترل سنتر iOS  را بر روی آیفون و آیپد خود فعال کنید.

گام دوم: می توانید به آرامی روی ویجت Now Playing تپ نمایید. آنچه می بینید، شبیه به دکمه ی Play با جهت کنترلی به سمت عقب و جلو است . می توانید این گزینه را در سمت بالا و راست مرکز کنترل ببینید.

گام سوم: پس از باز کردن این منو می توانید آنچه را که در آلبوم هنری گوشی در حال پخش است؛ ببینید. نام هنرمند و اطلاعات مرتبط با ترک موزیکی که در حال پخش است و نیز کنترل ها و گزیه های بیشتر برای مدیریت لیست پخش موزیک در همین قسمت قرار دارند.

لیست پخش در کنترل سنتر iOS 11_2

چگونه Appی را که موزیک در حال پخش از آن است، باز کنیم؟

 ایا دقیقا می دانید که موزیکی که در حال گوش دادن به آن هستید، از کدام برنامه ی کاربردی روی گوشی موبایل شما در حال پخش است؟  در ادامه می توانید روشی را برای فهم برنامه ای که موزیک در حال پخش از آن است بیاموزید. برای این منظور گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: کنترل سنتر iOS را با استفاده از کشیدن صفحه نمایش از سمت کلید هوم به وسط صفحه ی خانه آیفون، باز نمایید.

گام دوم:  اگر گوشی شما از قابلیت تاچ سه بعدی پشتیبانی نمی کند(گوشی های ارائه شده قبل از iPhone 6 Plus) در این صورت با گذاشتن انگشت روی ویجت Now Playing و نگه داشتن انگشت روی آن، ویجت را اجرا نمایید. می توانید این ویجت را در گوشه ی سمت راست و بالای کنترل سنتر ببینید.

گام سوم: روی Album Art تپ کنید. این گزینه را می توانید در سمت چپ ویجت بیابید.

 با استفاده از این روش می توانید برنامه ی کاربردی را که شامل موزیکی است که در حال گوشی دادن به آن هستید، باز کنید.

لیست پخش در کنترل سنتر iOS 11_3

چگونه  می توان موزیکی را که در حال گوش دادن به آن هستید ، به زمان دلخواه پخش برد؟

اگر دوست دارید که بخشی از آهنگ مورد علاقه ی خود را گوش دهید، تنها لازم است با باز کردن ویجت Now Playing نشانگر زمان پخش را به جلو و یا عقب ببرید.برای این منظور گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: کنترل سنتر iOS  را با کشیدن صفحه نمایش از پایین تا بالا باز کنید.

گام دوم: ویجت Now Playing را بفشارید. این ویجت در گوشه ی بالا و سمت راست مرکز کنترل iOS واقع شده است.

گام سوم:  می توانید اسلایدر زمان پخش موزیک را به سمت راست و چپ جا به جا کنید و از این طریق آهنگ را به زمان پخش جلوتر و عقب تر ببرید.

لیست پخش در کنترل سنتر iOS 11_4

پریدن از ترک های موسیقی و فورواردینگ سریع

برای آن که بتوانید سریعا از ترکی عبور کنید و به اصطلاح سریع فوروارد نمایید، باید روی علامت فوروارد در لیست پخش تپ نمایید. در این صورت ترک بعدی جا گذاشته می شود و به اصطلاح به دو ترک بعد از موزیک در حال پخش خواهید رفت.

لیست پخش در کنترل سنتر iOS 11_5

تنظیم ولوم پخش در Now Playing

 با استفاده از ویجت Now Playing می توان ولوم را به سادگی و تنها با انجام دو گام ساده،  تنظیم کرد.  برای تنظیم میزان ولوم موزیک در حال پخش مسیر زیر را طی نمایید:

گام اول: صفحه را از پایین تا وسط صفحه نمایش به سمت بالا بکشید تا کنترل سنتر iOS باز شود.

گام دوم:  روی اسلایدر ولوم تپ کنید. این اسلایدر را می توانید در میانه های فضای کنترل سنتر ببینید. این ویجت با یک شناسه ی بلندگو روی آن مشخص شده است. اگر شاخص ولوم را به سمت بالا بکشید، صدای موزیک بلندتر می شود و اگر آن را به سمت پایین بکشید صدای ولوم کمتر می شود.

لیست پخش در کنترل سنتر iOS 11_6

چگونه AirPlay را از روی کنترل سنتر فعال کنیم؟

شما می توانید هر آهنگی را دوست دارید به هر دیوایس با قابلیت AirPlay بفرستید. برای مثال می توانید موزیک مورد علاقه ی خود را از روی آیفون تان به Apple TV و یا بلندگوهای بی سیم بفرستید. برای این منظور باید از مسیر زیر اقدام نمایید:

گام اول: کنترل سنتر iOS را با استفاده از کشیدن صفحه نمایش از پایین تا بالای صفحه، فعال نمایید.

گام دوم:روی شاخص AirPlay که شبیه به دو موج از امواج وایرلس است و در گوشه ی سمت راست و بالای ویجت Now Playing قرار گرفته است، تپ نمایید.

گام سوم: ار لیست دیوایس های نمایش داده شده، دستگاهی که تمایل دارید موزیک را به ان بفرستید، انتخاب نمایید.

لیست پخش در کنترل سنتر iOS 11_7

هر زمانی که خواستید قابلیت AirPlay را غیر فعال سازید، کافی است بر روی ایکون AirPlay تپ نمایید و با انتخاب دیوایس متصل، اتصال را قطع نمایید.

مطالب مرتبط