ترفند iOS

رفع مشکل کار نکردن تاچ آی دی حین شارژ

مشکل کار نکردن تاچ آی دی حین شارژ

آیا هنگامی که آیفون را به شارژر متصل کرده اید، تاچ آی دی کار نمی کند؟ با کوک موبایل همراه باشید تا علل را بررسی کنیم و راه حل این مشکل را ارائه دهیم.

تاچ آی دی، در اصل سنسور تشخیص هویت صاحب آیفون است و به عنوان جزیی امنیتی در آیفون، همواره باید آماده به کار باشد.  آماده به کار بودن تاچ آی دی به مفهوم در دسترس بودن در تمام زمان ها است . در نسل دوم تاچ آی دی های آیفون که از آیفون ۶s به بعد معرفی و ارائه شد، تاکید روی در دسترس بودن تاچ آی دی پر رنگ تر شد. اما با این حال می بینیم گاهی اوقات تاچ آی دی آیفون ها با لگ اجرا شده و تاخیر و مشکلاتی را به همراه دارند. این مشکلات دلایلبسیاری دارند. یکی از عمده ترین دلایل کاهش سطح تماس انگشت با فینگرپرینت است. شاید به دلیل کثیفی و یا چرب بودن انگشت، اثر انگشت شما قابل شناسایی نباشد و این امری طبیعی است. گاهی نیز دیده می شود که تاچ آی دی از کار می افتد و قابلیت های خود را از دست می دهد.

گزارش های بسیاری از کاربران دال بر کار نکردن تاچ آی دی؛ حین شارژ گوشی ارائه شده است. در ادامه دلیل و چرایی این مشکل و راه حل آن را بیان خواهیم کرد.

مشکل : زمانی که گوشی در حال شارژ است، تاچ آی دی آیفون کار نمی کند.

به سادگی می توان دید که با اتصال آیفون به شارژر، تاچ آی دی از کار می افتد و تلاش بسیار کاربر ایفون برای تشخیص اثر انگشتش بی نتیجه می ماند.

دلیل ایجاد مشکل

احتمال اول: کابل شارژر نامعتبر(غیر اورجینال)

اولین چیزی که در روبرو شدن با این مشکل باید آن را کنترل کنید، کابل شارژر آیفون است. آیا کابل شارژر از ابتدا درون بسته ی خریداری شده ی آیفون موجود بوده است و یا آن را از فروشندگان قطعات الکترونیکی و موبایل فروشی ها خریده اید؟

کابل شارژرهای ارزان موجود در بازار اصولا اصلی نیستند. همانطور که می دانید تاثیر کابل شارژ موبایل روی سرعت شارژ باتری نیز بسیار زیاد است. در نتیجه اولین گزینه برای حل مشکل، استفاده از کابل شارژر اصلی آیفون است. اگر پس از استفاده از کابل شارژر اصلی، مشکل برطرف شد باید نسبت به خرید کابل شارژر اصلی ایفون اقدام کنید.

احتمال دوم: خراب شدن سنسور تاچ آی دی 

اگر تاچ آی دی به طور کلی کار نمی کند و یا فقط در زمان هایی که ایفون را با کابل شارژر ارزان قیمت و غیراصلی شارژ می کنید، اثر انگشت را میگیرد (Sense  می کند)، باید به خراب بودن سنسور تاچ آی دی مشکوک شوید.در این صورت لازم است گوشی را به مرکز تخصصی تعمیرات آیفون بسپارید تا سنسور را چک و تعمیر کنند.

راه حل  مشکل چیست؟

دلیل عمده ی کار نکردن تاچ آی دی حین اتصال گوشی به شارژ، کابل غیر اورجینال شارژر است. در نتیجه روشن است که برای حل مشکل، باید کابل شارژر اصلی آیفون را تهیه و برای شارژ گوشی از آن استفاده کنید. شما می توانید کابل شارژر اصلی آیفون را از طریق لینک “خرید کابل شارژر اصلی آیفون” سفارش دهید.

مطالب مرتبط