تست و بررسی کنسول بازی MOQI

بررسی عملکرد و عمر باتری MOQI i7s

عملکرد بازی و عمر باتری MOQI i7s

4- عملکرد بازی MOQI i7s

در ابتدای این بخش سوال این است که بازی کردن با کنسول بازی اندرویدی MOQI i7s چقدر خوب است؟ در یک پاسخ کوتاه می توان گفت، بسیار جذاب است. اگر بخواهیم بیشتر پاسخ دهیم قطعا ما باید به پیچیدگی مطلوب نرم افزارهای خا، مانند سیستم لمسی بسیار عمیق و عمر باتری آن اشاره کنیم. اما این هم خوب است و هم بد و در اکثر دستگاه های بازی امروزه انتظار می رود برخی تنظیمات وجود داشته باشد.

برای دیدن اینکه i7s چقدر خوب بارها و سنگینی بازی را کنترل و مدیریت می کند، ما یک بازی ترکیبی خوب روی آن نصب کردیم. منظور از بازی ترکیبی ما، شامل برخی از بازی های بومی اندروید با پیچیدگی های مختلف، مانند بازی بتل رویال، از سری بازی های گرید کنسول است. سپس به سمت گوشی های رقیب رفتیم، تا ببینیم تا چه اندازه می توانیم دستگاه را تحت فشار قرار دهیم.

blank blank
تنظیمات PUBG

اندازه گیری و مشخص کردن عملکرد واقعی یک دستگاه اندروید کار شاقی نیست. خوشبختانه، بنچمارک GameBench از طریق پیشخوان FPS بدون روت و مانیتور عملکرد عمیق، همه نیازهای شما در این حوزه برطرف می کند. این همان بنچمارکی است که ما برای بخش عمده ای از تست های خود استفاده کردیم و اکنون نسخه جامعه ای رایگان وجود دارد که می توانید آن را بررسی کنید.

blank blank
تست های FPS و ثبات: PUBG • ماجراجویی ریمن

به هر حال، همانطور که در مجموعه تصاویر قبلی مشاهده می کنید، ما PUBG را در حداکثر تنظیم HD در دسترس برای MOQI i7s اجرا کردیم و مطمئن شدیم که جزئیات و گزینه رزولوشن متغیر را غیرفعال می کنیم، بنابراین می توانیم واقعا ببینیم که آیا مدیریت و عملکرد بازی برای یک اسنپدراگون 710 خیلی زیاد است؟ ما هیچ وقت هیچ مشکلی مشاهده نکردیم که عملا مربوط به اجرای PUBG با سرعت 30 فریم بر ثانیه باشد.

روی یک کنسول پر طرفدار، بازی پلتفرمر با کیفیت، مثل ماجراجویی ریمن (Rayman adventure) یک تجربه بی عیب و نقص است. این بازی گزینه های گرافیکی با تغییر جزئی ندارد، اما روی دستگاه های سازگار می تواند سرعت 60 فریم در ثانیه را حفظ کرد. بدون کندی سرعت و بدون گرمای بیش از حد است. ما همان سطح عالی عملکرد را در بازی Grand Theft Auto San Andreas، یک بازی AAA واقعی، که اکنون در اندروید وارد شده و در دسترس است، مشاهده کردیم.

این موضوع ما را به یک نکته بسیار مهم منتهی می کند، که ما همچنان قصد داریم آن را مطرح کنیم، موتورهای بازی های موبایل مدرن به خوبی بهینه سازی شده و به طرز ماهرانه ای با سخت افزارهای از پرچمدار تا سخت افزار های با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ساخته شده اند.

blank blank
blank blank
RetroArch  در حال اجرای XMB با ریزعکس های بازی

استاندارد RetroArch تقریبا یک استاندارد واقعی برای برابر سازی بازی های کامپیوتری با بازی های کنسول تحت اندروید است، یا حداقل یکی از متنوع ترین گزینه های با یک جامعه فعال آماده برای کمک است. به خاطر داشته باشید، به احتمال زیاد در بعضی موارد به کمک نیاز خواهد داشت، زیرا این مجموعه می تواند بسیار پیچیده باشد، به خصوص اگر می خواهید مواردی مانند ریز عکسها برای همه بازی های خود داشته باشید. در Play store گزینه های ساده تری وجود دارد، شاید هم احساس کنید که آن را دوست ندارید و فقط وقت تلف کردن است. نکته منفی این است که شما باید حداقل با چند برنامه و برنامه های کنترل و تنظیمات منحصربفرد آنها سر و کار داشته باشید.

blank blank
blank blank
برابرسازی های با سیستم عامل بیشتر

با این وجود، وقتی همه اینها را مقابل هم قرار می دهید، نمی توانید از کنسول قدیمی تر انتظار یک تجربه بازی بزرگ تر داشته باشید. وقتی ما اینجا از عبارت قدیمی تر استفاده می کنیم، منظور ما نینتندو 64 و پلی استیشن اصلی است. حتی بیشتر، عناوین بازی طاقت فرسا که سعی می کردیم بدون هیچ مشکلی در MOQI i7s اجرا کنیم. استاندارد RetroArch به عنوان یک امتیاز نسبتا خوب با دسته های بازی و سخت افزار کنترل روی دستگاه به سادگی آنها را به صورت پیش فرض نقشه برداری می کند. و نیازی به نقشه برداری دستی بر روی شبیه ساز نیست.

blank blank
blank
امولاتور و یا برابر ساز دلفین: سوپر ماریو سانشاین، The Legend of Zelda Wind Waker ، سوپر ماریو گلکسی 2

بررسی صفحه نمایش و سخت افزار MOQI i7s را دنبال کنید.

در مورد امولاتور (برابر ساز) برخی کنسول های اخیر چه خبر؟ خوب، این یک موضوع مختلط است. ما چند بازی GameCube و Wii را امتحان کردیم، از آنجا که برابر ساز Dolphin اکنون به خوبی بهینه شده است. اینجاست که اسنپدراگون 710 شروع به نشان دادن حد و مرز خود می کند. با این وجود، همه اینها به عنوان خاص و میزان زمانی که شما مایلید در بازی و اینترنت باشید بستگی دارد و می تواند تنظیمات آن را کمی تغییر دهید. به عنوان مثال Legend of Zelda Wind Waker در کنسول بازی i7s به زیبایی اجرا می شود. سوپر ماریو سانشاین، اما تنها پس از کمی برابر سازی، قابل پخش است. سوپر ماریو گلکسی و همچنین عمده ترین نسخه های Nintendo Wii اکثرا از قابلیت های i7s خارج نیستند. علی رغم تلاش های ما، برابرسازی PS2 امری بی فایده است. برای عادلانه بودن، شبیه سازهای PS2 هنوز در اندروید کامل نشده است، به علاوه محبوب ترین موردی که می توانیم پیدا کنیم حداقل نیاز به اسنپدراگون 855 دارد.

با نگاه مثبت به این موضوع، اکثر بازی های PSP که تجربه کرده ایم با تعجب روی کنسول بازی MOQI اجرا می شوند. همین مورد در مورد کنسول های بازی نینتندو از خانواده DS صدق می کند. کنسول بازی PS VITA ممکن است مانند یک سیستم معقول به نظر برسد، اما برابر سازی آن بر روی رایانه x86 هنوز خیلی زود است، چه رسد به ARM. این فقط ماهیت برابر سازی است. با این حال، MOQI i7s به طرز شگفت انگیزی با این مدل پیش می رود. علاوه بر این، تمام نقشه های کنترل اضافی و گزینه های کلان موجود در سیستم عامل، تجربه بازی را افزایش می دهند، اما در بخش نرم افزاری موارد بیشتری در این زمینه وجود دارد که از حوصله این بخش خارج است.

عمر باتری کنسول بازی MOQI i7s

کنسول بازی MOQI i7s دارای یک باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی قابل تعویض است و تقریبا می تواند از تمام شارژ آن استفاده کند. از یک طرف، شارژ و ظرفیت زیادی دارد. از طرفی نصب اندرویدی شگفت آور و ناب دارد که بطور اختصاصی طوری تنظیم شده است تا فعالیت و نور پس زمینه را به هر طریقی محدود کند. وقتی برنامه را نصب می کنید، صرف نظر از این که از Play Store یا جای دیگری تهیه کرده باشید، i7s آن را از اجرای در پس زمینه محدود می کند، به طور خودکار راه اندازی می شود و پنجره اعلان ها را نمایش می دهد. این امر باعث می شود تا یک تجربه بسیار عالی برای یک کنسول بازی و فقط یک تلفن هوشمند پر مشغله نفسگیر فراهم شود. همچنین، این تنظیم معمولا اجرای برنامه های خسته کننده که فقط شارژ باتری شما را تخلیه می کنند، را محدود می کند.blank

همه این برنامه های و تنظیمات باعث افزایش عمر باتری این کنسول بازی ستاره دار می شود. ما MOQI i7s را با استفاده از تست های باتری رایج، در آزمایشات باتری قرار دادیم و روی کاغذ عملکرد بسیار خوبی نشان داد. گفته می شود، زمان آماده به کار و صحبت کردن کاملا بی ربط به نظر می رسد، زیرا واقعا هیچ کس از این کنسول بازی برای مکالمه استفاده نمی کند. منطقی ترین کاری که به نظر ما انجام می شود این است که حالت هواپیما را روشن کنید مگر اینکه به داده های شبکه، به طور خاص، نیاز داشته باشید. اگر واقعا اصرار دارید که از اتصال سیم کارت و مکالمه در تمام مدت استفاده کنید، این کنسول بازی حدود 400 ساعت در حالت آماده به کار دوام می آورد. در غیر این صورت که خیلی طولانی تر.

blank blank
صفحه باتری

برای مرور وب با اتصال به شبکه Wi-Fi، با یک بار شارژ در حدود 24 ساعت و برای پخش ویدئوی آفلاین در حدود 20 ساعت می توانید از این کنسول بازی استفاده کنید. خیلی هم بدن نیست. عملکرد شارژ کردن به لطف پشتیبانی از شارژر سریع 4+ با شارژر 18 وات، خوب و سریع است. باتری کنسول بازی MOQI i7s ظرف مدت 30 دقیقه از صفر به 23 درصد می رسد. و یا می توانید به لطف یک باتری قابل تعویض، یک آپشن فوری را انتخاب کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *