تلفن هوشمند و تبلت

موارد تشخیص خرابی هارد

تشخیص خرابی هارد

ترفندهای  موبایل

خرابی آی سی هارد در بین گوشی های هوشمند به وفور دیده می شود و کاربران گوشی های هوشمند از این موضوع رنج می برند و همواره نگران اطلاعات داخل هارد گوشی خود هستند. برخی مواقع تعمیرکاران گوشی با بررسی اولیه گوشی معیوب تشخیص می دهند که عیب از هارد است و این قطعه مشکل پیدا کرده است که شاید تشخیص درستی نباشد. راه های تشخیص خرابی هارد گوشی و ترفندهای تشخیص متعدد هستند که در زیر به چند مورد برجسته آنها اشاره می کنیم.با دانستن و امتحان کردن این ترفندها کمی خیال خود را از بابت هارد سوخته راحت کنید.

  • خاموشی خود به خود: گاهی اوقات گوشی خود به خود هنگام کار خاموش میشود..در این موارد احتمال خرابی هارد زیاد است ولی  صحت این موضوع ۱۰۰ درصد نیست؛ یعنی گوشی صدمه ای مثل آب خوردگی یا ضربه ندیده هرچند گاهی پیش می آید که گوشی آب یا ضربه خورده و همون لحظه خراب نشده و این آسیب بعد از مثلا یک ماه به صورت خاموشی خود به خود ظاهر می شود.
  • گوشی روشن میشود و روی لوگو (یا آرم) شرکت سازنده قفل می کند: در این  موارد ابتدا اقدام به نصب رام اصلی گوشی کنید اگر گوشی فلش نگرفت ۹۹درصد ایراد از هارد است.بعضی اوقات گوشی روی آرم قفل می کند و فلش را می پذیرد  ولی سیستم عامل بالا نمی آید. علت این امر می تواند میتونه هارد،cpu و هم موارد دیگه مثل منبع تغذیه باشد.
  • در گوشی های HTC گوشی روی ارم گیر می کند و هفت بار ویبره می خورد در این مورد ۱۰۰ درصد مشکل از هارد است.
  • گوشی روشن می شود بالا هم می آید ولی نه می توان اطلاعاتی روی آن ریخت و نه میتوان پاک کرد: این مورد صد در صد هارد خراب است.
  •  راه ساده برای تشخیص خرابی هارد گوشی خاموش این است که وقتی گوشی خاموش است  گوشی را به کامپیوتر وصل کنید  تا به وسیله کامپیوتر دیتکت بشود.

گوشی های دارای cpu شرکت mtk با هارد خراب با فلش تول فلش نمیگیرد و با منبع حدود ۶ تا ۱۳ صدم جریان میکشد و صفر می شود.
گوشی های دارای cpu شرکت qualcomm با هارد خراب با پاور بین ۵ تا ۱۳ صدم جریان میکشد و ثابت میماند…این رنج بستگی به مدل گوشی دارد.

مطالب مرتبط