ترفند شبکه های اجتماعی

نشانه های هک شدن گوشی موبایل

نشانه های هک شدن گوشی موبایل

شاید لازم است که اینگونه شروع کنیم که هک شدن گوشی های موبایل کار امکان ناپذیر یا غیر ممکنی نباشد ولی متاسفانه وقتی تکنولوژی پیشرفت می کند در جنبه های مختلف، نیز رشد خواهد کرد و امکان هک کردن گوشی های موبایل نیز فراهم می شود. حال چطور متوجه ی این شویم که گوشی ما هک شده است؟ اگر مقاله ما را مطالعه کنید، در ادامه قرار است به معرفی 11 نشانه هک گوشی موبایل بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم با پیشرفت تکنولوژی ، تقریبا  هک کردن همه دستگاه ها امکانپذیر شده است و گوشی های موبایل هم از این مسئله جدا نیستند. هر شخصی که به هک کردن گوشی یا تبلت را انجام می دهد، می‌تواند اهداف مختلفی را دنبال کند، اما معموماً هدف اصلی هکر ها از انجام این کار در دسترسی به اطلاعات شخصی یا تجاربی کاربر می باشد. مطمئناً شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر اطلاعات مهم و حیاتی در گوشی خود دارید، حال فرض کنید فردی سودجو با هک کردن گوشی شما به تمام این اطلاعات دسترسی پیدا نماید! هک گوشی موبایل می‌تواند با اهداف دیگری مثل ردیابی شما و غیره هم انجام شود. حال می خواهیم بدانیم آیا راهی وجود دارد که با استفاده از آن متوجه شویم که گوشی ما هک شده یا خیر؟

معرفی برخی از علائم گوشی هک شده

ولی خوشبختانه وقتی که گوشی یا تبلتی هک گردد، نشانه های مشکوک و خاصی در آن نمایان می شود. برای اینکه بفهمیم این نشانه ها چیست، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراهی کنید. زیرا ما می خواهیم در ادامه این مقاله در مورد معرفی 11 مورد از نشانه های هک شدن گوشی موبایل صحبت کنیم. بنابراین در صورتی که هر یک از نشانه های که در این مقاله عنوان می‌ شوند در گوشی یا تبلت شما بود، ممکن است گوشی یا تبلت شما هک شده باشد. فقط به این نکته توجه کنید که وجود این نشانه ها نمی‌تواند مطلقاً نشانه هک شدن گوشی شما باشد و در برخی مواقع عوامل طبیعی دیگر ممکن است پدید آورنده این نشانه ها شوند.

1) کند شدن بیش از حد گوشی

وقتی گوشی یا تبلت شما بیش از اندازه کند می شود، یکی از نشانه های هک شدن دستگاه و به سرقت رفتن اطلاعات آن می باشد. ولی باز هم تکرار می کنیم که همیشه کند شدن گوشی و تبلت به معنی، هک گوشی نیست، زیرا ممکن است تمام گوشی و تبلت ها به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعاتی که در حافظه آن ها ذخیره می گردد دچار کندی عملکرد شوند و این مشکل در بسیاری از مواقع یک امر کاملاً طبیعی است. کند شدن گوشی وقتی می‌ تواند یکی از نشانه های هک شدن آن باشد که به طور ناگهانی و بدون دلیل ایجاد گردد و شدت آن بیش از اندازه و حد انتظار باشد. به عنوان مثال فرض کنید تا دیروز به راحتی از گوشی خود استفاده می‌ کرده اید و کوچک ترین لگ و تاخیری هم در عملکرد آن وجود نداشته است، اما از امروز و با نصب یک اپلیکیشن جدید عملکرد دستگاه به شدت کند می شود. در این صورت کندی عملکرد گوشی می ‌تواند یکی از نشانه های هک شدن دستگاه شما باشد. پس کند شدن ناگهانی گوشی و تبلت را خود را حتما جدی بگیرید.

نحوه ی جلوگیری از هک اکانت تلگرام را مطالعه کنید.

2) ارسال و دریافت پیامک های خودکار و نا متعارف

فرض کنید شما یکدفعه متوجه ارسال و دریافت پیامک های عجیب می شوید این حالت می‌ تواند یکی دیگر از نشانه های هک گوشی موبایل باشد. در مورد ارسال پیامک که همه چیز مشخص و معین می باشد! در صورتی که گوشی شما به طور خودکار پیامکی به هر شماره ‌ای ارسال کرد، صد در صد این روند بسیار مشکوک است و ناشی از عاملی مخرب می باشد، پس این مورد می‌ تواند نشانه هک شدن گوشی باشد. ولی در مورد دریافت پیامک های عجیب باید گفت که منظور از پیامک های عجیب، پیامک های تبلیغاتی نبوده که این روز ها به وفور از سوی اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌ گردد. این پیامک ها نمی‌توانند نشانه هک گوشی باشند، بلکه پیامک های دریافتی که شامل محتوای عجیب است و از سوی شماره های عجیب ارسال می گردند و شما اصلا متوجه آن ها نبوده و نیستید، این موارد می‌ توانند نشانه هک شدن دستگاه شما باشند.

3) نصب خودکار اپلیکیشن های عجیب

اگر بخواهیم به یکی از اصلی ترین نشانه های هک گوشی اشاره کنیم، باید به نصب شدن  اپلیکیشن یا برنامه های عجیب به صورت خودکار بر روی گوشی اشاره کنیم، که این مورد می‌ت واند خبر از هک گوشی موبایل شما داشته باشد. اپلیکیشن ها در گوشی های موبایل نباید بدون اینکه کاربر عملیات نصب را انجام نداده، نصب شوند و اگر این مسئله صورت پذیرد حتماً با شرایط مشکوک و عجیبی رو به رو است. اگر با مشکلی این چنینی رو به رو شدید، حتما در رابطه با اپلیکیشنی که به طور خودکار در گوشی نصب شده در اینترنت جستجو کنید و اطلاعات به دست آورید. همچنین پیشنهاد می ‌کنیم حتماً اپلیکیشن مورد نظر را از روی دستگاه حذف کرده تا سرقت اطلاعاتی از شما انجام نشود. پس تکرار می کنیم که نصب خودکار اپلیکیشن های عجیب را به عنوان یکی دیگر از نشانه های هک گوشی موبایل جدی بگیرید.

4) خالی شدن سریع باتری

این مورد یعنی خالی شده سریع شارژ باتری هم از دیگر دلایلی است که مطلقا نمی ‌تواند نشان دهنده هک شدن گوشی موبایل باشد و در خیلی از موارد به دلیل افت کیفیت شارژدهی باتری یا تنظیمات نادرست در دستگاه می باشد. ولی در برخی شرایط خاص ممکن است خالی شدن شارژ باتری به طور ناگهانی و به شکل مشکوکی انجام گردد که این مسئله می ‌تواند یکی از نشانه های هک گوشی موبایل باشد و حتما باید به آن توجه شود. زیرا وقتی که گوشی هک گردد، اطلاعات خاصی در پس زمینه آن رد و بدل می ‌شوند و انجام این کار مطمئناً نیازمند صرف انرژی باتری دارد. پس زمانی که گوشی هک شود، شارژ باتری آن زودتر از حالت عادی خالی می شود.

5) داغ کردن بی دلیل گوشی

از دلایل دیگر که کاملا روشن است که می‌تواند نشان دهنده هک شدن گوشی موبایل شما باشد مربوط به داغ شدن عجیب و بدون دلیل بدنه گوشی می باشد. داغ شدن گوشی در حالتی که یک اپلیکیشن یا بازی سنگین را در آن اجرا می‌کنید امری کاملا طبیعی بوده، ولی وقتی که در حال استفاده از گوشی نیستید شاهد داغ شدن عجیب و بدون دلیل آن باشید، مطمئنا با شرایط مشکوکی رو به رو خواهید بود که می ‌تواند به هک شدن گوشی موبایل مربوط شود. وقتی که گوشی شما هک شود و اطلاعات در پس زمینه آن در حال رد و بدل باشند، پردازنده گوشی در حال کار است و این مورد سبب داغ شدن دستگاه بدون اینکه شما از آن استفاده‌ای کرده باشید، می گردد. پس در صورتی که گوشی شما بی دلیل داغ شد توجه ویژه ‌ای به آن داشته باشید.

6) از کار افتادن بعضی از اپلیکیشن ها و یا تغییر خودکار زبان در وبگردی

از دیگر نشانه های هک شدن گوشی موبایل آن است که به دلیل استفاده از پروکسی های خاص توسط هکرها، در حین وبگردی زبان مرورگر و محتوا یا حتی تبلیغاتی که نمایش داده می‌ شوند تغییر می‌کنند! ولی در برخی مواقع هم استفاده از پروکسی توسط هکرها می ‌تواند سبب از کار افتادن اپلیکیشن های خاصی گردد. پس اگر از این موارد مشکوک در موبایل یا تبلت خود مشاهده کردید، حتماً به آن توجه داشته زیرا می ‌تواند یکی دیگر از نشانه های هک گوشی موبایل باشد.

7) افزایش بی از حد مصرف اینترنت

برخی ابزارهایی که برای هک کردن گوشی های موبایل و رد و بدل اطلاعات از آن ها استفاده می گردد مبتنی بر اینترنت می باشند، بدین معنی که از شبکه اینترنت برای رد و بدل اطلاعات استفاده می ‌کنند. پس طبیعی ست که وقتی که گوشی شما هک گردد میزان مصرف حجم اینترنت آن هم افزایش پیدا می کند، زیرا دائما دیتا و اطلاعات خاصی در پس زمینه دستگاه با استفاده از اینترنت در حال رد و بدل است. پس اگر احساس کردید مصرف اینترنت گوشی موبایل شما به شدت افزایش کرده است، مطمئن باشید که یک اپلیکیشن مخرب در دستگاه نصب است یا عاملی سبب به بروز این مشکل شده که این عامل می ‌تواند با هک گوشی موبایل شما مرتبط باشد.

8) کم شدن خودکار شارژ سیم کارت

در صورتی که اعتبار سیم کارت شما یا همان شارژ آن به صورت خودکار کم ‌شود، این امکان وجود دارد که گوشی موبایل شما هک شده است و ارسال پیامک ها یا رد و بدل اطلاعات به شیوه های خاصی که هکر طراحی نموده است، سبب بروز این مشکل شده است. پس همیشه مشکل کم شدن خودکار شارژ سیم کارت را جدی گرفته و توجه ویژه ‌ای به آن داشته باشید. فقط به این توجه کنید که در آیفون های اپل برنامه های iMessage و FaceTime می ‌توانند سبب کم شدن خودکار شارژ پولی گردند که این دو مورد مربوط به هک شدن گوشی نیست. برای جلوگیری از بروز این مشکل در آیفون و آیپدهای اپل از راه حلی استفاده کنید می توانید به مقالاتی که در این مورد در این سایت آمده است، مراجعه کنید.

9) نمایان شدن پیغام های پاپ آپ عجیب و خودکار

در صورتی که گوشی شما با مشکل نمایان شدن پیغام های پاپ آپ عجیب رو به رو شده اید، احتمالا یک اپلیکیشن مخرب و جاسوسی منجر به بروز این مشکل شده است. پس این مسئله هم می ‌تواند از دیگر نشانه های هک شدن گوشی موبایل باشد. برای برطرف شدن این مسئله باید حتما اپلیکیشن مخربی که نصب کرده بودید را شناسایی کرده و از روی دستگاه حذف نمایید. چند وقت پیش ارسال خودکار پیغام های دعوت به کانال و گروه های تلگرام و باز شدن خودکار این اپلیکیشن دردسری برای خیلی از کاربران شده بود که عامل به وجود آمدن آن مشکل هم به نصب یک اپلیکیشن مخرب مربوط می ‌شد.

10) اسپم شدن خودکار ایمیل های ارسالی شما

در حالتی که ایمیل هایی که از گوشی یا تبلت خود برای دیگران ارسال می‌ کنید به طور خودکار در پوشه اسپم آن ها قرار داده می ‌شود، این مسئله ممکن است یکی دیگر از نشانه های هک شدن گوشی موبایل شما باشد. یعنی اگر ایمیل های ارسالی شما به طور خودکار بلاک و اسپم گردید، مطمئناً کدهای مخربی در دستگاه فعال است که سبب برزو این مشکل و اختلال در روند ارسال ایمیل می‌ شوند و شاید اطلاعات ایمیل شما توسط هکر مورد سوء استفاده قرار می گیرد. پس این مشکل هم یکی دیگر از نشانه های احتمالی هک شدن گوشی یا تبلت می باشد.

11) بالا آمدن خودکار سایت های نامربوط

بسیاری از کدهای مخربی که توسط هکرها نوشته می‌ شوند و سبب بروز اختلال در عملکرد گوشی یا تبلت می ‌شوند و شما را به وبسایت های عجیب هدایت می کنند! پس فرض کنید در حال استفاده از گوشی خود بوده و به طور خودکار مرورگر دستگاه باز و شما را به سایت خاصی هدایت می ‌کند! در این صورت مطمئن شوید در این شرایط مشکلی جدی در گوشی شما به وجود آمده و احتمال هک آن وجود دارد. در بسیاری از مواقع، نصب یک اپلیکیشن مخرب منجر به بروز این گونه مشکلات می شود و شرایط مناسب را برای هک گوشی موبایل شما ایجاد می‌ نماید. پس توصیه می کنیم که اپلیکیشن مخرب مذکور را پیدا کرده و سریعاً آن را از روی گوشی خود پاک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *