تست و بررسی سونی

معرفی دیگر ویژگی های گوشی Asus ROG Phone II

گوشی Asus ROG Phone II

گوشی باتری، نرم افزار، عملکرد

بازی کردن و گوشی های گیمینگ از باتری زیاد کار می کشد و شما باید آمادگی آن را داشته باشید، بنابراین ROG Phone II دارای یک باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض است – به همین دلیل بسیار سنگین و ضخیم است. عملا، شما نمی توانید یک تلفن اسنپدراگون 855 (پلاس یا غیر پلاس) با یک باتری قوی بزرگتر داشته باشید و این مورد در ROG Phone II به عنوان یک جایگزین پرچمدار اصلی و نه فقط یک تلفن بازی رقم خورده است.

ظرفیت فراوان باتری این گوشی با ارزش افزوده ماندگاری و طول عمر بالا همراه است – داشتن باتری بزرگتر به این معنی است که بارها آن را شارژ می کنید و چون شارژ آن دیرتر خالی می شود در نتیجه تعداد سیکل شارژ-تخلیه کاهش می یابد. ایسوس همچنین خاطرنشان کرد که باتری II نسبت به باتری های غیر قابل تعویض رقبا باریک تر است، هر چند که این موضوع ارتباط کمتری با ظرفیت باتری دارد.

گوشی ROG Phone II از شارژر سریع کوالکام QuickCharge 4++ و USB Power Delivery پشتیبانی می کند، همچنین ایسوس قادر به شارژ با شارژر 30 وات با آداپتورها و کابل های استاندارد است، در حالی که بر خلاف آن، می گویند OnePlus 7 Pro دارای شارژر اختصاصی خود با وات کمتر است.

نرم افزار

گوشی ROG Phone II اندروید 9 را اجرا می کند و به شما امکان انتخاب

(مانند رابط کاربری ZenUI که در Zenfone 6 خود Asus دیده شده است) یا رابط ROG UI با تم سنگین. نکته جالب این است که ژست حرکتی اندروید در این گوشی در مقایسه با ROG اصلی تغییر کرده است. برخلاف سوایپ از پایین جایی که دکمه های نوار وجود داشت و اجرای قرص مانند درZenfone 6 ، ROG Phone II حرکات Android Q را تقلید می کند – برای عمل بازگشت از کنار، سوایپ خواهید کرد.

به غیر از ناوبری و ژست حرکتی، نرم افزار ROG Phone II، تفاوت چندانی با نسخه های قبلی خود ندارد و شامل ویژگی های متمرکز بر بازی است. این گوشی مجهز به Armory Crate است که لانچر انواع مختلفی از بازی ها است و تمام بازی های نصب شده شما را زیر یک سقف می آورد.. این لانچر بعد از نرم افزارهای مشابه موجود در لپ تاپ ها و مادربردهای ROG به این اسم نامیده شده است.

blank

این امکان را به شما می دهد تا پروفایل های بسیار مفصلی را برای هر بازی ذخیره کنید که در آن می توانید تنظیمات لمسی، نرخ تازه سازی نمایشگر، حالت عملکرد (می توانید سرعت پردازنده مرکزی را انتخاب کنید و همچنین آستانه حرارتی را برای CPU سفارشی کنید) و کار با شبکه (مانند خاموش کردن همگام سازی سیستم پس زمینه را خاموش کنید) را انتخاب کنید.

مانند گذشته، پوشش سیستم Game Genie مجموعه ای از اهرم های کنترل سریع در حین بازی، مانند جواب دادن به اعلان ها، تماس ها و روشنایی صفحه را فراهم می کند. این بار برای احضار کردن آن، آن را از سمت چپ صفحه (در حالت افقی) بجای سمت راست صفحه، سوایپ کنید تا حدی که با ژست حرکتی در مدل قبلی تداخل داشته باشد.

 مروری بر گوشی های گیمینگ حرفه ایی ROG را اینجا مطالعه کنید.

ایسوس از قبل برای بهینه سازی عناوین بازی خود، مخصوصا برای ROG II با برخی ناشران بازی همکاری دارد. تنسنت، آن بورد و شریک اصلی راه اندازی ایسوس در کشور چین است، به حدی که نام خود را در پشت تلفن نوشته است، اما شرکت های دیگری نیز وجود دارند.

آسفالت 9 که قبلا به آن اشاره کردیم، از نرخ فریم بالا و لرزش دوگانه به همراه UI اکسترا برای صفحه نمایش دوم خود TwinView Dock II پشتیبانی می کند. به گفته ایسوس، در آن مجموعه ای از عکس های اختصاصی ROG با تم پورشه 911 با ارزش 60 دلاری وجود دارد، هرچند که ما تردید داریم که کسی هزینه زیادی را صرف این کالای مجازی کند.

blank

سایر شرکای این شرکت شامل Shadowgun Legends (پشتیبانی 120 هرتز، پشتیبانی از لرزش دوگانه، پشتیبانی Kunai Gamepad و پشتیبانی TwinView Dock II، محتوای بازی در ROG) و RockMan X Dive (120 هرتز، گیم پد کونای، بدون TwinView به علاوه محتوای اختصاصی) هستند. ایسوس اطمینان می دهد که از شرکای دیگر نیز پیروی خواهند کرد.

عملکرد

گوشی Asus ROG Phone II اولین گوشی است که با تراشه اسنپدراگون 855 پلاس کوالکام به روز رسانی شده عرضه شده است. نام پلاس در این مورد به معنای نرخ کلاک بالاتر روی هسته اصلی CPU (2.96 گیگاهرتز در 855 پلاس در مقابل 2.84 گیگاهرتز در حالت 855 معمولی) و همچنین پردازنده گرافیکی است (کوالکام عدد عدد را مشخص نمی کند، اما ایسوس می گوید 675 مگاهرتز). در محتوای تبلیغاتی تراشه ساز ما ویژگی هایی از این پردازنده مثلا بهبود 4 درصدی در عملکرد پردازنده مرکزی و بهبود قابل توجه تر 15 درصدی در عملکرد پردازنده گرافیکی، را دیدیم.

blank

گوشی ROG Phone II همچنین از ویژگی جدید ذخیره سازی UFS 3.0 مانند OnePlus 7 Pro برخوردار است و از نظر تئوریک پیشرفت هایی در هر دو سرعت خواندن و نوشتن تصادفی و متوالی ارائه می دهد. مزیت عملی در این حالت می تواند سریعتر شدن 15 درصدی زمان بارگذاری بازی روی ROG Phone II از آنچه که شما از دستگاه UFS2.1 مانند Galaxy S10 تجربه کرده اید، باشد.

ایسوس برای حفظ عملکرد کامل خود، سیستم خنک کننده چند لایه ای را طراحی کرده است که شامل یک محفظه بخار، هیت سینک و برخی دریچه ها می شود و سپس سیستم خنک کننده AeroActive Cooler II Snap-on وجود دارد که از طریق کانکتور جانبی به گوشی وصل می شود و پس از روشن کردن، فن فورا قطعات پشت گوشی را خنک می کند. ایسوس می گوید سیستم این فن افزودنی را ارتقاء داده و اکنون دما را تا 5 درجه پایین می آورد (4 تا 4.5 درجه نسبت به مدل قبلی) و در عین حال 4 برابر کم صدا تر است. نتیجه نهایی این است که در گیمبنچ این گوشی ثبات تا 98% فریم در ثانیه را نشان می دهد، یا به طور موثری هیچ فشار حرارتی اعمال نمی کند.

blank

تجربه اولیه ما از اجرای بنچمارک ها روی این گوشی این است که سیستم خنک کننده در واقع دما را بطور محسوسی کاهش می دهد. هر چند که این به خاطر وجود فن های پیشرفته است. در مورد عملکرد، ما شاهد بهبودهای قابل توجهی در نتایج حاصل از این دستگاه با تراشه + S855 نسبت به تلفن های رقیب با نسخه غیر پلاس این تراشه بودیم (به میزان 10-15% بهبود در 3DMark و 5-10٪ در Antutu). با این حال ، به دلیل ماهیت عدم تکمیل نهایی این نرم افزار در ROG Phone II، ما نتایج این بنچمارک را منتشر نمی کنیم. در نتیجه بنچمارک های بیشتری را انجام می دهیم و هنگامی که یک گوشی را از تمام جهات نقد و بررسی کردیم، تأثیر فن روی عملکرد پایدار را نیز آزمایش خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *