ترفند اندروید

نحوه ارسال پیام صوتی با گوگل اسیستنت

در این مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه ارسال پیام صوتی با گوگل اسیستنت صحبت کنیم. اگر بتوانید بدون اینکه از دستهایتان برای تایپ استفاده کنید یک پیام ارسال کنید خیلی وقتها یک ویژگی فوق العاده محسوب می شود. اما ارسال اینگونه پیام ها نباید به پیام های متنی محدود شود.

اما بهتر است بدانید با استفاده از گوشی موبایل خود و از طریق دستیار صوتی Google Assistant می توانید پیام صوتی را نیز از طریق این برنامه ارسال نمایید. در این مقاله همین مورد را بررسی می کنیم.

نحوه ارسال پیام صوتی با گوگل اسیستنت

اگر شما از تجهیزات اسمارت هوم دیگری مانند اسپیکرهای خانگی و Google Nest هم استفاده می کنید می توانید برای شنیدن پیام های صوتی خود از آنها استفاده کنید. اما اگر برای ارسال پیام از این دیوایس های هوشمند بهره بگیرید جای تعجب دارد که بگوییم که فقط پیام را به صورت متنی ارسال می کنند.

اما از طریق گوشی موبایل و تبلت می توانید با استفاده از گوگل اسیستنت و مراحل زیر، پیام صوتی خود را نیز ارسال نمایید. باید بگوییم که این ویژگی فقط در دیوایس های که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند قابل انجام است پس اگر شما اقدام به خرید گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی نموده اید، این گزینه در دیوایس شما قابل پشتیبانی می باشد.

اما اگر دریافت کننده پیام از گوشی آیفون با سیستم عامل آی یو اس یا بر روی لپ تاپ یا تبلت اپل هم پیام را دریافت کند مشکلی در اجرای آن نخواهد داشت.

مرحله اول: گوگل اسیستنت را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود باز کنید

با گفتن Ok Google می توانید دستیار صوتی گوگل را بر روی گوشی موبایل اندرویدی یا تبلت خود باز کنید. غیر از آن می توانید برنامه را به صورت دستی هم بر روی دیوایس خود باز کنید. معمولا بر روی گوشی های هوشمند با کشیدن دست از گوشه سمت راست یا چپ از پایین می توانید گوگل اسیستنت را باز کنید.

نحوه ارسال پیام صوتی با گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود باز کنید

مرحله دوم: پیام صوتی خود را به گوگل اسیستنت اعلام کنید

حالا باید فرمان صوتی خود را اعلام کنید و سپس پیام خود را بگویید. بعد از باز شدن گوگل اسیستنت بگویید Send Audio Message to و سپس نام مخاطب خود را اعلام نمایید. می توانید فورا بعد از گفتن نام مخاطب پیام صوتی خود را نیز بگویید یا اینکه چند ثانیه صبر کنید و سپس پیام صوتی را بگویید.

پیام صوتی خود را به گوگل اسیستنت اعلام کنید

پیام صوتی خود را به گوگل اسیستنت اعلام کنید

مرحله سوم: مخاطب مورد نظر خود را تایید نمایید

حالا ممکن است که گوگل اسیستن بین چند مخاطب که نام شبیهی دارند بخواهد که شما تایید کنید دقیقا کدام مخاطب را مد نظر دارید. یا اینکه شماره مخاطب را اعلام کنید.

مخاطب مورد نظر خود را تایید نمایید

مخاطب مورد نظر خود را تایید نمایید

مرحله چهارم: تایید و ارسال پیام صوتی

اگر سریعا بعد از فرمان صوتی و نام مخاطب پیام صوتی خود را اعلام نکرده بودید، در این مرحله گوگل اسیستنت از شما می خواهد تا پیام خود را بگویید. حالا بر روی علامت میکروفون بزنید و شروع به ضبط کردن پیام صوتی خود نمایید.

تایید و ارسال پیام صوتی

تایید و ارسال پیام صوتی

مرحله پنجم: لغو یا تایید ارسال پیام صوتی در گوگل اسیستنت

در این مرحله شما شانس این را دارید که یک بار به پیام صوتی خود گوش دهید. می توانید پیام را در همین مرحله حذف نمایید. اگر هیچ بازخوردی بر روی پیام مورد نظر نداشتید گوگل اسیستنت آن را بعد از اینکه دایره دور پیام پر شد، ارسال می کند. با پر شدن دایره در کنار پیام ضبط شده، پیام ارسال می گردد.

تایید و ارسال پیام صوتی

تایید و ارسال پیام صوتی

مرحله ششم: دریافت پیام در پیام گیر مورد انتخاب دریافت کننده

به صورت پیش فرض این پیام در اپلیکیشن اس ام اس دریافت کننده، تحویل گرفته می شود. اما اگر دریافت کننده پیام یک اپ دیگر را به عنوان اپ SMS خود انتخاب کرده باشد آن پیام در آن اپلیکیشن و در آن مسنجر دریافت می شود.

دریافت پیام در پیام گیر مورد انتخاب دریافت کننده

دریافت پیام در پیام گیر مورد انتخاب دریافت کننده

مراحل در اینجا به پایان رسید. هر چند ارسال پیام های صوتی این روزها از طریق واتس اپ و دیگر پیام رسان ها به راحتی صورت می پذیرد، اما گاهی ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که نتوانید به گوشی یا تبلت خود دسترسی داشته باشید و این ویژگی به کمک شما بیاید. البته که این راه جالبی برای ارسال یک پیام صوتی و خصوصی می باشد.

گوگل اسیستنت یک دستیار صوتی پرکاربرد است که کمتر افراد از ویژگی های آن اطلاع دارند. برای مثال شما می توانید نحوه فعال کردن یادآور تولد در گوگل اسیستنت را دنبال کنید تا تاریخ تولد هیچ یک از عزیزانتان را فراموش نکنید. حتی می توانید با پیگیری نحوه راه اندازی و اجرای گوگل اسیستنت با Siri این آپشن را بر روی گوشی آیفون خود نیز تجربه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *