ترفند اندروید

روشن ماندن صفحه گوشی حین کار با اندروید

روشن ماندن صفحه گوشی حین کار با اندروید

وقتی در حین کار کردن با گوشی خود هستید و بعد از مدتی گوشی اندرویدی خود را با صفحه نمایش روشن در گوشه ‌ای قرار دهید، بعد از چند لحظه مشخص نمایشگر دستگاه تاریک (Dim) و نهایتاً خاموش می گردد. ولی اگر شما در حین اجرای برنامه های تان نمی خواهید صفحه نمایش خاموش شود، باید بدانید با ترفند خاصی قادر به روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در آن حین هستید. در این مقاله قرار است نحوه انجام این کار را آموزش دهیم. می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور که می دانید و روزانه هر بار مشاهده می کنید، سیستم عامل اندروید به گونه ‌ای طراحی شده است که برای جلوگیری از مصرف بی ‌رویه و غیرضروری شارژ، در شرایطی که از دستگاه استفاده نمی ‌شود، بتوان صفحه نمایش آن را خاموش کرد.در صورتی که هم اکنون کارتان با گوشی اندرویدی خود را با صفحه نمایش روشن تمام شود و آن را در جایی در همان حالت قرار دهید و نظاره‌ گر عملکرد آن باشید، مشاهده خواهید کرد که پس از گذشت مدت زمان مشخصی نمایشگر دستگاه به طور اتوماتیک تاریک و در نهایت خاموش می‌ گردد. به بیان دیگر به محض اینکه گوشی اندرویدی شما درک کند که از آن استفاده نمی شود و آن را با صفحه نمایش روشن رها کنید، شروع به بهینه ‌سازی مصرف انرژی از طریق تاریک و نهایتاً خاموش کردن صفحه نمایش دستگاه خواهد کرد. این اتفاق حتی اگر برنامه یا اپلیکیشن ‌های خاصی در گوشی اجرا شده باشند هم صورت می گیرد.

ولی این احتمال وجود دارد که در برخی از شرایط کاربر مایل نیست که در حین اجرای یک برنامه خاص شاهد تیره و خاموش شدن اتوماتیک صفحه نمایش دستگاه باشد. به بیان دیگر شاید بخواهد در حین اجرای یک برنامه خاص، صفحه نمایش گوشی اندرویدی ما دائما و حتی در شرایطی که از آن استفاده نمی ‌کنیم هم روشن باقی بماند. خوشبختانه انجام این عمل ممکن است و شما می ‌توانید نسبت به روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های مختلف اقدام کنید. در این مقاله قرار است که به آموزش نحوه انجام این عمل و روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های خاص بپردازیم.

پیش نیازها

برای پیاده ‌سازی روش مورد نظرمان برای روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در هنگام اجرای برنامه های خاص باید پیش نیازهایی در دستگاه وجود داشته باشند که به شرح زیر می باشند:

  • دستگاه اندرویدی مورد نظر باید حتما حداقل از سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی بهره ‌مند باشد.
  • دستگاه اندرویدی باید حتما روت شده باشد.
  • قابلیت یا گزینه Unknown Sources دستگاه اندرویدی باید فعال باشد.
  • اکسپوزد فرمور یا همان Xposed Framework باید در دستگاه اندرویدی مورد نظر نصب باشد.

در صورتی که هر یک از موارد بالا در تبلت یا گوشی اندرویدی شما برقرار نباشد، امکان دستیابی به هدف اصلی مورد نظر وجود نخواهد داشت. اگر شروط بالا برایتان برقرار بود با سپری کردن دو مرحله ساده قادر به روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه های خاص می‌ شوید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

1) نصب ماژول StayAwake

در ابتدا باید ماژول StayAwake را دانلود و نصب کنید. برای انجام این کار اپلیکیشن اکسپوزد اینستالر را اجرا کرده و به منوی دانلود یا Downloads بروید. بعد عبارت StayAwake را تایپ و جستجو کنید تا ماژول آن نمایان گردد. در این شرایط لیستی از نسخه‌ های مختلف در دسترسی این ماژول به نمایش در می آید. با لمس آیکون Download جدیدترین یا آخرین نسخه ماژول StayAwake را دانلود نمایید.

نصب ماژول StayAwake

رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی اندروید را مطالعه کنید.

بعد از اتمام پروسه دانلود ماژول StayAwake با لمس گزینه Install دستور نصب این ماژول را صادر کنید. چند لحظه منتظر بمانید تا ماژول مورد نظر نصب گردد. سپس پیغامی مبنی بر نیاز به ریستارت دستگاه برای اجرایی کردن ماژول نمایان خواهد شد. با لمس گزینه Restart یا Reboot دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کنید. به همین راحتی ماژول StayAwake در دستگاه شما نصب می گردد. در مرحله دوم باید از آن استفاده کنید.

2) استفاده از ماژول StayAwake

بعد از اینکه تبلت یا گوشی اندرویدی شما ریستارت شد، ماژول StayAwake در آن راه ‌اندازی خواهد شد. حال اپلیکیشن مورد نظرتان که قصد دارید در حین اجرای آن از خاموش شدن اتوماتیک نمایشگر دستگاه جلوگیری کنید را اجرا کنید. در حالی که برنامه مورد نظر اجرا شود، دو کلید افزایش و کاهش صدا (Volume)  دستگاه را به طور همزمان فشار دهید تا پیغام “KEEP_SCREEN_ON is true” نمایان گردد. در این صورت ماژول StayAwake برای برنامه مورد نظر فعال شده است. پس این ماژول سبب روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای آن برنامه می ‌شود. می‌ توانید گوشی هوشمندتان را بر روی میز قرار دهید و ببینید که صفحه نمایش دستگاه به صورت اتوماتیک تیره یا خاموش نمی‌ شود.

ولی بعد از اینکه از برنامه مورد نظر خود خارج شوید و برنامه دیگری را اجرا نمایید یا وارد هر بخش دیگری از دستگاه اندرویدی خود شوید، تنظیمات پیش فرض اعمال شده و نمایشگر دستگاه به طور اتوماتیک قادر به تیره و خاموش شدن خواهد بود. اگر می خواهید از روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی اندرویدی در حین اجرای برنامه خاصی جلوگیری نمایید، کافیست که آن برنامه را اجرا و بار دیگر دکمه ‌های افزایش و کاهش صدا را به طور همزمان فشار داده تا عبارت “KEEP_SCREEN_ON is false” بر روی نمایشگر دستگاه دیده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *