تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی سونی

مقایسه کیفیت عکس گلکسی +S10 و اکسپریا1

کیفیت عکس گلکسی +S10 و اکسپریا1

6- کیفیت دوربین، عکس ها، نور روز

در حضور نور زیاد، هر دو تلفن با دوربین های اصلی خود عکس های بسیار زیبایی را به تصویر می کشند، و از دوربین گوشی های رده بالا چیزی غیر از این هم انتظار نمی رود. سخت افزار دوربین بسیار مشابه آنها، تقریبا جزئیات دقیقی از عکس در می آورند. کاهش نویز در اکسپریا 1 محدود شده و خیلی کم است، در حالی که در گلکسی به طور کامل از بین رفته است، مدل های اخیر سامسونگ تصاویری با کیفیت و ظاهری خاص و کمی منعطف تولید کرده اند.

blank blank blank
اکسپریا 1 ، دوربین اصلی

گلکسی نیز دارای روش خاصی برای گرفتن تصاویر از فضای سبز و طبیعت دارد، برگ ها و چمن های ریز را به شیوه های مصنوعی به شما ارائه می دهد – تصاویر طبیعی نیستند اما وقتی از نزدیک نگاه می کنید، قابل توجه هستند. اکسپریا 1 این جزئیات ظریف را به روشی بسیار طبیعی تر به نمایش می گذارد.

blank blank blank
گلکسی +S10 دوربین اصلی

برای مشاهده دسته بندی خرده فروشی گلکسی +S10 اینجا کلیک کنید.

اکسپریا در رندر رنگ محافظه کارانه تر است، تصاویر با به رنگ های طبیعی تر می گیرد، در مقایسه با گلکسی که خروجی زنده تری دارد. گلکسی +S10 رنگ های سبز طبیعت را گرم تر نشان می دهد، در حالی که اکسپریا در گرفتن عکس از مناظر و طبیعت پرقدرت نیست، هرچند که مناظر را به خوبی تشخیص می دهد و سعی می کند بهترین عکس را از آن بگیرد.

blank blank blank
اکسپریا 1 ، دوربین اصلی
blank blank blank
گلکسی +S10، دوربین اصلی

الگوریتم های Auto HDR گلکسی به طور کلی جزئیات بیشتری را در هر دو انتها به شما نشان می دهد و برجسته ترین قسمت های عکس و در عین حال سایه هایی با کیفیت بهتر به شما می دهد. اکسپریا نیز از داینامیک رنج (محدوده دینامیک) بسیار گسترده ای، دقیقا به اندازه گلکسی، برخوردار است.

blank blank blank
blank blank blank
اکسپریا 1 ، دوربین اصلی
blank blank blank
blank blank blank
گلکسی +S10، دوربین اصلی

دوربین های تله فوتو این گوشی ها در مشخصات قنی به یکدیگر نزدیک هستند و جزئیات تقریبا یکسان را ضبط می کنند. تفاوت این دوربین ها در پردازش نویز است که در گلکسی اصلا نویز ندارد و اکسپریا کمی نویز را نشان می دهد. گلکسی +S10 در دامنه دینامیکی (داینامیک رنج) از مزیت جزئی برخوردار است. و ما در اینجا تنها از تفاوت های جزئی صحبت می کنیم.

blank blank blank
blank blank blank
اکسپریا 1 ، دوربین تله
blank blank blank
blank blank blank
گلکسی +S10، دوربین اصلی

ماژول های فوق عریض، کاملا متفاوت هستند. پوشش گسترده تر گلکسی با مگاپیکسل های اضافی همراه است، بنابراین انتظار می رود جزئیات در هر پیکسل به یک اندازه باشد، اما عکس های اکسپریا به طور قابل ملاحظه ای واضح تر و دقیق تر هستند، این یک تفاوت جالب توجه است.

blank blank blank
blank blank blank
اکسپریا 1 ، دوربین فوق عریض

به طور کلی، گلکسی در کنترل نور و روشنایی ماهرانه تر عمل می کند، و تقریبا همیشه در روشنایی کامل دوربین فوق عریض میدان دید گسترده ای را پوشش می دهد. پردازش HDR تهاجمی تر +S10 باعث می شود تصاویر متناسب با بزرگنمایی صفحه نمایش جذاب تر به نمایش درآید. از آنجا که در حالت Manual نمی توانید به دوربین فوق عریض دسترسی داشته باشید تا HDR را روی Xperia فعال کنید، نمی تواند با داینامیک رنج گلکسی برابری کند.

شایان ذکر است که گلکسی به شما امکان می دهد روی سوژه ضربه بزنید تا نوردهی خوبی داشته باشید، در حالی که اکسپریا به شما این امکان را نمی دهد این کار را با دوربین فوق عریض انجام دهید.

blank blank blank
blank blank blank
گلکسی +S10 ، دوربین فوق عریض

برنده: هر دو مساوی هستند. گلکسی و اکسپریا با دوربین های اصلی خود عکس های عالی می گیرند، +S10 دوربین برجسته تری دارد، تصاویر گرفته شده با دوربین اکسپریا طبیعی تری به نظر می رسند (بستگی به شما دارد که از چه روش هایی برای عکسبرداری استفاده می کنید). دوربین فوق عریض اسکپریا بسیار واضح تر است، اما پردازش تصویر و میدان عیض FoV در گلکسی قابل رقابت تر است و وقتی بزرگنمایی می شوند متناسب با صفحه نمایش گوشی بدون کیفیت تصویر نمایش داده می شوند. در دوربین تله فوتو هم زیاد تفاوتی ندارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *