تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی ایسوس

مقایسه کیفیت تصاویر گلکسی A80 و زنفون 6

مقایسه کیفیت دوربین گلکسی A80 و زنفون 6

3- کیفیت دوربین: عکسبرداری و تصاویر در طول روز

تصاویر ی که با دوربین های اصلی هر دو گوشی گرفته شده‌اند بسیار زیبا و بسیار شبیه به هم هستند؛ به قدری که خودمان نیز  به سختی تشخیص می دهیم که کدام عکس با کدام دوربین گرفته شده است. جزئیات تصاویر عملا یکسان و همانطور که انتظار می‌رفت دقیقا شبیه به هم هستند فقط تصاویر گرفته شده با گلکسی کمی وضوح بیشتری دارند گرچه در حد و اندازه‌های گوشی‌های سال گذشته سامسونگ نیستند

blank blank blank blank
blank blank blank blank
نمونه های تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی زنفون 6 در مقابل گلکسی ای 80 در نور روز

در عکسبرداری با دوربین زنفون هرچقدر که به حاشیه قاب نزدیک‌تر می شویم وضوح بهتر حفظ شده و می‌توان گفت عکس‌های آن در مجموع از نظر نور کلی کیفیت بهتری دارند. البته این برتری به لحاظ فنی است و شاید در مورد گوشه ها، این موضوع برای افراد عادی چندان مهم نباشد در کل تصاویر سامسونگ وضوح بسیار خوبی دارند.

در مورد داینامیک رنج (دامنه دینامیک) نیز تفاوت زیادی میان آن‌ها وجود ندارد. هر دو گوشی دارای الگوریتم‌های HDR  خودکار هستند که به خوبی از پس پردازش مناظر با کنتراست بالا بر می‌آیند و بسیار شبیه به هم هستند.

آنچه که بیشتر از همه ما را متعجب کرد این واقعیت بود که حتی رنگ‌ها نیز شباهت بسیاری به هم داشتند، همیشه انتظار می‌رود یک گلکسی رنگ‌ها را کمی زیاد از حد اشباع کند ولی در این مورد این طور نبود و هر دو گوشی در پردازش رنگ ها بسیار شبیه به هم هستند.

blank blank blank blank
blank blank blank blank
نمونه های تصاویر گرفته شده در نور روز، گوشی زنفون 6 در مقابل گلکسی ای 80

زمینه ای که در آن اختلاف بیشتری به چشم می خورد تصاویر 48 مگاپیکسلی بود. در حالی که سنسور مورد استفاده به گونه‌ای طراحی شده که عکس‌ها را با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت کند، حالت های 48 مگاپیکسلی در هر دو گوشی وجود دارد و عملکرد زنفون در این بخش، کمی بهتر است. با وجود اینکه تصاویر زنفون تحت هر شرایطی نویز بیشتری دارند، اما جزئیات نسبت به گلکسی بهتر و بیشتر حفظ شده‌اند. البته حالت های عکاسی 48 مگاپیکسلی بیشتر بازاریابی و تبلیغاتی هستند ولی در محیط‌هایی که نور بسیار خوبی دارند می‌توانید از مزایای ثبت جزئیات در صحنه های با نور خوب لذت و بهره ببرید.

مقایسه تخصصی گلکسی A80 و زنفون 6 را اینجا دنبال کنید.

blank blank blank blank
نمونه های عکس 48 مگاپیکسلی: زنفون در مقابل گلکسی ای 80

هر دو دوربین فوق عریض فاقد قابلیت فوکوس کردن هستند و تا فاصله بی نهایت، ثابت هستند. به این معنی که این دوربین‌ها برای عکاسی از سوژه‌هایی که در فاصله کمی قرار دارند، که یکی از اصلی‌ترین موارد استفاده از دوربین های فوق عریض است، مناسب نیستند. با این حال اگر سوژه بلافاصله نزدیک به لنز دوربین نباشد، می توانید با این سنسور کوچک و همچنین لنز عریض ترکیبی، عمق میدان بسیار زیادی داشته باشید.

blank blank blank blank
نمونه های دوربین فوق عریض؛ زنفون 6 و گلکسی ای 80

هر دو دوربین این قابلیت را دارند که در یک قاب، سوژه‌های زیادی را به تصویر بکشند، اما زنفون تصاویر را با رزولوشن بالاتر و جزییات بیشتر می گیرد. از نظر پردازش HDR به خوبی گلکسی نیست و در برخی مواقع سایه روشن‌ها تعادل کافی ندارند در حالی که گلکسی در این مورد عملکرد بهتری دارد.

blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
نمونه های عکس گرفته شده با دوربین فوق عریض: زنفون 6 در برابر گلکسی ای 80

کیفیت تصاویر در شرایط نور کم

در حالت عکاسی عادی، زنفون نسبت به گلکسی، تصاویر واضح‌تر و با جزییات بیشتری را با دوربین اصلی خود می گیرد. علاوه بر این داینامیک رنج بهتری نیز دارد که باعث شده که روی سایه روشن‌ها کنترل و تعادل بیشتری وجود داشته باشد. همچنین رنگ‌های زنفون اشباع تر شده اند.

blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
نمونه عکس های گرفته شده در شرایط نور کم با دوربین اصلی، حالت عکسبرداری: زنفون 6 در مقابل گلکسی ای 80

ویژگی حالت شب در هر دو گوشی وجود دارد و با وجود اینکه به بهتر شدن تصاویر کمی کمک خواهد کرد ولی در مقایسه با حالت شب سایر گوشی‌ها، خیلی به چشم نمی آید. در حالت شب در تصاویر گرفته شده با زنفون کمی تفاوت وجود دارد در حالیکه در گلکسی سایه‌ها کمی بهتر پردازش شده اند و رنگ‌ها نیز بیشتر اشباع شده اند اما هنوز هم تصاویر زنفون بهتر هستند.

blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
نمونه عکس های گرفته شده در شرایط نور کم با دوربین اصلی، حالت شب: زنفون 6 در مقابل گلکسی ای 80

عکسبرداری با دوربین فوق عریض در شرایط تاریکی نتایج چشمگیری به دنبال نداشته است. با این حال، زنفون با ارائه جزییات و داینامیک رنج بهتر از گلکسی پیش افتاده است.

blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
نمونه عکس های گرفته شده در شرایط نور کم با دوربین فوق عریض، حالت عکسبرداری: زنفون 6 در مقابل گلکسی ای 80

زنفون 6 نیز در دوربین فوق عریض خود از حالت شب استفاده می کند اما در گلکسی این طور نیست. این به سختی بازی رو تغییر می دهد، این حالت سایه روشن‌ها را بهتر مدیریت می کند و قسمت‌های تاریک نیز با روشنی بیشتری به تصویر کشیده می شوند اگرچه این موضوع باعث شده وضوح تصاویر بیش از حد زیاد شود.

blank blank blank blank
blank blank
نمونه های عکس های گرفته شده در شرایط نور کم با دوربین فوق عریض، حالت شب: زنفون 6

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *