ترفند اندروید

نحوه برش و ویرایش عکس با Google Photos در اندروید

نحوه برش و ویرایش عکس در اندروید

نحوه ادیت عکس ها در Google Photos بسیار ساده و سریع انجام می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

در این مقاله قصد داریم تا نحوه برش و ویرایش عکس در گوشی موبایل و تبلت اندرویدی را با استفاده از برنامه گوگل فوتوز بررسی کنیم. شاید به نظر ویرایش یک عکس یک کار بسیار ساده باشد. اما اگر بدانید که کدام برنامه برای این ویرایش مناسب تر است و چطور باید به دنبال آن بگردید بهتر باشد. در این مطلب یکی از ساده ترین روش های ویرایش عکس برای شما توضیح داده خواهد شد.

برنامه Google Photos یکی از برنامه های پیش فرض و بسیار محبوب در گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی است. این برنامه آپشن های زیادی برای ویرایش عکس دارد که می توانید از آنها بهره ببرید.

نحوه ادیت عکس ها در Google Photos

برنامه گوگل فوتوز که به صورت پیش فرض بر روی اغلب دیوایس های اندرویدی وجود دارد برای ذخیره سازی عکس ها به فضای ابری گوگل احتیاجی ندارد. این مورد بستگی به کاربر دارد که عکس های ویرایش شده توسط گوگل فوتو را در گوشی موبایل یا تبلت خود ذخیره کند و یا آنها را به فضای ابری انتقال دهد.

مرحله اول: برنامه گوگل فوتوز را باز کنید

اگر از قبل این برنامه را نصب نکردید می توانید گوگل فوتو را از Google Play Store دانلود و آن را نصب نمایید. سپس این برنامه را باز کنید.

نحوه ادیت عکس ها در Google Photos

برنامه گوگل فوتوز را نصب و آن را باز کنید

مرحله دوم: تایید ذخیره و پشتیبان گیری عکس ها در فضای ابری گوگل

اگر بار اولی باشد که از این برنامه استفاده می کنید، در این مرحله از شما یک سوال در مورد ذخیره در فضای ابری پرسیده می شود. اگر ویژگی Back Up & Sync را فعال کنید، عکس های ویرایش شده و ذخیره شده در گوگل فوتو با فضای Google Cloud سینک و در آنجا هم ذخیره می شود. اگر نمی خواستید این ویژگی را فعال کنید می توانید گزینه Skip را بزنید و از این مرحله صرف نظر کنید.

تایید ذخیره و پشتیبان گیری عکس ها در فضای ابری گوگل

تایید ذخیره و پشتیبان گیری عکس ها در فضای ابری گوگل را در این قسمت فعال کنید

مرحله سوم: بر روی گزینه Skip بزنید

در این مرحله توضیح مختصری در مورد نحوه مشاهده بک آپ عکس ها داده می شود. می توانید بر روی گزینه Skip بزنید و به مرحله بعدی بروید.

بر روی گزینه Skip بزنید

برای گذشتن از این مرحله بر روی گزینه Skip بزنید

مرحله چهارم: عکس مورد نظر خود را از Library گوشی انتخاب نمایید

برای شروع لازم است یک عکس را از گالری یا Library گوشی موبایل اندرویدی و یا تبلت خود انتخاب نمایید. البته لازم به ذکر است که برش فیلم از طریق گوگل فوتز نیز امکان پذیر است و تنها محدود به ویرایش عکس نمی باشد.

عکس مورد نظر خود را از Library گوشی انتخاب نمایید

عکس مورد نظر خود را از Library گوشی انتخاب نمایید

مرحله پنجم: بر روی دکمه Edit بزنید

بر روی عکسی که باز کرده اید و در پایین عکس بر روی دکمه ادیت یا ویرایش تصویر بزنید.

بر روی دکمه Edit بزنید

بر روی دکمه Edit بزنید

مرحله ششم: بر روی گزینه Suggestions بزنید

اولین چیزی که در این مرحله مشاهه می کنید، گزینه Suggestions می باشد. اگر بر روی این گزینه بزنید در واقع تعدادی آپشن برای ویرایش عکس در اختیار شما قرار خواهد گرفت مانند ازایش یا کاهش روشنایی تصویر و تغییر در میزان درخشندگی رنگ ها. فقط کافیست بر روی این گزینه بزنید تا به این موارد دسترسی پیدا کنید.

بر روی گزینه Suggestions بزنید

بر روی گزینه Suggestions بزنید

مرحله هفتم: برای برش تصویر بر روی Crop بزنید

در پایین صفحه گزینه ها و ابزار های متنوعی را مشاهده می کنید. بعد از Suggestions گزینه کراپ قرار دارد که در واقع برای برش قسمت های اضافه تصویر می باشد. هر طور که می خواهید می توانید از این ابزار برای برش تصویر خود استفاده کنید.

برای برش تصویر بر روی Crop بزنید

برای برش تصویر بر روی Crop بزنید

مرحله هشتم: استفاده از گزینه Adjust برای تنظیم درخشندگی تصویر

در این مرحله می توانید از گزینه Adjust استفاده کنید. در این گزینه ابزارهای حرفه ای برای ویرایش را پیدا خواهید کرد. مواردی مانند روشنایی تصویر، کنتراست، White Point، اشباع رنگ ها، رنگ پوست و مواردی شبیه این در قسمت Adjust قرار دارد.

گزینه Adjust برای تنظیم درخشندگی تصویر

گزینه Adjust برای تنظیم درخشندگی تصویر

مرحله نهم: استفاده از فیلترها برای ویرایش عکس

اگر از برنامه اینستاگرام برای ویرایش عکس هایتان استفاده کرده باشید، با این گزینه آشنا خواهید بود. فیلترهای متعددی در این قسمت وجود دارد که در حقیقت یک سری ویرایش ها را به صورت از قبل تنظیم شده بر روی عکس اعمال می کند. شما می توانید از بین فیلترهای موجود مناسب ترین را برای عکس خود انتخاب نمایید.

استفاده از فیلترها برای ویرایش عکس

استفاده از فیلترها برای ویرایش عکس

مرحله دهم: دسترسی به ابزار های بیشتر در گزینه More

در این قسمت گزینه ای به نام More برای شما نمایش داده می شود. آپشن هایی که در این مرحله ارائه می شود بستگی به گوشی موبایل اندرویدی شما دارد. از بین گزینه های می توان به علامت گذاری بر روی عکس ها اشاره کرد و گزینه های دیگر. اگر برنامه دیگری هم برای ویرایش عکس روی گوشی یا تبلت خود داشته باشید در کنار گزینه More نشان داده می شود و احتمالا می توانید از گزینه های ویرایش آن برنامه هم استفاده کنید. (برای مثال در عکس زیر برنامه Snapseed نشان داده می شود که کاربر بر روی گوشی خود نصب داشته است)

دسترسی به ابزار های بیشتر در گزینه More

دسترسی به ابزار های بیشتر در گزینه More

مرحله یازدهم: بر روی گزینه Save بزنید

وقتی ویرایش و برش عکس شما به پیایان رسید می توانید بر روی گزینه Save و یا Save a Copy بزنید. این دکمه ها در پایین تصویر قرار گرفته اند. گزینه Save همان عکس اصلی را با ویرایش ذخیره می کند ولی گزینه Save a Copy با حفظ عکس اصلی، یک کپی از تصویر ویرایش شده را ذخیره می کند.

بر روی گزینه Save بزنید

برای ذخیره عکس ها بر روی گزینه Save بزنید

گوگل فوتوز یک برنامه خیلی قدرتمند برای ویرایش عکس است که ابزارهای زیادی هم در اختیار کاربران اندوریدی قرار می دهد که استفاده از آن هم بسیار آسان است. این ابزار برای یک ویرایش سریع در گوشی موبایل و تبلت بسیار مناسب است. همچنین با نصب گوگل فوتوز و افزایش فضای ذخیره سازی گوشی، می توانید علاوه بر بهره مندی از فضای آزاد در تلفن همراه خود، از امکانات این اپلیکیشن کاربردی استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *