تست وبررسی بلک شارک

طراحی نمای دور تا دور گوشی بلک شارک 2

نمای دور تا دور گوشی بلک شارک 2

2- طراحی، چراغ های LED، لمس و نمای دور تا دور گوشی بلک شارک 2

اگر این یک گوشی بازی است، پس باید به ال ای دی های RGB مجهز باشد – این سالهاست که شعار صنعت بازی های کامپیوتری است و بلک شارک 2 نیز آن را دنبال می کند. این گوشی دارای چراغ های ال ای دی در بغل های خود و همچنین یک لوگو با نور پس زمینه ال ای دی در وسط در قسمت پشت طراحی شده است.

البته، ویژگی اصلی بلک شارک جدید، صفحه نمایش آن است و این پنل واقعا امیدوار کننده به نظر می رسد. دارای قاب دور با لبه های نازک و تیز و نوار مطابق با جای انگشت در بالا و پایین است. علاوه بر تهیه جاهایی برای قرار دادن و استراحت انگشتان در جلسات بازی طولانی، این دور قاب با طراحی ویژه طوری است که هیچ برش و یا اثری بر روی صفحه نمایش وجود ندارد. اگر گوشه های گرد آن را در نظر نگیریم که این روزها مد شده است، همه چیز این صفحه عالی است.

صفحه نمایش 6.39 اینچی آمولد، دارای وضوح تصویر 1080 پیکسل در نسبت بعد 19.5:9 بلند است. وضوح QHD در هنگام صحبت کردن با تلفن های بازی کمی احساس می شود زیرا فشار بیشتری روی پردازنده گرافیکی می آورد.

صفحه نمایش 60 هرتز بلک شارک 2 که برای گوشی های بازی خیلی مناسب نیست، بدان معنی است که هر محتوا را با سرعت 60 فریم در ثانیه تازه سازی می کند. صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا یکی از مهمترین تمایز تلفن های بازی است و حتی وان پلاس 7 که اصلی ترین گوشی بازی است دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز است، بنابراین ناامید کننده است که بلک شارک 2 نرخ تازه سازی بالایی ندارد. مسلما، بازی های اندرویدی که از نمایشگر های 90 هرتز یا 120 هرتز پشتیبانی می کنند، چندان زیاد نیستند، اما اگر تلفن هایی مانند این، انگیزه لازم برای توسعه دهندگان را فراهم نمی کند، پس چه چیزی انگیزه خواهد داد.

blank

شیائومی تا حدودی به دلیل عدم داشتن صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا با یکی از بهترین پانل های لمسی در این صنعت، پنل های اولد که در آن شبکه ای از سنسورها با نرخ گزارش دهی تا 240 هرتز برای تأخیر ورودی لمسی بسیار پایین دارد، گوشی بازی بلک شارک 2 خود را عرضه کرده است. و ما واقعا می توانیم آن را حتی در عملیات اندرویدی روزمره حس کنیم – واکنش لمسی آن سریع و خوب است که بسیاری از پرچمداران این ویژگی را ندارند.

blank blank blank blank
بلک شارک 2

دور قاب بالا جای چند سنسور، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و یک توری نازک برای هدفون است که دو برابر یک بلندگو است. برای بلندگو دوم یک مشبک متقارن در قسمت چانه گوشی وجود دارد. شیائومی نوید صدای بلند و کیفیت عالی دارد و مطمئنا این ادعاها را بررسی می کنیم.

blank

همچنین یک اسکنر اثر انگشت نوری زیر صفحه نمایش در پایین صفحه وجود دارد. به نظر می رسد این همان سنسوری است که در شیائومی Mi 9T به کار رفته است، به این معنی که سریع و بسیار دقیق است و عکس العمل سریعی تقریبا به اندازه سنسورهای معمولی دارد و فقط می توانیم از عملکرد آن تمجید کنیم. این سنسور حتی اگر روی نمایشگر روکش محافظ انداخته شده باشد و پر از لکه و صفحه کثیف باشد، نیز کار می کند.

blank

بلک شارک 2 همچنین از یک موتور لرزشی بسیار عالی برخوردار است که به راگ فون نزدیک است. این موتور لرزش های ظریف و در عین حال عمیق را در مکان های دقیقی که به آن ضربه می زنید ایجاد می کند، همچنین نسبت به بازی های سازگار، به خوبی پاسخ می دهد.

قاب پشت بلک شارک قطعه ای با طراحی ویژه است که در گوشی های بازی معمولی دیده می شود اما در نوع خود، خاص و بسیار زیبا است. این قاب یک قطعه سرتاسری از جنس فلز یخی است و به سمت صفحه نمایش کشیده شده تا بغل های گوشی را به خوبی شکل دهد. پرداخت رنگ روی قاب فلزی طوری شیک و ظریف انجام شده است که مستعد لکه و اثر انگشت نیست، براحتی در دست گرفته می شود و لطافت و نرمی خوبی احساس می شود.

blank

حتماً متوجه شده اید که گلس گوشی قاب فلزی را قطع کرده است. مطمئنا از نظر شکل ظاهری، صنعتی است و مشکلی در ساخت ایجاد نکرده است.

blank blank blank blank
بلک شارک 2

در مرکز گلس ایکس شکل، یک لوگو S شکل که دارای چراغ ال ای دی است و روشن می شود وجود دارد. درست مانند نوارهای جانبی ال ای دی، نور آن بسیار قابل تنظیم است – می توانید الگوها و رنگ ها و نورهای مختلفی را انتخاب کنید.

در قسمت پشت این گوشی دو دوربین وجود دارد که کمی بیرون زده است، با توجه به اینکه بلک شارک 2، حدود 1.2 میلی متر از Mi 9 ضخیم تر است، این دوربین ها نیز از شیائومی Mi 9 وام گرفته شده است. دوربین بالایی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی در پشت لنزهای تله فوتو با روزنه تصویری f/2.2 برای عکس های بزرگنمایی شده است، در حالی که عکس های عادی با لنز 48 مگاپیکسلی با دوربین اصلی با لنزهای 28 میلی متری و روزنه تصویری f/1.75 که در پایین تر قرار دارد، ضبط می شوند. ویژگی تثبیت نوری در هیچ یک از آنها موجود نیست.

blank

حتماً متوجه اکسنت سبز رنگ برجسته و قابل مشاهده در اطراف گلس شده اید. این همچنین در اطراف و لبه صفحه نمایشگر رنگی شده و در حالی که فقط یک رنگ استاتیک است، به نوعی در برابر نور محیط واکنش نشان می دهد، نور را بازتاب می کند و به نظر می رسد که چشمک می زند. این واقعا جالب است و قبل از اینکه متوجه شویم که این فقط بازتاب انعطاف پذیر نور است، مدتی فکر می کردیم که در این قسمت ال ای دی های واقعی بکار رفته اند.

blank

همچنین، ما می خواهیم شیائومی را بخاطر انجام اقدامات اضافی و محافظت از قاب عقب از هر گونه خراش محافظت کنیم. این فلز در مرکز گلس به اندازه کافی شکننده می شود به طوریکه همواره سعی می کنیم گوشی را به پشت روی میز و یا جلو مبلی قرار ندهیم.

در دست گرفتن و حمل بلک شارک 2 بسیار عالی است. بخشی از قاب پشت دارای یک قطعه فلزی یخی است که قسمت پشت را پوشانده است و یک محفظه دوتایی ایجاد کرده است. لبه فلز یخی بهترین حالت برای گرفتن در دست است، در حالی که لبه نسبتا تیز بین این دو محفظه باعث شده تا احساس امنیت بیشتری برای در دست گرفتن گوشی داشته باشید.

سپس دو نوار چراغ ال ای دی RGB در قسمت های طولی قاب وجود دارد. از این موارد می توان برای اعلان ها و یادآوری شارژ کم باتری استفاده کرد، آنها همچنین در هنگام پخش موسیقی و پخش فیلم به صورت دینامیک کم و زیاد می شوند (چشمک می زنند) و مهمتر از همه – در طول بازی نیز همین کار را انجام می دهند. در تنظیمات چراغ های ال ای دی می توانید از بین الگوها و رنگ های مختلف یکی را انتخاب و استفاده کنید ، یا می توانید اصلا ان را غیر فعال کنید.

blank

در سمت چپ بلک شارک 2 فقط دکمه کم و زیاد حجم صدا و یکی از نوارهای چراغ های ال ای دی قرار دارد. کمی پایین تر شکاف دو سیم کارتی و USB-C قرار دارد. در سمت راست، یک چراغ ال ای دی RGB دیگر، کلید پاور و یک سوئیچ مخصوص برای راه اندازی فضای بازی Shark Space را پیدا خواهید کرد. این یک لانچر مخصوص بازی است و این دکمه کشویی سخت افزاری تنها راه ورود و خروج از فضای بازی Shark Space است.

ابعاد بلک شارک 2 در حدود 163.6 × 75 × 8.8 میلی متر است که تقریبا 5 میلی متر بلندتر از شیائومی Mi 9T است، که دارای همان نمایشگر اولد 6.39 اینچی و باتری 4000 میلی آمپر ساعت است، و آن میلی متر های اضافی نیز به خاطر دور قاب است. بلک شارک 2 دارای وزن 205 گرم ست که حدود 14 گرم از شیائومی Mi 9T سنگین تر است که احتمالا به دلیل داشتن قاب پشت فلزی و قطعات پیشرفته خنک کننده از جنس مس و فلز است که در ادامه می خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم.

blank

بلک شارک 2 یکی از تلفن های هوشمند بسیار محکم است که مناسب حمل نیست، اما مطمئنا اندازه و شکل مناسبی برای بازی دارد. از استاندارد مقاومت آبی پشتیبانی نمی کند و فاقد جک 3.5 میلی متری است، اما در کل ما از آنچه که هست خوشحال هستیم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *