ترفند شبکه های اجتماعی

گام به گام راه اندازی و استفاده از کلاب هاوس

گام به گام راه اندازی و استفاده از کلاب هاوس

عناوین این مقاله

در این مقاله قصد داریم برای کسانی که تازه به کلاب هاوس پیوسته اند گام به گام راه اندازی و استفاده از کلاب هاوس را بررسی کنیم. برنامه Clubhouse یک پلتفرم بر پایه صدا است که به تازگی جایگاه ویژه ای را در بی کاربران پیدا کرده است. در این پلتفرم شما می توانید در بحث های مختلفی شرکت کنید و نظرات افراد مختلفی را درباره موضعات مختلف بشنوید. ضمن اینکه در این برنامه شما می توانید کلاب خودتان را داشته باشید و بر بحث و تبادل نظر سایر افراد در آن نظارت داشته باشید. برای عضویت در این برنامه شما باید یک دعوت نامه ازطرف فردی که پیش تر در این برنامه عضو شده است دریافت کنید (تا زمالن نوشتن این مقاله این برنامه به همین صورت عمل می کند). زمانی که شما دعوت نامه را دریافت کردید عضوی از این برنامه خواهید شد و می توانید از آن استفاده نمایید.

مراحل شروع و نصب برنامه کلاب هاوس بر روی گوشی موبایل یا تبلت اپل

این برنامه با عنوان کلاب هاوس یا اتاق فکر ابتدا برای استفاده بر روی سیستم عامل iOS ایجاد شد. هدف از این تصمیم این بود که به عنوان یک پلتفرم جدید، تعداد کاربران محدود تری را پوشش دهد و در صورت مقبولیت بر روی سیستم عامل اندروید هم عرضه شود. در حال حاضر نسخه رسمی و اصلی ارائه شده از این برنامه قابل اجرا بر روی گوشی موبایل آیفون و آیپد می باشد. اما نسخه های قابل استفاده ای از آن برای اندروید هم عرضه شده است. همانطور که گفته شد شما باید از پیش از سمت یک عضو کلاب هاوس یک دعوت نامه دریافت کنید. وقتی فردی شما را دعوت می کند برای شما یک پیام روی گوشی موبایل می آید که در متن آن لینک برای دانلود برنامه قرار دارد. می توانید با مراجعه به آن از طریق اپ استور برنامه را دانلود نمایید.

مرحله اول: دانلود برنامه Clubhouse از اپ استور

بعد از دریافت لینک دانلود از یک دوست، می توانید برنامه را از اپ استور دانلود کنید. اگر نتوانستید دعوتنامه ای دریافت کنید ابتدا برنامه را از اپ استور دانلود و سپس آن را بر روی گوشی آیفون خود نصب نمایید. اگر دوستان شما از قبل در این برنامه عضو بودند اما عضویت فعالی نداشته باشند، کلاب هاوس با یک نوتیفیکیشن به آنها اعلام خواهد کرد که شما در حال تلاش برای فعالیت در این برنامه خواهید بود. صرف نظر از اینکه دعوتنامه دریافت کرده باشید یا خیر، یک نام کاربری برای خود در نظر بگیرید و آن را برای خود رزرو نمایید تا پس از فعال شدن، حساب شما در انتظار فعال شدن بماند.

دانلود برنامه Clubhouse از اپ استور

برنامه Clubhouse را از اپ استور دانلود کنید

مرحله دوم: ساخت حساب کاربری در کلاب هاوس

وقتی برای اولین بار وارد برنامه کلاب هاوس می شوید، از شما در مورد شماره موبایلتان پرسیده می شود. بعد از تایید شماره تلفن همراه خود، می توانید یک نام کاربری برای خودتان انتخاب نمایید که در برنامه با آن نام شناخته شوید. سپس برای خود یک عکس در نظ بگیرید. موضوعات مورد نظر خود را اضافه کنید و موضوعات مورد علاقه تان را هم بیابید. سپس افراد دیگر را دنبال کنید. پس از انجام مراحل راه اندازی، به صفحه اصلی می رسید که به عنوان صفحه Feed، راهرو یا روم شناخته می شود.

ساخت حساب کاربری در کلاب هاوس

ساخت حساب کاربری در کلاب هاوس

مرحله سوم: تنظیمات پروفایل خود را انجام دهید

از طریق پروفایل، افراد دیگر می توانند شما را بشناسند و بیشتر در موردتان بدانند. برای راه اندازی پروفایل:

  • بر روی نام یا عکس خود (اگر از قبل اضافه کرده باشید) بزنید که در گوشه سمت راست بالای تصویر صفحه فید قرار دارد.
  • بر روی گزینه Add a bio بزنید.
  • اطلاعاتی را که می خواهید از خودتان وارد کنید و سپس بر روی گزینه Done بزنید.
  • اگر شما از قبل از حساب کاربری اینستاگرم و توئیتر خود استفاده می کنید، می توانید به این دو حساب کاربری خود هم از طریق کلاب هاوس لینک بدهید. افراد می توانند از طریق آن لینک ها شما را در فضاهای مجازی اینستاگرام و توئیتر هم پیدا کنند. برای این کار بر روی Add Twitter و Add Instagram بزنید تا این کار صورت پذیرد.
  • برای تغییر عکس پروفایل خود، می توانید بر روی نام یا عکس قبلی پروفایل خود بزنید. می توانید یک عکس جدید بگیرید یا از داخل گوشی موبایل یا تبلت خود بارگزاری نمایید..
  • دکمه بک را بزنید تا به Hallway برگردید.
تنظیمات پروفایل خود را انجام دهید

تنظیمات پروفایل خود را انجام دهید

مرحله چهارم: با زدن بر روی علامت زنگ فعالیت های خود را رصد کنید

این آیکون در بالای صفحه قرار دارد. این جایی است که شما می توانید اطلاعات جدیدی را در مورد فالورهای جدید ببینید، پیام هایی را که از طرف کلاب هاوس برای شما آمده مشاهده کنید، دعوت به کلاب ها را ببینید و افرادی که از طریق آیفون خود می توانند پیوستن شما به این فضا را مشاهده کنند.

با زدن بر روی علامت زنگ فعالیت های خود را رصد کنید

با زدن بر روی علامت زنگ فعالیت های خود را رصد کنید

مرحله پنجم: برای پیدا کردن دوستان خود بر روی علامت سرچ بزنید

با زدن بر روی آیکون سرچ، می توانید نام دوستان خود را جستجو کنید تا آنها را بیابید. این آیکون در گوشه سمت چپ بالای تصویر قرار دارد. با زدن بر روی آن همچنین می توانید وارد فضای Explore شوید. جایی که می توانید افراد جدیدی را ببینید و آنها را فالو کنید.

در بالای صفحه شما می توانید افرادی که به شما پیشنهاد می شود آنها را دنبال کنید بیابید. بر روی آیکون Show more People بزنید تا افراد بیشتری را هم مشاهده کنید. با زدن بر روی هر کدام از افراد می توانید پروفایل آنها را ببینید تا اگر دوست داشتید آنها را دنبال کنید.

برای پیدا کردن دوستان خود بر روی علامت سرچ بزنید

برای پیدا کردن دوستان خود بر روی علامت سرچ بزنید

اگر شما خواستید فردی را فالو کنید که هنوز به کلاب هاوس نیامده است، می توانید او را دعوت کنید. به قسمت هال وی کلاب هاوس برگردید و بر روی آیکون پاکت نامه بزنید. این آیکون با علامت ستاره زرد رنگی بر روی آن نشان داده می شود. وقتی این قسمت باز شد اگر بتوانید فردی را دعوت کنید در این قسمت برای شما مشخص است. سپس از لیستی که در اختیار دارید مخاطب مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بر روی نام آن بزنید. در کنار نام مخاطب بر روی گزینه Invite بزنید.

پیوستن به یک Room در کلاب هاوس

در حقیقت شما وقتی به کلاب هاوس می روید برای شرکت در روم ها یا اتاق هایی است که در آنجا افراد با هم بحث و تبادل نظر می کنند.

مرحله اول: پیدا کردن یک روم برای پیوستن به آن در کلاب هاوس

روم ها در کلاب هاوس می توانند توسط هر فردی ایجاد شوند و یا در ابتدا زمان بندی شوند. سه راه برای پیدا کردن یک Room وجود دارد:

  • در صفحه اصلی کلاب هاوس، یعنی صفحه feed و یا hallway را چک کنید. به تمام اتاق هایی را که در اینجا می بینید می توانید بپیوندید. اگر از فالورهای شما کسی در اتاقی که وارد می شوید، حضور داشته باشد، نام آنها را در بالای لیست افراد حاضر می توان دید.

نکته: اگر اتاقی که وارد آن می شوید با علامت یک خانه سبز رنگ در کنار آن نمایش داده می شود، این روم توسط یک کلاب میزبانی می شود. یک کلاب از چندین اتاق که به یک اجتماع تعلق دارد تشکیل می شود.

  • بر روی تقویمی که در بالای hallway قرار دارد بزنید تا از برنامه های آتی و زمان بندی شده این اتاق ها هم آگاه شوید. برای تنظیم یک ریمایندر هنگامی که یک اتاق آغاز به کار می کند، کافی است که بر روی علامت زنگ که در کنار نام اتاق قرار دارد بزنید.
پیدا کردن یک روم برای پیوستن به آن در کلاب هاوس

پیدا کردن یک روم برای پیوستن به آن در کلاب هاوس

مرحله دوم: بر روی عنوان یک اتاق بزنید تا وارد آن شوید

وقتی شما اتاقی را یافتید یا از شروع به کار آن آگاه شدید و خواستید به آن ملحق شوید، بر روی نام اتاق بزنید. وقتی شما به یک اتاق پیوستید شما به عنوان شنونده در آن اتاق حضور پیدا خواهید کرد. این به معنی آن است که شما صحبت های دیگران را می شونید اما نمی توانید به عنوان سخنگو باشید. شما می توانید اتاق را minimize کنید تا بتوانید به هال وی برگردید ولی همچنان صدای اتاق را بشنوید. برای اینکار بر روی علامت خط کوچکی که در گوشه بالای صفحه قرار دارد بزنید.

بر روی عنوان یک اتاق بزنید تا وارد آن شوید

بر روی عنوان یک اتاق بزنید تا وارد آن شوید

مرحله سوم: مشاهده افراد حاضر در اتاق

اتاق به دو بخش جداگانه تقسیم شده است. استیج و حضار. استیج جایی است که شما می توانید عکس پروفایل افرادی که اخیرا سخنرانی کرده اند را ببینید. افرادی که در حال صحبت هستند یا به تازگی صحبت خود را به پایان رسانده اند. وقتی به سمت پایین اسکرول کنید می توانید لیست شنونده ها و عکس پروفایل آنها را ببینید.

  • بر روی عکس پروفایل فردی که می خواهید بزنید تا بتوانید بیو و اطلاعات ایشان را چک کنید.
  • بر روی سه نقطه ای که به صورت افقی و در گوشه سمت راست تصویر قرار دارد بزنید تا لیست صحبت کنندگان نشان داده شود. سپس به صورت اختصاصی می توانید نام یک سخنران را سرچ کنید و او را بیابید.
مشاهده افراد حاضر در اتاق

مشاهده افراد حاضر در اتاق

مرحله چهارم: شناخت نقش افراد در روم

برای درک کامل آچه در یک اتاق اتفاق می افتد بهتر است با نقش افراد مختلفی که در اتاق قرار دارند آشنا شوید. هر اتاق شامل سه دسته از افراد می شود:

  • مجریان اتاق (Moderators ): مجری اتاق فردی است که قوانین گروه را انتخاب می کند و انتخاب می کند چه کسی و چه زمانی صحبت کند. مجریان یک ستاره سبز رنگ در گوشه های بالای سمت راست عکس پروفایل خود دارند که آنها را از دیگر افراد متمایز می کند. میزبان یک اتاق همیشه در ابتدای لیست مجریان قرار می گیرد. اما همه مجریان می توانند به همین شیوه حضور داشته باشند.
  • سخنرانان (Speakers): سخنرانان افرادی هستند که روی استیج هستند و بخشی از سخنرانی محسوب می شوند. برای سخنران یا گوینده شدن، یک مجری باید شما را به استیج ادد کند. اگر میکروفون یک سخنران روی حالت میوت باشد شما علامت میکروفون او را با یک خط کج که از روی عکس میکروفون رد شده است می توانید ببینید. سخنرانان وقتی نمی خواهند صحبت کنند میکروفون خود را قطع می کنند.
  • شنوندگان(Listeners): هر کسی غیر از مجری و سخنران در روم وجود داشته باشد جزء شنوندگان محسوب می شود. وقتی وارد یک اتاق می شوید به صورت پیش فرض یک شنونده محسوب می شوید. میکروفون شما خاموش است و هیچکس نمی تواند صدای شما را بشنود، مگر اینکه توسط مجری به استیج ادد شوید.
شناخت نقش افراد در روم

شناخت نقش افراد در روم

مرحله پنجم: بر روی علامت + بزنید تا یک نفر را به اتاق اضافه کنید

وقتی یک نفر را به یک اتاق Ping می کنید، در واقع او را برای پیوستن به اتاق هدایت می کنید. به سادگی می توانید افرادی را که می خواهید به یک اتاق بپیوندند را انتخاب کنید. البته فقط می توانید افرادی را که در کلاب هاوس شما را دنبال می کنند یا به اصطلاح Follow می کنند را دعوت کنید.

بر روی علامت + بزنید تا یک نفر را به اتاق اضافه کنید

بر روی علامت + بزنید تا یک نفر را به اتاق اضافه کنید

مرحله ششم: بر روی آیکون دست بزنید تا اجازه صحبت بگیرید

اگر می خواهید اجازه صحبت کردن داشته باشید، در گوشه پایین سمت راست تصویر بر روی علامت دست بزنید. به محض اینکه مجریان اجازه سوال کردن یا کامنت گذاشتن را فراهم آوردند، این می تواند شما را به قسمت سخنرانان ببرد. هنگامی که مجری آماده است تا شما را به اخل استیج بیاورد، آنها به صورت دستی درخواست شما برای صحبت کردن را تایید می کنند. در این مرحله پروفایل شما به ناحیه استیج می آید و افراد دیگر می توانند شما را به عنوان سخنران ببینند.

بر روی آیکون دست بزنید تا اجازه صحبت بگیرید

بر روی آیکون دست بزنید تا اجازه صحبت بگیرید

مرحله هفتم: برای خاموش یا روشن شدن میکروفون روی آن ضربه بزنید

علامت میکروفون تنها در قسمت پایین صفحه نمایش داده می شود و آن هم هنگامی که شما به عنوان سخنران در اتاق هستید. وقتی شما به استیج دعوت شدید ممکن است علامت میکروفون شما به صورت اتوماتیک روشن باشد. اگر زمان صحبت شما هنوز نرسیده است با زدن بر روی میکروفون آن را دوباره خاموش کنید. زمانی که نوبت شما رسید بر روی آن بزنید تا میکروفون شما فعال شود.

برای خاموش یا روشن شدن میکروفون روی آن ضربه بزنید

برای خاموش یا روشن شدن میکروفون روی آن ضربه بزنید

بعد از اینکه صحبت شما به پایان رسید مجری می تواند شما را به شنونده ها برگرداند. این یک حالت نرمال تلقی می شود.

مرحله هشتم: بر روی گزینه Leave quietly بزنید تا از روم کلاب هاوس خارج شوید

بر روی دکمه Leave quietly که در گوشه پایین سمت چپ قرار دارد بزنید تا از اتاق خارج شوید. علاوه بر آن می توانید با زدن بر روی ایموجی دو انگشت به جای زدن بر روی Leave quietly با ارسال این ایموجی از روم خارج شوید. این گزینه هم به سادگی باعث خروج شما از اتاق می شود.

بر روی گزینه Leave quietly بزنید تا از روم کلاب هاوس خارج شوید

بر روی گزینه Leave quietly بزنید تا از روم کلاب هاوس خارج شوید

مرحله نهم: دنبال کردن یک کلاب برای دریافت آلارم های اتاق های آن

تصور کنید که عضو یک کلاب کتابخوانی هستید یا در یک کلاس عضو هستید که ساختاری شبیه همان کلاب را دارد و زمانی که میزبان همه را در کنار هم جمع می کند. برای یافتن یک کلاب بر روی علامت ذره بین بزنید که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. سپس موضوع مورد نظر خود را در پایین هدر یادداشت کنید. لیستی از موضوعات برای شما نمایش داده می شوند. به هر کدام که علاقه داشتید روی آن بزنید و بر روی Follow بزنید.

دنبال کردن یک کلاب برای دریافت آلارم های اتاق های آن

دنبال کردن یک کلاب برای دریافت آلارم های اتاق های آن

در حال حاضر نسخه اندرویدی کلاب هاوس هم وجود دارد اما این برنامه ها به صورت رسمی از طرف کلاب هاوس ارائه نشده اند. می توانید آن را بر روی گوشی موبایل اندوریدی یا تبلت استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *