تست و بررسی شیائومی

نقد و بررسی شیائومی ام آی ای 3

نقد و بررسی شیائومی ام آی ای 3

1- معرفی، مشخصات فنی و جعبه گشایی شیائومی Mi A1

گوشی شیائومی Mi A1 عامل تقویت کننده کامل برای کل برنامه Android One بود و مسیر همکاری مثمر ثمر بین شیائومی و گوگل را هموار کرد. گوشی Mi A2 یک نسخه قابل توجه اما بحث برانگیز بود که در نهایت Mi A1 را به عنوان معامله نهایی قلمداد کرد. و حالا Mi A3 سعی دارد همه اشتباهات را برطرف کند و بار دیگر به صدر برسد.

طرفداران اندروید اکنون می توانند از تجربه اندروید وانیل گوگل روی صفحه نمایش سوپر آمولد لذت ببرند. تراشه جدید اسنپدراگون وجود دارد که نوید عملکرد سریع بازی را می دهد. سپس یک دوربین سه گانه به شما اجازه می دهد روز و شب عکس های عالی بگیرید. سرانجام، باتری بزرگ 4030 میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض به شما کمک می کند تا بسیاری از ساعت ها، کارهای روزمره با گوشی را انجام دهید.

blank

گوشی شیائومی Mi A3 یک طراحی گلس جدید، با ترکیبی از پوسته های فلزی محکم اما تا حدودی منسوخ شده را معرفی می کند. گوشی Mi A3 با انتخاب و کاربرد گلس گوریلا 5 در قسمت جلو و عقب دوست دارد ایمنی کامل و تا حد امکان را برای خود نگه دارد.

جهت بررسی تخصصی شیائومی Redmi k20 pro اینجا مراجعه کنید.

دوربین این گوشی احتمالا جالب ترین چیز جدیدی است که وجود دارد، در حال حاضر این گوشی دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی است. لنز سوم یک حسگر عمق است که شاید بی فایده به نظر برسد، اما ما همیشه عکس های پرتره که با این گوشی انداخته می شود ما را به تعجب وا داشته است.

blank

قبل از اینکه Mi A3 را بررسی کنیم، بیایید سری به صفحه مشخصات فنی این گوشی بزنیم.

مشخصات فنی شیائومی Mi A3

  • بدنه: قاب آلومینیومی، جلو و عقب گلس گوریلا 5؛
  • صفحه نمایش:01 اینچ، سوپر آمولد، رزولوشن 1560 × 720 پیکسل، نسبت ابعاد 19.5:9، تراکم پیکسل 286 پیکسل در هر اینچ؛
  • دوربین پشتی سه گانه: عریض- 48 مگاپیکسلی با روزنه تصویری f/1.8،2 اینچی، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، PDAF؛ دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل با روزنه تصویری f/2.2، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر؛ سنسور عمق – 2 مگاپیکسلی با روزنه تصویری f/2.4؛ 2160 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه.
  • دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، اندازه پیکسل 0.8 انگستروم میکرومتر، روزنه تصویری f/2.0؛ ضبط ویدیوی 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم بر ثانیه.
  • سیستم عامل: اندروید پای 9.0؛ اندروید وان
  • چیپ ست: اسنپدراگون 665 کوالکام: پردازنده مرکزی هشت هسته ای (4 هسته Kryo 260 Gold0 گیگاهرتزی و چهار هسته Kryo 260 Silver 1.8 گیگاهرتزی)، پردازنده گرافیکی آدرنو 610.
  • حافظه: رم 4 گیگابایت؛ حافظه داخلی 64/128 گیگابایت؛ اسلات میکرو اس دی ترکیبی (دو سیم کارت)
  • باتری:4030 میلی آمپر ثانیه Li-Po (غیر قابل تعویض)؛ شارژ سریع 18 وات
  • اتصال: دو سیم کارت؛ LTE-A، تجمع حامل 4 باند، 15/13 (800/150 مگابایت بر ثانیه)؛ USB-C؛ Wi-Fi a/b/g/n/ac؛ بلوتوث 5.0
  • متفرقه: حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، بلندگو تکی down-firing؛ جک 3.5 میلی متری

در واقع شیائومی با برگرداندن جک صوتی روی گوشی های خود، خطاها را اصلاح می کند! و اسلات میکرو اس دی و رادیو FM! و باتری بزرگتر در واقع یک آرزو است.

مشکلی که همه ازش با خبریم، صفحه نمایش 720 پیکسل است و در حالت خوبی نیست. مدتی است که ما روی چنین صفحه نمایش کم مصرفی کار کرده ایم، چه رسد به PenTile AMOLED.

جعبه گشایی شیائومی Mi A3

جعبه خرده فروشی Mi A3 آنچه را که از یک بسته میان رده انتظار دارید، شامل می شود – در جعبه این گوشی یک کابل USB-C، یک شارژر 10 وات و در داخل محفظه یک روکش محافظ سیلیکونی خاکستری تیره وجود دارد.

blank

شایان ذکر است که در حالی که Mi A3 از شارژر 18 وات سریع (Quick Charge 3.0) پشتیبانی می کند، شیائومی در حال ارسال گوشی با یک شارژر سازگار با QC3 نیست. اینها آنقدرها گران نیستند، با این حال چیز بزرگی نیست.

بسیاری از تلفن های چینی معمولا دارای محافظ صفحه ای هستند که از قبل در كارخانه استفاده می شدند اما Mi A3 جزو این موارد نیست. این گوشی با استفاده از گلس گوریلا 5 تقویت شده در هر دو طرف محافظت شده است و می توانیم درک کنیم که چرا شیائومی تصمیم گرفته است که در جعبه خود روکش و محافظ نگذارد.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “نقد و بررسی شیائومی ام آی ای 3

  1. blank زری گفت:

    درود منم a3 دارم ولی مدتیه گالری گوشی هنگ میکنه نمیدونم مشکل چیه

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      با سلام. بله، مشکل هنگ کردن گالری گوشی Mi A3 شیائومی در برخی از کاربران گزارش شده است، اما اگر منظور شما نمایش ندادن عکس ها در گالری است که با چند ترفند ساده می توانید مشکل را رفع کنید. اگر پوشه مشخصی در گالری گوشی شما نمایش داده نمی شود به احتمال زیاد آن پوشه به صورت خودکار توسط برنامه گالری مخفی شده است. به گالری گوشی خود بروید و سپس وارد تنظیمات آن شوید. روی گزینه View Hidden Albums ضربه بزنید تا آلبوم هایی که به صورت خودکار مخفی شده اند را مشاهده کنید. اکنون روی Unhide ضربه بزنید و آنها را از حالت مخفی خارج کنید. اگر پس از انجام این کار همچنان با این مشکل روبرو بودید می توانید از اطلاعات مهم گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و یکبار گوشی خود را ریست فکتوری کنید تا تمامی مشکلات و خطاهای موجود پاک شده و گوشی همانند روز اول شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *