اخبار فناوری

کاهش عمر باتری با شارژ بی سیم

کاهش عمر باتری با شارژ بی سیم

برای بسیاری از مصرف کنندگان، مهمترین مشخصات فنی یک گوشی، عمر باتری آن است. از بعضی جهات، این حس خوبی می دهد. از این گذشته، فرقی نمی کند صفحه نمایش شما چقدر وضوح تصویر دارد. بدون داشتن باتری شارژ شده، صفحه نمایش روشن نخواهد شد. در مورد چیپ ست ها هم همینطور است، مهم نیست که گوشی شما از اسنپدراگون 855 یا اسنپدراگون 439 تغذیه شود. وقتی باتری زود خالی شود، واقعا فرقی ندارند.

در حالی که می توانید ظرفیت باتری را در تلفن خود محاسبه کنید، اما اطلاعاتی که نمی توانید براحتی به دست بیاورید و در دسترس نیست، محاسبه تعداد سیکل های شارژ باتری است. و اگر از شارژر بی سیم در تلفن خود استفاده می کنید، بدانید که طول عمر آن کوتاه می شود. دلیل این امر را می توان در گزارش جدیدی که توسط انجمن شیمیایی آمریکایی (ACS) منتشر شده است، یافت. این گزارش (از طریق iDrop News) خاطرنشان می کند که فناوری شارژ بی سیم که در پدهای شارژر بی سیم استفاده می شود، منبع حرارتی مختلفی تولید می کند.

جهت مشاهده نکاتی درباره ی عمر باتری موبایل اینجا کلیک کنید.

ناهماهنگی در شارژر بی سیم منجر به تولید گرما زیادی می شود و عمر باتری را هر چه سریعتر کوتاه می کند

همانطور که در گزارش اشاره شده است، طول عمر باتری می تواند با گرما کوتاه شود. به نقل از ACS، «به خوبی تأیید شده است که بالا رفتن سن تقویمی در باتری ها به عنوان تابعی از دمای ذخیره سازی اتفاق می افتد. بنابراین دما می تواند به طور قابل توجهی بر وضعیت سلامتی (SoH) باتری ها و طول عمر مفید آنها تأثیر بگذارد». به عبارت دیگر، گرما می تواند عمر باتری گوشی های هوشمند را کوتاه کند. هرچه دما بیشتر باشد، طول عمر باتری کوتاه تر خواهد بود. نمودار موجود در گزارش ACS نشان می دهد که برای حداکثر عمر باتری ، دمای محیطی که یک تلفن هوشمند در معرض آن قرار دارد بین 15 تا 40 درجه سانتیگراد (59 درجه و 104 درجه فارنهایت) است. استفاده از شارژر بی سیم می تواند گرمای بیشتری ایجاد کند و تعداد سیکل های شارژ باتری گوشی هوشمند شما را کاهش دهد.

blank
برای اینکه عمر باتری به حداکثر خود برسد، تلفن هوشمند نباید در معرض دمای محیط خارج از محدوده 59 درجه تا 104 درجه فارنهایت قرار بگیرد

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که ضمن استفاده از ویژگی شارژ بی سیم، می توانید ماندگاری باتری تلفن خود را نیز افزایش دهید. آن را در گرما شارژ نکنید. هنگام استفاده و کار کشیدن از گوشی که باعث گرم شدن پردازنده در داخل گوشی می شود و گرما تولید می کند، آن را شارژ نکنید. قبل از شارژ کردن، مطمئن شوید که سیستم خنک کننده گوشی فعال است و در صورت امکان مطمئن شوید کویل های موجود در پد شارژر بی سیم با قطعات موجود در گوشی شما مطابقت دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *