آموزش تعمیرات اپل

آموزش تعویض سوکت شارژ آیفون 8

تعویض مجموعه کانکتور لایتنینگ آیفون 8

عناوین این مقاله

مجموعه کانکتور لایتینگ شامل فلت شارژ، کانکتور لایتینگ و میکروفون دوگانه است. از این دستورالعمل برای تعویض مجموعه کانکتور لایتنیگ آیفون 8 استفاده کنید. سوکت شارژ اولین قسمت ورودی مسیر شارژ بر روی بورد است. کثیفی، رطوبت خوردگی یا شل شدن پایه های این کانکتور، باعث بروز ایراداتی همچون عدم شارژ، تخلیه شارژ، عدم قبول نرم افزار و حتی در بعضی موارد خاموش شدن گوشی می شود. برای رفع این ایرادات، باید ابتدا سوکت شارژ را شستشو دهید، سپس آن را تجدید لحیم کنید و نهایتاً چنانچه مشکل برطرف نشد، آن را تعویض کنید.

یکی از مشکلات رایج در تعمیرات گوشی های آیفون مربوط به ایراد در کانکتور و یا همان سوکت شارژ می شود که در نهایت روی شارژ شدن صحیح و مناسب دستگاه تاثیر می گذارد. در صورتی که آیفون 8 شما نیز با اینگونه مشکلات روبرو شد با تعویض کانکتور لایتینگ به احتمال زیاد مشکل گوشی شما برطرف خواهد شد. در آیفون 8 در کنار سوکت شارژ، اپل مجموعه ای از قطعات از جمله یک میکروفون و یک کانورتر آنتن را در کنار آن قرار داده است که با تعویض کانکتور این قطعات نیز تعویض خواهند شد.

تعویض کانکتور گوشی کار راحتی نیست و به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد، بنابراین اگر شما کاربر کم تجربه ای هستند و در صورتی که دست به آچار نبوده و از مهارت کافی در تعمیر گوشی برخوردار نیستند انجام این کار را به مراکز مجاز و حرفه ای تعمیر آیفون بسپارید. کوک موبایل با داشتن کارشناسان و تعمیرکاران مجرب در عرصه تعمیرات آیفون مفتخر است که خدمات ارزنده و رضایت بخشی را به شما عزیزان ارائه می دهد.همچنین در حین عملیات تعمیر در صورتی که با مشکل برخوردید می توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی ما تماس بگیرید تا راهنمایی دقیق تر و مشاوره لازم را به شما ارائه دهند.

مدت زمان انجام کار: 3 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی چهارسو
  2. اجکتور سیم کارت
  3. پیچ گوشتی مخصوص باز کردن پیچ های t1 آیفون
  4. کاپ مکش دستی
  5. کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک (6 کاردک)
  6. آی اُپنر
  7. اسپاتول
  8. پنس
  9. پیچ گوشتی چند سر مخصوص باز کردن پیچ های Y000 آیفون
  10. پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ های دو طبقه ای آیفون
  11. الکل ایزوپروپیل

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. براکت پورت لایتینگ آیفون 8
  2. چسب مونتاژ صفحه نمایش آیفون 8 و یا SE 2020

مرحله 1- خشاب سیم کارت را آزاد کنید.

  • سوزن اجکتور سیم کارت را وارد سوراخ کوچک در کنار خشاب سیم کارت فرو کنید (یا می توانید یک سنجاق قفلی را صاف کنید و بجای اجکتور از آن استفاده کنید).
  • سوزن را فشار دهید تا خشاب سیم کارت آزاد شود.
  • ممکن است برای آزاد کردن خشاب سیم کارت به فشار بیش از انتظاری نیاز باشد. به همین خاطر ابتدا اطمینان حاصل کنید که سوزن را در جای درست خود فرو کرده اید و سپس فشار وارد کنید. در غیر اینصورت اعمال فشار بیش از حد می تواند به مکانیسم آزاد سازی خشاب سیم کارت و قسمت داخل گوشی آسیب بزند.

مرحله 2- خشاب سیم کارت را از گوشی بیرون بکشید.

  • پس از آزادسازی خشاب سیم کارت، لبه خشاب را با انگشت گرفته و از جای خود بیرون بکشید.
  • سیم کارت براحتی از روی خشاب می افتد، بنابراین به جهت خشاب و قرار گرفتن سیم کارت روی آن دقت کنید.
  • برای جایگذاری مجدد خشاب سیم کارت نیز به جهت درست آن توجه داشته باشید.
  • در آیفون 8 یک واشر لاستیکی نازک دور خشاب سیم کارت قرار داده شده است که جلوی ورود آب و گرد و خاک به داخل گوشی و روی سیم کارت را می گیرد. اگر حین آزاد سازی خشاب متوجه شدید که این واشر خراب و یا معیوب شده است آن را با یک واشر جدید و نو تعویض نمایید.

مرحله 3- پیچ های t1 را باز کنید

  • قبل از اینکه شروع کنید، شارژ باتری آیفون خود را به زیر 25% خالی کنید. باتری لیتیوم یون فول شارژ اگر به اشتباه و به صورت اتفاقی با اشیاء نوک تیز مثل پیچ گوشتی ها و یا پنس برخورد کند می تواند منجر به انفجار و یا خطرات بالقوه شود.
  • قبل از باز کردن گوشی، ابتدا آن را خاموش کنید.
  • در لبه پایین گوشی های آیفون دو پیچ t1 بلند 3.5 میلیمتری قرار دارد، با پیچ گوشتی مخصوص، آنها را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با باز شدن صفحه نمایش آیفون، واشرهای آب بندی و ویژگی ضد آب بودن دستگاه به خطر می افتد. قبل از اینکه به مرحله بعد بروید چند واشر آب بندی، آماده داشته باشید، و یا اگر گوشی را با همان واشرهای قبلی و یا بدون واشر آب بندی نصب و سرهم بندی کردید، حداقل مراقب باشید که آیفون دیگر در معرض آب قرار نگیرد.

مرحله 4- صفحه نمایش گوشی را حرارت کنید.

  • لبه پایین آیفون را حرارت دهید، حرارت باعث شل شدن چسب نگهدارنده نمایشگر می شود و باعث می شود که راحت تر باز شود.
  • برای حرارت دادن از سشوار صنعتی، هیتر استفاده کنید و یا آی¬اُپنر که از پیش گرم شده است را به مدت 90 ثانیه روی لبه پایین قاب آیفون قرار دهید تا چسب ها شل شوند.

مرحله 5- کاپ مکش دستی را به لبه پایین گوشی متصل کنید

  • پس از اینکه لبه های قاب را حرارت دادید، کاپ مکش را روی لبه پایینی پنل جلو، درست بالای دکمه هوم قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که قسمتی از کاپ مکش با دکمه هوم همپوشانی نشده و روی دکمه هوم قرار نگرفته است. چرا که مانع از چسبیدن کامل کاپ مکش و ایجاد خلاء بین کاپ مکش و گلس جلو می شود.
  • در صورتیکه صفحه نمایش به شدت آسیب دیده و گلس آن در سطح گسترده ای خرد شده است، ابتدا روی آن را با نوارچسب پهن بپوشانید و سپس کاپ مکش را وصل کنید. همچنین بجای استفاده از کاپ مکش می توانید از چسب های نواری قوی استفاده کنید. اگر استفاده از نوار چسب مقدور نبود می توانید پس از چسباندن کاپ مکش روی پنل، دور تا دور کاپ را با چسب قطره ای بسیار قوی محکم بچسبانید.

مرحله 6- کاپ مکش دستی را با فشار بکشید و نوک کاردک را بین شکاف ایجاد شده قرار دهید.

  • دسته کاپ مکش را محکم گرفته و به آرامی به بالا بکشید، هنگام کشیدن دسته کاپ، نیروی ثابت و یکنواختی اعمال کنید تا بین پنل جلو و قاب پشت، شکاف کوچکی ایجاد شود.
  • کاردک و یا هر ابزار نازک دیکری را برداشته و نوک آن را به اندازه چند میلی متر در شکاف ایجاد شده فرو کنید.
  • چسب آب بندی نگهدارنده صفحه نمایش بسیار محکم و قوی است؛ برای جدا کردن چسب ها و ایجاد شکاف اولیه به نیروی قابل توجهی نیاز است. اگر برای باز کردن شکاف با مشکل مواجه شدید و چسب به قدری محکم است که نمی توانید پنل ها را از هم جدا کنید، ابتدا لبه ها را کمی حرارت داده و سپس به آرامی کاپ مکش را بالا و پایین کنید تا چسب آب بندی شل شده و شکاف ایجاد شود و بتوانید نوک کاردک را لای آن قرار دهید.

مرحله 7- کاردک را در لبه پایین به گوشه چپ بکشید.

  • کاردک را اطراف گوشه و سپس در امتداد لبه چپ تا گوشه بالای گوشی، و به سمت دکمه های کنترل حجم صدا و دکمه سکوت، بکشید و چسب نگهدارنده صفحه نمایش در سمت چپ گوشی را جدا کنید.
  • وقتی به نزدیکی لبه بالا، سمت چپ گوشی رسیدید، کاردک را همانجا رها کنید.
  • سعی نکنید لبه بالای صفحه نمایش را از قاب پشت اهرم کنید، این قسمت با گیره های پلاستیکی نگه داشته شده است که در اثر فشار ممکن است بشکنند.

مرحله 8- کاردک را در لبه پایین به گوشه راست بکشید.

  • کاردک را دوباره در لبه پایین آیفون سمت راست گوشی وارد کنید و این بار به سمت بالا و در امتداد لبه راست گوشی بکشید و چسب های سمت راست را نیز به طور کامل جدا کنید.
  • نوک کاردک را خیلی به داخل گوشی فرو نکنید چرا که ممکن است به قطعات موبایل و یا کابل های منعطف در سمت چپ آسیب وارد کند. نوک کاردک باید تنها چند میلی متر و یا به اندازه لبه صفحه نمایش فرو برده شود.

مرحله 9- کاپ مکش را بکشید و لبه پایین صفحه نمایش را بلند کنید.

  • به آرامی کاپ مکش را به سمت بالا بکشید و لبه پایین صفحه نمایش را بلند کنید.
  • هنگام بلند کردن صفحه نمایش مراقب باشید صفحه نمایش با زاویه بیش از 15 درجه بالا نیاید چرا که ممکن است کابل های منعطف متصل به صفحه نمایش کشیده و آسیب ببینند.
  • برای جدا کردن کاپ مکش از روی پنل زبانه کوچک کاپ را با ناخن بلند کنید.

مرحله 10 -چسب زیر صفحه نمایش در لبه بالا را جدا کنید.

نوک کاردک را زیر صفحه نمایش در امتداد لبه بالای گوشی بکشید تا بقیه چسب ها نیز شل و جدا شوند.

مرحله 11- گیره های نگهدارنده صفحه نمایش به قاب عقب را باز کنید.

مجموعه صفحه نمایش را به آرامی به سمت پایین بکشید (به دور از لبه بالایی گوشی) تا گیره های نگهدارنده آن به قاب پشت جدا شوند.

مرحله 12- گوشی را به صورت کتابی باز کنید.

  • آیفون را روی میز کار قرار دهید لبه سمت چپ پنل جلوی آیفون را با دست گرفته و به طور کتابی از روی قاب پشت گوشی باز کنید.
  • صفحه نمایش را به طور کامل از قاب پشتی جدا نکنید چرا که هنوز این دو پنل بوسیله چندین کابل منعطف به لاجیک بورد و به یکدیگر متصل هستند.
  • صفحه نمایش را که بلند کردید به یک جسم محکم مثلاً جعبه خود گوشی تکیه دهید.

مرحل 13- اتصال باتری را جدا کنید.

  • هر چهار پیچ نگهدارنده براکت پایینی کابل صفحه نمایش به لاجیک بورد را باز کنید. طول پیچ ها در زیر آورده شده است:
  • با استفاده از پیچ گوشتی چند سر، دو پیچ 1.3 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ نشان داده شده است.
  • دو پیچ 2.8 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره نارنجی رنگ نشان داده شده است.
  • در سراسر عملیات تعمیر، هر پیچی را که باز می کنید آن را در الگوی پیچ ها قرار دهید و هر پیچ را طوری به ترتیب در الگو قرار دهید که هنگام بستن پیچ ها اشتباه نکنید و هر کدام را در جای خود ببندید. بستن پیچ ها در جای اشتباه می تواند باعث آسیب همیشگی به آیفون شود.
  • با استفاده از پنس، لبه براکت را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 14- کانکتور باتری را اهرم کنید و از سوکتش روی لاجیک بورد آزاد کنید.

  • با استفاده نوک تخت اسپاتول، کانکتور باتری را به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش روی لاجیک بورد خارج کنید.
  • کانکتور را کمی به سمت بیرون از لاجیک بورد خم کنید تا در حین تعمیر از اتصال ناگهانی آن با سوکت جلوگیری شود و گوشی روشن نشود.

مرحله 15- کانکتور صفحه نمایش را اهرم کنید و از سوکتش آزاد کنید.

با استفاده از نوک اسپاتول و یا ناخن، کانکتور صفحه نمایش پایینی اصلی را به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش خارج کنید.

برای نصب مجدد این مدل کانکتورها، ابتدا با دقت کانکتور را تراز کنید و از یک طرف فشار دهید تا با یک کلیک در جای خود قرار گیرد، سپس همین کار را برای طرف دیگر تکرارکنید. هرگز روی قسمت وسط کانکتور فشار وارد نکنید. اگر کانکتور به خوبی تراز نشده باشد و فشار داده شود، پین های آن خم شده و آسیب دائمی وارد می کند.

مرحله 16- کانکتور کابل دیجیتایزر را جدا کنید.

با استفاده از اسپاتول و یا ناخن، کانکتور کابل دیجیتایزر را جدا کنید. این کانکتور نیز مستقیماً پشت کانکتوری قرار گرفته است که در مرحله قبلی جدا کردید. نوک اسپاتول را زیر این کانکتور قرار دهید به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش خارج کنید.

مرحله 17- پیچ براکت روی نگهدارنده مجموعه سنسور پنل جلو را باز کنید.

  • با پیچ گوشتی چندسر هر سه پیچ 1.3 میلی متری نگهدارنده براکت روی کانکتور مجموعه سنسور پنل جلو را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پنس، براکتی که از کانکتور مجموعه سنسور پنل جلو محافظت می کند را بردارید.

مرحله 18 – کانکتور مجموعه سنسور پنل جلو را جدا کنید.

نوک اسپاتول و یا ناخن را زیر کانکتور مجموعه سنسور پنل جلو قرار دهید، به سمت بالا اهرم کنید و کابل منعطف مجموعه سنسور پنل جلو را جدا کنید.

مرحله 19 – مجموعه صفحه نمایش را بردارید.

لبه های صفحه نمایش را با دست گرفته و مجموعه پنل جلو را بردارید.

هنگام نصب مجدد به چسب های آب بندی اطراف لبه های صفحه نمایش دقت کنید. اگر لازم باشد چسب های قدیمی را برداشته و به دور لبه های صفحه نمایش، چسب جدید اضافه کنید.

مرحله 20– کابل منعطف فلت وای فای دایورسیتی را از لبه بالایی بلندگو جدا کنید.

  • هر 3 پیچ نگهدارنده براکت درکنار موتور تپتیک را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چند سر، پیچ 1.3 میلی متری Y000 را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 2.7 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.
  • با پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 2.9 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره زرد رنگ مشخص شده است.

مرحله 21- براکت را بردارید.

با استفاده از پنس، لبه براکت را گرفته، از جای خود بردارید.

مرحله 22- کابل منعطف فلت وای فای را از لبه بالایی بلندگو جدا کنید.

  • با نوک کاردک به آرامی قسمتی از کابل منعطف فلت وای فای را که به سطح بالایی بلندگو چسبیده است را جدا کنید.
  • این بخش از کابل منعطف به طور جزئی در جای خود چسبیده است. در صورت نیاز، با استفاده از آی اُپنر و یا سشوار مو کمی حرارت دهید تا چسب آن شل شود. حرارت دادن باعث می شود که کابل منعطف راحت تر جدا شود.

مرحله 23- کابل منعطف فلت وای فای را از لاجیک بورد جدا کنید.

نوک اسپاتول را زیر کانکتور کابل منعطف آنتن قرار داده به سمت بالا اهرم کنید و از لاجیک بورد جدا کنید.

مرحله 24- طرف دیگر کابل منعطف فلت وای فای را از سوکتش جدا کنید.

  • با استفاده از اسپاتول، طرف دیگر کابل منعطف فلت وای فای در کنار پورت شارژ را به سمت بالا اهرم کرده و از سوکتش جدا کنید.
  • اتصال مجدد این کابل به اصطلاح فوت کوزه گری دارد. با استفاده از پنس کابل منعطف را نگه دارید به طوریکه کانکتور با سوکتش تراز شده باشد. سپس با نوک تخت اسپاتول، به آرامی کانکتور را به سمت پایین فشار دهید تا با صدای شنیدن کلیک در جای خود محکم قرار بگیرد و متصل شود.

مرحله 25 – فلت وای فای دایورسیتی را بردارید.

با استفاده از پنس، فلت وای فای دایورسیتی را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 26- موتور ویبره و یا تپتیک را بردارید.

  • با پیچ گوشتی چهارسو، دو پیچ نگهدارنده موتور تپتیک را باز کنید:
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 2.1 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • پیچ دو طبقه ای 2.1 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.
  • پیچ های دو طبقه ای با استفاده از پیچ گوشتی های مخصوص پیچ های آیفون به بهترین و راحت ترین حالت باز می شوند.
  • در استفاده از پیچ گوشتی سر تخت باید مراقب باشید که حین استفاده، پیچ گوشتی از روی پیچ نلغزد و سر نخورد و به قطعات اطراف آسیب وارد نکند.

مرحله 27-کابل منعطف آنتن را جدا کنید.

با استفاده از اسپاتول، کابل منعطف آنتن را مستقیم به سمت بالا اهرم کنید، آن را جدا کنید و از سوکتش خارج کنید.

مرحله 28- کابل منعطف موتور تپتیک را اهرم کنید.

با استفاده از اسپاتول، کابل منعطف موتور تپتیک را مستقیم به سمت بالا اهرم کنید، آن را جدا کنید و از سوکتش خارج کنید.

مرحله 29- مجموعه موتور تپتیک را بردارید

با پنس گوشه مجموعه موتور تپتیک را گرفته و بردارید.

مرحله 30- پیچ های دریچه هوا را باز کنید.

  • دو پیچ نگهدارنده دریچه هوا به قاب پشت را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشی چندسر، پیچ ۲ میلیمتری که در گوشه سمت چپ و زیرین قاب پشت وجود دارد را باز کنید. این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ قرمز مشخص شده را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چندسر، پیچ ۱٫۸ میلیمتری را باز کنید. این پیج در تصویر مربوطه با رنگ نارنجی مشخص شده است.

مرحله 31- دریچه هوا را از گوشه قاب آزاد کنید

نوک اسپاتول را در داخل مجرایی که روی دریچه هوا وجود دارد قرار دهید و به آرامی به سمت داخل قاب گوشی (مسیر باتری) فشار دهید تا چسب نگهدارنده دریچه هوا به لبه پایین آیفون جدا شود.

مرحله 32- دریچه هوا را بردارید.

با نوک پنس لبه دریچه هوا را گرفته و به آرامی از جای خود بردارید.

مرحله 33- کانکتور لنز دوربین سلفی را آزاد کنید.

نوک اسپاتول سر تخت را از لبه سمت چپ به زیر کانکتور لنز دوربین سلفی فرو ببرید و خیلی آرام به سمت بالا اهرم کنید تا از روی سوکتش آزاد شود.

مرحله 34- پیچ های براکت لنز دوربین اصلی را باز کنید.

  • دو پیچ نگهدارنده براکت دوربین عقب را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص، پیچ دو طبقه 3.0 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ قرمز مشخص شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 3.1 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ نارنجی مشخص شده است.
  • پیچ های دو طبقه ای با استفاده از پیچ گوشتی های مخصوص پیچ های آیفون به بهترین و راحت ترین حالت باز می شوند.
  • در استفاده از پیچ گوشتی سر تخت باید مراقب باشید که حین استفاده، پیچ گوشتی از روی پیچ نلغزد و سر نخورد و به قطعات اطراف آسیب وارد نکند.

مرحله 35- براکت لنز دوربین عقب را بردارید.

با نوک پنس لبه براکت دوربین اصلی را گرفته با دقت بلند کنید.

مرحله 36- کانکتور چراغ فلش را آزاد کنید.

نوک اسپاتول سر صاف را زیر کانکتور چراغ فلش قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از روی سوکتش آزاد کنید.

مرحله 37- پیچ های براکت کانکتور سنسورهای جلو را باز کنید.

  • دو پیچ نگهدارنده براکت کانکتورهای سنسور جلو را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 2.9 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.3 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.

مرحله 38- براکت کانکتور سنسورهای جلو را بردارید.

پس از اینکه پیچ های براکت را باز کردید، با استفاده از پنس سر کج، لبه براکت سنسورهای جلو را گرفته به آرامی از جای خود بردارید.

مرحله 39- کانکتور سنسورهای جلو را آزاد کنید.

نوک اسپاتول سر صاف را زیر کانکتور سنسورهای جلو فرو کنید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از روی سوکتش آزاد کنید.

مرحله 40- پیچ های گوشه قاب پشت را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، سه پیچ 1.3 میلی متری نگهدارنده اجزای آنتن بالا سمت چپ را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره های قرمز رنگ مشخص شده اند.

مرحله 41- پیچ های لبه فوقانی قاب پشت آیفون را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.4 میلی متری نگهدارنده اجزاء آنتن به لبه فوقانی قاب پشت را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره های قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 42- فلت آنتن گوشه قاب آیفون را جدا کنید.

با استفاده از پنس سر کج، فلت آنتن کوچکی که در لبه فوقانی سمت چپ قاب پشت آیفون 8 نصب شده است را گرفته و با احتیاط از جای خود بردارید.

مرحله 43- پیچ های کلیپس اتصال به زمین را باز کنید.

  • دو پیچ نگهدارنده کلیپس اتصال زمین در لبه فوقانی سمت چپ لاجیک بورد را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.5 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 2.6 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.

مرحله 44- گیره اتصال پایه را بردارید.

با استفاده از پنس سر کج، لبه اتصال پایه را گرفته و با دقت از جای خود بردارید.

مرحله 45- پیچ های نگهدارنده مادربرد را باز کنید.

  • سه پیچ نگهدارنده مادربورد را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.8 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص، پیچ دو طبقه ای 2.5 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص، پیچ دو طبقه ای 2.2 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره سبز رنگ مشخص شده است.

مرحله 46- براکت اتصال پایه به برد را جدا کنید.

با استفاده از پنس سر کج، لبه براکت اتصال پایه که در گوشه سمت راست و فوقانی قاب پشت آیفون 8 نصب شده است را گرفته و به دقت از جای خود بردارید.

مرحله 47- اجکتور سیم کارت را کنار بزنید.

با نوک اسپاتول، اهرم (پلانگر) بیرون زدن خشاب سیم کارت را کنار بزنید تا از مسیر مادربرد خارج شود.

مرحله 48- مجموعه کانکتور شارژ را جدا کنید.

نوک اسپاتول سر صاف را در زیر سوکت شارژ قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از روی سوکتش خارج شود.

مرحله 49- کانکتور کویل شارژ بی سیم را آزاد کنید.

نوک استپاتول را زیر کانکتور کویل شارژ بی سیم قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از سوکتش خارج شود.

مرحله 50- مادربورد را از جای خود بردارید.

  • به آرامی نوک اسپاتول سر صاف را از لبه زیرین برد به زیر آن فرو ببرید و برد را به سمت بالا اهرم کنید تا لبه زیرین آن از جایگاهش بلند شود.
  • مراقب باشید کابل های متصل به برد کشیده نشوند. اگر حین جدا کردن برد احساس کردید برد مقاومت می کند و جدا نمی شود، تمام کابل ها، کانکتورها و اجازء متصل به آن را چک کنید و ببینید که برد کاملا ً آزاد است.

مرحله 51- مادربرد را به طور کامل جدا کنید.

لبه های مادربرد را با انگشت محکم گرفته، آن را از نزدیکی کانکتور باتری بکشید و برد را بردارید.

مراقب باشید که با ناخن روی مادربرد نکشید و به آن آسیب نزنید.

مرحله 52- پیچ های بلندگو (کپسول گوشی) را باز کنید.

  • دو پیچ نگهدارنده بلندگو به قاب پشت را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.5 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 2.1 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.

مرحله 53- بلندگو را جدا کنید.

با استفاده از پنس سرکج، لبه بلندگو را گرفته و از جای خود بردارید.

مرحله 54- مجموعه کانکتور شارژ را بردارید.

  • سه پیچ که کابل کانکتور شارژ را در جای خود نگه داشته است را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.3 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 2.2 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.

مرحله 55- پیچ لبه زیرین قاب پشت آیفون را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.4 میلی متری نگهدارنده سوکت شارژ به لبه پایین گوشی را باز کنید.

مرحله 56- میکروفن سمت راست سوکت شارژ را آزاد کنید.

  • در لبه زیرین قاب آیفون 8 دو میکروفن طلایی رنگ هستند که در این مرحله و مرحله بعدی باید آنها را از لبه قاب گوشی آزاد کنید. در حین آزاد کردن این دو میکروفن مراقب باشید به آنها آسیبی وارد نشود.
  • نوک اسپاتول را زیر میکروفن نزدیک به مادربورد (سمت راست) قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا چسب نگهدارنده آن شل شود و میکروفن از جای خود آزاد شود
  • مراقب باشید که میکروفن را به طور کامل جدا نکنید، همانطور که در شکل هم نشان داده شده است، فقط چسب ها نگهدارنده را جدا کنید.

مرحله 57- میکروفن سمت چپ سوکت شارژ را آزاد کنید.

  • نوک اسپاتول را زیر میکروفن نزدیک به باتری (در سمت چپ) گوشی قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا چسب نگهدارنده آن شل شود و میکروفن از جای خود آزاد شود.
  • مراقب باشید که میکروفن را به طور کامل جدا نکنید، همانطور که در شکل هم نشان داده شده است، فقط چسب ها نگهدارنده را جدا کنید.

مرحله 58- لبه زیرین قاب پشت آیفون را حرارت دهید.

گوشی را به پشت روی میز کار قرار دهید. آی اُپنر را گرم کرده و همانطور که در شکل نشان داده شده است روی لبه زیرین و گوشه قرار دهید تا چسب ها شل شوند. گرما باعث شل شدن چسب کابل منعطف می شوند.

مرحله 59- لبه سیم کانکتور شارژ را آزاد کنید.

  • نوک کاردک را زیر قسمت فوقانی کابل منعطف مجموعه کانکتور شارژ قرار دهید و به آرامی بکشید تا کابل از قاب پشت جدا شود.
  • کاردک را به آرامی و به لبه بیرونی قاب آیفون (به سمت خارج از باتری) بکشید.
  • قسمتی از کویل شارژ بی سیم مستقیماً زیر این کابل منعطف کانکتور شارژ قرار گرفته است. محکم و سخت کشیدن کاردک می توان به کویل آسیب وارد کنید. پس کاردک را با دقت و به آرامی بکشید.
  • در صورت نیاز از سشوار صنعتی و یا آی اپنر استفاده کنید و منطقه پشت کابل منعطف کانکتور شارژ را حرارت دهید تا چسب ها شل شده و راحت تر جدا شوند.

مرحله 60- بخش میانی کابل سوکت شارژ را آزاد کنید.

  • عملیات جداسازی و کشیدن کاردک در زیر کابل کانکتور شارژ را ادامه دهید تا تقریباً به یک سوم انتهایی آن برسید.
  • کانکتور باتری را به آرامی کنار بزنید تا حین کشیدن کاردک به آن آسیبی وارد نشود.
  • دقت کنید و مراقب باشید که به خود باتری ضربه و صدمه وارد نشود. اگر پوسته باتری سوراخ شود و صدمه ببیند مواد شیمیایی داخل آن به بیرون نشت خواهد کرد و یا منجر به آتش سوزی می شود.
  • کاردک را زیر کابل کانکتور شارژ همینطور بکشید تا از لبه پایینی باتری عبور کنید، سپس دست نگهدارید.

مرحله 61- لبه زیرین و راست کابل کانکتور شارژ را آزاد کنید.

  • گوشی را 90 درجه بچرخانید، و از گوشه آیفون شروع کنید، کاردک را زیر کابل و به سمت کانکتور شارژ بکشید.
  • وقتی به کانکتور شارژ رسیدید، دست نگهدارید و کشیدن کاردک را متوقف کنید.

مرحله 62- کانکتور شارژ را جدا کنید.

به آرامی کانکتور شارژ را با انگشت دست گرفته، کانکتور را بلند کنید و از سوراخ خود روی قاب پشت جدا کنید.

مرحله 63- لبه سمت چپ و زیرین کابل سوکت شارژ را آزاد کنید.

  • کاردک را زیر کانکتور شارژ بکشید تا مجموعه کانکتور لایتینگ از قاب پشت جدا شود.
  • کاردک را تا جایی بکشید که مجموعه کانکتور شارژ دیگر به قسمت تحتانی قاب پشت متصل نیست.

مرحله 64- لبه کابل سوکت شارژ را آزاد کنید.

کاردک را بین لبه سمت چپ قاب و باقیمانده قسمت چسبیده مجموعه کانکتور شارژ بکشید تا بقیه چسب ها نیز جدا شوند.

مرحله 65- سوکت شارژ گوشی را جدا کنید.

  • اکنون لبه مجموعه کانکتور شارژ را با انگشت گرفته و از جای خود بردارید.
  • قبل از نصب و یا تعویض مجموعه کانکتور شارژ دقت بفرمایید:
  • با استفاده از یک ابزار پلاستیکی مثل قاب باز کن، باقی مانده های چسب زیر کابل کانکتور شارژ گوشی را از روی قاب پشت به خوبی تمیز کنید. همچنین می توانید پس از بکار بردن این ابزار، از یک پارچه آغشته به الکل ایزوپروپیل استفاده کنید و بقایای چسب را به خوبی تمیز کنید.
  • برای نصب مجموعه کانکتور شارژ و قبل از چسب زدن، دقت کنید که این مجموعه به درستی و در جهت درست در جای خود قرار می گیرد و با سوارخ در کابل منعطف و پیچ مربوطه منطبق است. اگر کابل تراز نباشد و در جای درست خود قرار نگرفته باشد، نمی توان آن را با مادربورد متصل کرد.

مرحله 66- مجموعه کانکتور شارژ گوشی را تعویض کنید.

  • واشر لاستیکی روی قسمت تحتانی کانکتور شارژ، دستگاه آیفون شما را از ورود آب و گرد و خاک محافظت می کند. اگر در حال نصب یک مجموعه کانکتور شارژ جدید هستید، واشر لاستیکی را از روی قطعه قدیمی جدا کرده و روی قطعه جدید چسب کنید.
  • پیچ و وصله چسبی کوچک روی قسمت تحتانی هر میکروفون نیز آیفون شما را از ورود هر گونه آب و گرد و خاک به داخل محافظت می کند. برای گرفتن بهترین نتیجه، قبل از نصب مجموعه کانکتور شارژ جدید، هر دو وصله چسبی را تعویض کنید.
  • چک کنید ببینید که قطعه جدید که شما تعویض کردید مجهز به کابل مبدل آنتن است یا خیر. در صورتی که فاقد این کابل است، با استفاده از نوک اسپاتول کابل مبدل آنتن را از قطعه قدیمی جدا کرده و روی قطعه جدید نصب کنید.

قطعه تعویضی جدید خود را با قطعه اصلی مقایسه کنید. شاید لازم باشید که قطعات باقیمانده را از روی قطعه اصلی جدا کنید و روی قطعه جدید نصب کنید و یا اینکه لازم باشد وصله چسبی را برداشته روی قطعه جدید بیندازید.

برای جمع و سرهم بندی کردن دستگاه، تمام مراحل بالا را برعکس انجام دهید (به ترتیب از انتها به اول انجام دهید).

ضایعات و بقایای چسب ها را مطابق با دستورالعمل های مربوطه دفع کنید.

لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این دستورالعمل آموزشی در قسمت پشنهادات، برای ما ارسال کنید. از ایده های تعمیر شما استقبال خواهیم کرد. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت روز گوشی های اپل به سایت کوک موبایل مراجعه نمایید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *