ترفند شبکه های اجتماعی

توییتر اسپیس چیست و چگونه کار می کند؟

توییتر اسپیس چیست و چگونه کار می کند

در این مطلب قصد داریم در مورد توییتر اسپیس و نحوه کار آن صحبت کنیم. بعد از موفقیتی که کلاب هاوس در بین کاربران به دست آورد، توئیتر هم دست به اقدامی مشابه زد. فضای مبتنی بر صدا در توئیتر که Tweeter Space نام دارد کارکردی مشابه با کلاب هاوس دارد و برای دیوایس های اندرویدی، گوشی آیفون و آیپد کار می کند. در بین برنامه های فضای مجازی اگر ویژگی مورد توجه کاربران قرار بگیرد، معمولا توسط دیگر برنامه ها در سوشال مدیا هم استفاده می شود. یکی از این ویژگی های جذاب، استوری ها بودند که ابتدا توسط اینستاگرام شروع به کار کرد و پس از آن برنامه هایی مثل توییتر، فیس بوک و ساندکلود هم از این ویژگی پرطرفدار استفاده کردند. با روی کار آمدن فضای بحث و گفتگو در برنامه Clubhouse حالا توییتر هم دست به ایجاد فضایی همانند آنچه در کلاب هاوس وجود دارد زده است. در مدت کوتاهی توییتر اسپیس به خاطر کاربران زیاد توییتر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

برنامه Twitter Space و شباهت آن با کلاب هاوس

همین چند ماه پیش بود که افراد زیادی کنجکاو بودند بدانند کلاب هاوس چیست و چگونه کار می کند. کلاب هاوس شبکه اجتماعی یا اتاق فکر، فضای مبتنی بر گفتگوی صوتی است که از هیچ متن یا ویدئویی پشتیبانی نمی کند. بلکه صرفا فضایی را برای گفت و شنود آزادانه در روم های خود فراهم می آورد. حتی نیازی نیست که شما به طور فعالانه در این فضا حضور داشته باشید، چرا که می توانید فقط به صورت شنونده به صحبت های دیگران در مورد موضوعات مورد علاقه خود گوش کنید. تعداد کاربران توئییتر به عنوان یکی از محبوب ترین سوشال مدیاها همیشه زیاد بوده است. حالا با اضافه شدن چت روم هایی در این فضا، محبوبیت این برنامه نیز بیشتر خوااهد شد. این دو برنامه یعنی کلاب هاوس و توییتر اسپیس از جهات زیادی به هم شباهت دارند و کارکرد مشابهی در آن ها رواج دارد.

مراحل راه اندازی توئیتر اسپیس و آشنایی با قسمت های مختلف آن

برنامه توئیتر اسپیس قابل استفاده بر روی گوشی موبایل آیفون، آیپد، گوشی موبایل و تبلت اندرویدی هم می باشد. فقط لازم است از طریق اپ توئیتر وارد شده و مسیری که در زیر توضیح داده می شود را دنبال کنید. مانند اکثر اپلیکیشن ها این برنامه روند اجرایی یکسانی بر روی دیوایس های اندرویدی و iOS دارد و فقط ممکن است در یک سری از جزئیات با هم متفاوت باشند.

مرحله اول: وارد صفحه هوم در حساب کاربری توئیتر خود شوید

ابتدا برنامه توییتر را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود باز کنید. سپس مطمئن شوید که در صفحه هوم خود قرار دارد. اگر از یک دیوایس اندرویدی استفاده می کنید بر روی علامت + بزنید. (در شکل زیر گوشی اندرویدی نشان داده می شود)

وارد صفحه هوم در حساب کاربری توئیتر خود شوید

وارد صفحه هوم در حساب کاربری توئیتر خود شوید

اگر از گوشی آیفون یا آیپد خود وارد توییتر شده اید بر روی دکمه Compose بزنید. که علامت یک پر در یک دایره می باشد.

دکمه اسپیس در آیفون

دکمه اسپیس در آیفون

مرحله دوم: وارد فضای اسپیس در توئیتر خود شوید

در این مرحله هم ممکن است شکل ظاهری آیکون در آیفون و اندروید با هم تفاوت داشته باشد. در هر صورت بر روی آیکون Space بزنید. در شکل زیر این آیکون در گوشی آیفون نشان داده شده است.

وارد فضای اسپیس در توئیتر خود شوید

وارد فضای اسپیس در توئیتر خود شوید

مرحله سوم: بر روی گزینه Start Your Space بزنید

از اینجا به بعد عملکرد این برنامه بر روی هر دو پلتفرم شبیه هم است. ابتدا لازم است که برای اسپیس یک نام انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Start Your Space بزنید.

بر روی گزینه Start Your Space بزنید

بر روی گزینه Start Your Space بزنید

مرحله چهارم: آشنایی با دکمه ها در توییتر اسپیس

وقتی وارد فضای اسپیس در حساب کاربری توئیتر خود شدید، با چند علامت و ابزار روبرو می شوید. شما می توانید با زدن بر روی علامت میکروفون، آن را خاموش یا روشن کنید. می توانید افراد دیگر را برای صحبت کردن دعوت کنید. یک ری اکشن را انتخاب کنید و یا فضای اسپیس را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

آشنایی با دکمه ها در توییتر اسپیس

آشنایی با دکمه ها در توییتر اسپیس

مرحله پنجم: بر روی Add Speakers بزنید

در قسمت منوی افراد یا People Menu می توانید لیست افراد صحبت کننده یا شنوده های مهمان را ببینید. با زدن بر روی Add Speakers یا Invite To Speak از افراد دعوت کنید تا بتوانند به عنوان سخنران صحبت کنند.

بر روی Add Speakers بزنید

بر روی Add Speakers بزنید

مرحله ششم: انتخاب ایموجی مناسب

در قسمت Reaction Menu گزینه هایی برای واکنش یا ری اکشن نشان دادن در اختیار شما قرار می گیرد.

انتخاب ایموجی مناسب

می توانید در این قسمت ایموجی مناسب را برای ری اکشن دادن در فضای توییتر اسپیس انتخاب کنید

مرحله هفتم: اشتراک گذاری فضای توییتر اسپیس با دیگران

با زدن بر روی علامت Share می توانید اسپیس یا فضای گفتگو را چه در خود توییتر و چه در برنامه های دیگر با افراد به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری فضای توییتر اسپیس با دیگران

اشتراک گذاری فضای توییتر اسپیس با دیگران

مرحله هشتم: اضافه کردن کپشن به اسپیس در توییتر

با زدن بر روی منو در علامت سه نقطه در پایین تصویر، می توانید گزینه اضافه کردن کپشن یا توضیح به اسپیس را فعال یا غیر فعال کنید. ضمن اینکه با نگه داشتن بر روی آن و زدن بر روی Adjust Setting می توانید تنظیمات این قسمت را مطابق میل خود تغییر دهید.

اضافه کردن کپشن به اسپیس در توییتر

اضافه کردن کپشن به اسپیس در توییتر

مرحله نهم: فعال کردن مشاهده کپشن و بی صدا کردن آن در توییتر اسپیس

در هنگام نوشتن کپشن می توانید تنظمیات آن را به گونه ای تغییر دهید، که بتوان کپشن را غیرفعال کرد یا آن را روی حالت بی صدا قرار داد. با روشن کردن Sound effects برای شما نوتیفیکیشن کپشن فعال می شود.

فعال کردن مشاهده کپشن و بی صدا کردن آن در توییتر اسپیس

فعال کردن مشاهده کپشن و بی صدا کردن آن در توییتر اسپیس

مرحله دهم: میوت کردن صحبت کننده ها در توییتر اسپیس

هنگامی  که در اسپیس چندین نفر به صورت همزمان در حال صحبت کردن هستند با زدن بر روی گزینه Mute Speakers می توانید صحبت کننده ها را بی صدا کنید.

میوت کردن صحبت کننده ها در توییتر اسپیس

میوت کردن صحبت کننده ها در توییتر اسپیس

مرحله یازدهم: بر روی گزینه Remove Speaker بزنید

می توانید به منوی افراد بروید و هر کدام از صحبت کننده ها را که خواستید از فضای خود خارج کنید. برای این کار بر روی گزینه Remove Speaker در کنار نام فرد بزنید.

بر روی گزینه Remove Speaker بزنید

بر روی گزینه Remove Speaker بزنید

مرحله دوازدهم: برنامه توئیتر اسپیس را مینیمایز کنید

می توانید با زدن بر روی علامت ” فلش به سمت پایین ” که در شکل زیر نشان داه شده است، برنامه را مینیمایز کنید و بدون اینکه از فضای گفتگو خارج شوید به برنامه توئیتر خود بروید. توییتر اسپیس در این حالت در بک گراند به کار خود ادامه می دهد.

برنامه توئیتر اسپیس را مینیمایز کنید

بر روی فلش بالای صفحه بزنید و برنامه توئیتر اسپیس را مینیمایز کنید

مرحله آخر: برای خارج شدن بر روی End بزنید

وقتی کار شما در این فضا تمام شد با زدن بر روی End می توانید از فضا خارج شوید. اگر در حالت مینیمایز بودید هم می توانید بر روی علامت ضربدر بزنید و از توییتر اسپیس خارج شوید.

برای خارج شدن بر روی End بزنید

برای خارج شدن بر روی End بزنید

توییتر اسپیس یک فضای جالب برای گفتگوهای دوستانه چندین نفره را برای شما فراهم می آورد. برای افرادی که علاقه ای به شرکت در گفتگوها یا جلسات ویدئویی یا چت کردن ندارند، فضای توییتر اسپیس بسیار جالب و کاربردی خواهد بود. می توانید به راحتی از توییتر اسپیس بر روی گوشی موبایل خود استفاده کنید. علاوه بر این مطلب گام به گام راه اندازی کلاب هاوس در کوک موبایل توضیح داده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *