تست و بررسی کنسول بازی MOQI

نقد و بررسی کنسول بازی MOQI i7s

کنسول بازی MOQI i7s

1- معرفی، جعبه گشایی کنسول بازی MOQI i7s

موبایل های بازی به این زودی ها از میدان خارج نمی شوند. در طول چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده اند و در کنار انقلاب گوشی های هوشمند آنها نیز پیشرفت و تحول داشته اند. فروشگاه ‌های برنامه (App stores) یک کانال توزیعی در دسترس و مناسب برای توسعه دهندگان بازی فراهم می ‌کنند و گرافیک های بازی به طور فزاینده‌ای با هر تکرار چیپست جدید به کنسول بازی شباهت پیدا کرده اند.

در حال حاضر ما با کمبود تقریبا سخت افزار اختصاصی موبایل های بازی در سال 2019 مواجه هستیم. فکر کردن در مورد این مسئله واقعا آزار دهنده است. در اینجا عملکردی وجود ندارد و بازی های موبایل به طور فزاینده ای پیچیده و درگیر کننده هستند، هنوز بیشتر گیمرهای موبایل، مشکلات کنترل های روی نمایشگر و محدودیت های مختلف دیگر را حل و فصل نکرده اند.

در زمان های نه چندان دور، بازی های موبایل در دستگاه های مختلف وجود داشتند. محصولات به یاد ماندنی و تاثیرگذار نظیر GameBoy، Sony PSP، Nintendo DS و بسیاری دیگر، همگی در یک جایگاه رقابتی به رقابت می پرداختند که به نظر می رسد این رقابت در حال حاضر به گوشی‌های هوشمند سپرده شده ‌است (البته به جز Nintendo Switch) و در واقع، گوشی که شما در حال حاضر در اختیار دارید ممکن است دارای تمام سخت افزارهایی باشد که برای صرف ساعت های بی شمار برای لذت بردن از بازی به آن نیاز دارید.

blank

حتی اگر اینگونه باشد، جای خالی گوشی های بازی قابل حمل یک واقعیت غیرقابل انکار است. ما از مفهوم کنترل های فیزیکی و فواید واضح آنها برای بازی صرف نظر نکرده ایم. در غیر این صورت، هم اکنون در حال کنترل کردن روی صفحه نمایش لمسی PS4 و Xbox هستیم. بنابراین چرا کسی چند دکمه خوب و چند جفت دست بازی آنالوگ روی دستگاه اندرویدی نمی خرد؟ آیا دلیل عملی وجود دارد که ما شاهد یک اکوسیستم کامل این گونه دستگاه ها نیستیم؟

اینها برخی از سؤالاتی است که ما با MOQI i7s به آنها نزدیک شدیم، زیرا این یک استثنا محسوب می شود، پلتفرم اندرویدی که درون یک پوسته بازی مجزا پیچیده شده است.

مشخصات فنی کنسول بازی: MOQI i7s

بدنه: از جنس پلاستیک، در ابعاد ۱۵× ۹۶ × ۲۰۷ میلی متر، وزن ۲۸۰ گرم، کاور پشتی قابل برداشتن

صفحه نمایش: ۶ اینچ، نمایشگر LCD نوع لمسی خازنی با نسبت ابعاد ۱۶:۹ و Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ × 1080 پیکسل؛ محافظت شده با گلس گوریلا 3 و محافظ صفحه گس از پیش تعبیه شده.

دوربین اصلی: ۱۶ مگاپیکسل سامسونگ مدل ISOCELL Bright S5K3P9 با روزنه تصویر f/2.0؛ اندازه پیکسل ۱ میکرون؛ فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش  LED

دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل مدل OV5695 با روزنه تصویر  f/2.2؛ اندازه پیکسل 1.4 میکرون؛ فوکوس ثابت

فیلمبرداری: کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه

چیپست: کوالکام SDM 710 اسنپدراگون 710 (10 نانومتری)؛ 8 هسته ای (2 هستهKryo 360 Gold با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Kryo 360 Silver با سرعت 1.7 گیگاهرتز) با پردازنده گرافیکی آدرنو 616

حافظه: ۶ گیگابایت رم با ۶۴/۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی، قابل ارتقاء با استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی (جای خشاب اختصاصی)

سیستم عامل: اندروید ۸.1.0 Oreo با رابط کاربری (MUCH UI)

باتری: ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم-پلیمری (۱۱۷ گرم) قابل تعویض توسط کاربر و دارای استقامت تا ۳۰۰ ساعت در حالت آماده به کار و ۱۲ ساعت در بازی آورد و با قابلیت شارژ سریع.

اتصالات: دو نانو سیمکارت؛ LTE FDD/TDD Cat. 9 up; Bluetooth 5.0+HS; Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac; GPS + AGPS

صوت: جک هدفون 3.5 میلی متری (خروجی ویدیو ندارد) و بلندگو های استریو نصب شده در عقب

متفرقه: سنسور های مغناطیس، جاذبه، نور و نزدیکی؛ USB-C 3.1  دارای OTG؛ 2 دسته بازی آنالوگ، دو ضامن شانه (غیر انالوگ)، پد D و ۴ کلید فیزیکی به همراه دو کلید خازنی در جلو

بدون هیچ قصد و غرض قبلی، MOQI i7s تنها بازمانده در قلمرو گوشی های اندرویدی نیست. دستگاه ها و گوشی های دیگری دیگری نیز وجود دارند، اما تعداد آنها کم و با آنها بسیار فاصله دارد. اما Moqi i7s در این جمع کوچک به عنوان یکی از مجهزترین و قدرتمندترین کنسول های دستی اندرویدی است که در حال حاضر وجود دارد. این یک نقطه شروع خوب برای تحقیقات ما است که چرا کنسول های اندرویدی قابل حمل در سال 2019 خیلی جا نیافتاده اند.

معرفی بهترین گیم های آیفون را دنبال کنید.

جعبه گشایی

اولین موردی که ما در مورد MOQI i7s مشاهده کردیم این بود که چقدر بسته بندی این کنسول بازی با کیفیت و مطبوع انجام شده است. البته این لزوماً به خود محصول واقعی مربوط نمی شود، اما هنوز نشان خوبی از سطح توجه و تحقیق و توسعه است که در مورد این کنسول رعایت شده است.

blank

بسته بندی برای فروش در فروشگاه های خرده فروشی شامل خود دستگاه، جا تلفنی پلاستیکی خاص (برای حفاظت مطلوب از دستگاه که در مسافت طولانی از چین حمل و نقل می شود)، همراه با USB با کیفیت خوب نوع A به C و کابل شارژ است. ما همچنین خوشحال شدیم که یک شارژر خوب در داخل جعبه پیدا می کنیم. نه تنها شکل ظاهری خوبی و با کیفیتی دارد بلکه قابلیت شارژ سریع 18 وات است.

یک جایزه کوچک دیگر که در جعبه انداخته شده است، محافظ صفحه نمایش گلس اضافی است. باز هم، یک افزودنی قابل تقدیر از آنجایی که شکل آن چنان نامنظم است که بعید است بتوانید در جای دیگری این محافظ را پیدا کنید. بله این یک وسیله فرعی است که از قبل روی دستگاه بکار برده شده است.

قاب این کنسول  بازی واقعا عالی است و نمره ای که از 10 می توان به آن داد همان 10 است زیرا این گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده است و از محافظت بیشتری نیز بهره می برد.

blank

در مورد سبک مطبوعی که قبلا به آن اشاره کردیم، این جعبه با یک پوشش سیاه که بسیار نرم لمس می شود و یک آرم حلزون ظریف و زیبا ارائه می شود. با دیدن اینکه چگونه حلزون به طور طبیعی بر روی دستگاه بازی تعبیه نشده است، ما به آن توجه کردیم و معلوم شد که MOQI در اینجا مارک تجاری نیست بلکه در عوض اسم دستگاه است. شرکتی که در پشت MOQI i7s قرار دارد ( Snail Digitalشرکت فناوری دیجیتال سوژو اسنیل) است. این یک شرکت چینی بسیار معتبر است که از سال 2000 شروع به کار کرد و اولین بازی آنلاین سه بعدی کشور راتولید کرد، سپس به تولید چندین بازی دیگر در حوزه رایانه های شخصی و موبایل ادامه داد. این شرکت حمل و نقل کننده موبایل است (اسنیل موبایل) که در حوزه کاری خود در رنکینگ برتر است و حتی یک شعبه در آمریکا دارد. خلاصه اینکه، این شرکت جایی است که لوگوی حلزون کوچک ناز ساخته می شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *