ترفند آیفون

بهترین مدل های آیفون در 2021؛ کدام آیفون را بخرم؟

بهترین مدل های آیفون در2021

گوشی های آیفون اکنون، نسبت به قبل ، اندازه و قیمت، از گستره بیشتری برخوردار هستند. از اینرو، ممکن است کاربر را در تشخیص اینکه کدام مدل را انتخاب کند و دقیقاً چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند، سر در گم کند. از اینرو در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کدام آیفون در سال 2021 بهترین است. با کوک موبایل همراه باشید.آنچه که در این پست بررسی خواهیم کرد:

  • خرید آیفون در سال 2021
  • بهترین آیفون به طور کلی: گوشی iPhone 12
  • بهترین آیفون ارزان قیمت: گوشی iPhone SE (نسل دوم)
  • برترین آیفون: گوشی iPhone 12 Pro
  • بهترین آیفون از نظر دوربین: گوشی iPhone 12 Pro Max
  • بهترین آیفون از لحاظ عمر باتری: گوشی iPhone 12 Pro Max

خرید آیفون در سال 2021

گوشی هوشمند آیفون یکی از محصولات اصلی شرکت اپل Apple است که در حال حاضر طیف وسیعی از مدلها را در خود جای داده است. اولین آیفون در سال 2007 معرفی شد و از آن زمان به بعد، این دستگاه سخت افزارهای متفاوتی را پشت سر گذاشته است تا به جایی که امروز هستیم برسد.

اپل رویکرد بسته ای به اکوسیستم خود دارد که ممکن است برخی از کاربران آن را محدود کننده بدانند، یعنی همواره از سخت افزارها و نرم افزارهای منحصربفرد خود استفاده می کند تا بتواند امنیت و صیانت از حقوق کاربران خود را به نحو احسن تامین کند. اعمال تغییرات و نصب نرم افزارها که می توانید در دستگاه خود انجام دهید توسط شرکت اپل تعیین شده است (نصب نرم افزار روی گوشی های آیفون تنها از اپ استور مجاز می باشد).

نکته مثبت این تلفن همراه این است که آیفون به دلیل استفاده و کاربری آسان از شهرت بالایی برخوردار است، زیرا اپل نرم افزار و سخت افزار را همزمان با در نظر گرفتن تجربه کاربر طراحی می کند. اپل در بحث حریم خصوصی و اجرای سیستم مجوزدهی به برنامه های نصب شده که توسط کاربران چه در بخش شبکه های اجتماعی و چه در بخش مالی و پرداخت و تراکنش ها استفاده می شود، بسیار دقیق و کنترل شده عمل کرده است. تا جاییکه در سال 2021، اپل سازندگان اپلیکیشن ها را مجبور کرد تا با مشتریان App Store شفاف تر عمل کنند.

آیفون از نظر امنیتی نیز از قابلیت های بالایی برخوردار است، اگرچه هیچ دستگاهی “ضد هک” نیست. آیفون در بحث پیشرفت های امنیتی مانند بکار بردن تاچ آیدی و یا فیس آیدی در دستگاه خود که با کمک پردازنده جداگانه، اطلاعات بیومتریک کاربر را کنترل و از آن محافظت می کند، پیشگام بود. اگرچه بدافزار آیفون وجود دارد، اما خوشبختانه به دلیل محدودیت ها حفاظتی iOS و کنترل های دقیق App Store، نادر است.

در میان گوشی های آیفون، موبایل iPhone SE اپل تقریباً برای هر سلیقه ای و از جمله کاربرانی که به دنبال گوشی های با کیفیت اما مقرون به صرفه هستند، وجود دارد. در سال های اخیر، اپل ویژگی های پیشرفته خود را برای خط تولید گوشی های رده بالاتر خود یعنی آیفون های پرو (iPhone Pro) رزرو کرده است. این بدان معناست که نسخه های آیفون که به صورت ساده و با ذکر عدد نامگذاری می شوند، مدل های معمولی و کلی هستند.

هر مدل آیفونی که امروزه به فروش می رسد برای شارژ باتری از کابل شارژ معمولی لایتنینگ اپل استفاده می کند. می توانید بسیاری از آیفون ها را با استفاده از شارژر بی سیم Qi به صورت بی سیم شارژ کنید یا آداپتور و کلگی شارژ با قدرت وات بیشتری تهیه کنید و بجای استفاده از شارژ معمولی از فست شارژرهای اپل لذت ببرید.

اگر به خرید آیفون فکر می کنید، حتماً گارانتی داشته باشد و سعی کنید ضمانت نامه از شرکت های معتبر باشد. این امر نه تنها خیال شما را از بابت رفع مشکل برخی از خرابی های احتمالی تحت پوشش گارانتی راحت می کند، اگر قصد فروش دستگاه خود را داشته باشید، با داشتن ضمانت نامه بهتر به فروش خواهد رفت.

بهترین آیفون به طور کلی: iPhone 12

آیفون 12 یک گوشی هوشمند پرچمدار است. قیمت آن با مدل اقتصادی و ارزان قیمت (آیفون SE) فاصله زیادی دارد و با iPhone 12 Pro که گران تر است، نقاط مشترک زیادی دارد.

گوشی آیفون 12 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR، تراشه A14 Bionic و قابلیت های 5G است. تاچ ال سی دی گوشی آیفون 12 این گوشی با سپر سرامیکی بسیار محکم و قدرتمند محافظت شده است و با پشتیبانی از استاندارد IP68 توانایی ماندن در زیر آب در عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه را دارد بدون اینکه آب به داخل گوشی نفوذ کند.

تاچ و ال سی دی گوشی های آیفون

تاچ و ال سی دی گوشی آیفون 12

نکات مثبت و منفی برای خرید گوشی آیفون 12 اپل

از جمله نکات مثبت گوشی آیفون 12 اپل که هر کاربری را برای خرید این گوشی مصمم می کند شامل موارد زیر می باشد:

  • نمایشگر: صفحه نمایش، تراشه و قابلیت های 5G مشابه مدل گران قیمت تر اپل یعنی iPhone 12 Pro است.
  • دوربین ها: دوربین پشت دوگانه با قابلیت ضبط HDR Dolby Vision
  • باتری: عمر باتری 17 ساعته برای مشاهده فیلم
  • محافظت از ال سی دی با سپر سرامیکی با پشتیبانی از استاندارد IP68 برای جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار
  • مجهز به پد شارژ آهن ربایی MagSafe در پشت

نکات منفی که شاید برای برخی از کاربران اهمیت زیادی هم نداشته باشد به قرار زیر است:

  • گرانتر از تلفن های هوشمند مشابه و هم رده خود
  • دارای شارژر دیواری در جعبه بسته بندی

در پنل پشت گوشی آیفون 12 اپل، پد شارژ بی سیم با فناوری مگ سیف MagSafe آهن ربایی را خواهید یافت که به شما امکان می دهد شارژرهای بی سیم خود را تنها با یک ضربه، به آن وصل کنید. دوربین های فوق عریض و عریض در پشت از حالت فیلمبرداری Dolby Vision HDR پشتیبانی می کنند که یک پیشرفت جدید هیجان انگیز برای این نسل از آیفون است.

دوربین جلو گوشی آیفون 12 با سنسور 12 مگاپیکسل از قابلیت TrueDepth برخوردار است و Face ID آن نسبت به آنچه که در iPhone 11 سال گذشته وجود داشت، قفل صفحه نمایش را سریع تر باز می کند. با دوربین سلفی این گوشی می توان عکس های پرتره جالب و بسیار عالی برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به ثبت رساند. باتری آیفون 12 اپل با ظرفیت 2815 میلی آمپر ساعت از ماندگاری قابل توجهی برخوردار است و با یک بار فول شارژ، می توانید 17 ساعت، حدود 10 فیلم سینمایی مشاهده کنید. ویژگی شارژ باتری بهینه شده که در iOS 13 اضافه شده است به افزایش طول عمر باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر این گوشی کمک شایان توجهی می کند.

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند برتر را دارید، گوشی iPhone 12 گزینه ای بسیار جالبی است. اگر می خواهید یک گوشی با ویژگی های تقریباً یکسان اما باتری کوچکتر و قیمت کمی پایین تر خریداری کنید، گوشی iPhone 12 mini را در نظر بگیرید.

بهترین آیفون ارزان قیمت: گوشی iPhone SE (نسل دوم)

نسل دوم iPhone SE (2020) در سال 2020 با قیمت پایه در زمان عرضه 399 دلار معرفی شد. این دستگاه از چیپست A13 Bionic که برای اولین بار در گوشی iPhone 11 استفاده شد و صفحه نمایش 4.7 اینچی برخوردار می باشد. علیرغم داشتن اندازه صفحه نمایش کوچکتر از iPhone 12 mini ، آیفون SE هنوز در کل یک دستگاه بزرگتر است زیرا از فرم فاکتور (اندازه و طرح) قدیمی اپل استفاده می کند.

ضبط ویدیو در گوشی iPhone SE

ضبط ویدیو در گوشی iPhone SE

برخلاف آیفون های جدیدتر که دکمه هوم و اسکنر اثر انگشت را کنار گذاشته اند، iPhone SE هنوز هر دو اینها را دارد. به دلیل عدم وجود نمایشگر تمام صفحه، در این مدل گوشی از Face ID پشتیبانی نمی شود، که اگر پیش از این، یکی از آیفون های جدید در دست داشته اید، ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

نکات مثبت و منفی برای خرید گوشی آیفون SE 2020 اپل

از جمله نکات مثبت گوشی آیفون اس ای 2020 اپل که می تواند هر کاربری را برای خرید این گوشی مصمم کند شامل موارد زیر می باشد:

  • نصف قیمت گوشی آیفون 12
  • استفاده از تراشه A13 Bionic
  • قابلیت انتقال راحت از دوربین های پشت به جلو و برعکس
  • تجربه عالی و یکسان کار با آیفون و انتخاب اپلیکیشن ها از اپ استور

نکات منفی که شاید برای برخی از کاربران اهمیت زیادی هم نداشته باشد به قرار زیر است:

  • طراحی و سبک قدیمی بدون فیس آیدی و نمایشگر تمام صفحه نمایش
  • دوربین تکی در پشت بدون زوم اپتیکال و یا فوق عریض

با وجود فرم فاکتور قدیمی، iPhone SE هنوز یک دستگاه توانمند مجهز به تراشه A13 Bionic است. صفحه نمایش Retina HD آن هنوز هم شاداب به نظر می رسد و نیاز کاربران را برای مشاهده عکس و تصاویر زیبا برطرف می کند. در این گوشی، یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی برای تماس های ویدئویی و عکس های سلفی تعبیه شده است.

شکل و اندازه کوچکتر به این معناست که فضای کمتری را می توان به باتری اختصاص داد، بنابراین SE با داشتن باتری لیتیوم یون 1821 میلی آمپر ساعت فقط برای 13 ساعت پخش ویدئو توسط اپل رتبه بندی شده است. مقاومت در برابر نفوذ آب این گوشی تنها یک متر به مدت 30 دقیقه است که از هیچ چیز بهتر است. حتی می توانید iPhone SE را به صورت بی سیم شارژ کرده و در صورت خرید شارژر 20 واتی اپل یا بهتر، می توانید از قابلیت فست شارژ آن استفاده کنید و در مدت زمان کمتری باتری گوشی خود را فول شارژ کنید.

نزدیک ترین جایگزین برای آیفون SE، گوشی iPhone XR است. این مدل دارای Face ID ، صفحه نمایش 6.1 اینچی بهبود یافته و عمر باتری بهتر است. اما، XR از تراشه قدیمی A12 Bionic استفاده می کند.

برترین آیفون: گوشی iPhone 12 Pro

گوشی iPhone 12 Pro نسخه حرفه ای و پیشرفته آیفون 12 است که ویژگی بیشتر به آن اضافه شده است. این دستگاه مجهز به تراشه A14 Bionic، تاچ ال سی دی Super Retina XDR با فناوری اولد و اتصال 5G مشابه آنچه می باشد که در آیفون 12 وجود دارد. علاوه بر این، یک سیستم دوربین پیچیده تر و با کیفیت ساخت بهتر به این ورژن اضافه شده است.

دوربین گوشی iPhone 12 Pro

دوربین گوشی iPhone 12 Pro

نکات مثبت و منفی برای خرید گوشی آیفون 12 پرو اپل

از جمله نکات مثبت گوشی آیفون 12 پرو اپل که می تواند هر کاربری را برای خرید این گوشی مصمم کند شامل موارد زیر می باشد:

  • دوربین مجهز به اسکنر LiDAR برای عملکرد ارزش افزوده و عکسبرداری در محیط با نور کم
  • بدنه از جنس فولاد زنگ نزن، نه آلومینیوم که در مدل های ارزان تر وجود دارد
  • مجهز به لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 4 برابری
  • دوربین با قابلیت گرفتن عکس های پرتره در حالت نایت مد

نکات منفی که شاید برای برخی از کاربران اهمیت زیادی هم نداشته باشد به قرار زیر است:

  • ارتقاء و بهبود کمتر و یا حداقل نزدیک به آیفون 12
  • به طور جزئی سنگین تر از آیفون 12
  • قیمت گران برای یک گوشی آیفون

در حالی که آیفون 12 از آلومینیوم ساخته شده است، گوشی iPhone 12 Pro اپل از فولاد ضد زنگ محکم تر، ساخته شده است که بکار بردن این مواد روی وزن آن تاثیر گذاشته است، زیرا آیفون 12 پرو دارای 189 گرم و آیفون 12 164 گرم وزن دارد. صفحه نمایش آیفون 12 پرو می تواند از نظر محتوای HDR کمی روشن تر از مدل قبلی خود باشد (800 نیت در مقایسه با 650 نیت).

اپل در دوربین موبایل آیفون 12 پرو خود از اسکنر LiDAR استفاده کرده است که در سایر آیفون ها وجود ندارد. LiDAR از اشعه های نور برای ساختن یک مدل سه بعدی از محیط اطراف استفاده می کند و وعده می دهد عملکرد واقعیت افزوده (AR) را بهبود بخشد. از آنجا که LiDAR می تواند فاصله فوکوس را تعیین کند، می تواند به فوکوس دوربین iPhone در تاریکی نیز کمک کند.

نسخه پرو آیفون 12 علاوه بر لنزهای فوق عریض و عریض که در نسخه اصلی دیده می شود، دارای یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال تا 4 برابری است. هر دو مدل دارای حالت شب هستند، اما فقط Pro به شما امکان می دهد عکس های سلفی در حالت شب بگیرید.

بهترین آیفون از نظر دوربین: گوشی iPhone 12 Pro Max

آیفون 12 پرو مکس نسخه بزرگتر و گران قیمت آیفون 12 پرو است. این دستگاه از همان تراشه A14 Bionic، اتصال 5G، اسکنر LiDAR و سه لنز دوربین عقب بهره می برد که نسخه خواهر کوچکتر خود دارد. اما برخلاف آیفون 12 پرو 6.1 اینچی، پرو مکس دارای صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی OLED است.

دوربین گوشی iPhone 12 Pro Max

دوربین گوشی iPhone 12 Pro Max

نکات مثبت و منفی برای خرید گوشی آیفون 12 پرو مکس اپل

از جمله نکات مثبت گوشی آیفون 12 پرو مکس اپل که می تواند هر کاربری را برای خرید این گوشی مصمم کند شامل موارد زیر می باشد:

  • بهترین سیستم دوربین در میان تمام آیفون ها
  • دارای قابلیت Apple ProRAW و ویژگی ضبط ویدئو Dolby Vision HDR تا 60 فریم در ثانیه
  • تاچ ال سی دی بزرگتر برای ادیت عکس و ویدئو
  • پشتیبانی از LiDAR برای فوکس روی تصاویر در محیط های تاریک، حالت های پرتره و نایت مد در دوربین سلفی

نکات منفی که شاید برای برخی از کاربران اهمیت زیادی هم نداشته باشد به قرار زیر است:

  • صفحه نمایش خیلی بزرگ که ممکن است برای خیلی ها مثل تبلت باشد
  • قیمت گرانتر از نسخه قبلی

آیفون 12 پرو مکس دارای بهترین دوربین از نظر فنی و از لحاظ کیفیت است. سیستم دوربین مشابه iPhone 12 Pro است با این تفاوت که 12 Pro Max روی لنزهای تله فوتو خود زوم اپتیکال 5 برابری ارائه می دهد تا زوم 4 برابری در نسخه قبلی خود.

با قابلیت Apple ProRAW و ویژگی ضبط ویدئو Dolby Vision HDR تا 60 فریم در ثانیه، گوشی آیفون 12 پرو مکس یک قدرت خلاق است. صفحه بزرگتر برای ویرایش ویدئو و عکس مفیدتر است و با حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی، می توانید مطمئن باشید که فضای زیادی خواهید داشت.

اگر زوم اپتیکال 4 برابری برای شما کافی و مناسب است و ترجیح می دهید گوشی آیفونی داشته باشید که براحتی در جیب شما قرار گیرد، به جای آن می توانید با 100 دلار صرفه جویی در هزینه ها، iPhone 12 Pro را خریداری کنید.

بهترین آیفون از لحاظ عمر باتری: گوشی iPhone 12 Pro Max

یک گوشی بزرگتر همیشه بهتر نیست مگر اینکه در عمر باتری صحبت کنید. آیفون 12 پرو مکس بزرگترین آیفونی است که اپل با صفحه نمایش 6.7 اینچی تولید کرده است. داشتن چنین صفحه نمایش بزرگ نیاز به یک شاسی بزرگ دارد و به اپل اجازه می دهد تا یک باتری بزرگ را داخل آن جا دهد.

باتری گوشی iPhone 12 Pro Max

باتری گوشی iPhone 12 Pro Max

نکات مثبت و منفی برای خرید گوشی آیفون 12 پرو مکس اپل

از جمله نکات مثبت گوشی آیفون 12 پرو مکس اپل که می تواند هر کاربری را برای خرید این گوشی مصمم کند شامل موارد زیر می باشد:

  • بهترین عمر باتری در میان تمام آیفون ها با ماندگاری 20 ساعت برای پخش ویدئو
  • یک گوشی تمام عیار با قابلیت های بی شمار

نکات منفی که شاید برای برخی از کاربران اهمیت زیادی هم نداشته باشد به قرار زیر است:

  • گرانقیمت
  • صفحه نمایش 6.7 اینچی که برای اکثر کاربران می تواند خیلی بزرگ باشد

به همین دلیل است که اپل برای آیفون 12 پرو مکس ماندگاری 20 ساعت برای پخش ویدئو را ادعا کرده است، در حالی که در آیفون 12 و 12 پرو این میزان دوام به 17 ساعت می رسد. در حالی که اپل قبلاً آیفون های بزرگتر را با قیمت ارزان تر (مانند iPhone XS Max و iPhone 8 Plus) عرضه می کرد، تنها راهی که می توانید یک گوشی با صفحه بزرگ یا باتری داخلی بزرگتری داشته باشید، انتخاب مدل Pro است.

اگر دوست ندارید یک آیفون غول پیکر را با خود بچرخانید یا نمی خواهید پول زیادی صرفه خرید یک گوشی کنید، در عوض می خواهید یک آیفون با باتری بزرگتر داشته باشید.

از اینکه حوصله کردید و تا انتهای مقاله با ما بودید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم که محتوای این پست به شما در تصمیم برای خرید یک گوشی آیفون مناسب سلیقه و شرایط اقتصادی زندگی شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و در هر چه بهتر شدن مطالب ما را یاری نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *