ترفند آیفون

اشتراک مکان دقیق روی Google Map در آیفون

مکان دقیق روی Google Map در آیفون

حتما می دانید که با استفاده از iMessage  می توانید مکان دقیق و بلادرنگ خود را روی برنامه های نقشه ی اپل به اشتراک بگذارید.Google Maps از این ویژگی اپل الگوبرداری کرده و اخیرا ویژگی جدیدی را برای همین منظور به نقشه گوگل، اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت Google Map،  می توانید مکان بلادرنگ (مکانی که در لحظه در آنجا قرار دارید) را با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. در مقاله ای که پیش رو دارید، می توانید نحوه ی فعال سازی این قابلیت روی گوگل مپ را آموزش ببینید.

  • آخرین نسخه ی Google Maps

اولین نیاز شما برای استفاده از این قابلیت این است که آخرین نسخه ی برنامه ی Google Maps  را روی آیفون خود نصب کنید.برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: به AppStore  بروید و از ابزار منوی پایین صفحه Updates  بروید.

قدم دوم: یا Update All  و یا Update  را از برنامه ی Google Maps انتخاب نمایید. اگر گزینه ای با این عناوین وجود ندارد،  به معنی آپدیت بودن برنامه ی Google Maps  شما است.

  • اجازه دسترسی به Location  را بدهید.

 در ادامه ی کار نیاز دارید به گوگل اجازه دهید که به مکان شما دسترسی پیدا کند. برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: روی آیفون خود Setting را باز کنید.

قدم دوم: روی Privacy  تپ کنید.

قدم سوم: روی Location Services  تپ کنید.

قدم چهارم: روی Google Maps  ضربه بزنید.

قدم پنجم: حال گزینه ی Always  را انتخاب کنید.

Google Maps | تعمیرات تخصصی گوشی

  • مکان خود را روی Google Maps  به اشتراک بگذارید.

خوب به جایی رسیدیم که می توانید مکان خود را به اشتراک بگذارید. برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: برنامه ی Google Maps  را باز کنید.

قدم دوم: با ضربه زدن روی آیکون منو که در گوشه ی سمت چپ و بالای پنجره ی برنامه مشاهده می کنید، نوار منو را باز کنید.

قدم سوم: حال روی Share Location  کلیک کنید.

حال روی Get Statrterd که در سمت پایین صفحه می بینید کلیک کنید. با این کار می توانید مکان دقیق خود را به اشتراک بگذارید.زمانی که روی Select the period of real time location تپ می کنید می توانید منویی را ببینید. با استفاده از دکمه های جمع و تفریقی که در این منو مشاهده می کنید، می توانید بازه ی زمانی که ترجیح می دهید مکان شما به اشتراک گذاشته شود را ببینید. شما می توانید گزینه ی Until you turn this off را انتخاب کنید . در این صورت تنها زمانی قابلیت اشتراک مکان متوقف می شود که به صورت دستی تانگل اشتراک گذاری مکان خاموش شود.  در منوی باز شده سه گزینه ی دیگر را نیز می توانید ببینید. هر سه این گزینه ها در رابطه با ویژگی های اشتراک گذاری مکان با مخاطبان و دوستانتان است.

Google Maps | تعمیرات تخصصی آیفون

Select People : با انتخاب این گزینه می توانید مخاطبان را برای اشتراک گذاری مکان با آنها انتخاب کنید.

Message  : استفاده از یک لینک اختصاصی برای ارسال مکان از طریق iMessage

More : با انتخاب این گزینه منوی اشتراک گذاری باز می شود.با انتخاب این گزینه می توانید برنامه های ترجیحی برای اشتراک گذاری مکان خود روی آنها را انتخاب کنید.(این برنامه ها می توانند شامل ایردراپ، فیسبوک، توییتر، واتساپ و … باشد.)

اگر مخاطبانی را برای دریافت مکان خود انتخاب کرده اید،پیامی برای این مخاطبان ارسال خواهد شد و ایشان را در این مورد اطلاع رسانی خواهد کرد.این مخاطبان می توانند مکان شما را روی پنجره ی زمان خود مشاهده کنند.باید بدانید که این فرآیند دو طرفه نیست و اگر آنها می توانند مکان شما را ببینند به این معنی نیست که شما هم می توانید مکان آنها را مشاهده کنید. برای آن که شما نیز قادر به دیدن مکان دوستانتان باشید، باید ابتدا اجازه اشتراک مکان از طرف آنها صادر شود.

  • دسترسی را متوقف کنید.

شما می توانید هر زمانی که دوست دارید، اشتراک گذاری مکان را متوقف کنید. این کار با کشیدن تانگل Share your location  به سمت چپ  صورت می گیرد.پس از خاموش کردن تانگل مخاطبان دیگر قادر به دیدن مکان شما نخواهند بود.می توانید برای دانلود نقضه گوگل روی لینک دانلود Google Maps برای آیفون و آی پد تپ نمایید.

Google Maps| آموزش تخصصی موبایل

مطالب مرتبط