ترفند اندروید

نحوه استفاده از گوشی موبایل به عنوان میکروفون

نحوه استفاده از گوشی موبایل به عنوان میکروفون

انواع مختلفی از برنامه های رایگان و اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند از تلفن خود به عنوان میکروفون در کامپیوتر استفاده کنید.این روزها برگزاری کلاس های آنلاین در دانشگاه و مدارس به امری عادی تبدیل شده است، دانشجو در منزل لب تاب و یا گوشی خود را روشن کرده به اینترنت وصل می شود و در کلاس مجازی حاضر می شود. تصور کنید در کلاس درس آنلاین هستید و استاد از شما سوال می پرسد، ناگهان میکروفن شما از کار می افتد و نمی توانید جواب سوال را بدهید و همانطور که می دانید از هندزفری نمی توان در کلاس های مجازی استفاده کرد. اکنون براحتی به روشی که در زیر شرح داده شده است، گوشی خود را به میکروفن تبدیل کنید و براحتی در کلاس حضور فعال داشته باشید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم نحوه استفاده از تلفن هوشمند خود به عنوان میکروفون از طریق برنامه داخلی یا برنامه های شخص ثالث را به شما آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

استفاده از گوشی موبایل به عنوان میکروفن در کامپیوتر ویندوز

مراحل زیر روش تبدیل گوشی به میکروفن در کامپیوترهای ویندوز را شرح داده است. برای درک بهتر و راحتی کار هر یک از مراحل با تصویر توضیح داده شده اند.

1- کلاینت کامپیوتر ویندوز و و برنامه گوشی موبایل را دانلود کنید.

برای انجام این کار به دو کلاینت ویندوز و برنامه تبدیل گوشی به میکروفن تحت عنوان WO Mic نیاز دارید. لینک های دانود رایگان WO Mic برای ویندوز در وب سایت به آدرس http://www.wirelessorange.com/womic/. در دسترس هستند. علاوه بر این، باید درایور موجود در همان صفحه را در بخش «نصب درایور دستگاه بر روی کامپیوتر» نصب کنید.

برنامه WO Mic را می توانید به صورت رایگان در اپ استور و یا گوگل پلی پیدا کنید. در حالی که این برنامه روی گوشی های اندروید و iOS کار می کند، شما فقط می توانید از کلاینت کامپیوتر Windows (یا Linux) استفاده کنید.

کلاینت کامپیوتر ویندوز و و برنامه گوشی موبایل را دانلود کنید

کلاینت کامپیوتر ویندوز و و برنامه گوشی موبایل را دانلود کنید

2- برنامه WO Mic را روی گوشی و کامپیوتر خود باز کنید.

پس از نصب و دانلود برنامه WO Mic، آیکن این برنامه که به شکل میکروفن است را می توانید در یکی از صفحه های اصلی گوشی خود، در کشوی برنامه ها یا براحتی با جستجو نام آن، پیدا کنید. در کامپیوتر نیز به سادگی به منو استارت بروید و از آنجا برنامه را باز کنید.

روی گزینه Connect کلیک کنید

روی گزینه Connect کلیک کنید

3- روی آیکن تنظیمات ضربه بزنید.

این گزینه را در گوشه بالا سمت راست صفحه برنامه WO Mic خواهید دید. روی آن ضربه بزنید و وارد تنظیمات شوید.

روی آیکن تنظیمات ضربه بزنید

روی آیکن تنظیمات ضربه بزنید

4- روی گزینه Transport ضربه بزنید و حالت اتصال را انتخاب کنید.

یک منو باز می شود و می توانید برای اتصال از طریق USB، WiFi یا بلوتوث یکی را انتخاب و روی آن ضربه بزنید. اتصال از طریق USB بیشترین پیشنهاد را دارد زیرا نویز کمتری دارد و قوی ترین و دارای بالاترین نرخ انتقال بیت است.

برای USB، باید گوشی خود را از طریق USB به کامپیوتر متصل کنید، سپس با رفتن به منوی Settings> About> Developer Options ، حالت USB Debugging را فعال کنید (فقط برای سیستم اندروید)..

برای WiFi، اطمینان حاصل کنید که گوشی شما شبکه وایرلس کامپیوتر شما را تشخیص داده و متصل است. تقریباً همیشه یک آیکن WiFi کوچک در صفحه اصلی تلفن شما وجود دارد که اتصال شما به یک شبکه را نشان می دهد.

برای بلوتوث، اطمینان حاصل کنید که بلوتوث گوشی و کامپیوتر شما فعال است. بلوتوث را از منوی «تنظیمات» گوشی خود روشن یا خاموش کنید. همچنین می توانید بلوتوث را از طریق کنترل پنل یا منوی wireless connections در کامپیوتر خود فعال کنید. اکنون منتظر بمانید تا گوشی با کامپیوتر شما جفت شود.

روی گزینه Transport ضربه بزنید و حالت اتصال را انتخاب کنید

روی گزینه Transport ضربه بزنید و حالت اتصال را انتخاب کنید

5- به صفحه اصلی اپ گوشی خود برگردید.

برای بازگشت و بستن منو می توانید از دکمه های ناوبری روی صفحه خود استفاده کنید. همچنین می توانید برنامه را ببندید و دوباره آن را باز کنید. روی دکمه فلش به عقب ضربه بزنید و به برنامه باز گردید.

به صفحه اصلی اپ گوشی خود برگردید

به صفحه اصلی اپ گوشی خود برگردید

6- روی گزینه Start ضربه بزنید.

گزینه استارت در برنامه در گوشه بالا سمت راست صفحه وجود دارد. با ضربه روی آن سرور را راه اندازی کنید. اکنون می توانید گوشی خود را کنار بگذارید و روی کامپیوتر کار کنید.

روی گزینه Start ضربه بزنید

روی گزینه Start ضربه بزنید

7- در کلاینت کامپیوتر برنامه WO Mic روی زبانه Connection کلیک کنید.

گزینه کانکشن را در گوشه بالا سمت چپ پنجره این سرویس گیرنده مشاهده خواهید کرد.

در کلاینت کامپیوتر برنامه WO Mic روی زبانه Connection کلیک کنید

در کلاینت کامپیوتر برنامه WO Mic روی زبانه Connection کلیک کنید

8- روی گزینه Connect کلیک کنید.

گزینه کانکت اولین گزینه در این منو است. روی آن کلیک کنید تا پنجره ای برای انتخاب نوع اتصال به شما نشان داده شود

روی گزینه Connect کلیک کنید

روی گزینه Connect کلیک کنید

9- نوع اتصال به گوشی را انتخاب کنید.

برای انتخاب نوع اتصال، گزینه های اتصال را در پنل سمت چپ پنجره مشاهده خواهید کرد. روی همان نوع اتصال که قبلاً برای گوشی خود انتخاب کرده اید، کلیک کنید.

نوع اتصال به گوشی را انتخاب کنید

نوع اتصال به گوشی را انتخاب کنید

10-اطلاعات موجود در پنجره “Details” را انتخاب کنید.

در پنجره جزئیات و قبل از ادامه باید پارامترهای خاصی را برای اتصال مشخص کنید مگر اینکه از USB استفاده کنید، در واقع در این مرحله نیازی به افزودن اطلاعات خاصی ندارید.

اطلاعات موجود در پنجره "Details" را انتخاب کنید

اطلاعات موجود در پنجره “Details” را انتخاب کنید

11- روی گزینه Connect کلیک کنید.

روی گزینه اتصال کلیک کنید. این گزینه را در پایین پنجره مشاهده خواهید کرد.

اکنون باید وضعیت فعلی (متصل، عدم اتصال) و نوع اتصال (USB، بلوتوث، Wi-Fi) را در پنل های پایین پنجره این کلاینت و یا سرویس گیرنده مشاهده کنید.

به محض موفقیت اتصال، صدا از طریق میکروفن گوشی به کامپیوتر شما منتقل می شود. اگر می خواهید صداهایی را که به میکروفن می گویید با صدای بلند بشنوید، در کلاینت کامپیوتر خود به منو Options > Play in speaker بروید.

روی گزینه Connect کلیک کنید

روی گزینه Connect کلیک کنید

برای خاتمه اتصال و ضبط، می توانید از طریق منو Connection > Disconnect در کامپیوتر خود کلیک کنید یا روی دکمه Stop تلفن خود ضربه بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *