ترفند آیفون

رفع Error 9 در گوشی آیفون

رفع کردن Error 9 در آیفون 6

آیا تاکنون با مشکلات error 9 در گوشی آیفون مواجه شده اید؟ ارور 9 در iPhone ممکن است به هنگام بروزرسانی فریمور و یا ریستور کردن دستگاه از طریق آیتونز، ظاهر شود و عملکرد گوشی آیفون شما را به هم بزند. اگر این اتفاق به طور مکرر رخ دهد، کار کردن با گوشی سخت می شود. دلایل مختلفی به مشکل ارور 9 در آیفون ها نسبت داده شده است، و اولین شک مربوط به ایراد در هارد (آی سی NAND) است. در اکثر مواقع ارور 9 به خاطر لحیم سردی و در واقع لحیم کاری نامناسب در CPU BGA است.

در این مقاله روش رفع ارور 9 در گوشی آیفون بدون ریبال کردن آی سی های BGA با استفاده از دستگاه تراش CNC را شرح خواهیم داد. نا گفته نماند که این روش تعمیر در کمتر مراکز تعمیر آیفون استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه و این روش، به برد گوشی شما و آی سی های روی آن هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود و کار جداسازی آی سی ها با احتیاط، به صورت ایمن و سریع انجام می شود.

ارور شماره 9 در آیفون اپل چیست؟

ارور شماره 9 در آیفون اپل

ارور شماره 9 در آیفون اپل

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که آیفون خود را جهت ریستور کردن به کامپیوتر و آیتیونز متصل کرده اید و پس از طی کردن فرایند و دستورالعمل روی صفحه، و هنگام کلیک بر روی گزینه restore ، با این عبارت که آیفون شما نمی تواند ریستور شود و خطای 9 به شما نشان داده می شود. اما دلیل ارور 9 چیست؟

گوشی به حالت ریکاوری مد رفته و آیتیونز در حال ریستور کردن نرم افزار روی آیفون می باشد. اما خطا ناشناخته به نام ارور 9 اتفاق می افتد. ممکن است چندین دلیل احتمالی وجود داشته باشد که در اینجا به شما خواهیم گفت و بد نیست آنها را امتحان کنید:

  • مشکل در کابل USB
  • فعال بودن آنتی ویروس روی کامپیوتر و مشکلات امنیتی
  • قدیمی بودن نسخه آیتیونز

خب، برطرف کردن این مشکلات خیلی سخت نیست، و خود شما نیز می توانید از پس آن بر بیایید. در مورد مشکل کابل، اول سعی کنید از کابل اصلی خود گوشی استفاده کنید، در غیر اینصورت کابل شارژ را با یک کابل USB سالم، اورجینال و با کیفیت تعویض کنید. برای خرید کابل شارژ اصل آیفون 6 به سایت کوک موبایل مراجعه کنید. یادتان باشد، کابل های خراب در اتصال میان دستگاه iOS و آیتیونز باعث بروز خطا می شوند.

در مورد مشکلات امنیتی نیز می توانید براحتی فایروال ویندوز و یا سیستم عامل کامپیوتر خود را غیر فعال کنید و اگر مشکل بروز خطا 9 از قدیمی بودن آیتیونز است. سعی کنید iTunes گوشی خود را به روزرسانی کنید و از طریق آن ناسازگاری های موجود را برطرف نمایید.

راه حل های رفع ایراد بالا را انجام دهید و اگر مشکل برطرف نشد، آیفون خود را به مرکز تعمیرات آیفون کوک موبایل بیاورید تا در اسرع وقت و با کمترین هزینه مشکل ارور 9 آن را برطرف کنیم.

رفع ارور 9 در گوشی های آیفون جزء عملیات تخصصی تعمیر آیفون است و نیازمند تخصص، دانش، مهارت و شناخت کامل برد می باشد. لذا توصیه می کنیم، فقط از خدمات مراکز تخصصی استفاده کنید.

واحد تعمیرات آیفون ما متشکل از متخصصان آموزش دیده و حرفه ای است که استانداردهای اپل را پاس کرده و در تعمیر گوشی های این برند، از تبحر خاصی برخوردار هستند. رفع ارور 9 در آیفون شاید ساده ترین کار تعمیر روی برد و برطرف کردن این ایراد باشد. در زیر نحوه انجام این کار را با شما به اشتراک می گذاریم.

در مرحله اول عیب یابی اولیه صورت می گیرد و گوشی باز می شود. شیلد و کانکتور باتری از سوکت روی برد جدا می شود، پیچ های نگهدارنده برد یکی یکی باز شده و برد اصلی از روی گوشی جدا می شود.

برد اصلی از روی گوشی جدا می شود

برد اصلی از روی گوشی جدا می شود

با استفاده از قیچی و انبرهای مخصوص تعمیر موبایل، مطابق شکل زیر لبه های محافظ روی سی پی یو کنار زده می شود و از روی پردازنده مرکزی برداشته می شود تا امکان تست مقاومت های مربوطه فراهم شود.

با انبر مخصوص لبه های محافظ روی سی پی یو از روی پردازنده مرکزی برداشته می شود

با انبر مخصوص لبه های محافظ روی سی پی یو از روی پردازنده مرکزی برداشته می شود

برای تشخیص عیب، تعمیرکار با استفاده از مولتی متر، مقدار مقاومتR0317 و R0316 را اندازه گیری می کند. اگر زیر 480 باشد غیر عادی است. مقاومت های R0317 و R0316 به طور مستقیم با پین AP31-SDA و پین AR31-SCL به سی پی یو وصل شده اند.

با استفاده از مولتی متر مقدار مقاومتR0317 و R0316 را اندازه گیری می کند

با استفاده از مولتی متر مقدار مقاومتR0317 و R0316 را اندازه گیری می کند

با استفاده از ابزارهای حرارتی مثل هیتر کوییک tr1300a، شیلد محافط روی سی پی یو روی برد کمی حرارت داده می شود و با استفاده از پنس به آرامی و با دقت برداشته می شود.

شیلد محافط روی سی پی یو روی برد با هیتر حرارت داده می شود

شیلد محافط روی سی پی یو روی برد با هیتر حرارت داده می شود

اکنون برد روی قالب فیکس کننده قرار داده می شود و برای تراشکاری زیر دستگاه CNC قرار داده می شود.

برد برای تراشکاری زیر دستگاه CNC قرار داده می شود

برد برای تراشکاری زیر دستگاه CNC قرار داده می شود

برنامه تراشکاری برد گوشی آیفون اجرا می شود تا عمل تراش و برش سی پی یو با دقت و ظرافت انجام شود.

تراشکاری برد گوشی آیفون اجرا می شود

تراشکاری برد گوشی آیفون اجرا می شود

پس از اتمام تراشکاری، برد از روی قالب برداشته می شود و با نوک چاقو به دقت خراشید می شود تا مدار زیر لایه سی پی یو به خوبی جدا شود. سپس با محلول پاک کننده برد تمیز می گردد.

جدا شدن مدار زیر لایه سی پی یو

جدا شدن مدار زیر لایه سی پی یو

برای اینکه سطح سی پی یو برای اتصال پایه های SDA و SCL آماده سازی شود. کمی چسب مخصوص روی آن قرار داده می شود و سپس به مدت 10 دقیقه زیر لامپ UV قرار داده می شود تا به خوبی خشک شود.

قرار دادن چسب مخصوص روی سطح سی پی یو

قرار دادن چسب مخصوص روی سطح سی پی یو

با استفاده از دستگاه هویه، عمل اتصال پایه های روی پد اتصال لحیم کاری می شود. سیم مسی 0.02 میلی متری به ترتیب به دو پد اتصال وصل می شوند. دو سیم لحیم شده به ترتیب SDA مربوط به مقاومت R0317 و پد SCL مربوط به مقاومت R0317 به هم متصل می شوند.

با دستگاه هویه پایه های روی پد اتصال لحیم کاری می شود

با دستگاه هویه پایه های روی پد اتصال لحیم کاری می شود

با مولتی متر مقدار مقاومت R0317، R0316 اندازه گیری می شود. این بار باید مقدار مقاومت عادی و شرایط نرمال باشد.

با مولتی متر مقدار مقاومت R0317، R0316 اندازه گیری می شود

با مولتی متر مقدار مقاومت R0317، R0316 اندازه گیری می شود

قطعات گوشی آیفون سرهم بندی و جمع می شود و از طریق اتصال به کامپیوتر و نرم افزار آیتولز، عمل ریستور اطلاعات آغاز می گردد. سپس تلفن را فعال کرده و تست کنید، عیب را برطرف کنید.

قیمت و هزینه رفع ارور 9 در گوشی آیفون

همانطور که در بالا مشاهده کردید، عملیات تعمیر و رفع ارور 9 در آیفون ها بسیار تخصصی است و به دستگاه های و تجهیزات و ابزار تعمیرات موبایل پیشرفته و البته گرانقیمت نیاز دارند. ضمن اینکه کار کردن با این دستگاه ها و برطرف کردن ایرادات گوشی کار هر کسی نیست. این را نگفتیم که هزینه ها و قیمت تعمیر گوشی آیفون و رفع ارور 9 موبایل اپل شما را بالا ببریم. فقط گوشه ای از سختی کار و بالا بودن حساسیت این عملیات را به شما نشان دادیم.

اجرت تعمیر و رفع ارور 9 در گوشی آیفون در مرکز تعمیرات آیفون کوک موبایل مطابق با نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران موبایل تهران است و در برخی موارد ما از مشتری حتی از این نرخ کمتر دریافت می کنیم. چرا که ما به کیفیت کار و درست شدن گوشی و همچنین رضایت مندی کامل مشتری اهمیت می دهیم.

برای دریافت قیمت دقیق تعمیر گوشی آیفون خود می توانید با شماره تلفن 02167319 در ساعات اداری تماس بگیرید و از کارشناسان ما مشاوره و راهنمایی های رایگان را دریافت نمایید.
اگر این مطلب در آگاه سازی شما در زمینه تعمیر آیفون و رفع ارور 9 در آیفون کمک کرده است، از شما خواهش می کنیم، لینک این صفحه را در صفحات اینستاگرام و یا کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا دوستان و سایر اعضای خانواده شما نیز از آن بهره مند شوند. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در زیر همین صفحه برای ما بنویسید و با معرفی کردن خود به عنوان یکی از مشتریان همیشگی ما، کوپن تخفیف برای دریافت خدمات تعمیرات آیفون دریافت کنید.

مطالب مرتبط