تست و بررسی سامسونگ

طراحی گلکسی +S10

طراحی و ساخت گلکسی +S10

 طراحی ، ساخت و در دست گرفتن

بعد از خانواده گلکسی S9 که در قسمت جلو، آنقدر خونسردانه شبیه مدل های S8 بود که بیشتر افراد به سختی آنها را از هم تشخیص می دادند، امسال سامسونگ با یک طراحی جدید به بازار آمد. اندازه این گوشی به قدر کافی بزرگ است که برای شما قابل تشخیص باشد، اما آنقدر هم بزرگ نیست که در لحظه اول متوجه شوید که این گوشی که در دست شماست یک تلفن سامسونگ است.

این گوشی با صفحه نمایش سوپر آمولد به نام اینفینیتی، خمیده و با دور قاب باریک طراحی و ساخته شده است، قسمت پایین آن به طرز قابل توجهی بزرگتر از دور قاب قسمت بالای گوشی است که باعث می شود ظاهری نامتقارن داشته باشد، این شرایط در گوشی های میان رده قابل قبول است اما با این قیمت تندی که این گوشی دارد برای خریداران زیاد قابل قبول نیست. از این گذشته ، اگر قصد دارید سری به برچسب های قیمت گوشی های اپل بزنید، شاید با چنین جزئیاتی روبرو شوید- به خصوص اینکه چگونه سامسونگ و اپل در ساخت دستگاه های خود و پنل های آمولد خود از یک تامین کننده استفاده می کنند، و این موضوع در نمایشگر سامسونگ به چشم می خورد.

هر دو قسمت کناری این گوشی به طور غیر شگفت آوری، فلزی، درخشان و در گوشی که ما در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم سفید و براق هستند، در حالی که قسمت پشتی آن هنوز طرح گلس (شیشه) است. روند غالب در مورد طراحی گلس در دنیای گوشی های هوشمند از سال گذشته به سمت گرادیان رنگ رفته است و سامسونگ با احتیاط از رنگ های محافظه کارانه کمتری در قسمت پشت گوشی خود استفاده کرده است. با این وجود هنوز هم رنگ تمامی قاب های پشت این گوشی به صورت گرادیان رنگ پرداخت نشده است و شاید فکر کنید که ممکن است برای هدایت افکار عموم با محصولات تلفن هوشمند هواوی به رقابت می پردازند.

blank

جهت معرفی جامع سامسونگ گلکسی +s10 اینجا کلید کنید.

مدل سفید این گوشی دارای حالت مروارید و لوستر مانند است، بسته به نور چراغی که به آن می تابد، بازتاب های جالبی (عمدتا نارنجی رنگ) را مشاهده خواهید کرد، اما برخلاف برخی از مدل های هواوی، مشکلی در اینکه رنگ اصلی آن را تشخیص بدهید، نخواهید داشت. البته پرداخت رنگ روی این گوشی طوری است که این گوشی را لغزنده احساس خواهید کرد، البته تمام گلس است و به طرز شگفت آوری کمتر از آنچه انتظار داشتیم جلوه می کند. برای اکثر افراد، وجود یک قاب محافظ برای این گوشی هزار دلاری، محافظت از سرمایه آنها است، اما اگر می خواهید از + S10بدون داشتن قاب محافظ استفاده کنید، قطعا مانند برخی تلفن های دیگر (مثل بعضی از پرچمداران اخیر سونی) غیرممکن نیست.

blank

در مدل سفید، جای و رد انگشت ها عملا دیده نمی شوند، و همین عامل خوبی است که شما را ترغیب کند تا تصمیم بگیرید از قاب محافظ روی این گوشی استفاده نکنید. در صورتی که در برخی از دستگاه های تمام گلس دیگر، اثر و رد انگشت در پشت گوشی، حتی پس از چند دقیقه استفاده به قدری قابل مشاهده است که دل شما را می زند، و شما را مجبور خواهد کرد همیشه یک پارچه تنظیف میکروفیبر با خود داشته باشید و مدام جای انگشت های خود را پاک کنید.

جزیره دوربین در قسمت عقب +S10 نسبت به مدل قبلی خود، جای لنزهای بیشتری دارد، اما از نظر ظاهری بسیار بیشتر است. این فقط بزرگ است و عریض و کاملا کمی بیرون زده است. جالب اینجاست که عرض بسیار زیاد آن که در آن چند دوربین قرار گرفته است طوری ظریف طراحی شده است که وقتی گوشی خود به پشت روی یک سطح صاف مثل میز و یا مبل قرار می دهید بدون اینکه لق بخورد، صاف می ایستد.

blank

سنسور اثر انگشت نیز از قسمت عقب برداشته شده و اکنون در زیر نمایشگر قرار گرفته است، اما هنوز آرم سامسونگ به طور غیر قابل توضیحی نیمی از قسمت بالای پشت تلفن را گرفته است، ظاهرا این فضا جایی برای درج لیبل های نظارتی است که در قسمت پایین گوشی روی گلس با لیزر انداخته می شوند، به سختی قابل مشاهده هستند. دوباره، آرم عمودی متمرکز هنوز ایده ای بهتر، و ظاهری متقارن ایجاد خواهد کرد، اما متأسفانه سامسونگ به آن اهمیت زیادی نمی دهد، و یک استثناء قابل توجه، خم شدن ورقه های گلس به قاب فلزی از هر دو طرف، جلو و عقب است.

بلندگوهای استریو در این گوشی کاملا چشمگیر هستند و بعضی وقت ها که می خواهید در این دستگاه به تماشا فیلم بنشینید بواسطه صدا و تصویری که دارد قطعا لذت خواهید برد. بلندگو پایین، بخاطر جانمایی و قرارگیری روی این گوشی، به طور تصادفی با دست پوشانده می شود و قاب دور گوشی به قدری باریک و ظریف است که صفحه نمایش که در آن قرار می گیرد، بسیار ساده و قاب و صفحه یک دست به نظر می رسند.. اگر به موسیقی گوش می دهید، بلندگوهای این گوشی نیز خوب هستند، اما با توجه به عدم وجود باس به دلیل داشتن فضاهای کوچک برای تعبیه، در حد معمولی است. حجم صدای بلندگو نیز بسیار زیاد است به طوریکه صدای اسپیکرهای این گوشی در پر سروصدا ترین محیط ها هم قابل شنیدن است.

در حالی که دکمه بیکسبی روی این گوشی فعال است، این در واقع بدترین دکمه در گوشی های پرچمدار سامسونگ نیست. این افتخار این بار روی کلید پاور تنظیم شده است، که به طرز عجیبی در سمت راست قرار گرفته است. این بدان معنی است که ، اگر شما راست دست هستید، وقتی که دستگاه را به طور معمولی در دست نگه داشته اید، انگشت شست شما کاملاً روی آن قرار نمی گیرد. بنابراین هر بار که بخواهید آن را فشار دهید، باید انگشت خود را کشیده و دکمه را فشار دهید.

در دست گرفتن، کیفیت ساخت

اگرچه صفحه نمایش 6.4 اینچی آن ممکن است غیرقابل توصیف باشد، گلکسی +S10 با یک دست هنوز هم به راحتی قابل استفاده است، به خصوص برای کسانی که کف دست بزرگی دارند. ما می دانیم که تلفن های گرد و یا با عرض زیر 75 میلی متر احتمالا برای اکثر افراد برای گرفتن گوشی با یک دست، محدودیت ایجاد می کند. گوشی + S10 کمی سنگین است، اما آنقدر سنگین نیست که اگر برای مدت زمان طولانی تری آن را در دست بگیرید، دستتان خسته شود..

blank

کیفیت ساخت این گوشی نیز درجه یک است و حتی با برچسب قیمتی که دارد توجیه پذیر است، ناگفته نماند که هیچ گونه شکافی در این گوشی وجود ندارد و کل ساخت و ساز آن، فوق العاده محکم احساس می شود. حتی جک هدفون 3.5 میلی متری در پایین وجود دارد، اگرچه اگر به شایعات اعتقاد دارید ممکن است آخرین گوشی پرچمدار سامسونگ باشد که از این پورت هدفون استفاده می کند. گوشی  +S10 پس از استفاده طولانی مدت بسیار خوب نگه داشته شده و با دوام است و هیچ نشانی از ساییدگی و خراش روی آن دیده نمی شود، این را هم بگویم که حداقل گزارشی از خراش و یا ساییدگی روی این گوشی به دست ما نرسیده است.طراحی جدید و تازه در این گوشی بسیار قابل تشخیص است و سامسونگ تصمیم گرفته است، آنچه را که رقبای اندرویدی خود انجام داده اند، مستقیما کپی نکند، در عوض از این منظر روش خاص خود را پیاده کند. در دستگ گرفتن گوشی +S10 بسیار عالی است و کیفیت ساخت آن خارق العاده است، بنابراین هرگز شک نخواهید کرد که یک تلفن هوشمند برتر خریداری کرده اید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *