تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی سونی

بررسی نرم افزار و عملکرد اکسپریا 1 و گلکسی +S10

بررسی نرم افزار و عملکرد اکسپریا 1 و گلکسی +S10

4- نرم افزار ، عملکرد

هر دو گوشی از اندروید 9.0 بهره می برند، اما این دو شرکت روش های خاص خود را برای به روز رسانی نرم افزار دارند، بنابراین + S10 و اکسپریا 1 1 کاملا متفاوت به نظر می رسند.

رابط کاربری OneUI سامسونگ جدیدترین تکرار پوسته اختصاصی آنها است و به لطف تغییر المان های UI به سمت نیمه پایینی صفحه نمایش، پیشرفت هایی در استفاده و کار کردن با یک دست حاصل شده است. بازنگری دیگری بر روی آیکون ها و گرد بودن کلی منوها و دکمه ها صورت گرفته است.

blank blank blank blank blank blank
ناوبری تنظیمات تاگل های سریع کشوی برنامه صفحه اصلی صفحه نمایش قفل

سامسونگ از آپشن ژست حرکتی با عمل سوایپ کردن (کشیدن) بجای ضربه تند و شدید روی دکمه نوار ناوبری کلاسیک استفاده کرده است. برنامه های اختصاصی سامسونگ برای نیازهای گالری و تنظیمات صدا وجود دارد، و ابزار/راه انداز بازی ترکیبی به شما کمک می کند تا روی کار مورد نظر متمرکز شوید. یک پوشه Secure نیز وجود دارد که می تواند چیزهای خصوصی را در آن ذخیره کنید و قابلیت پیام رسان دوگانه برای اجرای دو نمونه از برنامه های پیام رسان که با حساب های مختلف وارد شده ای را دارد.

blank blank blank blank blank blank
بیکسبی لانچر بازی پیام رسان دوگانه پوشه ایمن تنظیمات صدا گالری
Galaxy S10+

اکسپریا نیز دارای برنامه های اختصاصی است – در حقیقت ، تمام مصرف رسانه ها توسط نرم افزار داخلی انجام می شود. سپس بازی بهینه ساز بازی با همان قابلیت و ویژگی هایی که در همتای گلکسی خود انجام می دهد وجود دارد. حالت کار کردن یک دست با این گوشی با نزدیک کردن آیکون های دور مانند پنجره اعلان وجود دارد، در حالی که Side sense نوع میانبرهای لبه است که هیچ کس از آن استفاده نمی کند (گلکسی نیز این چنین است).

blank blank blank blank blank blank
Side Sense حالت یک دست بهینه ساز بازی پخش کننده ویدیو پخش کننده موسیقی گالری
Xperia 1 software

در غیر این صورت، رابط کاربری را می توان تقریبا با استفاده از گزینه ناوبری که در تنظیمات وجود دارد نگه داشت. کشو برنامه، تعویض وظیفه، اعلان ها – در اصل شبیه به آنچه است که در گوشی پیکسل است. خوب ، یک پیکسل بسیار بلند ، قادر به نشان دادن تقریبا کل فهرست تنظیمات در یک صفحه مجزا با نستب تصویر 21:9 برای لیست های طولانی عالی است.

blank blank blank blank blank
تنظیمات ناوبری کشوی برنامه نمای پوشه صفحه اصلی
رابط کاربری اکسپریا 1

برنده: هر دو مساوی. در بخش نرم افزاری، هر کدام به نوعی تعریفی هستند، برخی ویژگی های های غنی و به شدت سفارشی شده گلکسی، و برخی دیگر از Xperia شبیه به پیکسل لذت می برند.

بنچمارک ها

گلکسی + S10 بسته به بازار در دو نسخه با قطعات داخلی مختلف وجود دارد – که تراشه داخلی اگزینوس 9820 در بازارهای سراسر جهان وجود دارد، در حالی که در آمریکای شمالی و چین تراشه اسنپدراگون 855 وجود دارند. اکسپریا بدون توجه به منطقه و مکان جغرافیایی خاصی از ویژگی های اسنپدراگون 855 بهره می برد.

گلکسی ها به طور پیش فرض با رم 8 گیگابایت روانه بازار می شوند و نسخه 12 گیگابایتی آن به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافی در دسترس است، در حالی که اکسپریا تنها با تریم 6 گیگابایتی عرضه می شود. سونی دارای دو نسخه ذخیره سازی – 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی است، در حالی که + S10 با 128 گیگا بایت شروع می شود، و یک آپشن 512 گیگابایتی نیز وجود دارد و همچنین در انواع سرامیکی دارای 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی برای استفاده از رم 12 گیگابایت است.

blank

تفاوت در عملکرد نرم افزار بین گلکسی های اگزینوس و اسنپدراگون به خوبی نشان داده شده است، اما از آنجایی که ما برای آزمایش +S10، اسنپدراگون نداشته ایم، آزمایش مان را با چند گوشی دیگر با کیفیت بالاتر از SoC کوالکام انجام دادیم. برای مقایسه، ما همچنین گوشی هواوی P30 Pro را با تراشه Kirin 980 و iPhone XS Max گنجانده ایم تا گلکسی را بهتر بسنجیم.

اکسپریا نمره بنچمارک مورد نظر را از تلفن با تراشه اسنپدراگون 855 را دریافت کرد، به این معنی که در مناطق جغرافیایی گلکسی با تراشه اسنپدراگون S855 می توانید عملکرد مشابهی کسب کنید. و مزیت نسخه اگزینوس در کارهای تک هسته ای فقط برای ارائه مدرک خوب می باشد. توجه داشته باشید که برای اهداف بنچمارک های گرافیکی، صفحه نمایش اکسپریا به عنوان FullHD پلاس رفتار می شود بنابراین از گلکسی +S10 با QHD+ برتری دارد.

چگونگی عرضه ی ورایزون سونی اکسپریا 1 در ماه جولای به بازار را اینجا مشاهده کنید.

                                              GeekBench 4.1 (چند هسته ای)

                                                        هر چه عدد بالاتر بهتر

blank

                                                      GeekBench 4.1 (تک هسته ای)

                                                             هر چه عدد بالاتر بهتر

blank

                                                                     AnTuTu 7

                                                              هر چه عدد بالاتر بهتر

blank

                                          (GFX 3.1 Manhattan (1080p offscreen

                                                           هر چه عدد بالاتر بهتر

blank

                                                    (GFX 3.1 Manhattan (onscreen

                                                           هر چه عدد بالاتر بهتر

blank

                                              ( GFX 3.1 Car scene (1080p offscreen

                                                             هر چه عدد بالاتر بهتر

blank

                                                   (GFX 3.1 Car scene (onscreen

                                                        هر چه عدد بالاتر بهتر

blank

                                                     3DMark SSE 3.1 Unlimited

                                                         هر چه عدد بالاتر بهتر   

blank

برنده: هر دو مساوی هستند. اکسپریا 1 و گلکسی + S10 هر دو مجهز به بالاترین تراشه های زمانه هستند و عملکرد فوق العاده ای را در سطح صفحه نمایش ارائه می دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *