تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی سونی

دسته بندی خرده فروشی تلفن گلکسی +S10

دسته بندی خرده فروشی وطراحی

2- چه چیزی در جعبه است

هر دو تلفن از بسته بندی های خرده فروشی قابل ملاحظه ای برخوردار هستند که بدون اینکه بخواهید به کشو میز خود بروید و کابل و یا هدفون و لوازم جانبی را بردارید، امکان شارژ سریع داشته باشید و براحتی به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید.

گلکسی + S10 از شارژر سریع (ترجیحا قدیمی) Adapterive 15 واتی که بر پایه Qualcomm QuickCharge 2.0 است، استفاده می کند. برای انجام اتصال به رایانه و یا شارژر نیز از کابل USB-A به C استفاده می کند. یک مجموعه هدفون های داخل گوش مارک AKG با کابل های بافته شده که در انتهای آن پلاگین 3.5 میلی متری وجود دارد نیز در جعبه وجود دارد، S10 احتمالا آخرین تلفن سری S است که از جک هدفون برخوردار است. و پس از آن ، طبق معمول، سامسونگ همچنین شامل دو آداپتور USB – مادگی A به نری C و مادگی میکرو B به نری C است، هر چند اینها می توانند در هر منطقه متفاوت باشند.

شارژر اکسپریا 1، بیشتر مطابق با USB Power Delivery است. این قدرتمندترین شارژر موجود در بازار اطراف ما نیست اما با این وجود یک شارژر 18 واتی است که سه وات از گلکسی بالاتر است. و از آنجا که PD آن، از طریق پورت USB-C خارج می شود، در جعبه این گوشی کابل C به C قرار دارد. اکسپریا جک هدفون ندارد، اما از USB-C به آداپتور 3.5 میلی متر استفاده می کند، در صورتی که بخواهید از هدفون موجود در جعبه استفاده کنید، این گوشی دارای یک جک هدفون 3.5 میلی متری برخلاف USB نوع C است.

blank

برنده: هر دو مساوی هستند. اکسپریا در شارژر کمی بهتر است، نه به دلیل اینکه 3 وات بیشتر دارد، بلکه به دلیل PD آن و مسیری که در آینده پیش روی خود دارد. در این گوشی هدفونی وجود دارد که نمی توانید آن را مستقیما به گوشی وصل کنید (ایده آل نیست)، اما بجای آن دانگل دارد. گلکسی می توانست شارژر بهتر داشته باشد، اما همانطور که بعدا توضیح خواهیم داد، لزوما از این موضوع رنج نمی برد. این گوشی دارای دو عدد آداپتور USB مفید در جعبه بسته بندی است و ما هدفون گلکسی را نیز بیشتر دوست داریم.

البته شما می توانید برای اطلاع از بهترین مارک هدفون 2019 به سایت کوک موبایل مراجعه کرده و از فروشگاه اینترنتی ما هدفون مورد علاقه ی خود را خریداری کنید.

تنها راه ورایزون گلکسی +S10 برای به روزرسانی را اینجا دنبال کنید.

طرح

اکسپریا تلفن جالب تری است و طرح دوربین غیر قرصی شکل می تواند گلکسی را به حاشیه ببرد. آخرین نسخه سونی دارای صفحه نمایش بلند در نسخه جدید است و نسبت تصویر سینماتیک کشیده 21:9  دارد، از این رو لقب CinikWide گرفته است. علاوه بر این، با وجود چند فریم هنوز در بالا و پایین آن، دستگاه به طور قابل توجهی طویل است.

blank

این گوشی به اصطلاح ساندویچ گلس (دو طرف گلس) است که این صنعت برای تلفن های رده بالا خود در نظر گرفته است، سونی از گلس گوریلا 6 در هر دو طرف استفاده کرده است، که در کنار هم قرار گرفته استو اکسپریا دارای کد محافظتی IP65/68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب است، یعنی هم در برابر فشار آب و غوطه وری در آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه قرار گرفته و بدون اینکه آب وارد گوشی شود، آزمایش خود را پس داده است.

blank

گلکسی + S10 عریض تر و کوتاه تر است و به نوعی معمولی تر به نظر می رسد. و بله، ما در مورد یکی از اصلاح شده ترین طرح های صنعتی صحبت می کنیم که می تواند یک گوشی هوشمند داشته باشد، صفحه نمایش خمیده از دو طرف با دور قاب نازک به اصلی ترین گوشی های سامسونگ تبدیل شده است. این طرحی است که ما واقعا به آن علاقه داریم، حتی اگر برخی افراد از وجود خمیدگی لبه ها صفحه و لمس صفحه ناخواسته، شکایت داشته باشند.

blank

سامسونگ از گوریلا گلس 6 برای جلو و گوریلا گلس 5 برای عقب، و از آلومینیوم برای قاب دور این گوشی استفاده کرده استو. گوشی + S10دارای کد محافظتی فقط IP68 است، بنابراین سعی کنید آن را از آب و استخر آب دور نگه دارید (در اکسپریا IP5 هم وجود دارد).

blank

در بیشتر مواقع، برای کار کردن با هر دو این گوشی، به دو دست نیاز می باشد، اما اکسپریا باریک تر است و به شما امکان می دهد با آن راحت تر کار کنید. هر دو تلفن به شما این امکان را می دهند با کشیدن پنجره اعلان به یک ناحیه خالی روی صفحه اصلی بدان دسترسی پیدا کرده و آن را بخوانند، بنابراین نیازی به کشیدن در تمام طول صفحه نیست.

blank

برای رساندن انگشت به دکمه پاور که در گلکسی +S10، در قسمت سمت راست بالا قرار گرفته است باید کمی آن را بکشید. این روش برای استفاده با یک دست ناخوشایند است. اگر بخواهیم از دکمه هایی که ما آنها را دوست نداریم صحبت کنیم، کلید بیکسبی است که در سمت چپ است که همیشه ارزش ذکر کردن دارد. مسلما این نرم افزار سامسونگ بازبینی شده به شما این امکان را دهد که با دو بار فشار دادن این دکمه، دستیار فعال شود، در حالی که با یکبار فشار دادن این دکمه هیچ اتفاقی نمی افتد، و یا حتی می توانید با تنظیم این دکمه و تعداد دفعات فشار دادن، این دکمه دستیار را سفارشی کنید که جای تقدیر دارد.

blank blank
گلکسی + S10

اکسپریا در جانمایی دکمه های کنترل خود، کمتر ایده آل است. همانطور که می بینید در سمت راست یک دکمه پاور و یک ریدر اثر انگشت وجود دارد، اما این دو مجزای از هم هستند و عملکرد آنها از هم جدا شده است – شما با قرار دادن انگشت خود بر روی سنسور، قفل گوشی را باز می کنید، اما با فشار دادن دکمه پاور، گوشی را قفل می کنید و در واقع برعکس است. افرادی که سبک قدیمی را دوست دارند، احتمالا از دکمه اختصاصی شاتر دو مرحله اختصاصی قدردانی می کنند، اما ما عمدتا به سمت عملیات لمسی پیش می رویم.

blank

ما هم با تلفن و هم در ریدر اثر انگشت آنها مشکل داشتیم، اما با گذشت زمان یاد گرفتیم که حسگر اکسپریا 1 را هر از گاهی باید پاک شود، در حالی که سامسونگ این نرم افزار را برای ریدرهای زیر نمایشگر + S10 به روزرسانی کرده باعث شد که بسیار قابل استفاده تر از آنچه در ابتدا استفاده می کردیم باشند.

blank

برنده: هر دو مساوی هستند. ما از اکسپریا به دلیل ویژگی شگفت آور یعنی صفحه نمایش با نسبت تصویر 21:9 و از گلکسی به خاطر وجود خمیدگی در لبه های آن لذت می بریم (مطمئناً هر دو ویژگی بسیار قطبی هستند). با این وجود ، این دو گوشی دارای نقص قابل توجهی در استفاده از دکمه ها هستند، و ما برای اینکه کدام یک را برنده اعلام کنیم، واقعا دو به شک هستیم. در هر صورت ، این دو گوشی پریمیوم با ساخت با کیفیت عالی هستند و شما واقعا نمی توانید بین آنها قضاوت درست داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *