تلفن هوشمند و تبلت

معرفی انواع محافظ صفحه نمایش

blank

 کمتر کسی هست که از محافظ صفحه برای گوشی همراه  و تبلت خود استفاده نکند و دستگاه خود را در معرض آسیب قرار دهد. هرچند این اواخر صفحۀ گوشی‌ها مقاوم‌تر و ضدخش شده‌اند، اما هنوز هم احتمال دارد آسیب جدی ببینند. به همین دلیل بازار تولید و فروش محافظ‌های صفحه داغ و پررونق است؛ اما شاید ندانید که این محافظ‌ها چه انواعی دارند و ویژگی هر کدام چیست.  با کوک موبایل همراه باشید تا در ادامه به این مطلب بپردازیم.

معرفی انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

معرفی انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

بررسی انواع محافظ صفحه از لحاظ جنس

همانطور که گوشی های مختلف دارای انواع مختلف صفحه نمایش هستند، محافظ ها هم متنوع و از جنس های مختلف ساخته می شوند. در پست “انواع صفحه نمایش های موبایل” مدل های مختلف صفحه نمایش ارائه شده است.

  •  محافظ صفحه از نوع PET: این محافظ از جنس پلی‌استر است که یک لایه پوشش مات ِ ضدخش دارد و طرف دیگر آن چسب سیلیکونی دارد. این محافظ از صفحۀ گوشی در برابر خط و خش محافظت می‌کند. این محصول معمولاً نسبت به محافظ شیشه‌ای قیمت و همین‌طور کیفیت پایین‌تری دارد و باعث می‌شود جزئیات صفحه نمایش صددرصد و شفاف دیده نشوند، خصوصاً زمانی که زیر نور شدید آفتاب قرار گرفته باشید.
  •    محافظ صفحه از نوع شیشه حرارت‌دیده (TG): این محافظ بسیار شفاف‌تر و باکیفیت‌تر از نمونۀ قبلی است و استفاده از آن حس بهتری دارد، زیرا انگشت به صورت روان‌تری روی صفحه حرکت می‌کند. محافظ صفحۀ شیشه‌ای معمولا دارای قابلیت ضدبازتاب است و جزئیات تصویر را روشن و واضح منتقل می‌کند. این محافظ‌ها مقاوم، ظریف و البته گران‌تر هستند.
  •   محافظ صفحه از نوع TPU: این محصول از ترموپلاستیک ِ پلی‌اورتان ساخته می‌شود و نرم و انعطاف‌پذیر است. البته این نوع  محافظ صفحه زیاد در بازار ایران یافت نمی‌شود. 

معرفی انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

معرفی انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

بررسی انواع محافظ صفحه از لحاظ کارآیی

  •      محافظ‌های معمولی: این محافظ‌ها که دو نوع مات و براق دارند، فقط در مقابل خط و خش از صفحۀ گوشی یا تبلت محافظت می‌کنند. انواع ارزان آنها ضخیم بوده و از جنس سیلیکون ساخته شده‌اند؛ به همین دلیل روی حالت لمسی صفحه اثر می‌گذارند و حساسیت آن را کم می‌کنند. انواع براق آن نیز معمولاً چربی و اثر انگشت را جذب کرده و همیشه ظاهر کثیفی دارند.
  •     محافظ‌های ضد تشعشع و بازتاب نور: همان‌طور که از اسم آنها معلوم است، این محافظ‌ها جلوی بازتاب نورهای شدید مانند آفتاب را می‌گیرند و به شما اجازه می‌دهند حتی در روشن‌ترین فضا هم جزئیات نمایش‌ داده شدۀ تصویر را به خوبی مشاهده کنید.
  •   محافظ‌های ضد اثر انگشت: شاید برای بعضی از افراد چندان مهم نباشد، اما کسانی هستند که نسبت به اثر انگشت باقی مانده روی صفحۀ گوشی حساس هستند. این افراد یا باید همیشه پارچۀ مناسبی برای تمیز کردن صفحه در جیب‌شان داشته باشند یا اینکه از محافظ‌ صفحه‌ای استفاده کنند که چربی و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند.
  • برچسب‌های محافظ ضدضربه: این محافظ‌ها محصولات جدیدتری هستند که به ادعای سازندگان نسبت به هر گونه ضربه‌ای مقاوم هستند. استفاده از این محافظ‌ها خوب است، اما احتیاط هم شرط عقل است! یعنی حتی اگر چنین محافظ گران‌قیمتی را هم تهیه کرده‌اید، همچنان پیشنهاد می‌کنیم مراقب تبلت یا گوشی خود باشید که ضربۀ شدیدی به آن وارد نشود.

 تمام محافظ صفحه‌هایی که معرفی شد با کیفیت‌ها و اسم‌های گوناگون در بازار قابل تهیه هستند. توصیه می‌کنیم محافظ صفحه را به صورت حضوری بخرید و از شخص فروشنده بخواهید آن را روی صفحه بچسباند؛ زیرا اگر در این زمینه مهارت نداشته باشید ممکن است حباب‌هایی زیر محافظ باقی بماند که هم جلوۀ ناخوشایندی دارد و هم حساسیت گوشی را نسبت به لمس انگشتان کم می‌کند.

همچنین در صورت تمایل به آشنایی با انواع گلس های محافظ گوشی می توانید به سایت کوک موبایل مراجعه نمایید.

 

 

مطالب مرتبط