ترفند آیفون

نرم افزار IMessages در iOS 10

blank

نکاتی برای استفاده از نرم افزار IMessages سیستم عامل iOS 10

همان‌طور که می‌دانیم شرکت اپل در سال جاری سیستم عامل خود را به‌روزرسانی کرده است و در این نسخه جدید تغییرات زیادی به چشم می‌خورد، صرف نظر از امکانات اصلی معرفی شده در IOS10، چندین قابلیت مختلف و شگفت آور دیگر مانند سیستم تبدیل پیغام صوتی به متنی، دسته‌بندی اعلانات، کنترل نور فلش، فشرده‌سازی عکس‌ها در پیغام‌رسان و… نیز به این جدیدترین گوشی های موبایل اپل افزوده شده است؛ تا کاربران از استفاده‌ی این سیستم عامل جدید نهایت استفاده و لذت را ببرند.

باید گفت که با وجود تغییرات بسیار در IOS 10 شرکت اپل بیشترین تغییرات را در رابطه با نرم افزار Messages قرار داده است. اضافه کردن قابلیت‌هایی چون انیمیشن‌های خاص، استیکرها و… باعث ایجاد هیجان و تنوع بیشتری در استفاده از آیفون شده است. حال در این بخش به توضیح نکاتی درباره‌ی امکانات جدید نرم افزار Messages سیستم عامل iOS 10 خواهیم پرداخت.

امکان درج لینک در پیام‌ها

در نسخه جدید پیام‌رسان ۱۰ iOS می‌توانید بدون اینکه از برنامه خارج شوید لینک‌های یوتیوب و… را در پیام درج کنید.

فشرده‌سازی عکس‌های ارسالی در iMassage

یکی دیگر از قابلیت‌های iMassage، امکان استفاده از آن در اینترنت ضعیف با سرعت بالا است. با رفتن به قسمت تنظیمات و فعال کردن گزینه «Low Quality Image Mode» می‌توانید عکس‌هایی را که ارسال می‌کنید فشرده‌سازی کنید. البته این فشرده‌سازی تغییر زیادی روی کیفیت عکس‌ها ایجاد نمی‌کند و فقط شامل عکس‌های ارسالی می‌شود و عکس‌های دریافتی را با همان کیفیت اصلی فرستنده دریافت خواهید کرد.

ارسال دستخط شما در پیام‌ها

در نسخه جدید IMassage این امکان را دارید که با چرخاندن گوشی به حالت افقی، قابلیت نوشتن دستی را فعال کنید تا روی صفحه با دستخط خودتان پیام بنویسید یا نقاشی بکشید و آن را به راحتی برای طرف مقابل ارسال کنید. دسترسی به این قابلیت ممکن است نیاز به کمی راهنمایی داشته باشد.

دستور العمل : 

ابتدا پیام متنی جدیدی بنویسید.

آیفون خود را بچرخانید و در حالت افقی از آن استفاده کنید.

روی گزینه‌ای که با علامت یک خط پیچ و تاب خورده مشخص شده، و در گوشه‌ی پایینی سمت راست قرار دارد، ضربه بزنید.

حالا می‌توانید پیام مورد نظر را با دستخط خود بنویسید و پس از لمس دکمه‌ی Done دکمه‌ی ارسال را بزنید. در بخش یاد شده می‌توانید به مجموعه‌ای از پیام‌های دست‌نویس از پیش ذخیره‌شده هم دسترسی داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید.

البته اگر شخص مخاطب شما از سیستم عامل iOS 10 استفاده نکند، این پیام به صورت یک تصویر برای او قابل مشاهده خواهد بود. و برای مخاطبینی که دارای iOS 10 هستند، فقط  زمانی قادر به مشاهده‌ی پیام به صورت زنده و انیمیشنی خواهند بود که در حال مشاهده‌ی هم‌زمان پیام درحال نگارش باشند. 

مطالب مشابه : آموزش ارسال دست نوشته در آیفون

 

تنظیم دستی تیک تأیید خوانده شدن پیام در هر مکالمه‌ای

ممکن است، افرادی وجود داشته باشند که تمایل ندارند، طرف مقابل‌شان متوجه خوانده شدن پیام‌شان شود، در IOS 10 می‌توانید تیک تأیید خوانده شدن یک پیام را در هر مکالمه‌ای خاموش و یا روشن کنید.

با کلیک روی آیکون «i» در بالای هر مکالمه به صفحه‌ی اطلاعات منتقل می‌شوید. در این مکان و در بخش Send Read Receipts می‌توانید ویژگی نام برده را خاموش یا روشن کنید. لازم به ذکر است که این قابلیت تنها در اپلیکیشن iMessage قابل مشاهده است.

جایگزینی متن با شکلک‌ها

در این سیستم عامل جدید می‌توانید به راحتی کاراکترهای ایموجی را با iMessages جایگزین کنید. بنابراین فقط لازم است روی هر یک از کلمات مشخص شده ضربه بزنید تا کلمه‌ی موردنظر با تصویر پیشنهاد شده جایگزین شود.

امکان تایپ سریع هوشمند‌تر

در این نسخه جدید، قابلیت پیش‌بینی کلمه در بخش QuickType کمی نسبت به گذشته هوشمندتر شده است. برای مثال، اگر از شخصی درباره‌ی شماره‌ی تلفن سؤال کنید، اطلاعات مربوطه در بخش تایپ سریع (QuickType) نشان داده خواهد شد. اگر کسی درباره‌ی مکان حضور شما سؤال کند، اعلانی دریافت می‌کنید که می‌توانید نقشه‌ی دقیقی برای آن فرد ارسال کنید. در حال حاضر، بخش QuickType از پاسخ‌های مفید و کوتاهی شامل اطلاعات تقویم، مکان، اطلاعات مخاطبین، آدرس‌های اخیر و تایپ چندزبانه پشتیبانی می‌کند.

تایپ سریع پیام به هر زبانی

چنانچه از زبان‌های مختلف برای نوشتن در آیفون استفاده می‌کنید، درIOS 10 می‌توانید به صورت هم‌زمان از چند زبان استفاده کنید. در قسمت تنظیمات به بخش General و سپس Dictionary بروید. در این بخش زبان موردنیاز خود را انتخاب کنید. سپس به صفحه کلید خود بازگشته تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

دانلود نرم‌افزارهای اضافی برای افزودن استیکر به iMessages

اپل در سیستم عامل iOS 10 فروشگاه نرم‌افزاری ویژه‌ی iMessages را راه‌اندازی کرده است. این فروشگاه مانند یک فروشگاه نرم‌افزاری (App Store) معمولی کار می‌کند؛ اما فقط از طریق نرم‌افزار Messages قابل دسترس است و برای اپلیکیشن‌هایی ساخته شده است که درون نرم‌افزار Messages کار می‌کنند. در این فروشگاه به‌سرعت می‌توانید موتور جستجوی تصویر GIF و برخی از یادداشت‌های از پیش نوشته‌شده را دریافت کنید.

۱- روی آیکون فلش نزدیک به بخش نگارش متن نرم‌افزار Messages ضربه بزنید.

۲- آیکون نرم‌افزارها (Apps) را لمس کنید.

۳- آیکونی که به شکل چهار دایره‌ی کنار هم است و در گوشه‌ی پایینی سمت چپ قرار دارد، لمس کنید.

۴- روی دکمه‌ی فروشگاه (Store) ضربه بزنید.

حالا می‌توانید فروشگاه نرم‌افزاری را مرور کنید. نرم‌افزارهای موجود در فروشگاه شامل انواع قابلیت‌هایی مانند بسته‌های استیکر، بازی و موتور جستجوی تصاویری که احتمالا بیش‌تر سرچ شدند، هستند.

اپلیکیشن‌ها یا به طور اختصاصی در استور iMessage عرضه می‌شوند یا به طور مشترک در اپ استور اصلی iOS حضور دارند و برای استفاده در iMessage نیز کاربرد دارند.

اپلیکیشن‌های مشترک: اپلیکیشن‌هایی که از این پیام رسان پشتیبانی می‌کنند در اپ استور برچسب Offers iMessage App را خواهند داشت.

اپلیکیشن های اختصاصی: آن‌هایی که تنها برای iMessage قابل استفاده و عرضه هستند، در استور اختصاصی با Only For iMessage برچسب می‌شوند.

افزودن افکت (Effect) به حباب و صفحه‌ی پیام

کسانی که از ios10 استفاده می‌کنند، اکنون می‌‌توانند افکت‌های مختلفی را با انیمیشن‌های متنوع، به حباب پیام متنی یا کل صفحه‌ی پیام خود اعمال کنند. برای اعمال افکت به صفحه‌ی پیام، ابتدا پیام متنی خود را بنویسید و سپس فلش بالای پیام را فشار دهید. پس از انجام این کار، فهرستی از انیمیشن‌های متنوعی مشاهده خواهید کرد که می‌توانید در حباب پیام متنی خود اعمال کنید. علاوه براین با لمس گزینه Screen در بالای صفحه، می‌توانید انیمیشن‌های تمام صفحه را مشاهده و اعمال کنید.

البته به خاطر داشته باشید اگر از این قابلیت ها برای کسانی که دارای ios10 روی گوشی خود نیستند استفاده کنید، مخاطب شما  فقط عبارت نامتعارفی مانند “sent with Invisible Ink” را همراه پیام متنی شما مشاهده خواهد کرد.

امکان عکاس گرفتن مستقیم در حالت پیام

در برنامه‌هایی چون واتس آپ و تلگرام امکان عکس گرفتن مستقیم هنگام تایپ در برنامه مورد نظر را دارید، این قابلیت اکنون به برنامه iMessages در سیستم عامل جدید اضافه شده است که در سایر نسخه امکان انجام این عمل وجود ندارد. به راحتی با لمس گزینه دوربین camera  در قسمت چپ تکست باکس، می‌توانید مستقیم از داخل iMessages عکس بگیرید و اسال کنید. همچنین این امکان را دارید تا عکس سلفی، فیلم نیز به صورت زنده بگیرید.

اما مهم‌تر از همه قابلیت ویرایش عکس قبل فرستادن به صورت زنده است، روی عکس مورد نظر ضربه بزنید تا امکانات ویرایشی آن برای شما باز شود.

امکان ارسال آهنگ از برنامه iMessages

روی قسمت چپ تکست باکس ضربه بزنید و هر آهنگی که تمایل داشته باشید را می‌توانید ارسال کنید.

مطالب مرتبط