تست و بررسی کنسول بازی MOQI

کیفیت دوربین کنسول بازی MOQI i7s

کیفیت دوربین کنسول بازی MOQI i7s

6- کیفیت دوربین اصلی 16 مگاپیکسل کنسول بازی

کنسول بازی MOQI i7s دارای یک دوربین 15 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL Bright S5K3P9 ، با روزنه تصویر f/2.5 در پشت است. برای اینکه کاملا صادق باشیم، ما در کنسول بازی MOQI i7s که ماهیت بازی دارد و هدف عرضه به بازار آن هم برای بازی و سرگرمی است، کمتر به دوربین توجه کردیم و طبیعتا از دوربین این گوشی خیلی هم انتظار نمی رود. این پیش داوری ما پس از دیدن برنامه و بررسی دوربین این کنسول بازی، بار دیگر تأیید شد.

در بهترین حالت می توان آن را به صورت کلی و بدون جزئیات توصیف کرد. در حالی که لزوما به خودی خود مشکل نیست ، آنچه در اینجا دیدیم مجموعه ای از آیکون های بسیار کم جزئیات و با وضوح پایین است که عملکرد آن در واقع جالب نیست. دکمه شاتر به اندازه کافی قابل اعتماد است، و ورود به منوی تنظیمات، هرگز فورا اتفاق نمی افتد.

blank blank
                                                   رابط کاربر دوربین

هنگامی که وارد منوی تنظیمات شدیم، به سادگی در اکثر حالت ها به اشتباه افتادیم. فقط چند مورد از این حالت ها، مثل UbiFocus را اجرا کردیم و با آن در کل 8 عکس پی در پی با نقاط فوکوس متفاوت گرفتیم، شما می توانید بعد از گرفتن عکس مجددا فوکوس را تنظیم کنید. حالت عکس شارپ و حالت  Blur buster هر دو ادعا می کنند که در گرفتن عکس های تمیز، واضح تر و بدون تیرگی مفید هستند و کمک می کنند. بسیاری از حالت های دیگر با کمی تغییرات و قرار گرفتن در معرض نور محیطی پیشنهادی، مناسب هستند.

همه اینها باید برای شروع کار در حالت خودکار تنظیم شوند تا زمانی که فوت و فن کار با دوربین این کنسول بازی را به خوبی یاد بگیرید. با این حال، ما همه آنها را بررسی کردیم و با بعضی از این حالت ها عکس گرفته نمونه هایی را ارائه دادیم. هر چند خلاصه بگویم هیچکدام از آنها به خصوص از حالت خودکار بهتر نیستند.

blank blank
                                                     تنظیمات دوربین

منوی تنظیمات دوربین واقعی گزینه های بیشتری را ارائه می دهد.برخی از آنها به طرز شگفت آوری در منوها بسیار عمیق مخفی شده اند، مانند جبران نوردهی و تراز رنگ سفید. در طرف دیگر، ضبط ویدیویی این دوربین به طرز شگفت آوری پر از آپشن است. می توانید از میان این آپشن ها، رمزگذار صوتی و تصویری را انتخاب کنید که برخی از آنها نیز نیاز به طور برجسته تری در رابط کاربری اصلی دوربین قرار دارند.

بنابراین، به وضوح، کار با دوربین کمی گیج کننده است. با این حال، در مورد کیفیت واقعی دوربین می توان گفت که این دوربین از کیفیت متوسطی برخوردار است و در کل می توان گفت نه خوب است نه بد.

blank blank
blank blank
                                     نمونه های عکس دوربین  MOQI i7s

بررسی ما نشان داد که دوربین از نظر زیبایی یک دوربین بسیار خوب محسوب نمی شود. نوردهی در هر موقعیتی به خوبی انجام نمی شود، همچنین فوکوس قابل اطمینانی ندارد. محدوده دینامیکی آن به ویژه بد است. با این وجود، ما به همان اندازه که نمی خواهیم آن را «دوربین سیب زمینی» بنامیم، نمی خواهیم آن را هم خوب جلوه دهیم. برخی کیفیت های آن را می توان بازیابی کرد. رنگ ها ، اگرچه در بعضی مواقع کمی اشباع شده اما بسیار زیبا به نظر می رسند. جزئیات مناسب و معقولی را به تصویر می کشد و میزان نویز را به اندازه کافی کاهش می دهد.

blank blank
blank blank
                                           نمونه دوربین های MOQI i7s

این نمونه ها همگی در حالت خودکار گرفته شده اند که احتمالا باید آنها را بپذیرید. در غیر این صورت باید با حالت حرفه ای (Pro) عکس بگیرید. ایده خوب دیگر استفاده از اندازه گیری نقطه ای برای قرار گرفتن در معرض نور (نوردهی) برای هر عکس است. در غیر این صورت، شما باید هنگام عکس برداری در شرایط نور روز و فضای بیرون باید ریسک نوردهی متفاوت در هر عکسی را بپذیرید. مثل نمونه های زیر.

blank blank
blank blank
                                               نوسان در معرض خودکار

فقط به خاطر تکمیل بحث، در اینجا چند نمونه از حالت Blur Buster و Sharp را آورده ایم. به نظر ما هیچکدام به ویژه از نظر ما برجسته نیستند.

blank blank
blank blank
                                                 نمونه های Blur Buster

بررسی عملکرد و عمر باتری MOQI i7s را مطالعه کنید.

blank blank
blank blank
                                               نمونه عکس های شارپ

خلاصه اینکه، اگر واقعا به شدت نیاز است که با دوربین این کنسول بازی خود عکس بگیرید، باید بگویم که MOQI i7s تنها وسیله ای است که شما در دست دارید و باید بتوانید نیاز خود را برطرف کنید هر جند عالی نمی شود. این را هم بگویم که واقعا نمی توانیم تصور کنیم که معدود کاربران بالقوه ای هستند که از MOQI i7s که به خصوص کنسول بازی است برای عکس برداری استفاده می کنند.

در مورد کیفیت ضبط ویدیو نیز همین مسئله صادق است. با این وجود، ما می خواستیم کاملا شرایط را دقیق بررسی کنیم و نتایج آن را با دقت به شما اعلام کنیم، ما حداکثر تلاش خود را کردیم.

با اینکه هنوز هم قابل استفاده است اما فیلمبرداری با MOQI i7s چیزی نیست که بشود برای همیشه از آن استفاده کرد. واقعا به سختی می توان فیلمی با کیفیت ضبط کرد. وضوح تصویر 1080 پیکسل است، و سرعت بیت آن در حدود 20 مگابیت در ثانیه و ترکیبی استاندارد از فیلم های VVC و صدا AAV (به طور کلی استریو) در داخل یک بسته mp4 است. به نظر می رسد برجسته ترین مسئله، مشکل نوردهی، همراه با محدوده دینامیکی باشد که این محدوده دینامیک پایینی دارد. به غیر از این مورد، فیلمبرداری با این کنسول خیلی هم بدک نیست و در صورت لزوم به راحتی قابل استفاده است.

تعجب آور اینکه، تاگل تثبیت کننده تصویر در داخل تنظیمات ضبط ویدیو جایی ندارد. حالت ضبط ویدئو این دوربین فاقد برش تصویر و از سیستم لرزش گیر دیجیتالی پشتیبانی نمی کند (EIS).

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی

دقیقا مانند دوربین اصلی، واقعا نمی توان تصور کرد بسیاری از دارندگان بالقوه MOQI i7 قصد استفاده و یا به خصوص کار کردن با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی OV5695، با روزنه تصویر f/2.2 را داشته باشند. سلفی هایی که با این دوربین گرفته می شوند خیلی چشمگیر نیستند. اما دقیقا مانند دوربین اصلی، به طور غیر منتظره ای بدک هم نیستند.

blank blank blank
                                           نمونه سلفی های MOQI i7s

مشکل اصلی در نقد و بررسی ما فاصله فوکوس است، که از نظر ما کمی دور است، و باعث می شود سوژه بیشتر از گذشته تار و تصویر مبهم شود. نکته ای که در مورد دوربین سلفی به ذهن شما خطور کرد پتانسیل استفاده در صورت بازی در هنگام پخش بازی شماست. این کار مطمئنا از طریق برنامه هایی مانند Mobcrush قابل انجام است و حین بازی با کنسول بازی MOQI i7s اگر دستگاه را کمی دورتر بگیرید می توانید به خوبی عکس جالبی بگیرید. برای تسهیل کار در این مورد، مطمئنا دوربین سلفی در جای عالی قرار گرفته است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *