ترفند اندروید

رفع مشکل خاموش نشدن فلش گوشی

مشکل خاموش نشدن فلش گوشی

هر کاربری چه از منو اصلی گوشی، چه از طریق اپلیکیشن ‌های خاصی از چراغ فلش گوشی خود به عنوان یک چراغ قوه استفاده می کند. همانطور که می دانید این اقدام در بسیاری از شرایط به واقع کاربردی بوده، ولی ممکن است مشکلاتی را هم به همراه داشته باشد که یکی از این مشکلات گیر کردن چراغ فلش و روشن باقی ماندن آن می باشد. در این مقاله قرار است چگونگی رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی اندرویدی را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

نمی دانیم با این موضوع برخورد کرده اید که چراغ فلش یک گوشی هوشمند به واسطه اپلیکیشن خاصی روشن شده و حال دیگر خاموش نشود! این اتفاق بسیار عجیب و نادر بوده، ولی طبق گفته ی برخی کاربران این مسئله اتفاق می افتد. برخی کاربران گفته اند که از طریق برنامه خاصی چراغ فلش دوربین گوشی خود را به عنوان چراغ قوه روشن کرده ‌‌اند و حال نمی توانند آن را خاموش کنند و اپلیکیشن چراغ قوه‌ ای که از آن استفاده کرده بودند هم کارایی لازم را ارائه نمی ‌کند! پس اگرچه مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی بسیار عجیب است، ولی به وقوع پیوستن آن ممکن است!

حال می خواهیم بدانیم اگر با مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی مواجه شدیم چه باید کرد؟ روش های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ ها می ‌توانید این مشکل را رفع کنید. در این مقاله می خواهیم مجموعه‌ ای از این روش های موثر را برای رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی اندرویدی به شما آموزش دهیم.

1) استفاده از منوی تنظیمات اصلی گوشی

در صورتی که از طریق یک اپلیکیشن خاص، چراغ فلش گوشی را به چراغ قوه تبدیل نموده ‌اید و حال با مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی رو به رو هستید، تلاش کنید که از اپلیکیشن نصب شده خارج شوید. ممکن است که این اپلیکیشن مخرب بوده و خود عامل بروز این مشکل شود. بعد به اپلیکیشن دوربین دستگاه بروید و تنظیمات چراغ فلش را دست کاری کنید. به احتمال زیاد با خاموش و روشن کردن فلش دوربین از طریق اپلیکیشن دوربین پیش فرض نصب شده در دستگاه تان، مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی رفع خواهد شد. در حالتی که با انجام این کار مشکل شما برطرف شد، حتما سریع برنامه چراغ قوه ‌ای که نصب کرده‌ اید را از دستگاه پاک کنید.

2) ریستارت گوشی

روش بعدی که می‌ توانید با استفاده از آن مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی را رفع کنید به ریستارت کردن گوشی مربوط می ‌شود. در صورتی که باگ نرم افزاری ناچیزی سبب بروز این مشکل شده باشد، بدون تردید با یک ریستارت ساده برطرف می گردد. برای انجام این کار از دکمه پاور (Power) دستگاه استفاده نمایید. همچنین اگر باتری گوشی هوشمندتان از نوع جداشدنی است، می ‌توانید آن را خارج و بار دیگر نصب کرده و به این شکل دستگاه خود را ریستارت کنید.

3) انتقال دستگاه به Safe Mode  و استفاده از چراغ فلش

راه حل دیگری که توصیه می ‌کنیم از آن برای رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی استفاده کنید به ورود به حالت سیف مد (Safe Mode) دستگاه مربوط می ‌شود. به احتمال زیاد یک اپلیکیشن سوم شخص نصب شده در دستگاه شما عملکرد مخربی ایجاد کرده باشد و منجر به بروز مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی گردد. در این شرایط اجرای دستگاه در حالت سیف مد یا همان Safe Mode می‌ تواند باعث برطرف شدن مشکل موجود شود.

پس شما به این صورت متوجه خواهید شد که یک برنامه سوم شخص مخرب عامل بروز مشکل ایجاد شده است. بنابراین باید برنامه ‌های مشکوک موجود را از دستگاه خود حذف نمایید. برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد نحوه اجرای گوشی اندرویدی در حالت سیف مد (Safe Mode) می ‌توانید جستجویی در اینترنت داشته باشید و مقالاتی در این مورد را مطالعه نمایید.

4) فورس ریستارت کردن گوشی

شما می توانید با نگه داشتن همزمان دکمه‌ های کاهش صدا (Volume Down) و پاور (Power) گوشی اندرویدی خود آن را فورس ریستارت کنید. در این صورت یک حالت شک در دستگاه ایجاد شده و دستگاه رفرش خواهد شد و مجدد اجرا خواهد شد. این کار می ‌تواند سبب رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی اندرویدی شما گردد.

5) استفاده نکردن از چند اپلیکیشن چراغ قوه به صورت همزمان

در بعضی از شرایط دیده شده که استفاده همزمان از چند اپلیکیشن چراغ قوه مختلف هم سبب بروز مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی می شود. پس سعی کنید که تنها از یک اپلیکیشن چراغ قوه مناسب و با کیفیت در دستگاه خود استفاده نمایید و چندین اپلیکیشن چراغ قوه را به طور همزمان در آن نصب نکنید.

رفع مشکل ریستارت خودکار گوشی اندروید را مطالعه کنید.

6) بررسی سازگاری اپلیکیشن چراغ قوه با نسخه اندروید دستگاه

این احتمال وجود دارد که اپلیکیشن چراغ قوه ‌ای که از آن استفاده می ‌کنید یک برنامه مخرب نباشد و تنها دلیل بروز مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی مربوط به عدم سازگاری آن برنامه با نسخه ‌ای از سیستم عامل اندروید بوده که بر روی دستگاه شما نصب است. پس به صفحه دانلود اپلیکیشن چراغ قوه خود در گوگل پلی استور (Google Play Store) مراجعه نمایید و سازگاری آن را با نسخه ‌های مختلف سیستم عامل اندروید بررسی کنید. اگر اپلیکیشن چراغ قوه مورد نظر با نسخه اندروید نصب شده در دستگاه تان سازگاری ندارد، از یک اپلیکیشن چراغ قوه دیگر استفاده نمایید. در این صورت احتمالا با حذف آن اپلیکیشن از دستگاه، مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی هم رفع خواهد شد.

7) فکتوری ریست کردن گوشی

آخرین روش نرم افزاری که توصیه می‌ کنیم از آن برای رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی استفاده کنید به فکتوری ریست (Factory Reset) دستگاه مربوط می ‌شود. در نظر داشته باشید که با فکتوری ریست کردن دستگاه تمام اطلاعات و تنظیمات آن حذف و به حالت پیش فرض کارخانه برگردانده خواهد شد.

8) واگذاری گوشی به تعمیرکاری مجرب

اگر با انجام تمام راه های بالا هنوز هم مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی پابرجا است، شک نداشته باشید که مشکل ناشی از پدیده‌ ای سخت افزاری می باشد. پس باید دستگاه را به دست یک تعمیرکار در قسمت تعمیرات سخت افزاری موبایل بسپارید و از وی بخواهید با مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی را رفع کند.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “رفع مشکل خاموش نشدن فلش گوشی

  1. blank محسن ترابی گفت:

    از مطلبی که نوشتین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کاراو اینترنتی انجام میدم. هر چیزی که میخوامو اینجا پیدا می کنم و سایت هایی مثل سایت شما با ارائه مطلبای بدرد بخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. دم شما صاحبای سایت گرم که انقدر کارمون رو راحت کردین.

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سلام. ممنون از شما. هدف ما خدمت به شما عزیز است. به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *