تست وبررسی بلک شارک

نقد و بررسی بلک شارک 2

نقد و بررسی بلک شارک 2

1- معرفی، مشخصات فنی و جعبه گشایی بلک شارک 2

به دنبال سقوط Xperia Play، گوشی های بازی، ظاهرا به سمت و سوی خوبی کشیده شدند، اما به نظر می رسد که آنها قبل از طرح ریزی یک حمله به بازار تلفن های هوشمند، مجددا دسته بندی می شدند. و این بار برندهای ایسوس، نوبیا، ریزر و شیائومی همه ادعای تاج و تخت تلفن های هوشمند گیمینگ را دارند و حتی هواوی در حال بازاریابی میت ایکس به عنوان بهترین تلفن بازی است. خوب، شیائومی آماده است تا گوشی جدید خود، بلک شارک 2 ، تلفنی که قصد دارد واقعا جریان اصلی تلفن های بازی را راه اندازی کند، قایقش را به آب بیندازد.

اولین بلک شارک، ظاهری زیبا و روی صفحه ال سی دی آن پانچ داشت، صفحه نمایش LCD آن خیلی طرفدار نداشت. مدتی در بازار عرضه شد، سلام کرد و رفت. اکنون با استفاده از بلک شارک 2، ما اصلاح شده ترین گوشی بلک شارک تا به امروز را با یک صفحه نمایش بزرگ آمولد، جدیدترین تراشه اسنپدراگون 855 با سیستم خنک کننده پیشرفته، رم و حافظه داخلی بیشتر و یک طراحی جدید برای بازی ها و مجهز به چراغ LED دینامیک را در اختیار داریم.

blank

سازنده، با بلک شارک 2 جدید، کسب و کار را معنا کرده است، این گوشی برای کسانی که بازی را با دسته های بازی مجازی (غیر فیزیکی) کنترل می کنند، دارای ورودی لمسی 240 هرتز است، اما دسته های بازی اختصاصی بلک شارک نیز برای بی تجربه ترین افراد برای بازی با این گوشی وجود دارد. این دسته های بازی جزء آپشن های این گوشی هستند که بعدا به آن خواهیم پرداخت.

بلک شارک 2 دارای دو دوربین از سه دوربین شیائومی Mi 9 است که در نوع خود جالب است. این نیز می تواند به لطف دوربین سلفی با کیفیت بالا 20 مگاپیکسلی خود، جزء سلفی های پرچمدار محسوب شود.  نکته جالب اینجاست که بلک شارک 2 از اندروید استوک 9 پای بهره می برد، و تنها چیز اختصاصی که در بلک شارک وجود دارد فضای بازی Shark Space است که با یک سوئیچ سخت افزاری راه اندازی می شود – این یک لانچر مخصوص بازی با برخی گزینه های شسته و رفته است.

blank

جنبه های مثبت و منفی گوشی های گیمینگ رد مجیک3 رامطالعه کنید.

مشخصات فنی بلک شارک 2

  • بدنه: فلز و گلس فشرده؛
  • صفحه نمایش: آمولد 6.39، رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل، نسبت بعد 19.5:9، تراکم پیکسل 402 پیکسل در هر اینچ؛ HDR 10 و سازگار با DCI-P3؛ ورودی لمسی 240 هرتز.
  • دوربین عقب دوگانه: عریض: 48 ماپیکسل روزنه تصویری f/1.75، ½ اینچ، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، PDAF؛ تله فوتو: 12 مگاپیکسل، روزنه تصویر f/2.2، زوم 2 برابری؛ 2160 پیسکل در سرعت 30 و یا 60 فریم در ثانیه
  • دوربین جلو: 20 مگاپیکسل، اندازه پیکسل 0.9 میکرومتر، روزنه تصویری f/2.0؛ ضبط ویدیوی 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه
  • سیستم عامل: اندروید 9 پایPie (وانیل)؛ فضای بازی Shark Space با سوئیچ سخت افزاری اختصاصی
  • چیپست: اسنپدراگون 855 کوالکام با پردازنده مرکزی 8 هسته ای (4 هسته 2.84 گیگاهرتزKryo 485 Gold و 4 هسته 1.7 گیگاهرتز Kryo 485 Siver)، پردازنده گرافیکی Adreno 640.
  • حافظه: 8/12 گیگابایت رم؛ حافظه داخلی 128/256 گیگابایت.
  • باتری: لیتیوم یون 4000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل تعویض؛ شارژ 27 وات
  • اتصال: دو سیم کارت؛ LTE-A، تجمع حامل 4 باند، 16/13 (1 گیگابایت در ثانیه/150 مگابایت در ثانیه)؛ USB-C؛ Wi-Fi a/b/g/n/ac؛ GPS دو باند؛ بلوتوث 5.0.
  • متفرقه: ریدر اثر انگشت زیر نمایشگر. بلندگوهای استریو جلویی؛ پد بازی اختصاصی (جداگانه فروخته می شود)

بلک شارک 2 فاقد جک صوتی 3.5 میلی متری و شکاف کارت microSD است. با استفاده از کارت های حافظه می توان حافظه داخلی گوشی را به اندازه کافی ارتقاء داد، اما عدم وجود جک صوتی در این تلفن، شرایط بازی کردن را سخت تر می کند. یک آداپتور در نظر گرفته شده است که به نوعی برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است، اما در واقع کسی گیمر خواهد بود که هم زمان که گوشی را شارژ می کند از هدفون نیز استفاده و در حال بازی است!

بلک شارک 2 مانند گوشی راگ فونف ضد آب نیست، اما قیمت آن نیمی از چیزی است که ایسوس در راگ فون در نظر گرفته است، خب، چیزی که فعلا ما می بینیم. چیزی که شیائومی با این گوشی عرضه کرده است قطعا نمی تواند با مجموعه لوازم جانبی راگ مطابقت داشته باشد، اما با این وجود بلک شارک 2 نیز با لوازم جانبی اختیاری و به صورت آپشن عرضه شده است، دسته بازی و کنترلر این گوشی (دارای کیف یا پایه) است، روکش محافظ خنک کننده و هدفون های مارک بلک شارک دارد.

جعبه گشایی بلک شارک 2

بلک شارک 2 در دو نوع موجود است – رم 8 گیگابایت + حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 12 گیگابایتی + حافظه داخلی 256 گیگابایت. بسته های خرده فروشی آنها فقط یک تفاوت دارند – مدل با رم 12 گیگ و حافظه داخلی 256 گیگ بایت مجهز به یک جفت هدفون مخصوص بازی بلک شارک است، در حالی که در جعبه مدل های با رم و حافظه داخلی پایین تر، هدفون وجود ندارد.

بنابراین، ما مدل چند ردیفی داریم و جعبه آن به طور غیرمعمول بزرگ است. اولین ردیف جعبه گوشی بلک حاوی خود تلفن است، که در زیر آن پنج جای قطعه وجود دارد. جای وسط حاوی یک کتالوگ و یک روکش محافظ سیلیکون شفاف است، در دور جعبه هدفون بازی بلک شارک دارای یو اس بی نوع C، یک شارژر 27 وات و کابل یو اس بی نوع C است. همچنین یک گیره خارج کردن سیم کارت نیز در جعبه قرار دارد.

blank

در ابتدا، ما فکر می کردیم آداپتور 3.5 میلی متری به USB-C در جعبه وجود ندارد، اما همانطور که معلوم شد این آداپتور به زیبایی در طرف دیگر به کابل USB وصل شده است. و از آنجایی که بلک شارک 2 فاقد جک 3.5 میلی متری است، این قطعه ضروری است، و وقتی آن را پیدا کردیم خیالمان راحت شد.

blank

سرانجام، بلک شارک 2 دارای یک محافظ صفحه نمایش نازک است که در کارخانه و روی گوشی بکار برده می شود، بنابراین اگر به محافظ صفحه نمایش نیاز دارید، در حال حاضر یکی از انها در جعبه قرار داده شده و دیگر نیازی نیست که فورا به خرید بروید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *