ترفند iOS

چگونه رمز وای فای آیفون خود را با سایر دستگاه های iOS 11 به اشتراک بگذاریم؟

blank

نحوه اشتراک گذاری رمز وای فای در آیفون بسیار ساده و روان در این مقاله آموزش داده می شود.

وقتی در کافی شاپ یا خانه­ ی یکی از دوستان هستید و رمز وای فای آنجا را نمی دانید لازم است برای ذخیره­ ی اطلاعات آیفون تان رمز آن را از یکی از اهالی خانه بپرسید. اگر صاحب hotspot قادر باشد رمز را به حافظه بسپارد شانس به شما رو کرده و می توانید بلافاصله رمز آن را وارد کنید و از اتصال به اینترنت لذت ببرید اما اگر رمز را فراموش کرده باشد مجبورید از نت سیم کارت خود استفاده کنید. خبر خوب این که این پروسه با به روزرسانیِ اخیر سیستم عامل آی.او.اس Apple’s iOS 11 update بسیار آسان تر شده است.

برنامه­ ی جدید اپل «وای فایت را به اشتراک بگذار و به انگیسی Share your WiFi» نام دارد و کارش نیز دقیقا همین است. اگر می خواهید به شبکه وای فای دوست تان متصل شوید اما در محل کسی پیدا نمی شود که رمز رابه شما بگوید تنها چند فشار کوچک بر روی دستگاه یکی از افراد متصل به شبکه،  سریعا صفحه­ ی «رمز را وارد کنید» را در گوشی شما ظاهر کرده و سریع تر از آن شما را به اینترنت متصل می کند. این قابلیت جدید iOS به شما امکان می دهد که بدون نیاز به اینکه کسی رمز را به خاطر بسپرد یا آن را تایپ کند به شبکه ی اینترنت وای فای متصل شوید.

خیلی جالب است نه؟ دیگر نیازی به تایپ کردن رمزهای طولانی و عجیب و غریب نیست. دیگر نگران این نباشید که آیا دوست شما رمز وای فای تان را می داند یا نه؟ درضمن دیگر خبری از رمزهای احمقانه ­ی QR نخواهد بود. با استفاده از این قابلیت جدید iOS11 با وصل نشدن به اینترنت خداحافظی کنید. تمام این قابلیت ها تنها و تنها با  iOS 11 و یا macOS High Sierra در چنگ شماست.

برای استفاده از این قابلیت می بایست برخی از نکات را در نظر بگیرید که برخی از آنها را در ادامه می آوریم.

برای استفاده از این قابلیت، هر دو دستگاه باید مجهز به iOS 11  یا  macOS High Sierra باشند و همچنین وای فای و بلوتوث بر روی هر دو دستگاه روشن باشد. اگر فقط یکی از دستگاه ها مجهز به یکی از این دو برنامه نباشد، نمی توان از این امکان استفاده کرد.

نحوه اشتراک گذاری رمز وای فای در آیفون: مراحل

هرگاه برنامه های مورد نیاز بر هر دو دستگاه نصب شود دیگر فرقی نمیکند دستگاه شما iPad،iPhone،iPod touch یا رایانه ­ی Mac باشد. ما در ادامه این قابلیت را بر روی دو گوشی آیفون امتحان کرده ایم. برای استفاده از این قابلیت بایستی گام های زیر را طی نمایید.

  • گام اول: انتخاب شبکه وای فای

در آیفونی که قرار است به نت وصل شود به بخش تنظیمات وای فای Wi-Fi settings رفته و شبکه ای را که میخواهید به آن وصل شوید انتخاب کنید.

نحوه اشتراک گذاری رمز وای فای در آیفون

چگونه رمز وای فای آیفون خود را با سایر دستگاه های iOS 11 به اشتراک بگذاریم؟

این شبکه باید دقیقا همان گزینه ای باشد که آیفون دیگر نیز به آن متصل است. بعد از انتخاب َبکه وای فای که قصد اتصال به آن را دارید، صفحه­ ی دریافت رمز ظاهر می شود.

چگونه رمز وای فای آیفون خود را با سایر دستگاه های iOS 11 به اشتراک بگذاریم؟2

چگونه رمز وای فای آیفون خود را با سایر دستگاه های iOS 11 به اشتراک بگذاریم؟

  • گام دوم: قفل دستگاه متصل به نت را باز کنید.

در این مرحله می بایست قفل صفحه کلید آیفون متصل به نت را باید باز کنیم. اگر این آیفون گوشی شماست، پس سریعا با وارد کردن رمز یا الگوی لمسی و یا اسکن چهره آن را باز کنید.اگر گوشی متعلق به دیگریست مودبانه بخواهید که این کار را انجام دهند.

  • گام سوم: دستگاه هارا به هم نزدیک کنید.

اگر هنوز اتفاق خاصی در هیچ کدام از گوشی ها رخ نداده آنها را به هم نزدیک تر کنید. برای اینکه گوشی غیر متصل بتواند به دستگاه متصل درخواست بفرستد لازم است این دستگاه ها در فاصله طولی بسیاری کمی از هم قرار گیرند.

  • گام چهارم: رمز را انتقال دهید.

اگر تا الان همه چیز طبق نقشه پیش رفته پس باید در آیفون متصل صفحه ای باز شود و از شما بخواهد رمزتان را به اشتراک بگذارید.محتویات این صفحه چیزی شبیه به متن زیر است:

-آیا مایلید رمز وای فای [نام شبکه شما] را با [اطلاعات تماس شما یا نام دستگاه] به اشتراک بگذارید؟

خیلی ساده گزینه ­ی Share Password را انتخاب کنید  یا آن را برای گوشی که درخواست اتصال دارد، بفرستید. قسمت مربوط به رمز وای فای در گوشی غیرمتصل بعد از یک تاخیر کوتاه بطور خودکار پر خواهد شد و سپس دستگاه سریعا به اینترنت وصل می شود.حالا تنها چیزی که باقی می ماند این است که در گوشی تازه وصل شده دکمه «انجام شد» Done را در صفحه ای که ظاهر خواهد شد فشار دهید.

چگونه رمز وای فای آیفون خود را با سایر دستگاه های iOS 11 به اشتراک بگذاریم؟23

چگونه رمز وای فای آیفون خود را با سایر دستگاه های iOS 11 به اشتراک بگذاریم؟

تنها موارد مورد نیاز برای به اشتراک گذاری رمز وای فای آیفونتان، همان نکاتی بود که دربالا گفته شد. البته لازم به ذکر نیست که اگر به طرف مقابل خود اطمینان ندارید درخواست او برای اشتراک رمز وای فای را رد کنید.در این صورت گرچه این افراد قادر به دیدن رمز وای فای بر روی دستگاه خود نیستند اما اگر این رمز در Keychain آنان ذخیره شود آنان قادرند بعد از سینک شدن با سیستم مک خود آن را رویت کنند.

چگونه رمز وای فای آیفون خود را با سایر دستگاه های iOS 11 به اشتراک بگذاریم؟4

چگونه رمز وای فای آیفون خود را با سایر دستگاه های iOS 11 به اشتراک بگذاریم؟

همچنین به احتمال فراوان این امکان برای مکانهایی که برای hotspot خود از سِرور RADIUS استفاده میکنند قابل استفاده نیست.

خلاصه اینکه:

با استفاده از قابلیت Share your WiFi روی آیفون، قادر خواهید بود به دیگر کاربران iOS امکان دهید بدون وارد کردن و یا دانستن پسورد وای فای شما، به اینترنت وای فای گوشی شما متصل شوند. برای این منظور لازم است برخی نکات را بدانید و آنها را اجرایی کنید. در این پست این نکات را آموزش داده ایم که بتوانید رمز وای فای خود را به اشتراک بگذارید.

اگر چنانچه احتیاج به مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه داشتید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط برقرار نمایید.

مطالب مرتبط