تست و بررسی شیائومی

طراحی و نمای دور تا دور شیائومی Mi A3

طراحی و نمای دور تا دور شیائومی Mi A3

2- طراحی و نمای دور تا دور Mi A3

شیائومی Mi A3 گوشی هوشمند ساندویچ شیشه ای معمولی شما با قاب آلومینیومی است که با دو قطعه گلس گوریلا 5 در قسمت جلو و عقب، از آن محافظت می شود. در حالی که به نظر می رسد مانند هر دستگاه دیگری از شیائومی ساخته شده است، Mi A3 ظاهری شبیه به Mi 9 دارد. دلایل به اندازه کافی وجود دارد که این گوشی از نظر شکل ظاهری و ساخت، عالی نامیده شود، حتی اگر قیمت آن چیزی غیر از این باشد.

شیائومی Mi 9 در کنار  Mi A3

بنابراین، قسمت جلو، جنجالی ترین ویژگی Mi A3 است: صفحه نمایش سوپر آمولد با وضوح + HDو یک شکاف دوربین (ناچ) شبیه به قطره آب. گوشه های این پنل طبق معمول خمیده اما چیزی کاملا مسطح است و ما این شکل پنل را بیشتر می پسندیم.

دوربین سلفی جدید 32 مگاپیکسلی در محفظه ناچ قرار گرفته است، و دور قاب بالایی نازک دارای یک توری مشبک مخصوص هدفون کپسولی در قسمت وسط و چند سنسور نامرئی در سمت چپ وجود دارد.

blank

به زودی در مورد صفحه نمایش HD بحث خواهیم کرد، اما در نگاه اول رنگ ها پر جنب و جوش به نظر می رسند و کنتراست نیز عالی به نظر می رسد. ما متوجه برخی باز شدن تعداد پیکسل ها (عدم تراکم) در پس زمینه شده ایم و تمام متن به دلیل چیدمان ماتریس PenTile بریده بریده شده اند..

سرانجام، چانه گوشی به طور غیرمعمولی بزرگ است، به خصوص برای یک صفحه اولد، اما با توجه به ارزان قیمت بودن آن مشکلی با این چانه بزرگ نداریم. حداقل همه چیز توسط گلس گوریلا 5 محافظت می شود و ما همیشه از گلس های تقویت شده روی این گوشی قیمت مناسب قدردانی می کنیم.

blank

قبل از اینکه Mi A3 را بچرخانیم و به قسمت پشت گوشی بپردازیم، یک ویژگی برتر در قسمت جلویی وجود دارد که به راحتی فراموش می شود، بله، اسکنر اثر انگشت که زیر صفحه قرار دارد. به نظر می رسد با اسکنر نوری که در Mi 9T تجربه می کنیم، یکسان باشد، به این معنی که تقریبا به اندازه معمول، پاسخگو و سریع است. این سنسور به محض اینکه لمس می شود صفحه را روشن می کند. انگشت شما را اسکن می کند و در یک لحظه قفل می کند.

جهت مطالعه ی نقد و بررسی تخصصی شیائومی Mi A3 اینجا کلیک کنید.

در قسمت پشتی نیز از گلس گوریلا 5 استفاده شده است، در قسمت پشت هم این گلس به سمت لبه های گوشی خم شده است. داشتن چنین منحنی های ظریف یک مفهوم طراحی آشنا است، اقدامی که Mi A3 را از نظر ظاهری باریک تر نشان می دهد و احساس می کنید باریک تر از آنچه هست که در واقعیت می باشد، اما هنگام در دست گرفتن باید دقت و احتیاط بیشتری داشته باشید.

blank

دوربین سه گانه در گوشه بالا سمت چپ با برآمدگی کامل همراه است. این مجموعه دوربین شامل دوربین عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و حسگر عمق 2 مگاپیکسلی است. فلاش LED واحد در خارج از این مجموعه تعبیه شده است. به نظر می رسد این برآمدگی جای دوربین باعث می شود که گوشی هنگام قرار گرفتن در سطح صاف تلو تلو بخورد، خب طراحی این گوشی اینطور است.

قسمت پشت گوشی Mi A3 یادآور قسمت پست Mi 9 است. گوشی Mi A3 در رنگ های زیبا: انواع خاکستری، نه فقط آبی ، و بیشتر از رنگ سفید. شاید شما را به یاد چند گوشی از پیکسل بیندازد؟

blank

شیائومی Mi 9 در کنار  Mi A3

گوشی که ما در حال بررسی آن هستیم دارای رنگ نه فقط آبی (Not just Blue) است و وقتی روی گلس با اثر انگشت پوشیده نشده باشد (که بسیار بندرت این اتفاق می افتد) رنگ آن کاملا خیره کننده است. شیشه ممکن است مایل به آبی تیره باشد، اما به طرق مختلف نور را جلب و منعکس می کند، و یک آینه های بزرگ دودی دیده می شود. باید به شیائومی حق بدهیم، با اینکه دشوار است که نام این رنگ های جذاب را بجا آورید مثل رنگ «نه تنها آبی»، اما نامگذاری این مورد بسیار مناسب است (با وجود اینکه نامگذاری گوگل برای رنگ های گوشی پیکسل نیز مشکل است).

قاب فلزی نیز به رنگ Not just Blue نقاشی شده است و دارای یک پرداخت نهایی بسیار براق است. همچنین کاملا خمیده است، بنابراین همه امیدها را برای در دست گرفتن بدون احتساط Mi A3 کنار بگذارید. اگر برای این گوشی از محافظ استفاده نمی کنید، بسیار توصیه می شود که A3 را با احتیاط زیاد در دست بگیرید و حمل کنید.

blank

اسلات سیم کارت ترکیبی در سمت چپ قاب وجود دارد و می تواند دو سیم کارت نانو یا یک سیم کارت و یک میکرو اس دی را در خود جای دهد. شیائومی در واقع به این شکایت گوش فرا داده و اسلات کارت حافظه برای گسترش و ارتقاء حافظه را بر گردانده است.

blank

بالای قاب نیز تعجب برانگیز است. جک صوتی 3.5 میلی متری و یک بلستر IR نیز در کنار آن قرار دارد.

blank blank blank blank
شیائومی Mi A3

در قسمت پایین، یک بلندگو واحد، میکروفون و پورت USB-C وجود دارد.

blank blank blank blank
شیائومی Mi A3

گوشی Mi A3 دارای ابعاد 153.5 × 71.9 × 8.5 میلی متر است، که 5 میلی متر کوتاه تر و 3 میلی متر باریک تر از Mi A2 است، همچنین دارای صفحه نمایش 6 اینچی اما با نسبت ابعاد متفاوت و دور قاب ضخیم تر است. گوشی A3 دارای وزن 174 گرم است، در حدود 8 گرم سنگین تر از Mi A2 و A1 می باشد.

گوشی Mi A3 یک تلفن هوشمند درجه یک با شکل ظاهری و ساخت عالی اما برای در دست گرفتن باید احتیاط بیشتری کرد. این یک مانترا (سرود و شعار) گسترده حتی در میان پرچمداران است، بنابراین ما واقعا نمی توانیم شیائومی را به خاطر پیروی از روندهای فعلی و اضافه کردن چیزهای بیشتر سرزنش کنیم.

blank

پیشنهاد می دهیم شیائومی یک محافظ قاب شفاف نازک برای این گوشی که بتواند مشکل در دست گرفتن و حمل گوشی را برطرف کند، و در عین حال نمای جذاب گوشی را نیز حفظ کند، استفاده کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *