ترفند نرم افزار

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail  

blank

یکی از ویژگی‌های جذاب سرویس جیمیل Gmail که باعث افزایش نرخ تعامل مخاطبین می‌شود، سرویس پاسخ اتوماتیک جیمیل Gmail  یا همان Vacation responder است. اگر یک سامانه ارسال تیکت راه‌اندازی کرده‌اید و یا روزانه تعداد زیادی ایمیل به دست شما می‌رسد و در بعضی اوقات، پاسخگویی بلافاصله به آنها برای شما میسر نیست، می‌توانید با فعال کردن سرویس پاسخگوی اتوماتیک Gmail، مخاطبین را با یک پیام مناسب به خود وفادار کنید.

افزایش جلب توجه مخاطبین، افزایش میزان وفاداری یا لویالتی کاربران، و ایجاد حس سازمانی به برند شما از مزیت‌های اصلی این سرویس به شمار می‌رود. این نکته را به یاد داشته باشید که هرچقدر کسب‌وکار شما برای مخاطبین‌تان آشناتر، قابل پیش‌بینی‌تر و منظم‌تر باشد، برندِ قوی‌تر و کسب‌و‌کار پایدار‌تری خواهید داشت.

تنها با اجرای همین سرویس‌های کوچک (میکرو سرویس‌ها) می‌توانید سهم زیادی از توجه، تعامل و وفاداری کاربران را به خود جذب کنید. در این مطلب به آموزش چگونگی فعال‌سازی سیستم پاسخگویی خودکار جیمیل پرداخته‌ایم. اگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، احتمال می‌دهیم امکان ارزشمندی را فرا بگیرید و امیدواریم در کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

فعال کردن سیستم پاسخگوی خودکار Gmail در دسکتاپ

برای فعال کردن و انجام تنظیمات سیستم پاسخگویی اتومات ایمیل‌های دریافت شده با کمک سرویس جیمیل، کافیست که وارد پنل جیمیل خود شوید و در قسمت تنظیمات (settings) بر روی تب جنرال (General) کلیک کنید و پس از یافتن گزینه وکیشن ریسپاندر (vacation responder) آن را فعال نمایید.

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail

پس از فعال‌سازی سیستم پاسخگویی اتوماتیک ایمیل‌های دریافت شده در جیمیل، در صفحه‌ای که در بالا مشاهده می‌کنید، محل درج ایمیلی است که قصد دارید به صورت اتوماتیک آن را برای مخاطبین‌تان ارسال کنید. سعی کنید در تهیه این متن کمی هوشیاری به خرج دهید. اگر فکر می‌کنید مخاطبین‌تان زمان زیادی را باید منتظر دریافت پاسخ نهایی شما باشند خیلی خوب است که آن را به نحوی مطلع سازید و یا اگر دغدغه خاصی را در مخاطبین‌تان شناسایی کرده‌اید، می‌توانید با نوشتن یک متن کوتاه، این دغدغه و یا نگرانی آنها را کاهش دهید.

فعال کردن سیستم پاسخگوی خودکار جیمیل در اندروید

برای فعال کردن و انجام تنظیمات سیستم پاسخگویی اتومات ایمیل‌های دریافت شده با کمک سرویس جیمیل اندروید ، کافیست که منوی برگری بالا سمت چپ اپ جیمیل خود را لمس کنید و در قسمت انتهایی آن، وارد قسمت ستینگ (settings) شوید.

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail

سپس بعد از یافتن گزینه وکیشن ریسپاندر (vacation responder) آن را فعال نمایید و تنظیمات دلخواهتان را انجام دهید.

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail

فعالسازی پاسخ اتوماتیک Gmail

واقعیت این است که اگر مخاطبین تجربه خوبی از سرویس‌هایی که از شما دریافت می‌کنند داشته باشند، یقین داشته باشید که به شما وفادار بوده و با تمام تاخیرات احتمالی شما، در کنارتان خواهند ماند.

همچنین در تنظیمات نوشتن متن پاسخگوی خودکار جیمیل می‌توانید زمان شروع به کار و خاتمه به پاسخگویی خودکار را نیز تعیین کنید بدین معنا که می‌توانید یک بازه زمانی برای اجرای این فرایند در نظر بگیرید.

در نهایت پس از انجام تمام تنظیمات و شخصی سازی‌های دلخواه خود، روی دکمه انجام شد یا done کلیک کنید و در این زمان کار به اتمام رسیده است.

  • نکته۱: سعی کنید متنی که به عنوان متن پاسخگوی خودکار جیمیل ارایه می‌کنید ساده کوتاه و روان باشد. از درج تعداد لینک‌های بالا در متن پرهیز کنید چراکه ممکن است ایمیل ارسالی تان توسط سرویس‌های ایمیلی اسپم یا هرزنامه شناسایی شود.
  • نکته۲: در نهایت ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر برای سرویس پاسخگوی خودکار جیمیل، متنی در نظر نگیرید، متنی به صورت دیفالت یا پیش فرض توسط خود سیستم جیمیل در نظر گرفته می‌شود که به طور معمول و به احتمال زیاد ارسال چنین ایمیلی به کاربران توسط سرویس‌‌های ایمیلی، هرزنامه  یا اسپم شناسایی شده و در پوشه اسپم قرار می‌گیرد و یا بلاک می‌شود.

شما نیز میتوانید جهت آموزش  نحوه ی پاسخ دادن به جیمیل به پست ” آموزش پاسخ دادن به جیمیل در اندروید ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط