ترفند آیفون

نحوه کار با دکمه های آیفون 12

آشنایی با دکمه های اصلی آیفون 12 و کاربرد آنها

در این مقاله به بررسی نحوه کار با دکمه های آیفون 12 می پردازیم و نحوه خاموش کردن، فورس ری استارت، آشنایی با Recovery Mode و DFU Mode را بررسی خواهیم کرد. گوشی های آیفونی که امسال اپل عرضه کرد به جز آیفون SE همگی بدون دکمه Home عرضه شدند. پس اگر قرار است از یک گوشی آیفون قدیمی تر به یک گوشی iPhone 12 بروید بهتر است نحوه کار با دکمه های اصلی روی بدنه و لبه آیفون 12 را بشناسید. در همه گوشی های موبایل اگر مشکلی در بالا آمدن اطلاعات یا قفل کردن صفحه یا کند شدن گوشی به وجود بیاید اولین پیشنهاد این است که گوشی را یک بار خاموش و روشن کنید. اغلب مشکلات کندی های موقت که مشکل سخت افزاری ندارند با این روش حل خواهند شد. ری استارت کردن هم روشی است که اجازه بازیابی به گوشی موبایل شما می دهد.

اپل در گوشی های خود یک مود با نام Force Restart دارد که با استفاده از آن می توان گوشی را مجددا راه اندازی کرد و اپل آن را فورس ریستارت  (force restart) می ‌نامد. در این کار هیچ داده مهمی از بین نخواهد رفت. Force restart در هنگامی که صفحه آیفون شما سیاه می ‌شود (علی رغم روشن بودن گوشی)، صفحه فریز می ‌شود یا در هنگام راه اندازی آیفون با مشکلی روبرو می ‌شود قابل استفاده است.

روش دقیق انجام فورس بستگی به مدل آیفون شما دارد. اما در اینجا ما به صورت اختصاصی در مورد گوشی های سری آیفون 12 یعنی گوشی آیفون 12، گوشی آیفون 12 مینی، گوشی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس صحبت می کنیم. در این مقاله هر جا به گوشی آیفون 12 اشاره کردیم منظور هر چهار مدل است.

نحوه کار با دکمه های آیفون 12

ابتدا بهتر است تا با دکمه های روی بدنه آیفون 12 آشنا شوید تا عملکرد آنها را بهتر بشناسید. دو دکمه Volume یا تنظیم صدا در طرف چپ بدنه گوشی موبایل قرار دارد و در طرف دیگر دکمه پاور یا دکمه Side button قرار دارد. از زمانی که در گوشی های آیفون جدید دیگر از دکمه هوم استفاده نمی شود، دکمه پاور یا دکمه On و Off یا همان Side Button با همکاری دو دکمه ولوم برای انجام عملکردهای آن جایگزین شدند. گوشی های آیفون جدید از صفحه نمایشگر کامل بدون دکمه بهره می برند.

نحوه کار با دکمه های آیفون 12

آشنایی با دکمه های آیفون 12

نحوه خاموش و روشن کردن آیفون 12

برای خاموش کردن گوشی آیفون 12 دو راه وجود دارد. راه اول و ساده تر این است که دکمه کناری را با یکی از دکمه های تنظیم صدا هم زمان نگه دارید تا زمانی که اسلاید Power Off بر روی صفحه نمایش داده شود. فقط کافیست که دکمه اسلایدر را بر روی حالت Off قرار دهید. راه دوم این است که به قسمت Setting در گوشی موبایل آیفون خود بروید. بر روی گزینه General بزنید و به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Shut Down برسید و بر روی آن بزنید. این عملیات هم باعث می شود اسلایدر Power Off بر روی صفحه نمایش داده شود.

برای روشن کردن گوشی آیفون 12 دکمه پاور یا Side Button را فشار بدهید و نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش داده شود. اگر این اتفاق نیوفتاد احتمالا باید گوشی موبایل خود را به شارژ بزنید زیرا شارژ گوشی تمام شده است. اگر گوشی آیفون شما همچنان صفحه سیاه را نشان می دهد و لوگوی اپل بالا نمی آید، امکان دارد گوشی موبایل بر روی حالت DFU Mode باشد.

نحوه Force Restart کردن گوشی آیفون 12

برای ری استارت کردن گوشی آیفون 12 کافیست مراحل زیر را به سرعت و پشت سر هم انجام دهید. ابتدا دکمه بالا بردن صدا را بگیرید و رها کنید. سپس دکمه کم کردن صدا را بگیرید و رها کنید و سپس دکمه پاور را بگیرید تا زمانی که صفحه گوشی سیاه شود. در این حالت گوشی موبایل خاموش ری استارت می شود و به صورت اتوماتیک روشن می شود بدون اینکه اطلاعاتی در گوشی شما از بین برود.

نحوه قرار دادن گوشی آیفون در حالت ریکاوری مود

حالت ریکاوری در گوشی آیفون 12 برای عیب‌ یابی و رفع مشکلات آیفون استفاده می‌ شود.

مرحله اول: گوشی آیفون را با کابل به کامپیوتر متصل کنید

ابتدا آیفون ۱۲ خود را با استفاده از کابل USB به مک یا کامپیوتر متصل کنید. در صورتی که برای اولین بار تلفن خود را به کامپیوتر متصل می‌کنید نیاز است که بر روی دکمه Trust  که در یک پیام بر روی صفحه موبایل نمایش داده می شود بزنید.

گوشی آیفون را با کابل به کامپیوتر متصل کنید

گوشی آیفون را با کابل به کامپیوتر متصل کنید تا عملیات رسیدن به حالت ریکاوری مود را انجام دهید

مرحله دوم: رمز عبور گوشی را وارد کنید

در این مرحله لازم است رمزتان را وارد نمایید تا گوشی با سیستم کامپیوتر Pair شود. سپس مراحل زیر را به سرعت اجرا کنید.

رمز عبور گوشی را وارد کنید

رمز عبور گوشی را وارد کنید

مرحله سوم: اجرای عملیات با دکمه های بالا و پایین صدا

دکمه بالا بردن صدا را بگیرید و رها کنید. دکمه پایین آوردن صدا را بگیرید و رها کنید. دکمه پاور را بگیرید و نگه دارید تا زمانی که صفحه نمایش گوشی سیاه شود و علامت کابل و اتصال به کامپیوتر بر روی آن مشخص شود.

اجرای عملیات با دکمه های بالا و پایین صدا

اجرای عملیات با دکمه های بالا و پایین صدا

مرحله چهارم: مشاهده پیام بر روی کامپیوتر

در این مرحله یک پیام بر روی کامپیوتر شما نمایش داده شود که تایید م یکند گوشی شما به سیستم متصل است. اگر از کامپیوتر مک استفاده می کنید باید پنجره Finder را بر روی کامپیوتر خود ببینید. این پنجره تایید می کند که iPhone 12 شما در حال ریکاوری یا بازیابی است. از این قسمت شما می توانید iOS خود را بازیابی یا به روزرسانی نمایید.

مشاهده پیام بر روی کامپیوتر

مشاهده پیام فایندر بر روی کامپیوتر

برای خارج شدن از حالت ریکاوری مود دکمه پاور را بگیرید و نگه دارید تا زمانی که نوشته ای بر روی کامپیوتر شما نمایش داده شد ناپدید شود. گوشی آیفون شما در این حالت به صورت اتوماتیک به حالت قفل صفحه بر می گردد.

نحوه قرار دادن آیفون 12 در حالت DFU

کلمه DFU مخفف کلمات Device Firmware Upgrade است که به معنای آپگرید کردن نرم افزار اصلی دیوایس را می باشد. حالت DFU در مواردی همچون دانگرید، آپگرید، جلبریک و موارد دیگر به کار می‌آید.

مرحله اول: گوشی آیفون 12 خود را با کابل به کامپیوتر متصل کنید

ابتدا لازم است آیفون ۱۲ خود را با استفاده از کابل USB به مک یا کامپیوتر متصل کنید.

گوشی آیفون 12 خود را با کابل به کامپیوتر متصل کنید

گوشی آیفون 12 خود را با کابل به کامپیوتر متصل کنید

مرحله دوم: بر روی پیام Trust بزنید

در صورتی که برای اولین بار تلفن خود را به کامپیوتر متصل می‌کنید نیاز است که بر روی دکمه Trust  که در یک پیام بر روی صفحه موبایل نمایش داده می شود بزنید. در این مرحله لازم است که پسورد گوشی موبایل خود را وارد کنید.

بر روی پیام Trust بزنید

بر روی پیام Trust بزنید

مرحله سوم: عملیات بعدی را با سرعت بر روی گوشی انجام دهید

در این قسمت لازم است تا ابتدا دکمه بالابردن صدا را بزنید و بعد رها کنید. سپس دکمه پایین آوردن صدا را بگیرید و رها کنید. حالا دکمه پاور را بگیرید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. همزمان که دکمه پاور را نگه داشته اید دکمه کم کردن ولوم را بگیرید و 5 ثانیه نگه دارید. حالا دکمه پاور را رها کنید و دکمه پایین آوردن صدا را برای 10 ثانیه دیگر هم نگه دارید. اگر مراحل را درست انجام داده باشید گوشی وارد DFU Mode می شود و گوشی شما با صفحه تیره باقی می ماند. اگر در این حالت شما لوگوی اپل را بر روی گوشی موبایل خود دیدید شما احتمالا یک مرحله را اشتباه انجام داده اید و مجددا باید مراحل را تکرار کنید.

عملیات بعدی را با سرعت بر روی گوشی انجام دهید

عملیات بعدی را با سرعت بر روی گوشی انجام دهید

مرحله چهارم: پیام DFU Mode را بر روی کامپیوتر خود ببینید

اگر شما به مک متصل شده باشید Finder بر روی مک تشخیص می دهد که شما وارد حالت دی اف یو شده اید. به جای اینکه مثل مرحله قبل آپدیت iOS را برای شما نشان دهد شما فقط باید گزینه Restore را ببینید. این نشانه دیگری است که به شما می گوید شما به طور موفقیت آمیزی وارد DFU Mode شده اید.

پیام DFU Mode را بر روی کامپیوتر خود ببینید

پیام DFU Mode را بر روی کامپیوتر خود ببینید

برای خارج شدن از حالت دی اف یو دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید. سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید. حالا دکمه Side را تا زمانی که لوگوی اپل نمایان نشده نگه دارید. به این ترتیب آیفون شما روشن شده و صفحه لاک اسکرین به نمایش در می ‌آید.

جدیدترین پرچمدار اپل یعنی سری آیفون 12 که شامل گوشی آیفون 12 مینی، گوشی آیفون 12 استاندارد، گوشی آیفون 12 پرو و گوشی آیفون 12 پرومکس می باشند. این سری نسبت به مدل های قبلی خود بهبود های مختصری پیدا کرده است که روی نحوه کار دکمه های آن تاثیر گذاشته و ممکن است کمی متفاوت باشد. مطالب مرتبط با تعمیرات گوشی موبایل و تعمیرات گوشی آیفون را هم می توانید در سایت کوک موبایل مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *