تست وبررسی بلک شارک

بررسی نرم افزار لانچر بازی و پدهای بازی بلک شارک 2

لانچر بازی و پدهای بازی بلک شارک 2

4- اندروید وانیلی با برخی از پیشرفت های بلک شارک 2

شیائومی یک ROM اندرویدی نزدیک به استوک به نام Joy UI در بلک شارک 2 را انتخاب کرده است. این سیستم عامل اندروید آخرین نسخه در دسترس عموم یعنی پای است و فقط چندین ویژگی به آن اضافه شده است تا تجربه بازی شما بهبود پیدا کند.

blank

پنجره اعلان پای، ناحیه تاگل های سریع، سوئیچر وظیفه پای جدید و قابلیت های چند پنجره ای آن و حتی فهرستی از برنامه های اخیر در سودیچر وظیفه وجود دارد که می تواند برای آشکار کردن کشوی برنامه کامل گسترش یابد.

blank blank blank blank blank
لانچر بلک شارک 2

بلک شارک 2 از صفحه نمایش حالت همیشه روشن، صفحه نمایش محیطی پشتیبانی می کند و عجیب است که نمی توانید آن را خاموش کنید. اگر گزینه Lift to Wake روشن باشد، هر وقت که گوشی خود را بردارید، صفحه نمایش روشن می شود.

از طریق اسکنر اثر انگشت بهبود یافته زیر صفحه نمایش، می توانید قفل صفحه را باز کنید. این اسکنر خیلی سریع تنظیم می شود و بعد از آن کاملا شگفت انگیز کار می کند. دقت فوق العاده است، و به طور کلی، روزانه برای باز کردن قفل صفحه بسیار عالی است.

blank blank blank blank

اثر انگشت. چند وظیفه

علاوه بر آن می توانید قفل صورت را نیز تنظیم کنید، عملکرد این قفل در بلک شارک 2 به همان اندازه حالت بیداری گوشی به محض برداشت گوشی است، اما خیلی ایمن نیست. توجه داشته باشید که گزینه باز کردن قفل صورت ممکن است در همه مناطق در دسترس نباشد.

لانچر همچنین دارای صفحه نمایش اختیاری Google feed در سمت چپ است و به میزان خاصی از سفارشی سازی، مانند ویرایش شماره یا ردیف ها و ستون ها و جابجایی مواردی مانند نقاط اعلان، پیشنهادات برنامه و چرخش صفحه اصلی رسیده است.

موسیقی، فیلم، فایل، درایو – همه چیز توسط برنامه های پیش فرض Google اداره می شود. در بلک شارک 2، هیچ موج FM رادیو وجود ندارد.

تنها دو ویژگی شیائومی به اندروید این گوشی در لیست تنظیمات اضافه شده است. دو بخش جدید در آنجا وجود دارد یکی تنظیمات نور (Light) و دیگری داک بازی (Game Dock).

تنظیمات مربوط به نور، دو نوار چراغ ال ای دی روی قاب و لوگو S شکل در قاب پشت را کنترل می کند. در اینجا، می توانید جلوه های نور لوگو S شکل را تنظیم کنید و یا به طور کامل آن را غیرفعال کنید. تنظیم نور برای چندین سناریو موجود است. اصلی ترین آن هنگام روشن شدن گوشی است، هنگام تماس، برای اطلاع رسانی و هنگام کم شدن شارژ باتری، چراغ های ال ای دی روشن می شوند. رقص نور ال ای دی هنگام پخش موسیقی جالب است. و همچنین حالت Shark وجود دارد، یعنی فعال کردن LED ها برای آن حالت، شدنی است.

blank blank blank blank blank
انتخاب رنگ جلوه های مختلف لوگو S شکل جلوه های نور تنظیمات

داک بازی (Game Dock) منوی تنظیمات برای حالت بازی Shark است. در اینجا می توانید بهینه سازی های FPS، پنجره های شناور، بهینه سازی صدا در بازی و قفل روشنایی را انتخاب کنید.

blank blank
پنجره های شناور داک بازی

 

گذشته از آن دو بخش جدید در تنظیمات، هیچ اثری از موارد اختصاصی Black Shark پیدا نخواهید کرد. دلیل این است که همه چیز فقط در Shark Space موجود است و این حالت فقط از طریق کشویی سخت افزاری در کنار آن قابل فعال است، شما هیچ آیکون یا ژست حرکتی برای آن ندارید. سپس می توانید با کشیدن آن به طرف دیگر، از آن خارج شوید.

blank blank
 فضای بازی (Shark Space)

فضای بازی Shark Space یک لانچر بازی است که به طور خودکار بازی های شما را تشخیص می دهد و آنها را به کتابخانه بازی ها اضافه می کند. در صورت عدم موفقیت در افزودن یک بازی، می توانید آن را به صورت دستی اضافه کنید. این دارای حالت DnD یکپارچه است که اجازه نمی دهد تماس ها و اعلان ها از طریق آن عبور کنند، همچنین هنگام راه اندازی RAM را نیز تمیز می کند.

blank blank
کنترل های سخت افزار فضای بازی

 

فضای بازی Shark Space مکانی است که در صورت خرید برخی از لوازم جانبی می توانید آنها را به بلک شارک 2 متصل کنید. این لوازم از طریق بلوتوث متصل شده و به راحتی در قسمتهای فضای بازی قرار می گیرند.

این فضای بازی بیشتر از آنکه چشم ببیند جا دارد. برای مبتدیان، این منابع را برای استفاده در حداکثر عملکرد و نرخ فریم، در دسترس خود قرار می دهد. این فضای بازی همچنین مسیر نادرست برنامه های پس زمینه، دما و قدرت سیگنال را مشخص می کند.

blank blank
blank blank
نوار بازی • نوار بازی • منابع خود را پیگیری کنید

وقتی در بازی هستید که از طریق Space راه اندازی شده است، می توانید انگشت خود را در گوشه بالا سمت راست گذاشته و بکشید و استودیوی گیمر اختصاصی را فعال کنید. این یک یا دو ردیف با گزینه های مختلف است. می توانید کارهای بیشتری را از اینجا محدود کنید، مثلا RAM را پاک کنید، منابع را بهینه سازی کنید و یا حتی وارد حالت به اصطلاح Ludicrous شوید.

این Ludicrous به شما امکان می دهد آستانه تحمل درجه حرارت در پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و تاچ پنل را افزایش داده و از این طریق از عملکرد گوشی تان را به حداکثر رسانده و از آن برای مدت زمان طولانی تری لذت ببرید. اگر گوشی به طور مداوم و بدون اینکه کولر خنک کننده که به طور جداگانه روی این گوشی فروخته می شود مورد استفاده قرار گیرد، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد بلک شارک 2 شود.

blank blank
blank blank
عملکرد، حالت Ludicrous • کنترل تاچ • کنترل صدا

ما حالت Ludicrous را برای بنچمارک ها امتحان کردیم، نتیجه بنچمارک نشان داد که این حالت منجر به افزایش آستانه تحمل حرارت در پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی می شود. نتیجه این آزمایش در بنچمارک AnTuTu خوب و امتیاز 3000 حاصل شد، اما نمی توانیم باور داشته باشیم که این حالت را بتوانید در سناریوهای زندگی واقعی احساس کنید.

نقد و بررسی همه جانبه گوشی بلک شارک 2 را مطالعه کنید.

در Gamer Studio می توانید سطح حساسیت لمسی مختلف را به مناطق مختلف صفحه اختصاص دهید. شما می توانید رفتار LED ها را تنظیم کنید، جلوه های صوتی مختلف و اکولایزر را برای هر بازی تنظیم کنید، اولویت های شبکه را اختصاص دهید، در واقع گزینه های بیشتری وجود دارد تا اینکه هر کسی به آن نیاز داشته باشد، اما بعد دوباره می توانید تصمیم بگیرید که به همان اندازه که می خواهید یا حتی هیچ کدام از آنها را استفاده نکنید.

blank blank
تنظیمات بیشتر

پدهای بازی

شیائومی یک کیت بلک شرک 2 پرو اختیاری با قیمت 89،90 یورو پیشنهاد داده است. این کیت حاوی یک کاور محافظ الهام گرفته از بلک شارک و دو پد بازی (در سمت چپ و راست) است که می توانید در هر دو طرف وصل کنید.

blank

این کاور محافظ کاملا از جنس پلاستیک ساخته شده است و یک ریل گوشی را فراهم کرده است که پدهای بازی روی آن و به گوشی نصب می شوند. همچنین جای گرفتن دست ها برای بازی را فراهم کرده و هنگام بازی احساس خنک بودن می دهد.

blank

گیم پد سمت چپ دارای دسته بازی آنالوگ، چهار کلید جهت دار و یک کلید عملکرد است. سپس پد سمت راست دارای یک پد لمسی دایره ای، چهار کلید عمل (X،Y ،A ، B) و یک کلید عملکرد دیگر است. هر دو گیم پد دارای یک جفت ضامن در طرف های بالای خود هستند، در حالی که در قسمت پایین آنها کلید روشن کردن، نشانگر ال ای دی و پورت USB-C است.

blank

از تمام کلیدها و بیشتر دکمه عملکرد در هنگام بازی کردن استفاده می شوند. دکمه عملکرد به شما امکان می دهد تا کلیه کلیدهای مجازی را به کلید سخت افزاری مرتبط و نقشه برداری کنید. این کار بسیار ساده است، باید از درون Gamer Studio حالت نقشه برداری را وارد کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

پدها به راحتی روی کاور گوشی به صورت کشویی حرکت می کنند و به خوبی همسو و سازگار با طرح بلک شارک 2 هستند. هر دو پد از پلاستیک مشکی با روکش مات ساخته شده و چسبندگی بسیار خوبی دارند. عکس العمل و بازخورد کلیدهای آنها بسیار خوب و سریع است، در حالی که باتری های یکپارچه دارند که تا 12 ساعت بازی بدون توقف دوام می آورند.

blank

ما چند بازی را امتحان کردیم و در واقع تجربه ما بسیار مثبت بود. برخلاف سایر کنترلرهای دیگر مثل ایکس باکس که در آن گوشی در بالای صفحه قرار می گیرد، اینها بسیار جمع و جور هستند و به جای بخشی از ضمایم بزرگ، مانند بخشی از گوشی به نظر می رسند. ما مطمئنا ترجیح می دهیم چیزی که بزرگتر از خود گوشی است بازی کنیم و آن را با خود به این طرف و آن طرف ببریم.

blank

شیائومی همچنین به جای کاور گوشی که در کیت بازی قابل حمل بلک شارک 2 قرار دارد، یک قطعه به سبک کنسول بازی که گوشی روی آن سوار می شود و ثابت می ایستد را به فروش می رساند. اگر ترجیح می دهید تلفن خود را به تلویزیون بزرگ وصل کنید و از آن به عنوان یک کنسول بازی و به عنوان یک کنترلر بی سیم از آن استفاده کنید، این کار را براحتی انجام دهید و از آن لذت ببرید.

blank

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *