ترفند, ترفند آیفون

بکاپ فایل های آیفون و آیپد

blank

برنامه ی بومی جدید Files روی iOS11،  به جای iCloud Drive معرفی شده است. اپل با معرفی این برنامه بسیاری از قابلیت های جدید و آسان تر برای اجرا را به کاربران اپل معرفی کرده است. برنامه ی Files را می توان کاربر پسندترین برنامه برای استفاده از آیفون به عنوان کامپیوتر دانست.در برنامه ی Files، کاربر تنها به فایل های ذخیره شده روی گوشی موبایل آیفون و آی کلاد خود دسترسی ندارد، بلکه می تواند به تمام فایل هایی که آنها را روی برنامه های واسط ذخیره کرده است، نیز دسترسی یابد.این برنامه با استفاده از ژست های چند وظیفه ای سیستم عامل iOS، می تواند ساماندهی فایل ها را بهبود داده و این کار را بسیار آسان تر از قبل نماید.

ظاهر و واسط کاربری Files

 استفاده و کار با واسط کاربری برنامه ی Files، بسیار سر راست است .  این واسط کاربری بر اساس جهت صفحه نمایش و نیز دستگاهی که کاربر از آن استفاده می نماید، می تواند واسط کاربر متفاوتی را نمایش دهد. این واسط کاربری می تواند با استفاده از نمایش یک یا چند ستون برای نمایش فایل های درون دستگاه استفاده نماید. برای آنکه بتوانید این قابلیت را محک بزنید، می توانید از این برنامه روی آیپد خود در حالی که آن را به حالت افقی(Landscape) در آورده اید، استفاده نمایید.

در ستون Browse و در قسمت پایین صفحه نمایش و سمت چپ می توانید لینک ها به سورس های فایل های خود را ببینید.علاوه بر این،  در این قسمت بخش علاقه مندی ها و برچسب ها را می توانید  مشاهده کنید. شما می توانید برخی فایل های خود را با استفاده از رنگ ها، تگ یا برچسب بزنید.

بکاپ آنلاین از فایل های آیفون و آیپد

علاوه بر لینک هایی که در پنجره ی اصلی مشاهده می نمایید،  فایل ها و فولدرهایی در مکان هایی خاص را نیز می توانید ببینید.این فولدرها بر اساس نام، تاریخ، اندازه و نیز برچسبی که روی آن خورده است در این محل قرار گرفته اند.در سمت راست هر گزینه دکمه ای قرار دارد که با تپ کردن روی آن می توانید بین گزینه ها برای نمایش فولدرها سوییچ نمایید. با استفاده از تپ کردن روی دکمه ای که سمت چپ مشاهده می کنید، می توانید فایل و یا فولدری جدید بسازید.

زیر صفحه نمایش، دو دکمه وجود دارد که می توانید بین دو حالت نمایش،  مشاهده ی فایل های اخیر و نیز مشاهده ی پیش فرض سوییچ نمایید. با استفاده از نمایش فایل های اخیر می توانید به فایل هایی که اخیرا با آنها کار کرده اید، دسترسی یابید.

بکاپ آنلاین از فایل های آیفون و آیپد2

در هر دو حالت نمایش، می توانید یک فایل را به سادگی با استفاده از تپ کردن روی آن در پنجره ی اصلی باز نمایید. با استفاده از تپ کردن و نگه داشتن انگشت خود روی فایل می توانید به گستره ی وسیعی از انتخاب ها دست یابید. این گزینه ها شامل نام گذاری دوباره، اشتراک گذاری آن، برچسب گذاری و … می باشد. بهترین ویژگی که این برنامه به کاربران می دهد سازماندهی فوری فایل ها با استفاده از قابلیت دراگ اند دراپ سیستم عاملiOS 11 است.

جا به جایی فایل ها با استفاده از دراگ اند دراپ

برای جا به جا کردن فایل های روی آیفون و آیپد خود می توانید گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: روی فایلی که می خواهید آن را جا به جا کنید، تپ کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید. بعد از این کار  باید انگشت خود را آماده سازید تا هر جای صفحه را لمس کند.

بکاپ آنلاین از فایل های آیفون و آیپد3

گام دوم: برای آن که بتوانید علاوه بر فایل مورد نظر، فایل های دیگر را نیز جا به جا نمایید؛ در حالی که فایل اولی را تپ کرده و نگه داشته اید، روی فایل های دیگر نیز تپ کرده و آن ها زیر انگشت شما جمع خواهند شد.

گام سوم: حال همان انگشتی که برای اولین بار روی فایل تپ کرده است را روی صفحه نمایش نگه دارید و با استفاده از انگشت دیگرتان، ترجیحا انگشت روی دست دیگرتان روی محلی که می خواهید فایل ها به آن جا منتقل شوند، تپ نمایید.

گام چهارم: بعد از آن که فولدر مقصد باز شد،  انگشت خود را از روی صفحه نمایش بلند کنید. پس از این کار می بینید که فایل ها درون فولدر مورد نظر جا می گیرند.

سازماندهی فایل ها به صورت دستی

اگر نمی توانید با استفاده از ژستی که در بالا ارائه شد، فایل های خود را جا به جا کنید می توانید فایل های خود را با استفاده از روش قدیمی تر کنترل لمسی ساماندهی نمایید.برای این منظور می توانید از روش زیر بهره ببرید:

گام اول: فولدری را که شامل فایل هایی است که می خواهید با آنها کار کنید، باز کنید. پس از بازکردن فولدر روی دکمه ای در سمت راست و بالای صفحه نمایش قرار است، تپ نمایید.

بکاپ آنلاین از فایل های آیفون و آیپد4

گام دوم: ستون جست و جو بر اساس فولدری که هم اکنون انتخاب کرده اید، نمایش داده خواهد شد. از این جا به بعد می توانید روی یک یا تعداد بیشتری از فایل ها برای اضافه کردن چک مارک کار روی آنها تپ نمایید. پس از تپ کردن روی فولدر،  در قسمت پایین صفحه نمایش لیستی از اقدامات ممکن را خواهید دید. این اقدامات شامل کپی کردن و یا پاک کردن فایل ها خواهد بود.

گام سوم: روی گزینه ی Share تپ کنید تا به صفحه ی اشتراک گذاری iOS راهنمایی شوید.  اینجا همان جایی است که می توانید فایل ها را به افراد دیگر بفرستید و اصطلاحا آنها را با دیگران Share کنید. در همین جا است که می توانید به گزینه های کپی، پرینت و دیگر گزینه ها دسترسی پیدا کنید.

گام چهارم: روی گزینه ی Move تپ نمایید. با تپ کردن روی این گزینه می توانید به درخت دایرکتوری دسترسی پیدا کنید. با گشتن روی این درخت می توانید مقصد را برای فرستادن فایل های انتخابی خود، مشخص نمایید.

استفاده از قابلیت های دراگ اند دراپ سیستم عامل iOS 11  گزینه های بسیاری برای کار با اسناد و فایل ها رادر اختیار کاربران قرار می دهد که شامل برچسب زدن روی اسناد و فایل ها و اتصال به برنامه های واسط نگه دارنده فایل ها و تصاویر و … است که کار جست و جو و سازماندهی آن را ساده تر می سازد.

برچسب زنی اسناد

استفاده از برچسب ها در برنامه ی جدید Files به شما در جانشانی برخی فایل های خاص به صورت کاراتر کمک می کند.  این تگ ها دقیقا همان کارکرد تگ ها در سیستم عامل Mac را دارا هستند.  همانطور که حدس میزنید با تایپ کردن رنگ یک تگ خاص در کادر جست و جو می توانید تمام فایل هایی که آن برچسب را دارند، مشاهده کنید. برای آن که بتوانید فایل یا فولدری را تگ نمایید، خیلی ساده روی آن فولدر و یا فایل تپ کنید و انگشتتان را روی فایل و یا فولدر نگه داریدو سپس آن را به درون تگی که در سایدبار می بینید بیندازید.

اتصال به سرویس های حافظه ی واسطه

اگر برنامه ای به جز برنامه های بومی iOS  را روی گوشی موبایل خود ذخیره کرده اید، می توانید این برنامه را در لیست برنامه های نمایشی برنامه ی Files ببینید. اگر این برنامه را نمی توانید در لیست برنامه های متصل به برنامه ی Files مشاهده کنید، سرویس شما نمی تواند یکپارچه سازی برنامه ها را به انجام برساند.

سرویس هایی که می توانند از برنامه Files پشتیبانی کنند شامل Google Drive، Box،DropBox، OneDrive  و Transmit هستند. بسیاری سرویس های دیگر نیز برای پشتیبانی از این برنامه در راه هستند.

مطالب مرتبط