ترفند iOS

نحوه خشک کردن آیفون آب خورده

نحوه خشک کردن آیفون آب خورده

نحوه خشک کردن آیفون آب خورده در این مقاله به صورت تصویری بررسی می شود.

اگر آیفون شما از دستتان سقوط کرد و داخل سینک یا استخر افتاد، حتماً وحشت زده می شوید. نجات یک آیفون آب خورده دو حالت دارد یا شدنی است و یا خیر، باید قید آن را بزنید.بسیار خب، آیفون شما آب خورده است. داخل استخر افتاده و یا ازجیبتان افتاده وارد آب شده است. اولین کاری که باید بکنید این است که آن را خشک کنید، آسیب ناشی از آب آن را برطرف کرده و داده های داخل آن را بازیابی کنید. در این مقاله چندین ترفند برای خشک کردن آیفون آب خورده ارائه شده است. بله، شما جای درستی آمده اید!اگر آیفون صدمه ببیند و یا خراب شود واقعاً نارحت کننده است، قیمت گران این دستگاه هر کاربری را غمگین می کند.

نحوه خشک کردن آیفون آب خورده

احتمالاً متداول ترین صدمه ای که به گوشی های موبایل وارد می شود شکسته شدن صفحه نمایش است. دومین مورد شایع آسیب، مربوط به آب خوردگی آنهاست.در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه خشک کردن آیفون آب خورده را با هم بررسی کنیم.

1- گوشی را فوراً از آب بیرون بیاورید.

شاید به محض افتادن آیفون تان در آب وحشت زده شوید و شتاب زده عمل کنید. آرام باشید و هرچه سریعتر آنرا از آب بیرون بکشید.

گوشی را فوراً از آب بیرون بیاورید

گوشی را فوراً از آب بیرون بیاورید

2- کابل شارژ را جدا کنید.

اگر آیفون شما حین اتصال کابل شارژ به پریز برق، داخل آب افتاده است، بلافاصله کابل را از پورت یو اس بی جدا کنید. هنگام انجام این کار مراقب باشید، دچار برق گرفتگی نشوید.

برای این کار، مراقب باشید انگشتان خود را به اتصال کابل که به پریز برق متصل است نزدیک نکنید. با یک دست، گوشی را نگه دارید، با دست دیگر خود، چند سانتی متر پایین تر از اتصال شارژر را گرفته و شارژر را بیرون بکشید. همچنین مواظب باشید که از وسط نکشید چرا که ممکن است کانکتور کشیده و خراب شود. به هر حال حواستان به جریان برق باشد.

کابل شارژ را جدا کنید.

کابل شارژ را جدا کنید.

3- تلفن را خاموش کنید.

در حالت ایده آل، ابتدا باید باتری را بردارید. از آنجا که امکان برداشتن فوری باتری توسط کاربر در آیفون وجود ندارد، بهترین کار این است که در اسرع وقت گوشی را خاموش کنید.

تلفن را خاموش کنید

تلفن را خاموش کنید

4- سیم کارت را بیرون بیاورید.

گیره کاغذ را صاف کنید و سیم کارت را بیرون بکشید. همچنین می توانید از اجکتور خشاب سیم کارت استفاده کنید و سیم کارت را خارج کنید.

  • جای خشاب سیم کارت را در آیفون خود پیدا کنید. معمولاً در بالا در امتداد سمت راست گوشی است. در این قسمت یک سوراخ کوچک خواهید دید. نوک سوزن را داخل این سوراخ کرده خشاب سیم کارت را بیرون بکشید.
  • سینی سیم کارت را بردارید و کنار بگذارید.
سیم کارت را بیرون بیاورید

سیم کارت را بیرون بیاورید

5- آن را با حوله پاک کنید.

حوله را روی دستگاه خود انداخته، روی بدنه گوشی بکشید و در اسرع وقت قسمت بیرونی دستگاه را خشک کنید.

حوله را در قسمت هایی درگاه و بریدگی های گوشی بکشید تا آب این قسمت ها نیز گرفته شود و دستگاه به طور کامل خشک شود.

آن را با حوله پاک کنید

آن را با حوله پاک کنید

6- آب موجود در درگاه ها و پورت یو اس بی را خالی کنید.

سعی کنید با تکان دادن گوشی، آب های موجود در این قسمت ها را خالی کنید. همچنین می توانید از کمپرسور باد استفاده کنید و با فشار باد، آب در این قسمت ها را تبخیر کنید. البته مراقب باشید که آب را با فشار باد به داخل گوشی منتقل نکنید.

معمولاً زمانی از فشار باد استفاده می شود که ابتدا با تکان دادن گوشی حجم بیشتر آب خالی شده و فقط مقدار خیلی کمی از آب داخل درگاه و پورت ها باقی مانده است، به هر حال، مراقب باشید.

هنگام استفاده از هوای فشرده، نوک نازل هوا را مستقیم به سمت پورت و درگاه گوشی قرار ندهید چرا که آب را به داخل دستگاه منتقل می کند. هوای فشرده باید از عرض به درگاه های گوشی، دمیده شود.

آب موجود در درگاه ها و پورت یو اس بی را خالی کنید

آب موجود در درگاه ها و پورت یو اس بی را خالی کنید

7- از یک نوع ماده جاذبه الرطوبه استفاده کنید.

برخی افراد برای خشک کردن آیفون های آب خورده خود از برنج خشک معمولی استفاده می کنند. استفاده از برنج موثرترین شیوه خشک کردن گوشی نیست. اما چون برنج در همه خانه های ما ایرانی موجود است می توانید گوشی آب خورده خود را داخل برنج قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود. گزینه بهتر از برنج ژل سیلیکونی است. ژل سیلیکون همان چیزی است که در بسته بندی های کوچک به همراه بسیاری از وسایل الکترونیکی که خریداری می کنیم وجود دارد. این ژل، رطوبت را بهتر از برنج جذب می کند. این ژل در اکثر فروشگاه های خرده فروشی و تعمیر موبایل و یا فروشگاه های صنایع دستی یافت می شود. از این ماده به اندازه کافی به قسمت های آب خورده و درزهای گوشی خود بزنید. گزینه نهایی استفاده از پدهای خشک کن است که مخصوصاً برای همین کار و خشک کردن قطعات الکتریکی و گوشی های آب خورده طراحی شده است. می توانید آنها را بصورت آنلاین سفارش دهید و یا از فروشگاه های لوازم الکترونیکی تهیه کنید.

طبق تجربه برخی از کاربران آیفون که دستگاه آنها دچار آب خوردگی شده است، بهتر است که آیفون آب خورده خود را خاموش کنید و آن را در هوای آزاد قرار داده تا خود به خود خشک شود، و نیازی به استفاده از مواد خشک کن و جاذب رطوبت نیست.

از یک نوع ماده جاذبه الرطوبه استفاده کنید

از یک نوع ماده جاذبه الرطوبه استفاده کنید

8- گوشی را در مواد خشک کن غوطه ور کنید.

اگر برای خشک کردن آیفون آب خورده خود، از برنج استفاده می کنید. گوشی خود را داخل یک دستمال کاغذی ضخیم بپیچانید و سپس آن را داخل برنج قرار دهید. گوشی را داخل کیسه برنج غوطه ور کنید. در مورد استفاده از بسته های کوچک ژل سیلیکونی، زیر و روی گوشی را پر از بسته های ژل کنید و مخصوصاً دور تا دور گوشی را با کیسه های ژل بپوشانید. هنگام استفاده از پدهای مخصوص خشک کردن گوشی های آب خورده، گوشی را داخل پد بپیچانید به طوریکه همه جای بدنه گوشی پوشیده شده باشد.

گوشی را در مواد خشک کن غوطه ور کنید

گوشی را در مواد خشک کن غوطه ور کنید

9- گوشی را رها کنید و بگذارید تا خشک شود.

بگذارید گوشی در ماده خشک کن قرار بگیرد تا حسابی خشک شود. مطمئن شوید که اجزای داخلی آیفون خشک هستند و سپس گوشی را در بیاورید.در غیر این صورت، هنگام روشن کردن، ممکن است دچار اتصال کوتاه شود.گوشی را رها کنید و بگذارید تا خشک شود

 10- سیم کارت را جا بزنید.

خشاب سیم کارت را دوباره داخل گوشی قرار دهید. مطمئن شوید که به همان روشی که آن را بیرون آورده اید، در جای خود قرار می گیرد (حواستان به جهت سیم کارت باشد).

سیم کارت را جا بزنید

سیم کارت را جا بزنید

11- سعی کنید آن را روشن کنید.

بعد از اینکه گوشی کاملاً خشک شد، می توانید دوباره آن را روشن کنید. اگر خوش شانس باشید، گوشی کار خواهد کرد و می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

سعی کنید آن را روشن کنید

سعی کنید آن را روشن کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *