ترفند iOS

قفل کردن فایل ها و تصاویر در iPhone و iPad

blank

 برنامه رایگان و کاربردی برای قفل فایل ها و تصاویر و ویدیوها در آیفون و آی پد


همه ی ما نیاز داریم بخش هایی از زندگی خود را از دید دیگران مخفی کنیم.برخی اوقات اسناد بسیار مهمی، در آیفون و یا آی پدمان داریم که دوست نداریم دیگران آنها را ببینند و یا از وجود آنها در دستگاه های ما خبردار شوند.اطلاعاتی مثل اطلاعات اکانت هایمان در شبکه های اجتماعی و … از این دست اسناد هستند.در iOS برخلاف اندروید، راه آسانی برای مخفی کردن تصاویر، ویدیوها و اسناد روی آیفونمان پیش رو نداریم. البته شما می توانید با استفاده از رمز عبور و یا با استفاده از تاچ آی دی آیفون و یا آی پدتان، کل دستگاه را محافظت کنید.برای برخی افراد، این اندازه از امنیت، کافی است. گاهی ممکن است، مشکل پیچیده تر و سخت تری برای گوشی آیفون هر فردی رخ دهد. اگر می خواهید از هزینه تعمیر موبایل آیفون اطلاع پیدا کنید با شماره 02167319 تماس بگیرید.
خوب تکلیف کسانی که امنیت بالاتری را برای حفاظت از فایلها و اسنادشان درون آیفون و یا آی پدشان می خواهند، چیست؟فرض کنید قفل آیفونتان را باز کرده اید و آن را به دست فرد دیگری داده اید، آیا او می تواند به اسناد دیگر شما دست یابد؟ آیا با چند دقیقه گشت و گذار درون آیفون شما می تواند به اطلاعاتی حیاتی از شما دست یابد یا خیر؟!
طراحان برنامه های iOS مدت هاست که برای طراحی برنامه ای که بتواند از اسناد محافظت کند؛ به فکر افتاده اند .تعداد این برنامه ها زیاد نیست اما همین تعداد کم نیز نمی تواند نیازهای کاربران را برای تعیین امنیت آیفون تامین کند.
برنامه ای که می توان آن را بهترین راه حل برای تامین امنیت آیفون دانست، برنامه ی Pocket Files است. این برنامه رایگان است و با استفاده از نسخه ی رایگان آن می توانید تا ۱۵۰ فایل را رمز گذاری کنید و دسترسی ها به این فایلها را محدود نمایید.

چگونه فایلها را به Pocket Files اضافه کنیم؟

با استفاده از برنامه ی Pocket Files و نیز با استفاده از آیکنی که بتوان با آن برنامه را باز کرد، می توانیم مطمین باشیم که کار سختی را برای مخفی کردن فایل ها و اسنادمان پیش رو نخواهیم داشت. در نگاه اول Pocket Files اصلا شباهتی به یک برنامه ی قفل کننده اپلیکیشن ها ندارد.
می توان این برنامه را نصب کرد و سپس می توانیم در مورد اینکه چگونه بعدها از فایلهایمان روی آیفون محافظت کنیم، تصمیم بگیریم. در قدم اول آموزش نحوه ی اضافه کردن تصاویر و ویدیوها به Pocket Files را خواهیم داشت.زمانی که Pocket Files را باز می کنید، سه فولدر می بینید.این فولدرها شامل تصاویر، ویدیوها و اسناد خواهند بود. این فولدرها را تحت عناوین Photos، Videos وDocuments می توانید ببینید.

pocket-files-1
در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید درون برنامه فولدر جدیدی ایجاد کنید. برای اضافه کردن هر فایل به این برنامه، روی فولدر مورد نظر رفته و روی علامت + کلیک کنید، می توانید علامت + را در تصویر زیر مشاهده کنید.

بعد از کلیک روی علامت + منویی نمایش داده می شود که از درون این منو می توانید عکس ها و یا فیلم ها را برای اضافه شدن به لیست فایل هایی که می خواهید محافظت شوند، انتخاب نمایید.
Option را انتخاب کنید، مجوز دسترسی app به عکس هایتان را صادر کرده تا Pocket Files بتواند عکس هایی که می خواهید از آنها محافظت شود را به برنامه اضافه کند.

pocket-files-2
زمانی که تمام عکس های مورد نیازتان وارد برنامه Pocket Files شد، این تصاویر در حافظه ی برنامه خواهند ماند . حال شما می بایست به برنامه ی photos بروید و عکس های اصلی را از این برنامه پاک کنید. شاید این کار کمی کسل کننده باشد، اما تنها راه برای iOS همین است.

چگونه می توان حفاظت با استفاده از Passcode و Touch ID را به Pocket Files اضافه کرد؟

Pocket Files پیغامی را مبنی بر اضافه کردن قفل با استفاده از Passcode به شما نشان نمی دهد . برای انجام این کار می بایست ابتدا به Setting بروید و بر روی Launch Passcode تپ کنید.

pocket-files-3-1 در این جا می توانید فرمتی را برای وارد کردن Passcode درون برنامه ی Pocket Files انتخاب کنید. زیر این گزینه، گزینه ی دیگری به عنوان unlock using touch ID را میبینید که با انتخاب این گزینه، فایلهای محافظت شده را با استفاده از لمس تاچ آی دی می توانید قفل گشایی نمایید.
این برنامه به شما این امکان را می دهد که فولدرهایتان را نیز قفل کنید، قابلیتی که با نام Decoy Mode نامیده می شود.اگر شما این مد را فعال کنید، پس از وارد کردن پسورد Decoy آیفون شما فرم دیگری از فولدر را نشانتان خواهد داد.دفعه ی بعدی که بخواهید برنامه را باز کنید، با صفحه ی قفل مواجه خواهید شد. همانطور که قلا نیز گفته شد، می توانید از Touch ID برای باز کردن قفل فولدرها استفاده کنید. برای این منظور می توانید روی آیکن FingerPrint تپ کنید. این برنامه قابلیت های بسیاری دارد و شاید تنها ایراد آن این است که اجازه اضافه کردن فایلهای با پسوند pdf. را به لیست فایلهایی که باید محافظت شوند، نمی دهد. برای آنکه بتوانید از فایلهای پی دی اف آیفون و آی پدتان نیز محافظت کنید، می توانید برنامه ی iTunes Link را امتحان کنید. این برنامه رایگان است؛ اما نسخه ی پولی آن دارای قابلیت های بسیار بیشتری است.می توانید Pocket Files را از طریق لینک دانلود Pocket Files دانلود کنید.

مطالب مرتبط