تست و بررسی کنسول بازی MOQI

رابط کاربری و نرم افزار MOQI i7s

رابط کاربری و نرم افزار MOQI i7s

5- رابط کاربری و ویژگی های اضافی نرم افزار MOQI i7s

کنسول بازی MOQI i7s از رام اندروید 8.1 بهره می برد. این از هر دو جنبه شگفت آور اندروید وانیل و از ویژگی های بسیار سفارشی در اینجا و آنجا استفاده می کند. کاملا ترکیبی و جذاب است.

blank blank
دو رابط به روزرسانی جداگانه

به نظر می رسد که شرکت Snail یک کار درخور و مناسب یعنی «جایگذاری» ویژگی های سفارشی سازی خود در AOSP که تحت عنوان MOCH نامیده می شود، انجام داده است. این در یک پکیج خاص خود، با یک به روزرسانی مخصوص به خود، حمل می شود متأسفانه، این مسئله شما را با دو رابط به روزرسانی جداگانه که باید گاه به گاه، به روز رسانی آنها را بررسی کنید، رها می کند. با این حال، به طور واقع بینانه، با توجه به گمنام بودن محصول، انتظار بروزرسانی های زیادی از سیستم نداریم. این یعنی از اکتبر سال 2018 به احتمال زیاد، همچنان با یک سیستم امنیتی گوگل ادامه خواهید داد و انتظار به روز رسانی نداشته باشید. اما از آنجا که i7s تلفن هوشمند اصلی شما نیست که همه اطلاعات حساس شما را در خود جای دهد، شاید به آن خیلی اهمیت ندهید؟

به هر حال، شما همچنین می توانید i7s را روت کنید و سعی کنید خودتان آنرا پچ کنید. شرکت Snail در هنگام بروز چنین مواردی، کاملا پاسخگو به نظر می رسد. یک چیز خوب دیگر اینکه چون شما این بسته را از خرده فروشی های i7s دریافت می کنید به هیچ وجه نیز نیست که از سرویس های Google Play استفاده کرده و آن را نصب و به روز رسانی کنید.

blank blank blank blank
امنیت در واقع به روز نبوده است • سرویس های Google Play بسته ها را نصب می کنند • ثبت دستگاه گوگل

خوشبختانه، دستیابی به آن بسیار آسان است. اگر با این وضعیت روبرو شدید، به داخل پوشه ذخیره سازی روت نگاه کنید. در این پوشه دو بسته آرشیو در باره خدمات گوگل پیدا می کنید. اگر چیزی پیدا نکردید، با بخش پشتیبانی شرکت Snail تماس بگیرید. سپس، باید ریکاوری را بوت کنید و از فایل Magisk استفاده کنید تا یکی از دو بسته را فلش کند. اگر به خدمات Google Play و دسترسی به Play Store نیازی ندارید، روی عدم نصب بسته کلیک کنید، راهی عالی برای صرفه جویی در مصرف باتری و از بین بردن مواردی است که برای شما اصلا منفعتی ندارد..

یک مرحله نهایی برای نصب Google وجود دارد. این مرحله باید انجام شود حتی اگر i7 های شما با Play Service از پیش نصب شده باشند. از آنجا که ROM i7s گواهینامه امنیتی فعلی Google را پاس نکرده است، به طور استثناء این بار در حساب خود برای این دستگاه خاص گواهی نامه را دستی ثبت کنید. با این کار به برخی از برنامه ها و بازی هایی که نیاز به امنیت بالا دارند دسترسی خواهید داشت. برای انجام این کار، Moqi یک برنامه جادوگر Google بسیار کارآمد دارد. گفته می شود، اکثر بازی ها بدون گذر از این مراحل اضافی، بسیار خوب نصب و اجرا می شوند. فقط در صورتی که برنامه خاص را پیدا نکردید و یا نتوانستید آن رانصب کنید، این مراحل و فرایندها را در ذهن داشته باشید.

blank blank blank blank blank
صفحه تنظیمات • صفحه تنظیمات • صفحه تنظیمات • پنجره اطلاع رسانی

سطح ROM اندروید MOQI از نظر ظاهری زیبایی اندروید وانیل را دارد. کمی سفارشی شده و بسیار خوب به نظر می رسد و در سیستم عامل اصلی یکپارچه شده است. به عنوان مثال، نوار پیمایش روی صفحه، یک دکمه برگشتی دوباره قابل تنظیم و همچنین یک میانبر سریع برای برنامه یاور MOQI، سفارشی است، یک مرکز بازی واقعی، که ما با جزئیات بیشتری در مورد آن توضیح خواهیم داد.

بررسی عملکرد بازی و عمر باتری MOQI را مطالعه کنید.

یک جفت آیکون شناور (یکی برای اسکرین شات و دیگری برای همان یاور MOQI) که به وضوح AOSP نیستند، در کنار تاگل ها و منوهای تنظیمات مربوط به آنها وجود دارد. به نظر می رسد عملکرد اسکرین شات به طور کامل باز نویسی شده است تا مواردی مانند واتر مارک با موقعیت و رنگ دلخواه را را در برگیرد. متأسفانه، ما راهی برای حذف کامل واتر مارک پیدا نکردیم، به همین دلیل در تمام اسکرین شات ها دیده می شود.

blank

رابط تصویری کاملا سفارشی

همانطور که قبلا اشاره کردیم MOQI با تغییر جزئی که داشته است کاملا جنبه ای از رفتار پیش فرض اندروید را به دست آورده است تا تجربه بهتر بازی را ارائه دهد. بهتر بگوییم، منظور ما این است که گیمر در حین بازی حواس پرتی کمتری داشته باشد. به طور پیش فرض، هر برنامه ای که نصب شود، تقریبا از کلیه امتیازات اضافی منع شده است. هیچ زمینه در حال اجرایی امکان پذیر نیست، هیچ شروع خودکار، هیچ گونه اطلاع رسانی وجود ندارد، حتی نمی توان به چراغ LED اطلاع رسانی آزادانه دسترسی داشت. فروشگاه Google Play حتی بعد از نصب دکمه Enable را نشان می دهد که باید قبل از شروع برنامه یا بازی، آن را فشار دهید.

blank

برنامه ها به طور پیش فرض در یک حالت قفل شده نصب می شوند

در حالی که این رفتار برای بازی ها و برابر سازها (امولاتور) بسیار عالی است، اما برای مواردی مانند پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی که به فعالیت های پس زمینه و اعلان ها متکی هستند ایده آل نیست. در صورتی که احساس کردید دوست دارید برخی از این موارد را اجرا کنید، منوی Battery Saver برای همه عملکردهای غیر فعال شده، لیست سفیدی از پیش برنامه ارائه می دهد.

blank blank blank blank
blank
ویژگی های محافظ باتری بر اساس پیش برنامه

شرکت Snail حتی یک قدم جلوتر فکر کرده است. اگر به برخی برنامه ها اجازه می دهید اعلان ها را به خواست خود پخش کنند، اما باز هم تجربه بازی با تمرکز بالا را ترجیح می دهید، این امکان فراهم شده است که در لیست GameMode فقط بازی های مورد علاقه خود را اضافه کنید، تا اعلان ها را در زمان شروع پخش، متوقف کند.

blank blank

حالت بازی

اگر بخواهم منصفانه بگویم، GameMode در ابتدا کمی گیج کننده به نظر می رسد، زیرا به طور بالقوه برخی از بهینه سازی عملکرد را نیز پیشنهاد می کند. متأسفانه، عناوین، گزینه ها و متن های گیج کننده در لانچر MOQI شکل و ظاهر عادی دارند. به نظر می رسد بیشتر این مشکلات ناشی از ترجمه ضعیف است. از آنجا که به دلیل مشکل ترجمه و زبان، تنظیمات خاص با منحنی یادگیری اضافی آورده شده است، امیدوارم که خیلی از این مشکلات به زودی حل شوند.

 

یاور بازی Much Game

زمان آن رسیده که در نهایت از ویژگی های اضافی این کنسول بازی صحبت کنیم، زیرا آنها در واقع ارزش افزوده زیادی ارائه می دهند و واقعا داشتن کنترل بازی های سخت افزاری را ارزشمند می کنند. خوشبختانه تمام ویژگی های واقعا شسته و رفته و مهم در یک برنامه واحد یاور به نام Much Game Helper گنجانده شده است. اولین چیزی که باید در مورد یاور بررسی کنید، منوی تنظیمات سیستم است، یعنی به سادگی تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید یاور را در سیستم عامل ادغام کنید. یک آیکون شناور که بسیار راحت است، اگر حواس شما را پرت نکند.

blank

ویژگی های محافظ باتری بر اساس پیش برنامه

ما احتمالا قادر نخواهیم بود تمام گزینه هایی که Much Game Helper ارائه می دهد را پوشش دهیم، زیرا چیزهای عمیق و پیشرفته مانند انتخاب انواع شکل های دسته بازی آنالوگ برای برابر سازی کنترل روی صفحه نمایش وجود دارد. اما، تا آنجا که ایده اصلی این برنامه بیان می کند، چند نکته مهم وجود دارد. بسته به بازی ای که شما اجرا می کنید، بعضی از آنها حس بیشتری نسبت به دیگری ایجاد می کنند. در بازی هایی که با پد بازی بومی پشتیبانی می شوند، معمولا می توانید کار نقشه برداری دکمه ها را انجام دهید. آنچه شما می توانید انجام دهید این است که دکمه های macros و combos  را تعریف کنید و آنها را به یک دکمه خاص وصل کنید.

blank blank

 

تنظیم: کلید macros و combos

همچنین بازی هایی با طرح های کنترل فقط بر روی صفحه نمایش وجود دارد. اینجاست که نقشه برداری MOQI واقعا می درخشد. برای توضیح بیشتر، قبلا شاهد اجرای برنامه های مشابه با این بودیم، مانند برنامه های روی ایسوس راگ فون. با این وجود، آنچه که Snail روی کنسول بازی MOQI i7s قرار داده است، از نظر تطبیق پذیری و عمق، چیز چشمگیری نیست. هر دکمه و هر دو دسته بازی آنالوگ را می توان نقشه برداری کرد و همه این کارها را با کشیدن و رها کردن ساده و به دنبال آن فشار دادن یک دکمه فیزیکی یا تنظیم اندازه برای آنالوگ ها انجام داد.

blank blank
blank blank

 

طرح های آداپتور

برابرسازی دسته بازی آنالوگ، به ویژه، با مقادیر خنده آور با تغییرات جزئی خوب ی و سه حالت برابرسازی همراه است. هنگامی که هر چیزی را درست همانطور که می خواهید تنظیم کنید، همه آنها در جایی ذخیره می شود که Snail آن را طرح آداپتور می نامد. برای هر عنوان می توانید چندین مورد از اینها را داشته باشید و آنها را به سرعت روی fly تغییر دهید.

blank blank
طرح های آداپتور: محلی، ابری

اما شاید برجسته ترین مورد، ذخیره ابری MOQI برای طرح های نقشه برداری باشد. ما در ابتدا به آن خیلی فکر نکردیم، اما این نوعی جادو است. به حدی که در بیشتر بازی های با ورودی لمسی که روی کنسول های i7s راه اندازی کرده ایم، با فشار دادن کنترل های فیزیکی، فورا به شما گفته می شود که MOQI می خواهد طرح کنترل بازی فعلی را تجزیه و تحلیل کند (رنگ ها ما را تحت تأثیر قرار داد!). چند ثانیه بعد همه چیز تازه شروع به کار می کند! شوخی نیست. اگر نقشه خاصی را به دلخواه خود پیدا نکردید، احتمال دارد که سریعا وارد برنامه Cloud Schemes شوید که در رابط کاربری MOI MIXI Helper UI قرار دارد و در آنجا حداقل چند طرح کاری با کمی تفاوت وجود دارد.

blank blank blank blank
برنامه کمک MOQI ارزشمند است

آیا همه چیز ناخوشایند به نظر می رسد و به شدت به اصلاح رابط کاربری UI نیاز دارد؟ بله، خیلی خیلی. به جرات می گوییم این رابط کاربری مهم و جذاب است و یکی از متنوع ترین و قدرتمند ترین رابطه نقشه برداری کنترل است که تاکنون در یک دستگاه اندرویدی دیده ایم؟ جواب این سوال یک بله با صدای بلند است!blank

تنها مسئله ای که ما با کل سیستم snail داریم، منحنی یادگیری شیب دار اولیه است که به آن نیاز دارد. خوشبختانه، یک برنامه کمک MOQI وجود دارد که توضیح نسبتا مناسبی برای همه کارهای مربوطه دارد. مطمئنا، این برنامه به زبان انگلیسی است و داشتن دانش انگلیسی در اینجا شگفت آور نیست، اما با پشتکار کافی، می توانید توضیحات آن را متوجه شوید.

blank blank blank
KEY DIY یک برنامه افزودنی عالی به برنامه های آداپتور است

در حقیقت، خواندن دقیق این متون راهنما تنها دلیلی است که اکنون در مورد ویژگی KEY DIY می دانیم، که به خصوص برای برابر سازی بازی DOS نیز بسیار جالب است. آنچه به شما امکان می دهد انجام و تهیه نقشه هر یک از کنترل های فیزیکی موجود در MOQI i7s به جای کنترل روی صفحه نمایش است، این یک کنترل فیزیکی متفاوت است. این کنترل بازی فیزیکی ممکن است گیج کننده به نظر برسد، اما ساده ترین نمونه ای است که می توانیم ارائه کنیم و این با یکی از چهار دکمه اصلی و با فشار دادن کلید کنترل روی یک صفحه کلید معمولی شبیه سازی شده است که انگار دومی به دستگاه وصل شده است. برابر ساز DOSBox ما به سادگی این را به عنوان یک صفحه کلید اصلی انتخاب می کند و آن را به بازی منتقل می کند، که باعث می شود Commander Keen بدون اشتباه فعال شود. اگر این موضوع برای شما آشنا به نظر می رسد، می فهمید که KEY DIY یک ویژگی عالی است.

blank blank blank
KEY DIY یک همه کاره شگفت آور است

بهتر است بگوییم، KEY DIY بر اساس پیش برنامه عمل می کند، بنابراین، به محض اینکه همه کلیدهای خود را برای کدهای شماره گذاری شده برای Mortal Kombat را دوباره نقشه برداری کردید، لازم نیست در مورد ناوبری رابط کاربری اندروید معمولی نگران باشید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *