ترفند آیفون

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های آیفون

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ها بر روی صفحه آیفون

این مقاله قصد دارد تا به نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های آیفون بپردازد. به صورت پیش فرض وقتی برای شما یک پیغام به گوشی آیفون یا آیپد شما می آید، حتی اگر صفحه قفل باشد پیام بر روی صفحه نمایش داده می شود. اعلان یا نوتیفیکیشن به همراه متن کوتاه در بالای آن بر روی صفحه قابل خواندن است. بنابراین حتی افراد دیگر هم می توانند پیامی که برای شما می آید را مشاهده کنند. اما خوشبختانه در تنظیمات آیفون گزینه ای وجود دارد که می توانید از طریق آن نوتیفیکیشن ها را در زمان قفل صفحه غیر فعال نمایید. به صورتی که وقتی پیام می آید فقط نوتیفیکیشن آن برنامه مشخص می شود نه متن پیام.

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های آیفون

یکی از مهمترین مسائل حفظ حریم شخصی در دیوایس های الکترونیکی ما می باشد. در گوشی آیفون و تبلت اپل گزینه قابل تنظیمی وجود دارد که با تنظیم کردن آن، وقتی برای شما پیغامی می آید، روی صفحه قابل مشاهده نیست. به این ترتیب بعد از باز کردن صفحه می توانید آن را به صورت شخصی بخوانید. در ادامه این مراحل را بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول: به بخش تنظیمات در گوشی آیفون یا آیپد خود بروید

برای شروع لازم است که بخش Setting یا تنظمیات را در گوشی آیفون یا تبلت اپل خود باز کنید.

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های آیفون

به بخش تنظیمات در گوشی آیفون یا آیپد خود بروید

مرحله دوم: بر روی گزینه Touch ID & Passcode بزنید

در بخش تنظیمات، اگر گوشی آیفون شما مجهز به فیس آی دی می باشد، بر روی گزینه Face ID & Passcode بزنید. اگر از مدل های قدیمی تری از گوشی موبایل اپل و آیپد استفاده می کنید در قسمت تنظیمات بر روی Touch ID & Passcode بزنید.

بر روی گزینه Touch ID & Passcode بزنید

بر روی گزینه Touch ID & Passcode بزنید

مرحله سوم: رمز عبور خود را وارد کنید

در این مرحله از شما درخواست می شود که رمز عبور خود را وارد کنید.

رمز عبور خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

مرحله چهارم: گزینه Notification Center را خاموش کنید

وقتی رمز عبور خود را وارد کردید به بخش Allow Access When Locked وارد شوید. در این قسمت بر روی گزینه Notification Center بروید و آن را بر روی حالت Off قرار دهید.

گزینه Notification Center را خاموش کنید

گزینه Notification Center را خاموش کنید

این مراحل در این قسمت به پایان می رسد. حالا می توانید از بخش تنظیمات خارج شوید و گوشی را قفل کنید. وقتی برای شما یک اعلان یا Notification می آید مضمون آن دیگر مشخص نمی باشد.

مرحله پنجم: برداشتن تیک ارسال نوتیفیکیشن در حالت قفل صفحه

اگر بعد از غیر فعال کردن این قسمت مجددا نوتیفیکیشن ها را در حالت قفل صفحه بر روی گوشی موبایل اپل خود مشاهده می کنید می توانید تنظیمات ثانویه دیگری را نیز اعمال نمایید. برای این کار به قسمت Setting وارد شوید و بر روی Notifications بزنید. بر روی برنامه هایی که نوتیفیکیشن دارند بزنید و با زدن بر روی هر کدام گزینه های تنظیمات نوتیفیکیشن اختصاصی آن برنامه را غیرفعال نمایید.

برداشتن تیک ارسال نوتیفیکیشن در حالت قفل صفحه

برداشتن تیک ارسال نوتیفیکیشن در حالت قفل صفحه

این کار را برای هر کدام از برنامه ها مجددا انجام دهید. در این حالت هیچ اعلانی از آن برنامه نشان داده نمی شود و تا وارد آن برنامه نشوید نمی توانید ببینید که پیام یا خبر جدیدی برای شما آمده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *