ترفند آیفون

نقطه ی مشکی کنار دوربین آیفون چیست؟

نقطه ی مشکی کنار دوربین آیفون

شاید شما نیز یکی از کاربران چندین ساله آیفون ها باشید و تا به حال بارها و بارها  نقطه ی سیاه (سوراخ سیاه کوچک) کنار دوربین ایفون را دیده باشید. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که این نقطه ی سیاه چیست و کنار دوربین چه می کند ؟

بی شک تا به حال چندین و چند بار متوجه سوراخ مشکی میان لنز دوربین پشت و فلاش آیفون شده اید، شاید تعداد افراد بسیار کمی درباره قابلیت های این جز کوچک از قطعات گوشی موبایل آیفون بدانند. میان لنز دوربین و فلاش آیفون سوراخ کوچکی به رنگ مشکی دیده می شود. اگر از نزدیک نگاهی به این سوراخ بیندازید، می بینید که این سوراخ در واقع یک میکروفون اضافی روی گوشی است. ساختار این میکروفون کمی عجیب به نظر می رسد. یکی از مهم ترین دستاوردهای طراحی میکروفون به این شیوه، حذف نویز (سرو صدای اضافی محیط) حین ضبط صدا است. از طرف دیگر این میکروفون با پدید آوردن زاویه ای بزرگتر برای ضبط صدا، بر کیفیت صدای برداشته شده با گوشی می افزاید و در واقع محیط بزرگتری را برای برداشت صدا در اختیار گوشی قرار می دهد.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

این میکروفون، تنهای یکی از سه میکروفون در نظر گرفته شده در گوشی است. میکروفون اصلی گوشی در قسمت پایین گوشی و در نزدیک پورت لایتنینگ قرار گرفته است. میکروفون دوم در قسمت بالای صفحه نمایش واقع شده است.هر دوی این میکروفون ها بزرگتر از میکروفون سوم واقع شده میان لنز دوربین و فلاش در پشت گوشی هستند.

آیفون | تعمیرات موبایل

نکته ی قابل توجه در مورد تعداد و ساختار و چینش میکروفون های آیفون این است که هیچ گاه هر سه این میکروفون ها با قاب محافظ  صفحه نمایش آیفون و یا قاب گوشی پوشانیده نمی شوند. کارگروهی و حساب شده ی میان هر سه این میکروفون ها باعث می شود صدایی که توسط آیفون ضبط می شود بسیار شفاف و تا حد امکان خالی از نویز باشد.

مطالب مرتبط