ترفند شبکه های اجتماعی

دلیل بالا نیامدن لیست مخاطبین در تلگرام [آموزش همگام سازی مخاطبین تلگرام ]

عدم همگام سازی مخاطبین در تلگرام

عدم همگام سازی مخاطبین در تلگرام و دلایل بالا نیامدن لیست مخاطبین در تلگرام در اندروید و آیفون را به طور کامل و به صورت تصویری به شما آموزش داده ایم.

در طول سال‌ها، تلگرام با افزودن ویژگی‌های کاربردی و بهبود ثبات برنامه، توانسته یکی از بهترین تجربه‌های کاربری را ارائه دهد. با این حال، مانند هر برنامه پیام‌رسان دیگری، گاهی اوقات ممکن است با اختلال مواجه شود.

چرا مخاطبین در تلگرام بالا نمیاد؟

سینک شدن مخاطبین تلگرام استفاده از این اپلیکیشن و پیدا کردن مخاطبین را برای شما راحت می کند.

یکی از این مشکلات زمانی است که تلگرام در همگام‌سازی مخاطبین ناکام می‌ماند. خواه به دلیل تنظیمات همگام‌سازی نادرست یا به‌روزرسانی نرم‌افزار دارای اشکال باشد، این مقاله شما را با تمام راه‌حل‌های ممکن برای حل مشکل همگام نشدن مخاطبین تلگرام در دستگاه اندروید یا آیفون‌تان راهنمایی خواهد کرد.

گاهی اوقات تلگرام خود را نصب می کنیم و وارد تلگرام می شویم ولی لیست مخاطبین ما بالا نمی آید. اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که برایتان این مشکل پیش آمده، و فرقی ندارد که از چه دستگاهی استفاده می کنید، اندروید و آیفون با ما همراه باشید تا با امتحان راه های زیر بتوانید مشکل خود را برطرف کنید.

دلیل بالا نیامدن لیست مخاطبین در تلگرام چیست؟

سینک نشدن مخاطبین در تلگرام به چه معناست؟!

شما در لیست مخاطبین تلگرام خود مشاهده کرده اید که هر فردی را با نامی که در لیست مخاطبین گوشی خود save کرده اید در لیست تلگرام هم به همان اسم نمایان می شود و با زدن بر روی اسم شخص مورد نظرتان در تلگرام می توانید با او وارد گفتگوی خصوصی شوید. در این موضوع اصلا مهم نیست که فردی که شماره او را دارید و ذخیره کرده اید، شماره ی شما را دارد یا ندارد، در هر حالت نامش در لیست مخاطبین تلگرام شما وجود دارد.

blank

راهکارهای عدم شناسایی سیم کارت را مطالعه کنید.

اگر وارد تلگرام تان شده اید و لیست مخاطبین را نمی بینید و هر تلاشی هم می کنید لیست بالا نمی آید امکان دارد لحظه ی اول که وارد تلگرام شده اید گزینه ی sync contact را خاموش و غیر فعال کرده اید که در این حالت وقتی که تلگرام شما به طور کامل بالا می آید، لیست مخاطبین را نمی بینیم زیرا عملیات همگام سازی شماره های ذخیره شده در گوشی با مخاطبین تلگرام انجام نشده است. با درصد بالایی امکان بالا نیامدن مخاطبین به این مورد ربط دارد. اگر این مورد را چک کردید، و  sync contact فعال بود، شاید شماره هایتان  فقط در سیم کارت ذخیره شده اند آنها را به حافظه گوشی نیز منتقل کنید و مجددا بررسی کنید، ببینید مشکلتان برطرف شده است یا خیر.

حل مشکل بالا نیامدن لیست مخاطبین در تلگرام (اندروید و آیفون)

چرا مخاطبین گوشی بالا نمیاد؟

در دنیای ارتباطات دیجیتال امروز، همگام‌سازی مخاطبین در پلتفرم‌های پیام‌رسانی نظیر تلگرام، نه تنها برای حفظ ارتباطات شخصی بلکه برای تسهیل امور کاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

آموزش همگام‌سازی مخاطبین در تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که بدون در نظر گرفتن دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، همواره به لیست به‌روز مخاطبین خود دسترسی داشته باشید. این فرآیند، که تنها چند گام ساده دارد، می‌تواند تضمین کند که شما هیچ‌گاه از ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران خود عقب نمانید و همیشه با آخرین تغییرات و به‌روزرسانی‌ها همگام باشید.

گزینه Contact Sync تلگرام را فعال کنید

در اولین اقدام، شما باید اطمینان حاصل کنید که ویژگی همگام‌سازی مخاطبین در تلگرام فعال است. در غیر این صورت، برنامه قادر به همگام‌سازی هیچ یک از مخاطبین جدید اضافه شده در اندروید یا آیفون شما نخواهد بود.

همگام سازی مخاطبین در تلگرام در اندروید:

1- در برنامه تلگرام، دکمه منو (سه خط افقی) را که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد لمس کنید و گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

ابتدا روی سه خط یا منو همبرگر تلگرام ضربه بزنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید

تنظیمات تلگرام

2- روی حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) ضربه بزنید.

 

حریم خصوصی و امنیت در تلگرام برای اندروید

حریم خصوصی و امنیت در تلگرام برای اندروید

3- به پایین اسکرول کنید تا به بخش مخاطبین (Contacts) برسید و کلید کنار گزینه همگام‌سازی مخاطبین (Sync Contacts) را فعال کنید.

همگام سازی مخاطبین در تلگرام در ایفون:

1- تلگرام را در آیفون خود باز کنید و به تب تنظیمات (Settings) که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد بروید. سپس، روی حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) ضربه بزنید.

تنظیمات تلگرام در آیفون

تنظیمات تلگرام در آیفون

2- به تنظیمات داده (Data Settings) بروید و گزینه همگام‌سازی مخاطبین (Sync Contacts) را فعال کنید.

فعال‌سازی همگام‌سازی مخاطبین در تلگرام برای آیفون

فعال‌سازی همگام‌سازی مخاطبین در تلگرام برای آیفون

حالا بررسی کنید که آیا تلگرام مخاطبین را همگام‌سازی می‌کند یا خیر.

مجوزهای برنامه را بررسی کنید

تلگرام همچنین ممکن است در همگام‌سازی مخاطبین ناکام بماند اگر برنامه به لیست مخاطبین شما دسترسی نداشته باشد. برای حل این مشکل، باید مجوزهای برنامه تلگرام را در تلفن خود بررسی کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

اندروید:

1- روی آیکون برنامه تلگرام فشار طولانی دهید و از منویی که ظاهر می‌شود، روی آیکون اطلاعات (info) ضربه بزنید. سپس، به بخش مجوزها (Permissions) بروید.

مجوز برنامه تلگرام در اندروید

مجوز برنامه تلگرام در اندروید

2- روی مخاطبین (Contacts) ضربه بزنید و از صفحه بعدی، گزینه اجازه دهید (Allow) را انتخاب کنید.

اجازه دادن به تلگرام برای استفاده از مخاطبین در اندروید

اجازه دادن به تلگرام برای استفاده از مخاطبین در اندروید

آیفون:

برنامه تنظیمات (Settings) را در آیفون خود باز کنید و به پایین اسکرول کنید تا روی تلگرام ضربه بزنید. سپس، کلید کنار مخاطبین (Contacts) را فعال کنید.

اجازه دسترسی به مخاطبین برای تلگرام در آیفون

اجازه دسترسی به مخاطبین برای تلگرام در آیفون

پس از این، برنامه را مجدداً راه‌اندازی کنید و ببینید آیا مخاطبین به درستی همگام‌سازی می‌شوند یا خیر.

همگام‌سازی دستی مخاطبین در تلگرام (اندروید)

اگر تلگرام همچنان در همگام‌سازی مخاطبین در اندروید شما ناکام است، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، سعی در همگام‌سازی دستی آنها داشته باشید.

1- تنظیمات (Settings) را در تلفن اندرویدی خود باز کنید و به بخش حساب‌ها (Accounts) بروید.

حساب‌ها در اندروید

حساب‌ها در اندروید

2- حساب کاربری تلگرام خود را انتخاب کنید و روی همگام‌سازی حساب (Account sync) ضربه بزنید.

همگام‌سازی حساب برای تلگرام در اندروید

همگام‌سازی حساب برای تلگرام در اندروید

3- روی آیکون منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه همگام‌سازی حالا (Sync now) را انتخاب کنید.

همگام‌سازی مخاطبین در تلگرام برای اندروید

همگام‌سازی مخاطبین در تلگرام برای اندروید

تلفن شما باید بلافاصله شروع به همگام‌سازی مخاطبین کند، و تلگرام باید اکنون تمام مخاطبین شما را نمایش دهد.

افزودن دستی مخاطبین

اگر مشکل همگام‌سازی مخاطبین در تلگرام تنها به یک یا دو نفر محدود است، می‌توانید آن‌ها را به صورت دستی اضافه کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

اندروید:

1. برنامه تلگرام را روی تلفن خود باز کنید. دکمه منو (سه خط افقی) را که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد لمس کنید و مخاطبین (Contacts) را انتخاب کنید.

2. روی دکمه افزودن مخاطب (add contact) که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد ضربه بزنید. در صفحه بعدی، نام و شماره تلفن مخاطب خود را وارد کنید، سپس روی علامت تیک درست در بالا ضربه بزنید.

افزودن مخاطبین به تلگرام برای اندروید

افزودن مخاطبین به تلگرام برای اندروید

آیفون:

1. در برنامه تلگرام، روی تب مخاطبین (Contacts) که در گوشه پایین سمت چپ قرار دارد ضربه بزنید.

2. روی آیکون پلاس (+) که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد ضربه بزنید و نام و شماره تلفن مخاطب را در فیلدهای مربوطه تایپ کنید. پس از اتمام، روی گزینه ایجاد (Create) ضربه بزنید.

تب مخاطبین در تلگرام برای آیفون

تب مخاطبین در تلگرام برای آیفون

حذف مخاطبین سینک شده و دوباره همگام‌سازی کردن آن‌ها

اگر مشکل همچنان ادامه دارد، سعی کنید تمام مخاطبین همگام‌شده را حذف کرده و از ابتدا شروع کنید. این کار باعث می‌شود تلگرام مجبور به همگام‌سازی دوباره تمام مخاطبین شما شود و به احتمال زیاد مشکل را حل کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

اندروید:

1. در برنامه تلگرام، دکمه منو (سه خط افقی) را که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد لمس کنید و از لیست، تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

2. روی حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) ضربه بزنید.

3. به پایین اسکرول کنید تا به مخاطبین (Contacts) برسید و روی گزینه حذف مخاطبین همگام‌شده (Delete Synced Contacts) ضربه بزنید. وقتی پرسیده شد، روی حذف (Delete) ضربه بزنید.

حذف مخاطبین همگام‌شده برای تلگرام در اندروید

حذف مخاطبین همگام‌شده برای تلگرام در اندروید

آیفون:

1. تلگرام را روی تلفن خود راه‌اندازی کنید و روی تب تنظیمات (Settings) که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد ضربه بزنید.

2. به حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) بروید و سپس به پایین اسکرول کنید تا روی تنظیمات داده (Data Settings) ضربه بزنید.

3. روی حذف مخاطبین همگام‌شده (Delete Synced Contacts) ضربه بزنید و وقتی پرسیده شد، روی حذف (Delete) ضربه بزنید.

 

حذف مخاطبین همگام‌شده برای تلگرام در ایفون

حذف مخاطبین همگام‌شده برای تلگرام در ایفون

پاک کردن داده‌های کش تلگرام

چرا در تلگرام مخاطبین نشان داده نمی شود؟ با این روش مشکل را حل کنید.

داده‌های موقتی که توسط تلگرام ذخیره می‌شوند گاهی اوقات می‌توانند بر عملکرد برنامه تأثیر بگذارند، به ویژه زمانی که آسیب‌دیده باشند. خوشبختانه، تلگرام به شما اجازه می‌دهد که به طور مستقیم از منوی تنظیمات، کش را پاک کنید. در اینجا نحوه دسترسی به آن آمده است.

1. تنظیمات (Settings) را در تلگرام باز کنید.

2. به داده و ذخیره‌سازی (Data and Storage) بروید و روی گزینه استفاده از ذخیره‌سازی (Storage Usage) ضربه بزنید.

تنظیمات ذخیره‌سازی تلگرام در اندروید

تنظیمات ذخیره‌سازی تلگرام در اندروید

3. زیر بخش ذخیره‌سازی دستگاه (Device storage)، روی گزینه پاک کردن کش تلگرام (Clear Telegram Cache) ضربه بزنید. سپس، روی دکمه پاک کردن کش (Clear Cache) ضربه بزنید.

پاک کردن کش تلگرام در اندروید

پاک کردن کش تلگرام در اندروید

به‌روزرسانی تلگرام

در نهایت، اگر هیچ یک از راه‌حل‌های بالا کارساز نبود، ممکن است مشکل به دلیل یک به‌روزرسانی ناپایدار برنامه باشد. می‌توانید با به‌روزرسانی تلگرام از طریق فروشگاه Play یا App Store ببینید که آیا این کار مفید است یا خیر.

علت عدم همگام سازی مخاطبین در تلگرام چیست؟

عدم نمایش بعضی مخاطبین در تلگرام ios با اندروید فقط در ظاهر متفاوت است.

برخی از کاربران برای خود شماره های مجازی ساخته اند و آن شماره مربوط به کشوری دیگر است و مخاطبین خود را با 0912 یا 0936 و … ذخیره کرده اند. در این حالت در لیست مخاطبین، اکانتی که با شماره ی خارجی است این جور شماره ها نمایان نمی شود و حتما باید کد کشور اول آن بیاید. و اگر بعضی از آنها آمده بدانید که در گوشی آن ها را با 98+ ذخیره کرده اید. پس اگر می خواهید لیست کامل مخاطبین تان را ببینید، باید همه ی آنها را با کد کشورمان یعنی 98 ذخیره کنید.

blank

وارد منوی تلگرام تان شوید و به قسمت تنظیمات رفته و به پایین منو بروید تا نسخه تگرام را مشاهده کنید، بعد از نگه داشتن انگشت خود بر روی آن برای چند لحظه، شکلی که در تصویر بالا می بینید، نمایش داده می شود، بر روی آن بزنید تا منوی مخفی نمایان شود و بعد از ظاهر شدن منوی Debug Menu با انتخاب  Import contacts مخاطبین دفترچه گوشی شما بالا آمده و می توانید در اینجا آنها را با لیست مخاطب های تلگرام همگام سازی نمایید.

سخن پایانی 

در این مقاله آموزش سینک شدن مخاطبین تلگرام و دلایل بالا نیامدن مخاطبین را شرح دادیم.

وقتی برنامه پیام‌رسان مورد علاقه‌تان شروع به ایجاد مشکل می‌کند و شما را با چنین مسائل همگام‌سازی مواجه می‌سازد، می‌تواند ناامیدکننده باشد. امیدواریم که یکی از نکات بالا به شما کمک کرده باشد تا مشکل همگام‌سازی مخاطبین تلگرام را برای همیشه حل کنید و دوباره قادر به ارتباط با افراد مورد علاقه‌تان باشید.

منبع: techwiser.com

سوالات متداول

1- چگونه می توانم مخاطبین خود را در تلگرام پیدا کنم؟

برای یافتن افراد از طریق نام کاربری یا همان یوزرنیم، کافی است که نام کاربری آن را در کادر جستجو در بخش مخاطبین تلگرام تایپ کنید. به محض اینکه حداقل 5 کارکتر از نام کاربری را وارد کنید، می توانید در بخش جستجو، نتایج یافت شده را مشاهده کنید. به پایین اسکرول کنید و در لیست نتایج، مخاطب مورد نظر خود را پیدا کنید.

2- چرا در لیست مخاطبلین تلگرام نمی توانم مخاطبینم را مشاهده کنم؟

برخی اوقات با نصب تلگرام و وارد شدن در آن لیست مخاطبین را مشاهده نمی کنیم، برای حل این مشکل، برنامه تلگرام را مجدداً نصب کنید، به گزینه های Android Settings > Accounts > Telegram بروید و سپس گزینه Contact sync را فعال کنید. برنامه تلگرام را باز کنید و لیست مخاطبین را بررسی کنید.

3- لیست مخاطبین تلگرام چگونه کار می کند؟

هر زمان که برنامه تلگرام باز می شود، مخاطبین روی سرور با لیست مخاطبین و یا همان شماره های در دفترچه تلفن در گوشی شما، همگام سازی می شوند. ابتدا در این لیست شما شاهد مخاطبین دارای اکانت تلگرام و سپس سایر مخاطبین خواهید بود. با ضربه روی لیست مخاطبین تلگرام و انتخاب مخاطب مورد نظر خود می توانید گفتگو با او را شروع کنید.

4- مخاطبین در تلگرام به چه معناست؟

وقتی که شما برای پیوستن به تلگرام دعوت می شوید و یا یک مخاطب را به تلگرام خود اضافه می کنید، تلگرام تعداد افراد و مخاطبینی که اکانت تلگرام دارند را در یک لیست جمع آوری می کند. بنابراین اگر گفته می شود که شما 7 مخاطب مشترک دارید (in common)، یعنی شخصی که شما سعی کردید آن را به تلگرام خود اضافه کنید خود دارای 7 مخاطب است که از تلگرام استفاده می کنند.

5- چگونه می توانم مخاطبین در گوشی ام را با تلگرام همگام سازی و به اصطلاح سینک کنم؟

تلگرام را باز کنید و روی گزینه سه خط افقی در بالا گوشه چپ ضربه بزنید. به ترتیب روی گزینه های Settings > Privacy and Security > Sync contacts ضربه بزنید تا عمل همگام سازی مخاطبین در دفترچه تلفن گوشی شما با برنامه تلگرام انجام شود.

6- همگام سازی و سینک کردن تلگرام به چه معنی است؟

عمل سینک که مخفف کلمه synchronize به معنی همگام سازی است به عنوان تطبیق دادن دو چیز با یکدیگر است. مطابقت دادن مخاطبین گوشی تلفن خود با مخاطبین در برنامه ها و یا دستگاه های دیگر نمونه ای از سینک کردن می باشد.

7- چگونه می توانم به طور خودکار مخاطبین خود را سینک کنم؟

برای سینک کردن خودکار به ترتیب گزینه ها را انتخاب کنید. به Settings” > “Accounts and sync settings بروید و هر دو گزینه Background data و Auto-sync را بررسی کنید.

8- آیا مخاطبین من می توانند شماره تلگرام من را ببینند؟

در تلگرام می توانید در پنجره گفتگوی خصوصی و گروه ها بدون اینکه شماره شما دیده شود پیام رد و بدل کنید. به صورت پیش فرض، شماره شما تنها برای کسانی قابل مشاهده است که شماره شما را در لیست مخاطبین گوشی و تلگرام خود را به عنوان مخاطب ذخیره کرده اند. برای تغییر و اصلاح می توانید به گزینه های Settings > Privacy and Security > Phone Number بروید و تغییرات خود را اعمال کنید.

9- چگونه می توانید مخاطبین خود را import کنید؟

برای وارد کردن شماره مخاطبین روی سیم کارت خود در گوشی تلفن و همگام سازی آنها با لیست مخاطبین تلگرام به صورت زیر عمل کنید:
1- سیم کارت خود را وارد دستگاه کنید.
2- برنامه مخاطبین را باز کنید.
3- در بالا گوشه چپ، روی منو تنظیمات و گزینه Import ضربه بزنید.
4- روی سیم کارت ضربه بزنید. در صورتی که اکانت های متعددی روی دستگاه خود دارد، اکانتی را که مایلید در مخاطبین شما ذخیره شود را انتخاب کنید.

10- چگونه مخاطبین تلگرامم را export کنم؟

روش اکسپورت کردن مخاطبین در تلگرام بسیار ساده و آسان است؟
1- برنامه تلگرام را باز کنید و به منو تنظیمات بروید.
2- روی گزینه Advanced و سپس Export Telegram Data ضربه بزنید.
3- کادر در کنار گزینه Contacts List را تیک بزنید.
4- به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه Export کلیک کنید.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “دلیل بالا نیامدن لیست مخاطبین در تلگرام [آموزش همگام سازی مخاطبین تلگرام ]

  1. blank سحر گفت:

    جواب ندادن .نشد.مخاطب جدید وارد دفترچه تلفنم میکنم.توی تلگرام نمیاد

    1. blank دهقان گفت:

      سلام. اینکه لیست مخاطب شما بالا نمی آید ممکن است سه دلیل داشته باشد. 1- تلگرام شما به روز نیست. 2- اندروید گوشی شما قدیمی و اپدیت نیست. 3- ممکن است در برنامه تلگرام اجازه دسترسی به مخاطبین را نداده باشید. موارد را بررسی کنید امیدوارم مشکل شما حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *