ترفند اندروید

کاستوم رام برای سیستم عامل اندروید

کاستوم رام برای سیستم عامل اندروید

بهترین کاستوم رام برای سیستم عامل اندروید

در صورتی که مایلید کاستوم رام (Custom ROM) را بر روی گوشی یا تبلیت خود نصب کنید، بی ‌شک می ‌دانید که تنوع و تعداد کاستوم رام ها بسیار زیاد است! این موضوع سبب بروز مشکل در انتخاب بهترین کاستوم رام موجود برای دستگاه اندرویدی خواهد شد. در این مقاله قرار است نحوه انتخاب بهترین کاستوم رام برای سیستم عامل اندرویدی را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه

همانطور که می دانید سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل متن باز یا اصطلاحاً Open Source می باشد و این مورد سبب می گردد تا افراد بتوانند شخصی ‌سازی ‌های بیشتری را بر روی آن اعمال نمایند. یکی از روش‌ هایی که در این راستا به شدت مورد استفاده قرار گرفته و توجه کاربران را به خود جلب کرده است به نصب کاستوم رام (Custom ROM) مربوط می ‌شود. کاستوم رام (Custom ROM)، نوعی رام غیر رسمی بوده که توسط توسعه دهندگان حرفه‌ای اندروید دستکاری‌ شده است و می ‌تواند قابلیت ‌های متنوع ‌تر و جدیدتری را نسبت به رام آفیشال (Official ROM) یا رام اصلی و پیش فرض نصب شده در دستگاه ارائه نماید.

با پیشرفت سیستم عامل ها، شرکت های زیادی در زمینه طراحی و ارائه کاستوم رام های مختلف فعالیت کرده اند. این موضوع سبب می شود که تعداد و تنوع کاستوم رام های اندرویدی به شدت افزایش پیدا کند. در این بین کیفیت عملکرد، بازده و قابلیت‌ های کاستوم رام ها بسیار متفاوت و متمایز می باشد. برای مثال یک کاستوم رام که از سوی توسعه دهنده یا تیم خاصی برای گوشی گلکسی اس 6 به بازار عرضه شده است، می ‌تواند قابلیت‌ های خاصی به همراه داشته باشد یا به شیوه دقیقی بهینه‌ سازی شده باشد که مشابه آن در کاستوم رام های دیگر قابل دسترس نیست! پس یکی از مواردی که قبل از اقدام برای نصب کاستوم رام در دستگاه اندرویدی خود باید به آن توجه ویژه‌ ای کرد به انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی تان مربوط می‌ گردد. حال می خواهیم بدانیم که چطور می ‌توانیم بهترین کاستوم رام را برای دستگاه اندرویدی خود انتخاب کنیم؟

در میان تمام تیم ‌های حرفه ‌ای که به طراحی و توسعه کاستوم رام ها پرادخته اند، بعضی از آن ‌ها نسبت به سایرین شناخته ‌شده ‌تر می باشند و دلیل این امر با کیفیت کاستوم رام های آن ‌ها مرتبط است. پس مطمئناً استفاده از کاستوم رام هایی که توسط این تیم‌ ها برای دستگاه اندرویدی شما توسعه داده شده‌ اند، می ‌تواند یکی از بهترین روش های ممکن برای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی شما به حساب آید. ولی همیشه این مورد درست نبوده و نمی توان صد در صد گفت که کاستوم رام ساخته شده توسط یک تیم شناخته‌ شده، بهترین کاستوم رام موجود برای دستگاه اندرویدی شما به شمار می رود. توصیه می کنیم برای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود قبل از هر چیزی در اینترنت جستجو کنید و نظرات کاربران در مورد کاستوم رام های کاندید و مورد نظرتان را مطالعه کنید. سپس کاستوم رامی که بهترین سازگاری را با شرایط و خواسته‌ های شما دارد، انتخاب کنید.

شاید این سوال در ذهن تان باشد که کدام تیم ‌های توسعه دهنده کاستوم رام، شناخته شده تر بوده و کدام کاستوم رام های آن‌ ها بیشترین و بهترین کیفیت ممکن را ارائه کرده است؟ در این مقاله می خواهیم این تیم‌ های توسعه دهنده حرفه ‌ای را به شما معرفی کنیم. کاستوم رام هایی که توسط این تیم ‌ها توسعه داده می‌ شوند، در بیشتر موارد از بهترین کاستوم رام های موجود برای دستگاه خاص مورد نظرتان می باشد. بنابراین یکی از اصلی‌ ترین روش های مقابل تان در راستای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی تان به شناخت قدرتمندترین‌ تیم ‌ها و برندهای سازنده کاستوم رام اندرویدی مربوط خواهد شد. ضمناً شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب کاستوم رام در تبلت و گوشی ‌های اندرویدی، می ‌توانید به مطالعه مقالاتی که در این زمینه در سایت کوک موبایل قرار داده شده است، بپردازید. حال وقت آن رسیده که چند مورد از بهترین کاستوم رام ها را به شما معرفی کنیم:

1) کاستوم رام سیانوژن مد (CyanogenMod)

کاستوم رام سیانوژن مد

یکی از شناخته ‌شده‌ ترین تیم توسعه دهنده کاستوم رام برای دستگاه ‌های اندرویدی سیانوژن مد یا CyanogenMod  می‌ باشد. معمولاً رام‌ هایی که توسط این تیم یا برند طراحی می‌ شوند، عملکرد بالایی دارند و کاربران زیادی آن ‌ها را به کار می برند. تیم سیانوژن مد همواره سعی کرده است تا در کاستوم رام های خود بیشترین قابلیت ‌های ممکن را قرار دهد و در سمت مقابل حجم فایل‌ های سیستمی را به حداقل رسانده است. این امر منجر شده که رام های سیانوژن مد انتخاب بسیار عالی برای دستگاه ‌های اندرویدی باشند که حافظه ذخیره سازی اطلاعات محدودی دارند. سیانوژن مد (CyanogenMod) برای رده‌ های مختلفی از دستگاه‌ های اندرویدی کاستوم رام منتشر می کند. پس با توجه به سابقه این برند باید گفت که کاستوم رام های سیانوژن مد می‌ توانند یکی از بهترین انتخاب‌ ها به حساب آیند.

2) کاستوم رام Android Open Kang Project 

کاستوم رام Android Open Kang Project 

برند AOKP در مقایسه با برندهایی مانند سیانوژن مد یک برند نوپا بوده و خیلی وقت نیست که پا به عرصه گذاشته است، ولی با این حال کاستوم رام های این تیم فوق ‌العاده هستند. از نظر بسیاری از کاربران، کاستوم‌ رام های AOKP بعد از سیانوژن از بهترین کاستوم رام های موجود برای گوشی و تبلت ‌های اندرویدی محسوب می شوند. بسیاری از کاربران حتی ادعا دارند که بعضی از کاستوم رام های این برند از کاستوم رام های سیانوژن مد برتری محسوس داشته که البته این موضوع به هیچ وجه قابل انکار نبوده و هر کاستوم رامی فارغ از توسعه دهنده آن، می ‌تواند نسبت به کاستوم رامی دیگر نقاط قوتی داشته باشد. پس برای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود، حتما نام تیم یا برند AOKP را به خاطر بسپارید.

3) کاستوم رام MIUI

کاستوم رام MIUI

معرفی رام گوشی و انواع آن را مطالعه کنید.

کاستوم رام های MIUI از نظر قابلیت شخصی سازی فوق‌ العاده اند و معمولاً قابلیت ‌های خاص و بسیار جالبی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. این مسئله سبب شده که کاستوم رام های MIUI به یکی از محبوب‌ ترین و شناخته‌ شده ‌ترین کاستوم رام های اندرویدی موجود تبدیل شوند. کاستوم رام های MIUI از GApps یا مجموعه اپلیکیشن ‌های پیش فرض گوگل پشتیبانی می‌ کنند و عموما سبک می باشند. پس حتما برای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود، سرچ و جستجویی هم به رام های اختصاصی MIUI هم داشته باشید.

4) کاستوم رام Slim ICS

کاستوم رام Slim ICS

در صورتی که شانس استفاده کاستوم رام های Slim ICS را داشته باشید، می تواند یکی دیگر از کاستوم رام هایی باشد که برای دستگاه خود می توانید از آن استفاده کنید. کاستوم رام های Slim ICS عموما به راحتی نصب خواهند شد و بسیار سبک می باشند. در عین حال این کاستوم رام ها کیفیت عملکرد عالی داشته و قابلیت ‌های متعددی را به دستگاه تان اضافه خواهند کرد. اگر در حین جستجو برای یافتن و انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود با رامی از برند Slim روبرو شدید، حتما به توضیحات و نظرات کاربران در مورد آن دقت کرده، زیرا که این رام می ‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ های مقابل تان باشد.

5) کاستوم رام LiquidSmooth

کاستوم رام LiquidSmooth

کاستوم رام های LiquidSmooth برای دستگاه ‌های اندرویدی مختلفی از سری محصولات موتورولا تا نکسوس ارائه شده‌ است. یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت کاستوم رام های LiquidSmooth به سرعت عملکرد آن ‌ها مربوط می ‌شود. کاستوم رام های برند مذکور عموما قابلیت‌ های متعددی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و توصیه می ‌کنیم که حتما از این برند نیز به سادگی گذر نکنید.

6) کاستوم رام Paranoid Android

کاستوم رام Paranoid Android

چند سال پیش، حدود سال 2013 کاربران شاهد انتشار اولین کاستوم رام از سوی تیم Paranoid Android بودند. سپس این تیم هر روزه پیشرفت بیشتری کرده و هم اکنون کاستوم رام های آن از بهترین کاستوم رام های اندرویدی موجود به حساب می آیند. ویژگی بارز بیشتر کاستوم رام های Paranoid Android مربوط به نزدیک بودن آن‌ها به اندروید استاک و تغییرات جزئی در قابلیت ‌های آن می باشد. پس حتما برای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود، توجه ای هم به کاستوم رام های برند Paranoid Android  داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *