تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی سونی

بررسی عملکرد عمر باتری و دوربین سامسونگ گلکسی +S10

عملکرد عمر باتری و دوربین گلکسی +S10

5- عملکرد ، عمر باتری، دوربین سامسونگ +S10

سرانجام سامسونگ موفق شد سال گذشته از شر تأخیر «علامت تجاری» (تاسف آور) خود در خانواده S9 خلاص شود و ما خرسندیم که به اطلاع برسانیم که این خانواده به رابط کاربری UI بازنگشته است. گیر زیادی در UI وجود ندارد – هرچند گاهی اوقات دیده خواهند شد. مشکل این است که عملکرد رابط کاربری UI فقط کند است. اما از سیستم عامل OxygenOS کند تر نیست (تقریبا در بنچمارک ها، این نرم افزار سریع و سرحال در بالای اندروید قرار دارد) و در مقایسه با نرم افزار گوگل که روی گوشی های پیکسل قرار داده شده اند، و حتی از رابط های سفارشی شده دیگر مانند MIUI، کند تر است.

اکنون اشتباه نکنید، احتمالا اکثر مردم قادر به گفتن آن نخواهند بود. تفاوت درک شده، در سرعت همیشه زیر یک ثانیه در هر اقدام است، بنابراین ما در اینجا از میلی ثانیه صحبت می کنیم. ما در برج های GSMArena با گوشی های زیادی کار می کنیم و برای ما این کندی بی درنگ، قابل توجه است. این احساس ناخوشایند حتی پس از گذشت زمان زیادی که با + S10کار کرده اید هرگز از بین نمی رود. ما به آن عادت کرده ایم، اما وقتی با یک گوشی سریعتر، حتی برای چند دقیقه کار می کنیم، از شرایط موجود ناامید می شویم.

بنابراین شاید برای شما مسئله ای نباشد. با این حال، به طور کلی، ناامید کننده است که سامسونگ بسیاری از مشکلات گذشته را که مردم با نرم افزار خود داشته اند برطرف نکرده است، و واقعیت این است که هنوز هم با این سخت افزار مطابقت ندارد. نرم افزار اخیر مانند همیشه، بهترین و عالی است اما قبلی کمی کارتونی و با تاخیر است، و به اندازه دیگران سریع نیست. و قبل از اینکه بپرسید، بله ما آن را از منوی تنظیمات←ویژگی های پیشرفته، روی گزینه Reduce animations فعال کردیم. این به افزایش سرعت کمک می کند، اما نه به اندازه ای که مطلوب ما باشد. ارزیابی فوق در مورد سرعت، هرچه ذهنی باشد، با توجه به فعال کردن گزینه مربوطه از طریق تنظیمات، ارزشش را داشت.

در حالی که برخی از سازندگان تلفن های هوشمند چینی یا گوگل، احتمالا وقتی به فکر مدیریت RAM تهاجمی هستید، به ذهن شما خطور خواهند کرد، سامسونگ تصمیم گرفته است که وارد عمل شود تا بتواند عمر باتری با حاشیه و بحث برانگیز داشته باشد. با وجود تمام تنظیمات آشکار مربوط به این به روزرسانی، حتی با اینکه تلفن در تمام مواقع در حالت «عملکرد بالا» اجرا می شود، باز هم متوجه می شوید که برخی از فرایندهای پس زمینه را به طرز تهاجمی می کشد (یا حداقل به خواب می برد).

در حالی که این موضوع ممکن است در مورد گوگل کمی قابل درک باشد (شرکتی که هنوز به دنبال این است که بفهمد در واقع شما می توانید بیش از 4 گیگابایت رم را در یک تلفن قرار دهید)، واقعا برای سامسونگ قابل درک نیست. و تنظیمات حالت عملکرد در بخش باتری قرار دارد که می توانید از میان عملکرد بالا، بهینه سازی شده، صرفه جویی در باتری متوسط و صرفه جویی در باتری حداکثری، یکی را انتخاب کنید. این نشان می دهد که اگر حالت عملکرد بالا را فعال کنید، هیچ استراتژی برای اعمال صرفه جویی در باتری برای شما وجود ندارد.

blank

تنظیمات حالت برق

باز کردن برنامه Gmail چیزی است که ما باید هر روز چندین بار با آن سر و کار داشته باشیم و فورا تعدادی ایمیل که قبلا دریافت نکرده بودیم و در پنجره اعلان نمایش داده نشده اند را دریافت کنیم. همگام سازی پس زمینه در اینجا توسط نرم افزار سامسونگ کنترل شده است، به این معنی که اگر در + S10و یا دستگاه دیگری به همان حساب کاربری وارد شوید، دستگاه دیگر اعلان ها را خیلی سریعتر از سامسونگ دریافت نخواهد کرد. این مورد در عصر نوآوری به سادگی قابل قبول نیست و ما فقط در اینجا بدین خاطر از اسم Gmail به عنوان نمونه استفاده می کنیم زیرا تصور می کنیم بیشتر دارندگان تلفن های اندرویدی از این سرویس استفاده می کنند. تاخیر در اعلان ها در بیشتر برنامه ها اتفاق می افتد، هرچند خوشبختانه پیام رسان های بزرگ برای این مشکل چاره ای اندیشیده اند، این بدان معنی است که لیست سفید مخفی وجود دارد و این موارد در آن گزارش شده است.

این یک مشکل سخت افزاری در + S10 محسوب نمی شود زیرا این گوشی دارای حداقل 8 گیگابایت رم است و این حجم از حافظه هنوز هم برای گوشی بسیار زیاد است. بنابراین همه این موارد از طریق به روزرسانی نرم افزار به راحتی قابل رفع است، اگرچه واقعیت این است که چنین نسخه جدیدی هنوز ماه ها پس از عرضه + S10به بازار نیامده است، و ما را نسبت به این اتفاق هرگز خوش بین نمی کند.

نرمی و روانی کار با این گوشی مطلوب است اما کندی کل رابط کاربری UI روی آن تأثیر منفی می گذارد، بنابراین ما نمی توانیم در اینجا به سامسونگ امتیاز بالایی بدهیم. از این منظر می توان گفت که این گوشی دارای رابط کاربری و نرم افزاری فوق العاده نرم و روان است، می خواهیم + S10را با +S9 و نوت 9 از سال گذشته، فراخوانی کنیم. این بدان معناست که نزدیک به قهرمانان (یک دستگاه جدید با نام تجاری Google Pixel 3 یا OnePlus از سال 2019 یا 2018) است، اما نمی تواند با آنها مطابقت داشته باشد.

عمر باتری

عمر باتری در کل بسیار خوب بوده است. هنگامی که باتری را پر کردیم، هرگز احساس نمی کردیم که باتری گوشی + S10بتواند 12-16 ساعت از روز دوام بیاورد. این را هم بگویم که در طی این مدت ما در درجه اول به وای فای متصل بودیم، حدود یک یا دو ساعت داده های نسل چهارم را به اشتراک می گذاشتیم، بلوتوث همیشه روشن بود (به یک ساعت هوشمند Garmin وصل شده بود) و برای حدود یک ساعت، پخش موسیقی داشتیم و همچنین 30 دقیقه تا یک ساعت GPS گوشی روشن بود و از آن استفاده می کردیم.

در این سناریو، زمان روشن بودن صفحه نمایش، هر روز، حدود 5-6 ساعت بود، و در برخی مواقع که بیشتر از تلفن استفاده می کردیم، حتی بیش از 7 ساعت نیز به لحاظ نظری قابل دستیابی بودند. این ممکن است + S10را از این نظر در بررسی های عمیق ما در جایگاه شماره یک قرار ندهد، اما تقریبا نزدیک به رتبه اول است. همچنین، حالت پشتیبانی شارژ بی سیم می تواند به کاهش اضطراب عمر باتری که ممکن است داشته باشید، کمک کند، به شرط آنکه چند شارژر بی سیم در اطراف خود داشته باشید.

blank blank blank blank
نمونه عمر باتری از روزهای مختلف

از طرف دیگر، اگر ما در طول روز به مدت طولانی از وای فای استفاده کنیم، درصد باتری +S10 خیلی سریع کاهش می یابد. در چنین وضعیتی انتظار نداشته باشید که صفحه نمایش بیش از 4 ساعت روشن بماند. اما این هنوز چیزی برای مسخره کردن ندارد.

در حالی که بیشتر پوسته های اندرویدی (و به تعبیری اندروید «وانیل» گوگل) بخش باتری را در قسمت تنظیمات و در بالاترین سطح آن قرار می دهد، سامسونگ تصمیم به مخفی کردن آن در زیر منو Device Care گرفت، که هنگام ورود فورا تلفن شما را «اسکن» می کند و یک دکمه بزرگ دارد که آن را گرفته می گویید «اکنون گوشی را بهینه سازی کنید». اگر می خواهید میزان روشن بودن صفحه نمایش خود را کنترل و مدیریت کنید، ابتدا روی آیکون باتری و سپس بر روی استفاده از باتری ضربه بزنید. این می توانست ساده تر هم باشد.

شارژ سریع سیمی مطابق با استانداردهای امروزی، خیلی سریع نیست، سامسونگ در مقایسه با رقبای خود از این نظر خیلی عقب مانده است. شارژر 15 واتی که دارد بد نیست، جالب است گوشی های میان رده برخی از شرکت های چینی از شارژر 18 و یا 20 واتی پشتیبانی می کنند. متأسفانه +S10 از این شارژرها پشتیبانی نمی کند و این بسیار مایه تاسف است برای تلفنی که از زمان عرضه آن بسیار گران قیمت است. مدت زمان شارژ این گوشی وقتی که گوشی خاموش است در حدود یک ساعت و 40 دقیقه و زمانی که در حال استفاده است حدود دو ساعت یا کمی بیشتر طول می کشد که بد نیست، فقط بهتر است که این شرکت میزان وات شارژر را بالا ببرد.

دوربین

گلکسی +S10 دارای سه دوربین عقب است، که برای هر کسی خوشایند است. لنز اصلی عریض این گوشی در طی چند سال گذشته، تکامل یافته است تا جایی که اکنون بدون توجه به شرایط عکسبرداری، تصاویر شگفت انگیزی می گیرد. لنز تله فوتو نیز از سال گذشته به دوربین فوق عریض جدید این گوشی پیوسته است، که در مواقعی که شما نیاز به گنجاندن عرض بیشتری در عکس خود داشته باشید، بسیار مفید خواهد بود. گفته می شود، هنگام استفاده از آن، اشکال و تصاویر در اطراف و لبه ها کمی منحرف می شوند، حتی با اینکه تنظیمات لنز فوق عریض را دستکاری و بهینه کنید.

blank

با این وجود، باید از این شرکت بخاطر استفاده از این آپشن ستایش شود، زیرا اکنون هنگام عکس گرفتن و تنظیم کادر عکس، انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد. دوربین جدید سامسونگ تصاویری را که مانند گذشته بسیار پردازش شده اند، تولید نمی کند، اما تصاویری که با + S10می گیرید هنوز همان چیزی نیستند که هر کسی دوست دارد 100% طبیعی باشد و به زندگی واقعی نزدیک باشد. بله، ما احساس می کنیم سامسونگ اکنون به یک میانه راه عالی دست یافته است که بواسطه الگوریتم هایی که روی آن اعمال شده است پیشرفت هایی داشته و در واقع مفید هستند و عکس هایی می گیرند که از زندگی واقعی بهتر به نظر می رسند.

شارپ بودن تصاویر در عکس های گرفته شده با دوربین این گوشی تقریبا کمتر است و اغلب اوقات رنگ ها از آنچه چشمان شما در آن لحظه مشاهده می کنند، کم رنگ تر است، و این مخصوصا برای آسمان، اجسام آبی و فضای سبز مشهود تر است. جزئیات عکس بسیار نمایان است، داینامیک رنج دامنه پویا) بسیار عالی است، و سامسونگ بیش از برخی رقبای خود از نویز در تصویر متنفر است، بنابراین انتظار داشته باشید در آینده وجود نویز در تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی های سامسونگ بسیار کاهش یابد.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
نمونه‌های دوربین گلکسی + S10: دوربین عادی دوربین فوق عریض دوربین تله فوتو

نمونه‌های دوربین گلکسی + S10: دوربین عادی • دوربین فوق عریض • دوربین تله فوتو

بررسی تخصصی کیفیت دوربین گلکسی +S10 را اینجا دنبال کنید.

این برای هر سه لنز و دوربین این گوشی در شرایط نور روز صدق می کند، اما با کمال تعجب، وقتی که با لنز اصلی عکس می گیرید، تصاویر با کیفیت عالی است و در واقع لنز اصلی قهرمان بلامنازع دوربین این گوشی است. همچنین با جرات می توان گفت که لنزهای فوق عریض و تله فوتو دوربین این گوشی چیزی نیست که از آن ناامید شویم.

هنگامی که نور کم می شود، دوربین اصلی هنوز میزان خوب و بالایی از جزئیات را نشان می دهد، دوباره اشاره می کنیم که دوربین اصلی این گوشی از کاهش نویز قابل توجهی برخوردار است و داینامیک رنج بالایی دارد. شب هنگام که نور کم است، می توانید از لنزهای تله فوتو با زوم 2 برابری استفاده کنید و اگر نور خیلی کمتر باشد به طور خودکار به لنز اصلی انتقال می یابد. اگر در شب از لنز فوق عریض استفاده می کنید، بدانید که جای تعجب ندارد که کیفیت تصاویر با کیفیت تصاویر دوربین اصلی مطابقت دارد.

پس از مدت ها، سامسونگ به تازگی حالت شب با قابلیت انتخاب دستی را اضافه کرده است و شایان ذکر است که انتظاری که برای این ویژگی کشیده شده قطعا ارزشش را داشته است. این بلافاصله در وب سایت های فناوری با حالت شب معرفی شد و به جرگه گوگل و هواوی پیوست. البته تفاوت های حاشیه ای بین این سه وجود دارد، اما در کل همه آنها عالی هستند.

blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank
دوربین عادی دوربین فوق عریض دوربین عادی با حالت شب دوربین فوق عریض با حالت شب

سامسونگ سایه ها را از عکس بر می دارد و همچنین از هدر رفتن منابع نوری، جلوگیری می کند. رنگ ها واقع بینانه هستند (فقط اندکی اشباع رنگ وجود دارد) و برخی شارپ بودن در تصاویر همچنان ادامه دارد. حالت شب حتی برای دوربین فوق عریض نیز موجود است، البته در تله فوتو وجود ندارد. نتایج این تصاویر با دوربین فوق عریض مشابه هستند، اما چندان خوب نیست. در اصل اگر می خواهید حداکثر کیفیت را داشته باشید، از سنسور اصلی استفاده کنید.

گوشی + S10دارای یک دوربین سلفی همراه با حسگر عمق است که عکس های در حالت پرتره خوبی می گیرد به طوریکه جداسازی سوژه از پس زمینه بسیار عالی انجام می شود. تصاویر سلفی معمولی در شرایط نور روز و روشنایی خوب، شگفت انگیز از آب در می آیند. آنها بسیار شارپ هستند (جای تعجب آور نیست که این با دوربین گوشی سامسونگ گرفته شده است) و جزئیات را دقیق در می آورد، و رنگ ها نیز به طور معمول «بهبود یافته اند» اما به اندازه ای نیستند که احساس کنید صورت شما تاریک شده است. علاوه بر این ، اگر می خواهید ظاهر خود را بهتر نشان دهید، تنظیمات زیبایی را روی وضعیت ایده ال خود قرار دهید، در عکس هایی که انداختیم تصمیم گرفتیم که همه موارد را خاموش کنیم.

blank blank blank
blank blank blank
گلکسی +S10 ، سلفی های در نور روز

سلفی هایی که در شرایط نور کم گرفته می شوند به سرعت از کیفیت شان کاسته می شود و با کم شدن نور محیط، دچار کاهش کیفیت شدید می شوند. بنابراین باید از عکس سلفی در صحنه های کم نور پرهیز کنید. این میزان کیفیت خراب عکس های سلفی در شرایط نور کم با سلفی های گوشی های هوشمند مساوی است، اما شاید با توجه به عملکرد ستاره ای حالت شبانه دوربین های عقب، انتظار داشته باشیم که این اتفاق کمتر رخ دهد. اگر هنوز نور کمی در اطراف شما وجود داشته باشد، سلفی ها مناسب و معقول خواهند بود، اما تنها تحت شرایط نور مشخص است که صورت شما بسیار صاف به نظر می رسد.

blank blank blank
گلکسی +S10 ، سلفی های در نور شب

کاهش کیفیت در عکس های سلفی با استفاده از نور صفحه نمایش که تقریبا به عنوان فلاش عمل می کند می تواند تا حدودی اصلاح شود. در اینجا چند عکس مقایسه ای وجود دارد، عکس های سلفی که بدون فلاش گرفته شده اند. فلاش صفحه نمایش به شما کمک می کند تا صورت شما در شرایط نور بسیار کم، قابل رویت باشد، اما انتظار نداشته باشید که کیفیت آن به میزان زیادی تغییر کند.

blank blank
blank blank
گلکسی +S10 ، سلفی های با فلاش خاموش و فلاش روشن

استفاده از برنامه دوربین این گوشی بسیار آسان، سریع و بدون دردسر است، برنامه دوربین این گوشی از امکانات مختلف از جمله بیکسبی ویژن (بیکسبی تصویری) و AR emoji AR و حالت های مختلف تصویربرداری، پر شده است، بنابراین می تواند برای افرادی که از گوشی های با رابط کاربری حداقلی تر استفاده می کرده اند، بسیار زیاد باشد. منطق اصلی تغییر بین حالت ها، به نظر می رسد اکنون هر سازنده دیگر تلفن های هوشمند را تحت تاثیر استفاده از این حالت قرار می دهد.

به طور کلی، دوربین های عقب + S10همیشه با اطمینان بالا تصاویر عالی تحویل می دهد، ما هرگز در مورد کیفیت عکس های گرفته شده در شرایط نور و روشنایی روز، هیچ گونه نگرانی و استرس نداشتیم. سلفی ها بگیر نگیر داشته، در نور روز، بسیار عالی و در شرایط نور کم، کیفیت عالی نداشته اند، اما در کل خوب هستند و چون مجهز به سنسور عمق می باشد به گرفتن عکس های پرتره بسیار زیبا کمک می کند.

5- عملکرد، عمر باتری، دوربین

عملکرد، نرمی

سرانجام سامسونگ موفق شد سال گذشته از شر تأخیر «علامت تجاری» (تاسف آور) خود در خانواده S9 خلاص شود و ما خرسندیم که به اطلاع برسانیم که این خانواده به رابط کاربری UI بازنگشته است. گیر زیادی در UI وجود ندارد – هرچند گاهی اوقات دیده خواهند شد. مشکل این است که رابط کاربری UI فقط کند است. اما از سیستم عامل OxygenOS کند تر نیست (تقریبا در بنچمارک ها، این نرم افزار سریع و سرحال در بالای اندروید قرار دارد) و در مقایسه با نرم افزار گوگل که روی گوشی های پیکسل قرار داده شده اند، و حتی از رابط های سفارشی شده دیگر مانند MIUI، کند تر است.

اکنون اشتباه نکنید، احتمالا اکثر مردم قادر به گفتن آن نخواهند بود. تفاوت درک شده، در سرعت همیشه زیر یک ثانیه در هر اقدام است، بنابراین ما در اینجا از میلی ثانیه صحبت می کنیم. ما در برج های GSMArena با گوشی های زیادی کار می کنیم و برای ما این کندی بی درنگ، قابل توجه است. این احساس ناخوشایند حتی پس از گذشت زمان زیادی که با + S10کار کرده اید هرگز از بین نمی رود. ما به آن عادت کرده ایم، اما وقتی با یک گوشی سریعتر، حتی برای چند دقیقه کار می کنیم، از شرایط موجود ناامید می شویم.

بنابراین شاید برای شما مسئله ای نباشد. با این حال، به طور کلی، ناامید کننده است که سامسونگ بسیاری از مشکلات گذشته را که مردم با نرم افزار خود داشته اند برطرف نکرده است، و واقعیت این است که هنوز هم با این سخت افزار مطابقت ندارد. نرم افزار اخیر مانند همیشه، بهترین و عالی است اما قبلی کمی کارتونی و با تاخیر است، و به اندازه دیگران سریع نیست. و قبل از اینکه بپرسید، بله ما آن را از منوی تنظیمات←ویژگی های پیشرفته، روی گزینه Reduce animations فعال کردیم. این به افزایش سرعت کمک می کند، اما نه به اندازه ای که مطلوب ما باشد. ارزیابی فوق در مورد سرعت، هرچه ذهنی باشد، با توجه به فعال کردن گزینه مربوطه از طریق تنظیمات، ارزشش را داشت.

در حالی که برخی از سازندگان تلفن های هوشمند چینی یا گوگل، احتمالا وقتی به فکر مدیریت RAM تهاجمی هستید، به ذهن شما خطور خواهند کرد، سامسونگ تصمیم گرفته است که وارد عمل شود تا بتواند عمر باتری با حاشیه و بحث برانگیز داشته باشد. با وجود تمام تنظیمات آشکار مربوط به این به روزرسانی، حتی با اینکه تلفن در تمام مواقع در حالت «عملکرد بالا» اجرا می شود، باز هم متوجه می شوید که برخی از فرایندهای پس زمینه را به طرز تهاجمی می کشد (یا حداقل به خواب می برد).

در حالی که این موضوع ممکن است در مورد گوگل کمی قابل درک باشد (شرکتی که هنوز به دنبال این است که بفهمد در واقع شما می توانید بیش از 4 گیگابایت رم را در یک تلفن قرار دهید)، واقعا برای سامسونگ قابل درک نیست. و تنظیمات حالت عملکرد در بخش باتری قرار دارد که می توانید از میان عملکرد بالا، بهینه سازی شده، صرفه جویی در باتری متوسط و صرفه جویی در باتری حداکثری، یکی را انتخاب کنید. این نشان می دهد که اگر حالت عملکرد بالا را فعال کنید، هیچ استراتژی برای اعمال صرفه جویی در باتری برای شما وجود ندارد.

تنظیمات حالت برق

باز کردن برنامه Gmail چیزی است که ما باید هر روز چندین بار با آن سر و کار داشته باشیم و فورا تعدادی ایمیل که قبلا دریافت نکرده بودیم و در پنجره اعلان نمایش داده نشده اند را دریافت کنیم. همگام سازی پس زمینه در اینجا توسط نرم افزار سامسونگ کنترل شده است، به این معنی که اگر در + S10و یا دستگاه دیگری به همان حساب کاربری وارد شوید، دستگاه دیگر اعلان ها را خیلی سریعتر از سامسونگ دریافت نخواهد کرد. این مورد در عصر نوآوری به سادگی قابل قبول نیست و ما فقط در اینجا بدین خاطر از اسم Gmail به عنوان نمونه استفاده می کنیم زیرا تصور می کنیم بیشتر دارندگان تلفن های اندرویدی از این سرویس استفاده می کنند. تاخیر در اعلان ها در بیشتر برنامه ها اتفاق می افتد، هرچند خوشبختانه پیام رسان های بزرگ برای این مشکل چاره ای اندیشیده اند، این بدان معنی است که لیست سفید مخفی وجود دارد و این موارد در آن گزارش شده است.

این یک مشکل سخت افزاری در + S10 محسوب نمی شود زیرا این گوشی دارای حداقل 8 گیگابایت رم است و این حجم از حافظه هنوز هم برای گوشی بسیار زیاد است. بنابراین همه این موارد از طریق به روزرسانی نرم افزار به راحتی قابل رفع است، اگرچه واقعیت این است که چنین نسخه جدیدی هنوز ماه ها پس از عرضه + S10به بازار نیامده است، و ما را نسبت به این اتفاق هرگز خوش بین نمی کند.

نرمی و روانی کار با این گوشی مطلوب است اما کندی کل رابط کاربری UI روی آن تأثیر منفی می گذارد، بنابراین ما نمی توانیم در اینجا به سامسونگ امتیاز بالایی بدهیم. از این منظر می توان گفت که این گوشی دارای رابط کاربری و نرم افزاری فوق العاده نرم و روان است، می خواهیم + S10را با +S9 و نوت 9 از سال گذشته، فراخوانی کنیم. این بدان معناست که نزدیک به قهرمانان (یک دستگاه جدید با نام تجاری Google Pixel 3 یا OnePlus از سال 2019 یا 2018) است، اما نمی تواند با آنها مطابقت داشته باشد.

عمر باتری

عمر باتری در کل بسیار خوب بوده است. هنگامی که باتری را پر کردیم، هرگز احساس نمی کردیم که باتری گوشی + S10بتواند 12-16 ساعت از روز دوام بیاورد. این را هم بگویم که در طی این مدت ما در درجه اول به وای فای متصل بودیم، حدود یک یا دو ساعت داده های نسل چهارم را به اشتراک می گذاشتیم، بلوتوث همیشه روشن بود (به یک ساعت هوشمند Garmin وصل شده بود) و برای حدود یک ساعت، پخش موسیقی داشتیم و همچنین 30 دقیقه تا یک ساعت GPS گوشی روشن بود و از آن استفاده می کردیم.

در این سناریو، زمان روشن بودن صفحه نمایش، هر روز، حدود 5-6 ساعت بود، و در برخی مواقع که بیشتر از تلفن استفاده می کردیم، حتی بیش از 7 ساعت نیز به لحاظ نظری قابل دستیابی بودند. این ممکن است + S10را از این نظر در بررسی های عمیق ما در جایگاه شماره یک قرار ندهد، اما تقریبا نزدیک به رتبه اول است. همچنین، حالت پشتیبانی شارژ بی سیم می تواند به کاهش اضطراب عمر باتری که ممکن است داشته باشید، کمک کند، به شرط آنکه چند شارژر بی سیم در اطراف خود داشته باشید.

نمونه عمر باتری از روزهای مختلف

از طرف دیگر، اگر ما در طول روز به مدت طولانی از وای فای استفاده کنیم، درصد باتری +S10 خیلی سریع کاهش می یابد. در چنین وضعیتی انتظار نداشته باشید که صفحه نمایش بیش از 4 ساعت روشن بماند. اما این هنوز چیزی برای مسخره کردن ندارد.

در حالی که بیشتر پوسته های اندرویدی (و به تعبیری اندروید «وانیل» گوگل) بخش باتری را در قسمت تنظیمات و در بالاترین سطح آن قرار می دهد، سامسونگ تصمیم به مخفی کردن آن در زیر منو Device Care گرفت، که هنگام ورود فورا تلفن شما را «اسکن» می کند و یک دکمه بزرگ دارد که آن را گرفته می گویید «اکنون گوشی را بهینه سازی کنید». اگر می خواهید میزان روشن بودن صفحه نمایش خود را کنترل و مدیریت کنید، ابتدا روی آیکون باتری و سپس بر روی استفاده از باتری ضربه بزنید. این می توانست ساده تر هم باشد.

شارژ سریع سیمی مطابق با استانداردهای امروزی، خیلی سریع نیست، سامسونگ در مقایسه با رقبای خود از این نظر خیلی عقب مانده است. شارژر 15 واتی که دارد بد نیست، جالب است گوشی های میان رده برخی از شرکت های چینی از شارژر 18 و یا 20 واتی پشتیبانی می کنند. متأسفانه +S10 از این شارژرها پشتیبانی نمی کند و این بسیار مایه تاسف است برای تلفنی که از زمان عرضه آن بسیار گران قیمت است. مدت زمان شارژ این گوشی وقتی که گوشی خاموش است در حدود یک ساعت و 40 دقیقه و زمانی که در حال استفاده است حدود دو ساعت یا کمی بیشتر طول می کشد که بد نیست، فقط بهتر است که این شرکت میزان وات شارژر را بالا ببرد.

دوربین

گلکسی +S10 دارای سه دوربین عقب است، که برای هر کسی خوشایند است. لنز اصلی عریض این گوشی در طی چند سال گذشته، تکامل یافته است تا جایی که اکنون بدون توجه به شرایط عکسبرداری، تصاویر شگفت انگیزی می گیرد. لنز تله فوتو نیز از سال گذشته به دوربین فوق عریض جدید این گوشی پیوسته است، که در مواقعی که شما نیاز به گنجاندن عرض بیشتری در عکس خود داشته باشید، بسیار مفید خواهد بود. گفته می شود، هنگام استفاده از آن، اشکال و تصاویر در اطراف و لبه ها کمی منحرف می شوند، حتی با اینکه تنظیمات لنز فوق عریض را دستکاری و بهینه کنید.

با این وجود، باید از این شرکت بخاطر استفاده از این آپشن ستایش شود، زیرا اکنون هنگام عکس گرفتن و تنظیم کادر عکس، انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد. دوربین جدید سامسونگ تصاویری را که مانند گذشته بسیار پردازش شده اند، تولید نمی کند، اما تصاویری که با + S10می گیرید هنوز همان چیزی نیستند که هر کسی دوست دارد 100% طبیعی باشد و به زندگی واقعی نزدیک باشد. بله، ما احساس می کنیم سامسونگ اکنون به یک میانه راه عالی دست یافته است که بواسطه الگوریتم هایی که روی آن اعمال شده است پیشرفت هایی داشته و در واقع مفید هستند و عکس هایی می گیرند که از زندگی واقعی بهتر به نظر می رسند.

شارپ بودن تصاویر در عکس های گرفته شده با دوربین این گوشی تقریبا کمتر است و اغلب اوقات رنگ ها از آنچه چشمان شما در آن لحظه مشاهده می کنند، کم رنگ تر است، و این مخصوصا برای آسمان، اجسام آبی و فضای سبز مشهود تر است. جزئیات عکس بسیار نمایان است، داینامیک رنج دامنه پویا) بسیار عالی است، و سامسونگ بیش از برخی رقبای خود از نویز در تصویر متنفر است، بنابراین انتظار داشته باشید در آینده وجود نویز در تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی های سامسونگ بسیار کاهش یابد.

نمونه‌های دوربین گلکسی + S10: دوربین عادی • دوربین فوق عریض • دوربین تله فوتو

این برای هر سه لنز و دوربین این گوشی در شرایط نور روز صدق می کند، اما با کمال تعجب، وقتی که با لنز اصلی عکس می گیرید، تصاویر با کیفیت عالی است و در واقع لنز اصلی قهرمان بلامنازع دوربین این گوشی است. همچنین با جرات می توان گفت که لنزهای فوق عریض و تله فوتو دوربین این گوشی چیزی نیست که از آن ناامید شویم.

هنگامی که نور کم می شود، دوربین اصلی هنوز میزان خوب و بالایی از جزئیات را نشان می دهد، دوباره اشاره می کنیم که دوربین اصلی این گوشی از کاهش نویز قابل توجهی برخوردار است و داینامیک رنج بالایی دارد. شب هنگام که نور کم است، می توانید از لنزهای تله فوتو با زوم 2 برابری استفاده کنید و اگر نور خیلی کمتر باشد به طور خودکار به لنز اصلی انتقال می یابد. اگر در شب از لنز فوق عریض استفاده می کنید، بدانید که جای تعجب ندارد که کیفیت تصاویر با کیفیت تصاویر دوربین اصلی مطابقت دارد.

پس از مدت ها، سامسونگ به تازگی حالت شب با قابلیت انتخاب دستی را اضافه کرده است و شایان ذکر است که انتظاری که برای این ویژگی کشیده شده قطعا ارزشش را داشته است. این بلافاصله در وب سایت های فناوری با حالت شب معرفی شد و به جرگه گوگل و هواوی پیوست. البته تفاوت های حاشیه ای بین این سه وجود دارد، اما در کل همه آنها عالی هستند.

گلکسی + S10و نمونه تصاویر گرفته شده: دوربین عادی، دوربین فوق عریض، دوربین عادی با حالت شب، دوربین فوق عریض با حالت شب

سامسونگ سایه ها را از عکس بر می دارد و همچنین از هدر رفتن منابع نوری، جلوگیری می کند. رنگ ها واقع بینانه هستند (فقط اندکی اشباع رنگ وجود دارد) و برخی شارپ بودن در تصاویر همچنان ادامه دارد. حالت شب حتی برای دوربین فوق عریض نیز موجود است، البته در تله فوتو وجود ندارد. نتایج این تصاویر با دوربین فوق عریض مشابه هستند، اما چندان خوب نیست. در اصل اگر می خواهید حداکثر کیفیت را داشته باشید، از سنسور اصلی استفاده کنید.

گوشی + S10دارای یک دوربین سلفی همراه با حسگر عمق است که عکس های در حالت پرتره خوبی می گیرد به طوریکه جداسازی سوژه از پس زمینه بسیار عالی انجام می شود. تصاویر سلفی معمولی در شرایط نور روز و روشنایی خوب، شگفت انگیز از آب در می آیند. آنها بسیار شارپ هستند (جای تعجب آور نیست که این با دوربین گوشی سامسونگ گرفته شده است) و جزئیات را دقیق در می آورد، و رنگ ها نیز به طور معمول «بهبود یافته اند» اما به اندازه ای نیستند که احساس کنید صورت شما تاریک شده است. علاوه بر این ، اگر می خواهید ظاهر خود را بهتر نشان دهید، تنظیمات زیبایی را روی وضعیت ایده ال خود قرار دهید، در عکس هایی که انداختیم تصمیم گرفتیم که همه موارد را خاموش کنیم.

گلکسی +S10 ، سلفی های در نور روز

سلفی هایی که در شرایط نور کم گرفته می شوند به سرعت از کیفیت شان کاسته می شود و با کم شدن نور محیط، دچار کاهش کیفیت شدید می شوند. بنابراین باید از عکس سلفی در صحنه های کم نور پرهیز کنید. این میزان کیفیت خراب عکس های سلفی در شرایط نور کم با سلفی های گوشی های هوشمند مساوی است، اما شاید با توجه به عملکرد ستاره ای حالت شبانه دوربین های عقب، انتظار داشته باشیم که این اتفاق کمتر رخ دهد. اگر هنوز نور کمی در اطراف شما وجود داشته باشد، سلفی ها مناسب و معقول خواهند بود، اما تنها تحت شرایط نور مشخص است که صورت شما بسیار صاف به نظر می رسد.

گلکسی +S10 ، سلفی های در نور شب

کاهش کیفیت در عکس های سلفی با استفاده از نور صفحه نمایش که تقریبا به عنوان فلاش عمل می کند می تواند تا حدودی اصلاح شود. در اینجا چند عکس مقایسه ای وجود دارد، عکس های سلفی که بدون فلاش گرفته شده اند. فلاش صفحه نمایش به شما کمک می کند تا صورت شما در شرایط نور بسیار کم، قابل رویت باشد، اما انتظار نداشته باشید که کیفیت آن به میزان زیادی تغییر کند.

گلکسی +S10 ، سلفی های با فلاش خاموش و فلاش روشن

استفاده از برنامه دوربین این گوشی بسیار آسان، سریع و بدون دردسر است، برنامه دوربین این گوشی از امکانات مختلف از جمله بیکسبی ویژن (بیکسبی تصویری) و AR emoji AR و حالت های مختلف تصویربرداری، پر شده است، بنابراین می تواند برای افرادی که از گوشی های با رابط کاربری حداقلی تر استفاده می کرده اند، بسیار زیاد باشد. منطق اصلی تغییر بین حالت ها، به نظر می رسد اکنون هر سازنده دیگر تلفن های هوشمند را تحت تاثیر استفاده از این حالت قرار می دهد.

به طور کلی، دوربین های عقب + S10همیشه با اطمینان بالا تصاویر عالی تحویل می دهد، ما هرگز در مورد کیفیت عکس های گرفته شده در شرایط نور و روشنایی روز، هیچ گونه نگرانی و استرس نداشتیم. سلفی ها بگیر نگیر داشته، در نور روز، بسیار عالی و در شرایط نور کم، کیفیت عالی نداشته اند، اما در کل خوب هستند و چون مجهز به سنسور عمق می باشد به گرفتن عکس های پرتره بسیار زیبا کمک می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *