تست وبررسی بلک شارک

سیستم خنک کننده ی بنچمارک ها

سیستم خنک کننده ی بنچمارک ها

5- عملکرد، سیستم خنک کننده، بنچمارک ها

بلک شارک 2 از جدیدترین تراشه اسنپدراگون که هم اکنون از کوالکام در دسترس است یعنی اسنپدارگون 855 بهره می برد. این پردازنده هشت هسته ای بنچمارک با پیکربندی 1 + 3 + 4 هسته ای، یک هسته اصلی Kryo 485 Gold (مشتقات Cortex-A76) با کلاک 2.84 گیگاهرتز + سه هسته دیگر Kryo 485 Gold با کلاک 2.42 گیگاهرتز + چهار هسته Kryo 485 Silver (مشتقات Cortex-A55) با کلاک 1.79 گیگاهرتز ساخته شده است.

پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 640 است و پردازنده گرافیکی برتر شرکت کوالکام است که می تواند تقریبا همه آنچه را که در آن راه اندازی می کنید اداره کند. و ما از قبل می دانیم که همه چیز در صفحه نمایش 1080 پیکسل مانند آنچه که در نمایشگر بلک شارک 2 موجود است به راحتی لمس می شود.

بلک شارک 2 بسته به گزینه ذخیره سازی که دارد، دارای رم 8 یا 12 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت است.

بلک شارک 2 دارای تراشه اسنپدراگون معمولی است که هیچ گزینه اورکلاک در دسترس نیست، بنابراین قدرت پردازش آن از اکثر پرچمداران سال 2019 برتری ندارد.

با این حال، این هدف به شما امکان می دهد تا به لطف یک سیستم خنک کننده پیشرفته، از این گوشی و بازی کردن با آن برای مدت طولانی استفاده کنید. با شروع از باتری و تا صفحه نمایش، بلک شارک 2 دارای یک گرافن نانو کامپوزیت، یک لوله خنک کننده مایع مستقل (محفظه بخار)، سپس یک قطعه فلزی کامل برای پخش گرما و به دنبال آن نوعی صفحه سرد و در آخر یک صفحه مسی (هر چند بیشتر به یک فیلم شبیه است) دارد.

blank

این تصویر چیز زیادی را نشان نمی دهد، بنابراین بدون جداسازی مناسب نمی توانیم اطمینان داشته باشیم که سیستم خنک کننده چطور عمل می کند و چه چیزی را خنک می کند. اما آنچه می دانیم این است که بلک شارک 2 به معنای واقعی کلمه از جالبترین اسنپدراگون 855 که ما تا به امروز از آن استفاده کرده ایم بهره می برد. این تراشه نیز مطمئنا گرم می شود، اما هر چیزی که ما آزمایش کردیم نتیجه آن به گرد پای اسنپدراگون 855 (S855) نمی رسد. حتی بعد از یک ساعت بنچمارک بدون توقف، ما همچنان از همان سطح کارایی و عملکرد اما بدون اینکه صفحه داغ کند استفاده کردیم. و اگر این برای شما کافی نباشد، بلک شارک 2 یک کاور خنک کننده اختیاری عرضه می کند که ما در بخش قبلی به ان اشاره کردیم.

بررسی نرم افزار لانچر بازی بلک شارک 2 مطالعه کنید.

اکنون، بنچمارک های عادی و معیارهای اسپویلر را اجرا کردیم، بلک شارک 2 در همه آنها نمره الف گرفته است. فقط برای اطمینان پیدا کردن از نتایج بنچمارک، سعی کردیم آن برنامه ها را از Shark Space و سپس از کشوی برنامه معمولی اجرا کنیم و هیچ تفاوتی در نمرات پیدا نکردیم.

آزمایش بنچمارک گیکبنچ یکبار دیگر پردازنده اسنپدراگون 855 را به عنوان سریعترین پردازنده اندرویدی هنگامی که یک پردازنده چند هسته ای را تست کردیم، معرفی کرد، اگرچه در تست تک هسته ای جدیدترین هسته سفارشی سامسونگ بسیار بهتر عمل می کند. جالب اینجاست که باعث می شود چیپ ست اگزینوس چیپ ست بهتری برای گوشی های بازی باشد، اما سامسونگ آن را به رقبای خود نمی فروشد، بنابراین شیائومی فقط بهترین توانایی خود را نشان داد.

GeekBench 4.1 (چند هسته ای)

هر چه عدد بالاتر باشد بهتر است

blank

GeekBench 4.1 (تک هسته ای)

هر چه عدد بالاتر باشد بهتر است

blank

سپس ما بنچمارک های پردازنده گرافیکی را داریم که همچنین تعجب آور نیست. پردازنده Adreno 640 یک پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند با رزولوشن 1080 پیکسل است، حتی در هنگام قرار گرفتن تحت فشار، فریم در سرعت های چشمگیری ارائه می دهد.

 

GFX 3.1 Manhattan (onscreen)

هر چه عدد بالاتر باشد بهتر است

blank

GFX 3.1 Car scene (onscreen)

هر چه عدد بالاتر باشد بهتر است

blank

3DMark SSE 3.1 Unlimited

هر چه عدد بالاتر باشد بهتر است

blank

جای تعجب نیست که بلک شارک 2 در تست AnTuTu کاملاً موفق باشد. اما این واقعیت که تنها با اسنپدراگون 855 همتایان خود مطابقت داشت، برای ما کمی تعجب آور بود.

AnTuTu 7

هر چه عدد بالاتر باشد بهتر است

blank

بلک شارک 2 امروزه قادر است با قدرتمندترین تلفن های هوشمند مطابقت داشته باشد و به لطف سیستم خنک کننده آن می تواند سطح عملکرد را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند. این گوشی داغ نخواهد شد و هر کاری که در دست دارید انجام خواهد داد.

شیائومی این مزیت را دارد که اولین گوشی بازی با چیپست جدید اسنپدراگون 855 باشد و بنابراین تنها تلفن های دیگر که می توانند سیستم خنک کننده داشته باشند و با شیائومی رقابت کنند، به سادگی از قدرت اولیه برای تکمیل این رقابت برخوردار نیستند. با عرضه راگ فون جدید، ممکن است چیزهایی تغییر کند، اما یکی از آنها در یک بخش کاملاً متفاوت از بازار قرار خواهد گرفت، بنابراین بلک شارک 2 برای مدتی طولانی به عنوان قدرتمندترین تلفن زیر 600 یورو حکومت می کرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *