تست وبررسی بلک شارک

دوربین و کیفیت تصویر بلک شارک 2

کیفیت تصویر بلک شارک 2

6- دوربین، کیفیت تصویر و ویدئو-دوربین دوگانه آشنا

بلک شارک 2 ممکن است یک تلفن بازی باشد، اما برای مدیریت عکس ها و فیلم ها نیز به خوبی تجهیز شده است. این گوشی دارای همان کیفیت دوربین های اصلی و بزرگنمایی شیائومی Mi 9 است و تنها دوربین فوق عریض آن را ندارد.

بنابراین، یک حسگر بزرگ ½ اینچ 48 مگاپیکسلی پشت لنزهای با روزنه تصویر f/1.75 در پشت وجود دارد که تصاویر 12 مگاپیکسلی پس می دهد، این همان دوربین اصلی این گوشی است. پس در اینجا یک دوربین عکسبرداری تله 12 مگاپیکسلی برای بزرگنمایی نوری 2 برابری وجود دارد. فلاش با نور ال ای دی نیز وجود دارد.

در بلک شارک 2، تشخیص فاز فوکوس خودکار موجود است، اما در هر کدام از دوربین ها هیچ تثبیت نوری وجود ندارد.

برنامه دوربین پیش فرض چیزی است که از MIUI برداشته شده است و حتی یه ذره هم تغییر نکرده است. با کشیدن انگشت روی صفحه به چپ و راست، حالت های دوربین تغییر خواهند کرد، تنظیمات اضافی در زبانه بالای منظره یاب دیده خواهند شد. نرم افزار دوربین این گوشی به شما امکان می دهد برخی از تنظیمات مانند زیبایی،HDR ، هوش مصنوعی (AI)، حالت فیلم و کیفیت تصویر را تنظیم کنید.

عجیب است که بلک شارک 2 فاقد گزینه حالت شب (Night Mode) و آپشن 48 مگاپیکسلی است، این دو ویژگی در سایر تلفن های شیائومی که در دو ماه گذشته از آنها استفاده کرده ایم، موجود هستند.

با این وجود حالت Pro وجود دارد که می توانید بین این دو دوربین سوئیچ شوند و با سرعت کم شاتر تا 32 ثانیه عکس بگیرند.

blank blank blank blank blank
برنامه دوربین

کیفیت تصویر دوربین بلک شارک 2

عکس های پیش فرض از سنسور کواد بایر 48 مگاپیکسلی بدست آمده است و پس از اینکه بلک شارک 2 آنها را پزداخت نهایی کرده است، به وضوح 12 مگاپیکسلی ظاهر شدند. در این گوشی هیچ حالت 48 مگاپیکسلی مانند سایر تلفن های شیائومی وجود ندارد.

قبل از ادامه کار با پیکسل معمولی ، باید این نکته را بیان کنیم که به نظر می رسد دوربینی که ما برای بررسی در دست داریم دارای مسئله لنز است زیرا گوشه های پایین سمت راست و چپ بالا نرمی را نشان می دهد. ما مطمئن نیستیم که اگر همه واحدها را تحت تأثیر قرار دهد یا محدود به یک مجموعه خاص باشد، اما باید چیزی را در خاطر داشته باشیم. این کار با اکثر صحنه ها بسیار زیاد نیست، اما وضوح ناهموار هنوز هم ممکن است در برخی موارد قابل توجه و تحریک کننده باشد.

گذشته از این، تصاویر با جزئیات فراوان، دامنه دینامیکی عالی و رنگ های پر جنب و جوش و از نظر منطقی بسیار خوب ظاهر می شوند. پردازش در بعضی مواقع بسیار سنگین است، مخصوصا با جزئیات ظریف مانند شاخ و برگ، اما به طور کلی بلک شارک 2 هنگام وجود نور خوب عملکرد قابل تحسین دارد.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
عکس های 12 مگاپیکسلی بلک شارک 2

دوربین تله 12 مگاپیکسلی چندان مناسب نیست – تصاویر آن از دقت کمتری برخوردار است و نویز دارد، اما حداقل آنها همان رندر رنگی خوب را حفظ می کنند. دامنه دینامیک در اینجا نیز محدودتر است، اما این مورد تقریبا در مورد هر تله دوربین در تلفن های هوشمند این روزها اتفاق می افتد.

شیائومی دارای تاگل هوش مصنوعی (AI) است که یک تشخیص صحنه ساده است و در نور روز خیلی خوب کار نمی کند. اما می تواند پیشنهاداتی را برای دوربین ارائه دهد كه باید در بعضی صحنه ها از آن استفاده كنید، بنابراین اگر به گرفتن عکس های چند دوربینی علاقه دارید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید چرا که ممكن است دقیقا برای همین كار ارائه شده باشد.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
عکس های تله فوتو 12 مگاپیکسلی بلک شارک 2

عملکرد عکسبرداری در شرایط نور کم تقریبا متوسط است و سنسور بزرگ برای حفظ وضوح مناسب و میزان نویز عملکرد خوبی دارد. هیچ گونه تثبیت نوری وجود ندارد، اما سرعت شاتر به زیر 17/1 ثانیه نمی رسد، که این امر همراه با در دست گرفتن محکم و خوب گوشی به معنای این است که ما شب ها عکس های خیلی تار و مبهمی نداریم.

blank blank blank
blank blank blank
عکس های در شرایط نور کم 12 مگاپیکسی بلک شارک 2

متأسفانه ، هیچ حالت شبانه ای در بلک شارک 2 وجود ندارد، با توجه به اینکه سایر تلفن های شیائومی از آن استفاده می کنند، حیف است که در این گوشی این قابلیت وجود ندارد. اگر هوش مصنوعی را روشن بگذارید، صحنه شب فعال می شود، اما تفاوت زیادی ایجاد نمی کند – تنها در محدوده دینامیکی پیشرفت جزئی بوجودکی آید که بهترین چیزی است که می توانید به آن امیدوار باشید.

blank blank blank
blank blank blank
عکس های با حالت هوش مصنوعی روشن 12 مگاپیکسلی در شرایط نور کم بلک شارک 2

برای عکس های در حالت شب و نور کم نمی توانید از دوربین زوم استفاده کنید. اگر دوربین را روی زوم 2 برابری قرار دهید، بلک شارک 2 با دوربین اصلی عکس می گیرد و سپس آن را به صورت دیجیتالی زوم می کند.

طراحی نمای دور تا دور گوشی بلک شارک 2 را مشاهده کنید.

هنگامی که با دوربین این گوشی از نمونه های دنیای واقعی عکس گرفته می شود، شرایط طوری دیگری رقم می خورد برای اینکه متوجه تفاوت ها شوید به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که چگونه بلک شارک 2 با رقبا مقایسه می شود.

blank blank blank
12 مگاپیکسل: بلک شارک 2 در مقابل ایسوس راگ فون و ریزر فون 2 در ابزار مقایسه تصویر ما

پرتره ها

پرتره های بلک شارک 2 گزینه های سفارشی سازی زیادی ندارند و از نظر کیفیت متوسط هستند. تفکیک سوژه در اکثر اوقات به خوبی انجام می شود، اگرچه در برخی موارد به طور کامل خوب از آب در نمی آید. عکسبرداری در حالت پرتره سریع نیست و پردازش آن به سختی انجام می شود و به مرور زمان خسته کننده می شود.

blank blank blank blank
پرتره های 12 مگاپیکسلی بلک شارک 2

مقایسه تصاویر سلفی گوشی موبایل Black Shark 2

بلک شارک 2 دارای دوربین جلو 20 مگاپیکسلی با روزنه تصویر f/2.0 با فوکوس ثابت برای عکس های سلفی است و می تواند عکس های پرتره هم بگیرد. متأسفانه، کیفیت آن نسبتا ناامیدکننده است. سلفی های 20 مگاپیکسلی فاقد جزئیات هستند و اغلب تار و مبهم هستند. افکت های زیبایی چهره نیز وجود دارد که در اسرع وقت باید آن را خاموش کنید تا تصاویر از حالت بد به بی بدیل تبدیل شوند.

blank blank blank
عکس های سلفی 20 مگاپیکسلی بلک شارک 2

حالت پرتره به طور کامل به پردازش عکس متکی است تا مشخص کند که چهره شما کجاست و بنابراین تفکیک سوژه آن نسبتا ضعیف است. اگر موهای بلند و وز خاصی ندارید می تواند عکس های پرتره خوبی بگیرید و برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی مناسب هستند، اما در غیر این صورت بهتر است از آن اجتناب کنید.

blank blank blank
عکس های سلفی 20 مگاپیکسلی بلک شارک 2

به طور کلی ، ما نمی توانیم بگوییم که بلک شارک 2 علی رغم داشتن امتیازات چشمگیر روی کاغذ، در بخش سلفی خوب عمل می کند. این فقط یکی از مواردی است که در آن بازاریابی بر عملکرد واقعی، اولویت دارد.

کیفیت ضبط ویدیو با گوشی بلک شارک 2

بلک شارک 2 فیلم های با کیفیت تا 4K در سرعت 30 فریم در ثانیه و همچنین 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه و 720 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می کند. هیچ گزینه 60 فریم در ثانیه در هر رزولوشنی وجود ندارد و شما نمی توانید با دوربین تله فیلم فیلم بگیرید.

نرخ بیت ویدیویی 40 تا 42 مگابایت در هر ثانیه در 4K و 20 مگابایت در هر ثانیه در 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه است. صوت نیز در حالت استریو با نرخ بیت 96 کیلوبایت در ثانیه ضبط می شود.

ما فیلم های 4K از دوربین اصلی را پیدا کردیم که از نظر منطقی، دارای جزئیات هستند، اگرچه رنگ آنها کمی سرد بود. در این فیلم ها میزان نویز کنترل شده و دامنه دینامیک نیز بسیار خوب است.

ضبط 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه بسیار عالی است، جزئیات، کنتراست، رنگ ها، دامنه دینامیک برطرف شده است.

سیستم تثبیت کننده دیجیتالی تصویر (EIS) فقط در هنگام عکسبرداری با سرعت 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه در دسترس است. تثبیت کننده دیجیتال کار بزرگی را برای صاف کردن لرزش دوربین به قیمت از دست دادن جزئی FoV انجام می دهد.

در اینجا بلک شارک 2 با ابزار مقایسه ویدئو ما با رقبا مقایسه شده است..

blank blank blank
2160 پیکسل: بلک شارک 2 در برابر ایسوس راگ فون و ریزر فون 2 ابزار مقایسه ویدیویی ما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *