ترفند اندروید

نحوه تغییر صفحه کلید لمسی در اندروید

نحوه تغییر صفحه کلید لمسی در اندروید

برخی کاربران به هر دلیلی تمایل دارند در سیستم عامل اندروید ظاهر و نوع کیبورد یا صفحه کلید لمسی دستگاه را تغییر دهند، ولی نمی دانند که آیا می توان این کار را انجام داد یا خیر؟ ما در این مقاله قرار است نحوه تغییر صفحه کلید لمسی را در سیستم عامل اندروید به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید و بسیاری از طرفداران سیستم عامل اندروید بیان می کنند، یکی از اصلی ‌ترین ویژگی ‌های این سیستم عامل به قابلیت‌ های شخصی‌ سازی آن، مربوط می شود. شما می‌ توانید ظاهر دستگاه اندرویدی خود را به هر شکلی که مایل هستید، تغییر دهید. قابلیت شخصی ‌سازی در اندروید، حتی به تغییر ظاهر و نوع کیبورد یا صفحه کلید لمسی و مجازی دستگاه هم نفوذ کرده است. در حال حاضر، هر کاربر می ‌تواند بسته به سلیقه شخصی خود از صفحه کلید لمسی خاص و منحصر به فردی در دستگاه خود استفاده نماید. حال می خواهیم، بدانیم چگونه می ‌توان صفحه کلید لمسی دستگاه اندرویدی خود را تغییر داد؟

پروسه تغییر صفحه کلید لمسی در اندروید بسیار ساده می باشد. ما در این مقاله قرار است، به طور کامل نحوه تغییر کیبورد یا صفحه کلید لمسی در دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی را به شما آموزش دهیم.

نحوه تغییر صفحه کلید لمسی در سیستم عامل اندروید

برای اینکه بتوانید صفحه کلید لمسی و مجازی در دستگاه‌ های مبتنی بر سیستم عامل اندروید را تغییر دهید، باید مراحل ساده‌ ای را سپری کنید. این مراحل به شرح زیر هستند:

در ابتدا کار و قبل از هر چیزی، باید نسبت به دانلود یک کیبورد لمسی ثانویه اقدام کنید. هم اکنون صفحه کلیدهای لمسی و مجازی زیادی برای سیستم عامل اندروید طراحی شده‌ است که هر یک از آن‌ ها سبک و ظاهر منحصر به فردی داشته و برخی مواقع قابلیت ‌های خاصی را ارائه می ‌کنند. ما در این جا کیبورد لمسی Go Keyboard  را دانلود کرده ایم.

بعد از دانلود کیبورد مجازی مورد نظر خود از گوگل پلی استور (Google Play Store) و نصب آن، به بخش تنظیمات دستگاه اندرویدی خود وارد شوید.  این بخش با یک آیکون چرخ دنده در منوی اپلیکیشن‌ های دستگاه تان دیده می شود.

نحوه ی تغییر کیبورد پیش فرض در گوشی اندروید را مطالعه کنید.

حال به بخش با عنوان Language and Keyboard مراجعه نمایید. دقت کنید که در برخی از گوشی ‌های هوشمند این بخش با نام Locale and Text هم نمایش داده می ‌شود.

در بخش Keyboard Settings نام صفحه کلید لمسی را جستجو کنید که به تازگی آن را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کرده ‌اید. نام Go Keyboard 2015 را در لیست بالا می بینید که ما پیش از این نسبت به دانلود آن وارد عمل شوید. با انتخاب آن، کیبورد مورد نظر به عنوان صفحه کلید پیش ‌فرض دستگاه شناخته خواهد شد. از این به بعد این صفحه کلید و مجازی برای تایپ متن در دستگاه اندرویدی شما نمایان می شود.

حال به بخش پیامک‌ های دستگاه خود بروید.

به صفحه ی پیام جدیدی وارد شوید و انگشت خود را در پنجره مربوط به تایپ متن بگذارید و نگه داشته و با انجام این کار صفحه پاپ ‌آپی نمایان می‌ گردد.

حالا در پنجره پاپ‌ آپ نمایان شده گزینه Input Method را انتخاب نمایید.

در این بخش صفحه کلید مورد نظرتان را انتخاب کرده و با انجام این عمل کیبورد مجازی دستگاه تغییر پیدا خواهد کرد و از این پس صفحه کلید مجازی مورد نظرتان برای تایپ در بخش پیامک ‌های دستگاه اجرا می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *